Skocz do zawartości

[2000-2500] nowy, uniwersalny do lasu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, przyszedłem z porada, otóż z przyczyn zdrowotnych muszę zmienić dyscyplinę, a że mieszkam koło lasu, i lubię się "męczyć" padło na rower. Mieszkam w Niemczech, nie chce też dużych pieniędzy na rower wydawać.rower będę kupował tu w Niemczech, czyli do ok 600 Euro. Do tej pory miałem Trenga DE tdh 3, stary, do lasu się raczej nie nadaje.sprzedaje go. Nie mówię że będę cały czas jeździł po lesie, szukam roweru który poradzi sobie w lesie a czasami na normalnych ścieżkach rowerowych jadąc spokojnie z żoną. w górach nie będę jeździł. Z tego co widze w tej kwocie zmiescilbym się z rockriderem st 540, ale jego nigdzie nie można dostać w rozmiarze M tu u mnie. jest za to dostępny na niemieckim Decathlonie rockrider st 540 V2 z 1x10. Czy w tej kwocie znajdę coś "lepszego". Czy jednak V2 będzie dobrym wyborem? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O widzisz..no to Cross. Mieszkam w takim miejscu że mam tu wszystko, w moim lesie jest wszystko, ubity czarny piach (wyjezdzony i wydeptany), piach, błoto też jest, po korzeniarch raczej nie będę jeździł chociaż to las więc pewnie jakieś będą.(głównie to leśne ścieżki już ubite) Zależy mi na czyms na czym będę mógł wjechać w ten las, bez obawy, a czasem wyskoczyć z żoną na ścieżkę rowerową asfaltową. Głównie pewnie będzie to 60% las a 40% asfalt. 

Edytowane przez krzysiekgrwn
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cenisz bardziej komfort i szybkość jazdy w lesie to MTB (szerokie kapcie), a jeżeli bardziej szybkość na asfalcie to cross (węższe kapcie). Nie wiem co tam macie w DE. Jak coś to wrzucaj linki i ktoś zawsze coś podpowie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ubitych ścieżkach cross da radę, chociaż widzę że jesteś niepewny to rozważyłbym jeszcze opcję MTB XC 29 cali i zmiany opon np. na 700x40. Zostanie możliwość powrotu do szerokiej gumy, cross to podróż w jedną stronę. Minus taki, że MTB nie dokręcisz na asfalcie tak jak crossem z patelnią 48T na przedniej korbie.

Edytowane przez c1ach
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem że jest coś takiego jak MTB XC, z tego co czytam, to taki uniwersalny model rowerowy. I na ścieżki leśne i na asfalt. Chyba kolego coś takiego by mi odpowiadało, tylko z tego co czytam to chyba nic do 2000-2500 nie dostanę w miarę dobrego? Mógłbys jakis model podrzucić? Jestem raczej z tych "niskich" więc rozmiar M jak najbardziej 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, krzysiekgrwn napisał:

Nie wiedziałem że jest coś takiego jak MTB XC, z tego co czytam, to taki uniwersalny model rowerowy. I na ścieżki leśne i na asfalt.

To jest rower górski do jazdy w terenie, także na zawody XC (XCO, XCM, XCE) i stąd pochodzi nazwa. Tak, można nim jeździć po asfalcie, tylko po co :)

Rzeczywiście wg przeciętnego Kowalskiego hardtail XC to taki najpopularniejszy typ roweru, który i podoba mu się z wyglądu i jest właśnie niby "uniwersalny" na zasadzie "jak w teren to i na prostym pojedziesz". I część tak jeździ, a u niektórych się potem zaczynają wymiany opon na węższe, korby na twardszą, widelca na sztywny, itp. Ale żeby od razu wybrać coś sensownego to co to to nie, przecież właśnie po to jest "uniwersalny góral" i wymiana w nim elementów na bardziej szosowe jest ok, ale np. kupno szosówki już nie jest ok ;) 

W Polsce to takie standardowe piekiełko, byle ścieżka w lesie i już koniecznie mtb a niektórzy to już fulla enduro by zaproponowali ;) Sprzęt się dobiera do tego jak ma być wykorzystywany i wtedy jest sens się pytać i dyskutować.

Edytowane przez m0d
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, krzysiekgrwn napisał:

Jeszcze mam pytanie, chciałbym żeby ten rower służył mi też do interwałów. Cały czas się zastanawiam, do interwałów lepszy będzie Cross czy może ten MTB XC? 

Interwały to da się na każdym rowerze robić.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.09.2021 o 13:28, krzysiekgrwn napisał:

ubity czarny piach (wyjezdzony i wydeptany), piach, błoto też jest,

To praktycznie masz prostą decyzje - opona około 1,9-2,25 cala a więc XC. XC to bardzo uniwersalne rowery - z rowerami górskimi nie mają wiele wspólnego. 

Cross będzie szybszy na asfalcie ale w błocie i piachu będzie gehenna - tzn. "szlifowanie techniki". XC na asfalcie będzie odrobinę wolniejszy - głownie poprzez to, że ma szerszą kierownicę. 

Z interwałami - jak kolega wyżej napisał. Ale tu bez pomiaru mocy to takie sobie te treningi .... trzeba silnego charakteru :)

W dniu 21.09.2021 o 13:28, krzysiekgrwn napisał:

Głównie pewnie będzie to 60% las a 40% asfalt.

