Skocz do zawartości

[Napęd] Konwersja na single speed w Yt tuesie


Mateusz038399404

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka mam takie pytanko ponieważ chciałbym sobie zrobić single speeda w Yt tuesie i tu jest problem bo jest kaseta zintegrowana i wiem że trzeba kupić bębenek do piasty lecz jest pytanie czy ten bębenek jest 7 rzędowy czy Ile rzędowy ponieważ jak patrzę na reduktory to pisze że są do 8/9 rzedowych Piast i tu pytanie czy to będzie pasowało?

link do bębenka: https://strangesummit.com/produkt/ethirteen-bebenek-piasty-tyl/

link do reduktora: https://www.grawitacyjny.pl/reduktor-reverse-single-speed-kit,3,26733,12547?gclid=EAIaIQobChMIjZDSgLiE9AIVXenmCh22MgGjEAQYASABEgI9mPD_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zadam głupie pytanie - ale na co Ci singlespeed w fullu? Przy ramach z zawieszeniem trzeba jeździć kadencyjnie, żeby nie bujało, a ciśnięcie na singlu to średni pomysł. 

Bębenek jest 7 rzędowy jeśli masz 7 przerzutek z tyłu (choć nie zawsze). Jak więcej to masz standardowy i spokojnie takim reduktorem sobie to wszystko ogarniesz. Do tego będziesz jeszcze potrzebował zębatki i napinacza łańcucha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy zastanawiam się nad tym ponieważ i tak w większości przerzutki mi nie są potrzebne bo zazwyczaj jest to wyjazd w bikepark czy lokalny spot a do zwykłego jeżdżenia mam xc a wymiana kasety zintegrowanej to koszt 780 zł + łańcuch ze 150 zł, a reszta to wiem co potrzebne tylko nie byłem pewien w tej kwestii. Dzięki za odpowiedz i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku powiem Ci tak - jeśli do Twojej piasty pasuje standardowy bębenek Shimano, podlinkowany, to będzie on 8-9 rzędowy. To jest standard, a bębenek do kaset 7 rzędowych to odstępstwo do normy. 

Montujesz na takim kasetę 8 rzędową, bo najtańsza, i koło stówki idzie kupić, do tego łańcuch KMC X8, w okolicach 5 dych. Do tego przerzutka z manetką. Na korbie zakładam że masz już zębatkę narrow wide albo napinacz. Takie rozwiązanie jest dobre bo łańcuch Ci nigdy nie spadnie z tylnej zębatki, bo nawet jeśli to wskoczy na inny tryb, a z singlem - może być problem. To się w dirtcie sprawdza, ale i tak najlepiej jak ma się poziome haki i nie stosuje napinaczy tylko łańcuch napręża przesuwając koło. 

Ewentualnie jak miałeś teraz 7 przerzutek to kasetę 7 rzędową, bo cena podobna, łańcuch dopasujesz ten sam a nie musisz nic więcej zmieniać. Przerzutka zakładam że jest do wyregulowania/ustawienia żeby dobrze z tym pracowała. Jedyne co trzeba będzie dać na taki standardowy bębenek to podkładkę pod kasetę, albo jakąś zębatkę wyjętą ze zużytej korby. 

Tak bym szukał oszczędności - pozostając przy najtańszej kasecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu producent podaje że dzięki zastosowaniu ich bębenka możliwa jest konwersja tego właśnie koła pod dowolną kasetę? Pytam z ciekawości, bo jeszcze się w praktyce z tymi kołami nie spotkałem. 

@m0dto określenie "x przerzutek" jest przez tyle osób używane i powtarzane że podświadomie wchodzi do głowy, jak z błędami ortograficznymi które się bezmyślnie powtarza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pewno patrzysz na nie te koła co trzeba.

https://www.ethirteen.com/collections/all-wheels/products/lg1-plus-downhill-wheels?variant=29563483652199

Tutaj masz "zintegrowaną" kasetę, co przy okazji oznacza szersze kołnierze samej piasty. To jest ficzer ktory sprzedaje te koła.

Zaś tutaj:

https://www.ethirteen.com/collections/all-wheels/products/espec-race-enduro-wheels

Masz koła które możesz konwertować we wszystkich kierunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, uzurpator napisał:

Jeżeli mowa o 7 rzędowym napędzie E13, to mowa o bębenko-kasecie z rozstawem 9-21 i to jest nierozerwalnie związane z kołem E13 LG1. Konwersje w dowolną stronę nie są możliwe.

Trzeba wymienić całe koło.

Ale jak patrzę to kaseta do tego koła zintegrowana ma takie wejście jak bębenek o którym mowa.(chodziło mi właśnie o ten rozstaw 9-21 gdyż taka kasetę posiadam)

Chodzi mi o element w zdjęciach poniżej.

A65D8133-062C-4A95-A9D9-118D648330E2.jpeg

417D141C-1CFF-481D-894C-AC3E8B360319.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło może jest takie same, ale ten moduł "kasetowy" jest w Twoim kole o ~10mm węższy niż bębenek pod klasyczne kasety. Więc nawet jeżeli udałoby Ci się jakimś cudem to pożenić, to miałbyś koło o 10mm szersze.

Druga sprawa jest taka, że nawet na zdjęciu które pokazujesz widać, że w Twoim rowerze łożysko jest wewnątrz bębenka zaś na regularnym bębenku jest na zewnątrz.

W skrócie - przyzwyczaj się do tego co masz, lub opchnij koło i spraw sobie coś na standardowych komponentach. Wypasy niestety kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...