Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

w przypafku tarcz DirectMount jak M6-9100 offset 3mm na tarczy daje linię 51,8mm czyli boost. Dopiero offset 6mm daje linię klasyczną 48,8mm.

To właśnie miałem na myśli w poprzednim mailu. Garbaruk do "zwykłych" tarcz direct mount daje offset ok. 3 mm - do zwyklych, czyli pod linię 52 (51.8) - jak w oryginalnych korbach Shimano tego typu. A do customowych daje offset ok. 6 mm, żeby linia ok. 49 pasowała do ram starego typu. Może niejasno się wyraziłem.

Swoją drogą im większa ilość zębów na tarczy, tym offset mniejszy. Np. przy 38T custom to już niecałe 4 mm. Dlaczego im większe tarcze, tym bardziej są odsunięte od osi roweru? Shimano też tak robi. Przecież to powoduje jeszcze większy przekos na największych zębatkach z tyłu, zwłaszcza przy dużym blacie z przodu, kiedy dużo ogniw jest na zębach. Chodzi o poprawę ułożenia łańcucha na najmniejszych koronkach przy jednoczesnej coraz mniejszej różnicy między średnicą blatu a średnicą największej zębatki z tyłu? Nie jest to dla mnie jasne, z ciekawości pytam przy okazji.

Napisano

Swoją drogą im większa ilość zębów na tarczy, tym offset mniejszy. Np. przy 38T custom to już niecałe 4 mm. Dlaczego im większe tarcze, tym bardziej są odsunięte od osi roweru? 
Dlatego, że im większa tarcza tym trudniej w niektórych rowerach zmieścić taką tarcze aby nie obcierała o tylne widełki a offset tylko pogarsza sprawę 😕

  • +1 pomógł 1
Napisano

X100

53 minuty temu, Kettler napisał:

Swoją drogą im większa ilość zębów na tarczy, tym offset mniejszy. Np. przy 38T custom to już niecałe 4 mm. Dlaczego im większe tarcze, tym bardziej są odsunięte od osi roweru? 
Dlatego, że im większa tarcza tym trudniej w niektórych rowerach zmieścić taką tarcze aby nie obcierała o tylne widełki a offset tylko pogarsza sprawę 😕

Bo ograniczenim jest ilość miejsca mięzzy blatem a tylnymi widełkami. Często 34T to wszystko co się zmieści na natywnej linii.

  • +1 pomógł 1
Napisano

No przecież to oczywiste, a ja szukam jakichś wyjaśnień z sufitu. Niech to szlag - wobec tego wtopiłem z wyborem zębatki, bo spokojnie mogłem zamówić 38T z offsetem 6 mm, zamiast niecałych 4 mm. Miejsca mam w trzy diabły w tej ramie. No i zamówiona droga zębatka, a linia i tak będzie marna. Może jeszcz uda się zmodyfikować zamówienie. Dzięki!

Napisano

Nie stresuj się, kwestia lini łańcucha jest mocno przereklamowana, jak przerobiłem swojego Canyona z 3x10 QR na 1x12 i sztywną oś  142x12 to też mocno przeżywałem….🙀

Teraz się przyzwyczaiłem, że na trzech największych zębatkach coś tam chrobocze 😀

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tyle, że jak zostawisz blat w linii 51,8 przy nieboostowym tyle to jest jeszcze 3x głośniej, łańcuch zaczyna spadać z największej koronki przy kręceniu do tyłu, zdarza się leniwa praca przy przechodzeniu między największymi koronkami kasety.

  • 2 lata później...
Napisano

Chętnie się podepnę do tematu. Napęd shimano GRX 1x12, rama z mufą 73mm, oś 142 i niestety korba GRX nie pasuje do mufy.

Szukam korby i zębatki 36t która da mi dobrą linię łańcucha. Banless twierdzi że nie jest w stanie mi pomóc i nie ma czasu, Garbaruk to tylko zakup całej korby. Ktoś jest w stanie coś wymyślić? Mogę przejść na suprot SRAM, nie ma znaczenia, byle to działało

Napisano (edytowane)

Tylko ta tarcza jest pod 11 rz. Mam korbę shimano Cues8000 w razie co i tam tarcza tez jest na bcd 96, żadna manufaktura nie chce mi zrobic tarczy 12rz. do tej korby. Do tego te korby bez boost ciężko dostępne gdziekolwiek

Edytowane przez dww3
Napisano

CRM81 dociera się do łańcucha 12 rzędowego w jeden trening.

