Skocz do zawartości

[Rower do 3-3,5 tys. zł.] Cross? Fitness? Szosa z prostą kierownicą?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Obecnie posiadam starusieńką kilkunastoletnią MTB Meridę Matts Sub 20, jeżdżę nią do pracy oraz na przejażdżki ~30 km 2-4 razy w tygodniu.
Teraz chciałbym zacząć jeździć trochę dalej, powiedzmy 50-60 km i szukam do tego odpowiedniego roweru.

Mój wzrost 185, waga 75, wiek 31 lat.

Pierwszą moją wątpliwością jest to czy kupić rower bardziej uniwersalny, który będzie mi służył, i do dojazdu do pracy, i do jazdy na te dłuższe dystanse.
Czy może raczej zostawić sobie Meridę na dojazdy do pracy, a ten nowy rower kupić bardziej szosowy? Ale z prostą kierownicą.
Dodam, że na polne czy leśne ścieżki wjeżdżam dość sporadycznie.
Wygodniej na pewno mieć jeden rower bo potrzeba mniej miejsca na niego, a i mniej roboty przy serwisie, ale czy to optymalne dla mnie rozwiązanie?

Początkowo z myślą o rowerze uniwersalnym pomyślałem o crossie. I w tym celu pożyczyłem od kolegi, który ma akurat taki rower, zbierającego bardzo dobre recenzje Unibike'a Flash.
Ale ten rower nie za bardzo mi przypasował, wydał mi się jakiś taki ciężki i po przejechaniu niedługiego dystansu ~10 km trochę czułem je w nogach.
Rower niby pasujący do mojego wzrostu tj. rama 21", więc to nie kwestia rozmiaru. Geometria? Więc chyba wolałbym coś innego, lżejszego.

Poszukałem trochę w internecie i takie rowery rzuciły mi się w oczy. W mojej kategorii "uniwersalne":

Bardziej szosowe:

Oczywiście jestem jak najbardziej otwarty na propozycje innych rowerów.

Co wybrać? Proszę o porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unibike Flash może być polecany w swoim przedziale cenowym, ale to nie zmienia faktu, że jest po prostu ciężki.

Cytat

Dodam, że na polne czy leśne ścieżki wjeżdżam dość sporadycznie.

Czyli potrzebujesz roweru głównie z myślą o jeździe po asfalcie? Jeśli tak to ja bym poszedł w stronę tego ,,bardziej szosowego'' roweru (typu fitness) i dał sobie spokój z crossem. Koła 28 cali z węższymi oponami i lekki, sztywny widelec, zamiast ciężkiego, kiepskiego amortyzatora, zrobią różnicę. Będzie lżej i przyjemniej. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa rowery o podobnej charakterystyce - aluminiowe ramy, kartonowe widelce. W jednym jest opona Schwalbe G-One 700x30C, w drugim - Bontrager Team Issue GR1 700x40C. Oprócz szerokości różni je ciśnienie i bieżnik - gęstość klocków jest chyba podobna, natomiast grubość różni się znacznie.

Bontrager jest wolniejszy ale rower nie skacze tak na wybojach. W sumie gdybym miał zdecydować, który rower jest szybszy, to wskazałbym ten na wąskiej oponie. Ale czy w rzeczywistości, na konkretnej trasie o konkretnej nawierzchni wykorzystałbym tę szybkość - nie jestem pewien, może na grubasie pojechałbym szybciej po dziurawym :)

Zmierzam do tego że istotne jest, po jakim asfalcie ma zamiar jeździć autor wątku.

Zgadzam się na pewno co do tego, że 32 to lepsza opcja od 28 do generalnie w miarę szybkiej i przyjemnej jazdy :) Jeśli nawierzchnia nie jest dziurawa, to może faktycznie 40 to za dużo, zwłaszcza z dość gęstym i grubym bieżnikiem jak moje GR1? Ewentualnie coś w stylu Schwalbe Marathon Supreme?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A zostawienie starego roweru wcale nie jest złym pomysłem - jeden do pracy albo w gorszy teren a drugi do przyjemności. W razie awarii zawsze drugi będzie pod ręką.

Tak chyba zrobię, stary, ale przyda się jeszcze :) Zwłaszcza, że przy ewentualnej sprzedaży za takiego staruszka wiele bym nie dostał :)

Cytat

Zmierzam do tego że istotne jest, po jakim asfalcie ma zamiar jeździć autor wątku.

