Skocz do zawartości

[wolnobieg] Zerwany gwint mocowania wolnobiegu na piaście . Jak to naprawić ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

budżet srudżet. wkurzyliście mnie.

Nie zawsze chodzi o forsę. Facet zadał normalne pytanie, nikt z odpowiadających nie przyjrzał się problemowi, nie zastanowił się jak rozwiązać go technicznie, tylko, jak te handełesy, radzicie ićseQp. Ale nawet jeśli chodzi o forsę, gardzenie tym jest niskie, małe, podłe, a poza tym dowodzi tego, że nie potraficie, że to was technicznie przerasta, że powinniście zamilknąć i nie odpowiadać wcale, bo piszecie nie na zadany temat. Idżcie se na te postrony, gdzie omawiane są zady i walety produktów szymano i osram.

Do założyciela wątku: niestety podejrzewam, że pytasz o naprawienie zerwanego gwintu w szajsmetalu. To niełatwe, dlatego nikt z tych upiornych mądrali nie odpisał. Ale nawet jeśli zerwane są gwinty stalowe, poniższe możliwości zadzialają. Jeśli chcesz się zabawić, widzę to tak:

  • Tanio i szybko. Istnieją kleje (najczęściej epoksydowe) do gwintów, do metalu, da się tym połączyć aluminium i stal. Te kleje nie są szczególnie tanie, ale potrzeba bardzo niewiele i one działają, o ile rzetelnie wykonasz instrukcję obsługi, tj, porządnie odtłuścisz obie powierzchnie, jeśli dasz prawidłowy prajmer, jeśli dasz właściwą temperaturę wiązania. jest z tym trochę pracy i to będzie połączenie "na zawsze", niedemontowalne. Robiłem to, ale akurat nie z wolnobiegiem, tylko z modelarskim silnikiem lotniczym. (Ale w ten wątek wszedłem, bo mam taki zerwany gwint aluminowy, akurat w piaście rowerowej właśnie i jeśli kiedyś znajdę czas, prawdopodobnie zastosuję mój "płynny metal" od DenBraven. Jeśli to zrobię i nie zapomnę, napiszę ile wytrzymała tak zrobiona piasta.)
  • Można i porządnie oraz demontowanie, ale potrzebna jest dobra tokarka, najlepiej cyfrowa. Jak ją już masz to jest... za darmo. Zerwany gwint trzeba przetoczyć, głęboko, a dodatkowo z dobrej twardej stali nierdzewnej trzeba wytoczyć adapter, który z jednej strony będzie miał gwint do wolnobiegu, a z drugiej ten drugi, nowy, wytoczony w piaście. Istnieją nawet tak sprytne tokarki, że nie trzeba wymontowywać piasty ze szprych do jej przetoczenia, ale nie wiem, czy taką znajdziesz. Właśnie tak naprawia się zerwane pedały aluminowe, przy czym w ich wypadku wkładka adaptacyjna jest komercyjnie dostępna, a dawniej były w każdym dobrym sklepie i warsztacie rowerowym, a dziś trzeba chyba walczyć w internecie, ale dać się da, nawet w obecnie odmóżdżonej cywilizacji handełesów ićseQp. Jeśli jesteś z 3miasta, zapraszam żebyś obejrzał jak to wygląda już zrobione i od dawna używane.
  • A do tych co pytają o zdjęcia "dowodowe": wypchajcie się ićseQpy. Wyguglajcie se.

 

Edytowane przez tc2
  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No brawo panie pomocny. Tylko naprawa gwintu w korbie ma sens, bo ta może kosztować kilkaset i więcej złotych. 

Piasta pod wolnobieg kosztuje 20 złotych.

Więc możesz te swoje mądrości na temat naprawy w niej gwintu wydrukować w  formie poradnika i poroznosić po okolicznych serwisach rowerowych, żeby się pośmiali :D Skoro tak bardzo chcesz pomóc, w przeciwieństwie do osób które mają więcej praktyki związanej z serwisowaniem rowerów a nie piszą doktoratu z połączeń gwintowanych. 

  • +1 pomógł 2
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...