Tu nie boostowa MT600 dostępna, wyszukana w dwie sekundy:

https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-fc-mt600-pd21670/?v_Id=261229&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=Cj0KCQjwh5vFBhCyARIsAHBx2wwZYbTblFbBEnW1ldN-gzSi0Y9QeWtndNYNIQqeM_a5E2zNGQUoib8aAkG8EALw_wcB

Jeśli cues ma taki sam rozstaw jak 11 rzędowe korby Shimano to na allegro są dostępne tarcze deckas, od ręki ma też garbaruk, banless i inni. Mam banlessa 96bcd w korbie M7000 i z łańcuchem M8100 działa bez zarzutu.

Napisano (edytowane)

Tyle cyrku z jedną zębatką. Zakładasz łańcuch 11 speed i się nie przejmujesz czy dana zębatka jest pod dwunastkę czy też pod jedenastkę, różnica w szerokości zewnętrznej między jednym a drugim łańcuchem to zaledwie około 0,3mm, ludzie ze względu na oszczędności i większą wytrzymałość wsadzają do dwunastek łańcuchy 11speed, sam od lat jeżdżę na łańcuchu 10 speed w napędzię 11s. Jeśli już na siłę chcesz mieć łańcuch 12 speed to szersze ząbki w tarczy pod 11 speed lekko pilnikiem podpiłować na grubość około 3,2mm i wszystko będzie działać idealnie.

Co do korby to szedłbym w korbę Shimano M6000-2, jest lekka bo goła korba bez zębatki to ledwie 580gramów gdzie byle GRX jest cięższy i jest dostępna.

Edytowane przez leejoonidas
Napisano
24 minuty temu, leejoonidas napisał:

Tyle cyrku z jedną zębatką. Zakładasz łańcuch 11 speed i się nie przejmujesz czy dana zębatka jest pod dwunastkę czy też pod jedenastkę, różnica w szerokości zewnętrznej między jednym a drugim łańcuchem to zaledwie około 0,3mm, ludzie ze względu na oszczędności i większą wytrzymałość wsadzają do dwunastek łańcuchy 11speed, sam od lat jeżdżę na łańcuchu 10 speed w napędzię 11s. Jeśli już na siłę chcesz mieć łańcuch 12 speed to szersze ząbki w tarczy pod 11 speed lekko pilnikiem podpiłować na grubość około 3,2mm i wszystko będzie działać idealnie.

Co do korby to szedłbym w korbę Shimano M6000-2, jest lekka bo goła korba bez zębatki to ledwie 580gramów gdzie byle GRX jest cięższy i jest dostępna.

No u mnie zaciągało łańcuch przy takiej kombinacji przy okazji robiąc orkę z rurki przyłańcuchowej.

Napisano

Łańcuch 12s i korba 11s. Co do łańcuchów 11s na kasecie shimano 12s - odczuwalnie gorzej działają łańcuchy 12s SRAM czy KMC więc coś mi się zdaje (nie sprawdzałem), że 11s będzie jeszcze gorzej. Na 11s kasecie i łańcuchach 10s nie ma problemu.

Napisano (edytowane)

Łańcuch shimano12s na zębatce od Cues kompletnie sie zacinał, nawet piłowałem troche ząbki ale nie chciało sie to dotrzeć. Łancuch KMC 12s to już totalnie wariował na tej zębatce.

Banless napisał 

"Niestety zębatki które obecnie posiadam też nie pasują do korby Cues. Do korby z linią 52 nie posiadam zębatek z offsetem"

wysłałem rownież do Garbaruka całą korbę Cues8000 i rownież powiedzieli że nic nie pomogą

Edytowane przez dww3
Napisano

... nawet piłowałem troche ząbki...

Za mało spiłowałeś. Czym się różni zębatka 11s NW Shimano od zębatki Shimano 12s NW? Różni się grubością zęba tego szerszego. Mam kilka zębatek oryginalnych od Shimano 11 i 12s. Dla 12s grubość zębów po zmierzeniu suwmiarką to odpowiednio dla szerokiego 2,8-3,0mm, dla wąskiego 2mm. Dla 11s szeroki 3,2-3,65mm, wąski 2mm.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...