Większość określiłbym jako dobry. Ale mam też np. jedną taką traskę gdzie kilka km jadę przez las po dość mocno dziurawym asfalcie, tam mogłoby być ciężko na bardzo cienkiej oponie ;)

Cytat

Nie wiem czy znajdzie się obecnie ogarnięty fitness z fabryczną oponą 28 mm. Dla mnie osobiście 32 mm to takie optimum na asfalt(...)

Większość fitnessów z tego co widzę ma 32, ew. 35, więc chyba tak jak kolega pisze, w sam raz

.To teraz panowie, najważniejsze: którego fitnessa kupować? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Postanowiłem zwiększyć budżet do około 4 000 zł i chyba zdecyduję się na Cube SL Road https://www.cube.eu/pl/cube-sl-road-darkred-n-red/551100, ma ktoś doświadczenie z tym rowerkiem?

Tylko pojawia się pewien problem. Otóż czy Cube ma jakąś niestandardową rozmiarówkę? Przy moim wzroście 185 cm z reguły jestem na granicy rozmiarów L i XL,

a tu byłoby M(56) i L(59), tak wynika z narzędzia na ich stronie. No i jeszcze narzędzie chyba nie jest dostosowane do tego modelu bo pokazuje rozmiar dla mnie 56 lub 58(a ten rower ma od razu rozmiar 59)

Normanie wystarczyłoby przejść się do sklepu i przymierzyć, ale nie za bardzo mam go gdzie w mojej okolicy obejrzeć i zakup będzie na odległość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Cube SL Road ale model 2017, też na Clarisie ale tym starszym i korbie na Octalinku - tam fabrycznie były opony Schwalbe Comp CX 40-622 (700x38c) i, jak już gdzieś tam pisałem, osobiście uważam, że opony te trochę nie pasowały do tego roweru, bo go trochę jakby zamulały na asfalcie ale pozwalały bezpiecznie zjechać z asfaltu. Niemniej jednak rower jest bardzo fajny, sztywny, do miasta jak i na dłuższe wycieczki poza miasto super. W związku z tym, że mam też mtb hardtaila, którym jeżdżę po lasach, górkach i krzakach, w Cube zamontowałem opony szosowe, slicki 28c i latem wykorzystuję go jako szosę. Zmieniłem też chwyty na ergonomiczne Ergon z rogami, żeby było wygodniej na dłuższych trasach i żeby mieć więcej możliwości chwytu. Teraz, na jesień i zimę, znowu założyłem opony Schwalbe Comp CX i umożliwiają one zjechanie z asfaltu i odkrywanie czegoś nowego. Jeszcze w innym rowerze, takim nibyszosie-nibygravelu, mam opony Schwalbe Marathon Plus 32c i myślę, że takie opony szerokości 32-35 mm są najbardziej uniwersalne i na tych swoich Marathonach 32c też sobie całkiem spoko radzę na szutrach i leśnych drogach. Więc skoro obecnie fitnessy są oferowane z oponami żędu 32-35c to super, bo są to chyba najbardziej uniwersalne opony do tego typu roweru - choć ten Cube z linka ma akurat opony 40-622, ale to wynika z faktu, że Cube traktuje i promuje te rowery jako gravele z prostą kierownicą. Ja mam 183 cm i rozmiar roweru 56 i uważam, że większy byłby już chyba za duży. Chociaż zdarza się, że zahaczam piętami o dość mocno rozszerzające się dolne rurki tylnego trójkąta - szczególnie w jakiś sportowych butach, które mają więcej podeszwy wystającej do tyłu

Edytowane przez Greg1
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

jak już gdzieś tam pisałem, osobiście uważam, że opony te trochę nie pasowały do tego roweru, bo go trochę jakby zamulały na asfalcie ale pozwalały bezpiecznie zjechać z asfaltu. Niemniej jednak rower jest bardzo fajny, sztywny, do miasta jak i na dłuższe wycieczki poza miasto super.

(...)

Jeszcze w innym rowerze, takim nibyszosie-nibygravelu, mam opony Schwalbe Marathon Plus 32c i myślę, że takie opony szerokości 32-35 mm są najbardziej uniwersalne i na tych swoich Marathonach 32c też sobie całkiem spoko radzę na szutrach i leśnych drogach.

