Miro1970 Napisano 29 Lipca 2023 Napisano 29 Lipca 2023 1 godzinę temu, Dokumosa napisał: w przypafku tarcz DirectMount jak M6-9100 offset 3mm na tarczy daje linię 51,8mm czyli boost. Dopiero offset 6mm daje linię klasyczną 48,8mm. To właśnie miałem na myśli w poprzednim mailu. Garbaruk do "zwykłych" tarcz direct mount daje offset ok. 3 mm - do zwyklych, czyli pod linię 52 (51.8) - jak w oryginalnych korbach Shimano tego typu. A do customowych daje offset ok. 6 mm, żeby linia ok. 49 pasowała do ram starego typu. Może niejasno się wyraziłem. Swoją drogą im większa ilość zębów na tarczy, tym offset mniejszy. Np. przy 38T custom to już niecałe 4 mm. Dlaczego im większe tarcze, tym bardziej są odsunięte od osi roweru? Shimano też tak robi. Przecież to powoduje jeszcze większy przekos na największych zębatkach z tyłu, zwłaszcza przy dużym blacie z przodu, kiedy dużo ogniw jest na zębach. Chodzi o poprawę ułożenia łańcucha na najmniejszych koronkach przy jednoczesnej coraz mniejszej różnicy między średnicą blatu a średnicą największej zębatki z tyłu? Nie jest to dla mnie jasne, z ciekawości pytam przy okazji. Cytuj
Kettler Napisano 29 Lipca 2023 Napisano 29 Lipca 2023 Swoją drogą im większa ilość zębów na tarczy, tym offset mniejszy. Np. przy 38T custom to już niecałe 4 mm. Dlaczego im większe tarcze, tym bardziej są odsunięte od osi roweru? Dlatego, że im większa tarcza tym trudniej w niektórych rowerach zmieścić taką tarcze aby nie obcierała o tylne widełki a offset tylko pogarsza sprawę 😕 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 29 Lipca 2023 Napisano 29 Lipca 2023 X100 53 minuty temu, Kettler napisał: Swoją drogą im większa ilość zębów na tarczy, tym offset mniejszy. Np. przy 38T custom to już niecałe 4 mm. Dlaczego im większe tarcze, tym bardziej są odsunięte od osi roweru? Dlatego, że im większa tarcza tym trudniej w niektórych rowerach zmieścić taką tarcze aby nie obcierała o tylne widełki a offset tylko pogarsza sprawę 😕 Bo ograniczenim jest ilość miejsca mięzzy blatem a tylnymi widełkami. Często 34T to wszystko co się zmieści na natywnej linii. 1 Cytuj
Miro1970 Napisano 30 Lipca 2023 Napisano 30 Lipca 2023 No przecież to oczywiste, a ja szukam jakichś wyjaśnień z sufitu. Niech to szlag - wobec tego wtopiłem z wyborem zębatki, bo spokojnie mogłem zamówić 38T z offsetem 6 mm, zamiast niecałych 4 mm. Miejsca mam w trzy diabły w tej ramie. No i zamówiona droga zębatka, a linia i tak będzie marna. Może jeszcz uda się zmodyfikować zamówienie. Dzięki! Cytuj
Kettler Napisano 30 Lipca 2023 Napisano 30 Lipca 2023 Nie stresuj się, kwestia lini łańcucha jest mocno przereklamowana, jak przerobiłem swojego Canyona z 3x10 QR na 1x12 i sztywną oś 142x12 to też mocno przeżywałem….🙀 Teraz się przyzwyczaiłem, że na trzech największych zębatkach coś tam chrobocze 😀 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2023 Napisano 30 Lipca 2023 Ale co przeżywałeś? Natywna linia łańcucha w przypadku QR i 142 jest identyczna. Cytuj
Kettler Napisano 30 Lipca 2023 Napisano 30 Lipca 2023 Napisałem przecież, że przy przejściu na 1x12 napęd zrobił się głośny… Cytuj
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2023 Napisano 30 Lipca 2023 Tyle, że jak zostawisz blat w linii 51,8 przy nieboostowym tyle to jest jeszcze 3x głośniej, łańcuch zaczyna spadać z największej koronki przy kręceniu do tyłu, zdarza się leniwa praca przy przechodzeniu między największymi koronkami kasety. Cytuj