(...)

ale to wynika z faktu, że Cube traktuje i promuje te rowery jako gravele z prostą kierownicą.

No ja właśnie pomyślałem o tym rowerze bo czasem lubię sobie zjechać w jakąś leśną czy polną drogę, więc taki gravel z prostą kierownicą byłby idealny, chociaż oczywiście grubo ponad 90% tego co jeżdżę to asfalt

a obawiałem się czy taki bardziej typowy fitness np. Trek FX 2 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc/p/35003/

czy Merida Speeder 100 https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3127/speeder-100 dałyby sobie radę.

Ale z tego co kolega pisze, chyba dałyby radę?

Cytat

Ja mam 183 cm i rozmiar roweru 56 i uważam, że większy byłby już chyba za duży. Chociaż zdarza się, że zahaczam piętami o dość mocno rozszerzające się dolne rurki tylnego trójkąta - szczególnie w jakiś sportowych butach, które mają więcej podeszwy wystającej do tyłu

Tego się właśnie obawiam , że jeden rozmiar będzie trochę za mały, a następny już za duży

Edytowane przez radd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radd napisał:

No ja właśnie pomyślałem o tym rowerze bo czasem lubię sobie zjechać w jakąś leśną czy polną drogę, więc taki gravel z prostą kierownicą byłby idealny, chociaż oczywiście grubo ponad 90% tego co jeżdżę to asfalt

Dlatego - jak te Schwalbe Comp CX się zużyją, a to już niedługo - myślę o jakiś oponach bardziej gravelowych ale szybkich na asfalcie, coś 33-35 mm szerokiego, w stylu Vittoria Terreno Dry 700x33c lub 35c albo Schwalbe G-One 700x35c czy PANARACER GravelKing SK 700x35c

Cytat

Tak na marginesie. Był już tu na forum gravel z prosta kierownica, teraz będzie szosa 😂😂😂

To producenci tak je określają żeby mieć zbyt - jest moda na gravele, dawaj szerszą oponę i nazwijmy to gravel z prostą kierownicą (nowe Cube SL Road Pro, bodajże, mają nawet napęd oparty na GRX), do innych wsadzą napęd szosowy, choćby Clarisa i nazywają szosą z prostą kierownicą. Rynek chce, rynek ma

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tak na marginesie. Był już tu na forum gravel z prosta kierownica, teraz będzie szosa 😂😂😂

A bo nawymyślali tyle rodzajów rowerów i człowiek chcący się rekreacyjnie przejechać rowerkiem musi się w tym luksusie wyboru "mordować" ;)

Cytat

Dlatego - jak te Schwalbe Comp CX się zużyją, a to już niedługo - myślę o jakiś oponach bardziej gravelowych ale szybkich na asfalcie, coś 33-35 mm szerokiego, w stylu Vittoria Terreno Dry 700x33c lub 35c albo Schwalbe G-One 700x35c czy PANARACER GravelKing SK 700x35c

Trzeba będzie obadać sprawę z tymi oponami, które będą dla mnie najlepsze

---

Jeszcze wracając do rozmiaru znalazłem coś takiego:

https://buycycle.com/pl/bike/sl-road-51649344646 - rozmiar M(56) ma być dla wzrostu 173-183 cm

https://buycycle.com/pl/bike/cube-sl-road-pro-2 - rozmiar L(59) dla 178-188 cm... to ja już zgłupiałem kompletnie

 

Edytowane przez radd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rozmiarem nie pomogę, z tabelek wychodzi, że raczej L przy Twoich 185 cm wzrostu. Najlepiej gdzieś przymierzyć jak jest możliwość - może ktoś sprzedaje w Twojej okolicy, jak nie sklep to może ktoś na allegro albo olx. Mi, dla moich 183 cm i raczej typowego przekroku, strona Cube wylicza rozmiar ramy 56 i taki mam i taki mi pasuje - nie jestem ani wyciągnięty ani nie zahaczam palcami stóp o przednie koło przy skręcaniu. Jeździ mi się wygodnie, choć, jak już pisałam, przy niektórych butach zahaczam piętami, a raczej końcówkami podeszw, o rozszerzenie dolnych rurek tylnego trójkąta.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...