dww3 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Chętnie się podepnę do tematu. Napęd shimano GRX 1x12, rama z mufą 73mm, oś 142 i niestety korba GRX nie pasuje do mufy. Szukam korby i zębatki 36t która da mi dobrą linię łańcucha. Banless twierdzi że nie jest w stanie mi pomóc i nie ma czasu, Garbaruk to tylko zakup całej korby. Ktoś jest w stanie coś wymyślić? Mogę przejść na suprot SRAM, nie ma znaczenia, byle to działało Cytuj
KSikorski Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Jakakolwiek korba nie boostowa z serii M6000 / M7000 / M8000, MT600, MT700 i do tego tarcza SM-CRM81. Wtedy wyjdzie linia łancucha 50,4mm. Na tarczach zamiennikowych jak deckas czy banless będzie około 51mm. Cytuj
dww3 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu (edytowane) Tylko ta tarcza jest pod 11 rz. Mam korbę shimano Cues8000 w razie co i tam tarcza tez jest na bcd 96, żadna manufaktura nie chce mi zrobic tarczy 12rz. do tej korby. Do tego te korby bez boost ciężko dostępne gdziekolwiek Edytowane 7 godzin temu przez dww3 Cytuj
KSikorski Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu CRM81 dociera się do łańcucha 12 rzędowego w jeden trening. Tu nie boostowa MT600 dostępna, wyszukana w dwie sekundy: https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-fc-mt600-pd21670/?v_Id=261229&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=Cj0KCQjwh5vFBhCyARIsAHBx2wwZYbTblFbBEnW1ldN-gzSi0Y9QeWtndNYNIQqeM_a5E2zNGQUoib8aAkG8EALw_wcB Jeśli cues ma taki sam rozstaw jak 11 rzędowe korby Shimano to na allegro są dostępne tarcze deckas, od ręki ma też garbaruk, banless i inni. Mam banlessa 96bcd w korbie M7000 i z łańcuchem M8100 działa bez zarzutu. Cytuj
leejoonidas Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) Tyle cyrku z jedną zębatką. Zakładasz łańcuch 11 speed i się nie przejmujesz czy dana zębatka jest pod dwunastkę czy też pod jedenastkę, różnica w szerokości zewnętrznej między jednym a drugim łańcuchem to zaledwie około 0,3mm, ludzie ze względu na oszczędności i większą wytrzymałość wsadzają do dwunastek łańcuchy 11speed, sam od lat jeżdżę na łańcuchu 10 speed w napędzię 11s. Jeśli już na siłę chcesz mieć łańcuch 12 speed to szersze ząbki w tarczy pod 11 speed lekko pilnikiem podpiłować na grubość około 3,2mm i wszystko będzie działać idealnie. Co do korby to szedłbym w korbę Shimano M6000-2, jest lekka bo goła korba bez zębatki to ledwie 580gramów gdzie byle GRX jest cięższy i jest dostępna. Edytowane 2 godziny temu przez leejoonidas Cytuj
leejoonidas Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) Po za tym mam na stanie używaną w świetnym stanie korbę M6000 170mm ze stalową zębatką 36 i 34t pod symetryczne mocowanie z BCD 96, mogę ją odstąpić za niewielkie pieniądze. Edytowane 2 godziny temu przez leejoonidas Cytuj
Dokumosa Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 24 minuty temu, leejoonidas napisał: Tyle cyrku z jedną zębatką. Zakładasz łańcuch 11 speed i się nie przejmujesz czy dana zębatka jest pod dwunastkę czy też pod jedenastkę, różnica w szerokości zewnętrznej między jednym a drugim łańcuchem to zaledwie około 0,3mm, ludzie ze względu na oszczędności i większą wytrzymałość wsadzają do dwunastek łańcuchy 11speed, sam od lat jeżdżę na łańcuchu 10 speed w napędzię 11s. Jeśli już na siłę chcesz mieć łańcuch 12 speed to szersze ząbki w tarczy pod 11 speed lekko pilnikiem podpiłować na grubość około 3,2mm i wszystko będzie działać idealnie. Co do korby to szedłbym w korbę Shimano M6000-2, jest lekka bo goła korba bez zębatki to ledwie 580gramów gdzie byle GRX jest cięższy i jest dostępna. No u mnie zaciągało łańcuch przy takiej kombinacji przy okazji robiąc orkę z rurki przyłańcuchowej. Cytuj
leejoonidas Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Przy której kombinacji, bo są dwie? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.