No to prosty wybór.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, m0d napisał:

Rzeczywiście wg przeciętnego Kowalskiego hardtail XC to taki najpopularniejszy typ roweru, który i podoba mu się z wyglądu i jest właśnie niby "uniwersalny" na zasadzie "jak w teren to i na prostym pojedziesz". I część tak jeździ, a u niektórych się potem zaczynają wymiany opon na węższe, korby na twardszą, widelca na sztywny, itp. Ale żeby od razu wybrać coś sensownego to co to to nie, przecież właśnie po to jest "uniwersalny góral"

Bo chyba jest najbardziej uniwersalny, ale to nie ten temat 😉. Jakby wszyscy kupowali tak idealne rowery to jakie tematy pozostałyby na forum? Telenowela na temat smarowania łańcucha? 🤣

 

2 godziny temu, krzysiekgrwn napisał:

Jeżeli chodzi o crossy w PL to ten model jest bardzo dobrze wyceniony pod względem cena/osprzęt.

Cytat

opona około 1,9-2,25 

Z crossów Giant Roam przyjmuje oponę do 2.1-2.2 jak coś.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za objaśnienie. Raczej coś takiego by moje oczekiwania spelnilo. Tylko powiedz mi, jak tego szukać? Wpisując np w google MTB XC, nie mogę znaleźć zbytnio modelów tego roweru, a przynajmniej modeli polecanych do mojej kwoty, istnieje jakaś nazwa używana przez sklepy rowerowe? Wchodzę na sklep internetowy np tu w moim mieście lub na jeden z większych w Niemczech internetowych fahrrad.de i nie ma czegoś takiego jak MTB XC, lub nawet MTB country Cross.. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dla takiego konusa jak ja, 171-172 cm jaka rama będzie pasować ? Akurat w tym modelu dostępne tylko 50 i 54 cm, to chyba pod L podchodzi? Czyli kiepsko.. a np coś takiego 

 

https://www.bruegelmann.de/polygon-cascade-4-M970365.html?vgid=G1409328&cgid=6423 

Jest dostępna 45.6cm M 

Edytowane przez krzysiekgrwn
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serious sporo lepszy. Zamiast tego Polygon wolałbym zdecydowanie Rockridera z pierwszego postu. Dla Ciebie jakieś 17 cali, czyli w większości przypadków M-ka.

Jeżeli masz do dyspozycji 600 E i jesteś przekonany do roweru to wydaj tyle, bo za jakiś czas będziesz czuł niedosyt...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też tak myślę, żeby potem nie żałować. Nie chcę później w brodę pluc sobie że mogłem wziąć coś lepszego. Jeździłem w Decathlonie na tym rockriderze st 540 ale L, jedyne co jest na już to st 540 V2.  

 

Pogrzebałem jeszcze trochę tam, który z tych wszystkich najbardziej się opłaca?  (Wiem że to już ponad cenę która zakładałem, ale jak mam kupić to już wolę troszkę dołożyć ) 

 

1.  https://www.bruegelmann.de/serious-shoreline-M909385.html?vgid=G1301602&cgid=6422

 

2. https://www.boc24.de/p/compel-ht-67/212952/#itemId=212952-3

 

3. https://www.boc24.de/p/bergamont-revox-6-29/217957/#itemId=217957-2

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzętowo Bergamont jest najlepszy (i najdrozszy :) ). Tylko nie wiem czy te 48cm, czyli 19cali nie będzie za duży.

2 inne są słabsze, 540 v2 jest mniej więcej na tym samym poziomie. Ale ma dużą zaletę że da się przymierzyć do niego. A do twoich warunków jazdy 1x10 powinno starczyć. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, chudzinki napisał:

Bo chyba jest najbardziej uniwersalny, ale to nie ten temat 😉. Jakby wszyscy kupowali tak idealne rowery to jakie tematy pozostałyby na forum? Telenowela na temat smarowania łańcucha? 🤣

Jest tak samo uniwersalny jak samochód terenowy - no pojedzie po autostradzie, tylko lepiej się tu sprawdzą inne typy aut, zwłaszcza jak ktoś w ogóle w teren nie wjeżdża ;) 

Mnie po prostu zawsze dziwi/śmieszy to błędne koło - kup górala xc bo uniwersalny, najwyżej wymienisz w nim z czasem x, y, z, q i jeszcze ź na bardziej szosowe. Nieważne, że ktoś od razu podaje że poza DDR i okoliczne ulice to na tym rowerze nie wyjrzy ;) Ale jakby polecić od razu fitnessa, crossa czy inną szosówkę to o panie, to się nie nada, a jak zechcesz wjechać do lasu to ojojoj, itp. pierdy ;) 

A jakie tematy pozostały by na forum? Może ciekawsze i bardziej sensowne jak nie byłoby powodów do pytlowania o niczym ;) 

4 minuty temu, krzysiekgrwn napisał:

Czy 1x10 jest trwalsze niż np 2x9 lub 3x7 ? Podobno łańcuch się tak nie wyciąga? 

Nie jest, albo inaczej - jest wiele istotniejszych czynników decydujących o tym ile dany napęd pożyje ;) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mnie po prostu zawsze dziwi/śmieszy to błędne koło - kup górala xc bo uniwersalny, najwyżej wymienisz w nim z czasem x, y, z, q i jeszcze ź na bardziej szosowe. Nieważne, że ktoś od razu podaje że poza DDR i okoliczne ulice to na tym rowerze nie wyjrzy 

Nie dziw się 😀, bo jeżeli tak jak autor ktoś pisze 

W dniu 21.09.2021 o 13:28, krzysiekgrwn napisał:

Głównie pewnie będzie to 60% las a 40% asfalt. 

to wg mnie zdecydowanie lepszy będzie jakiś "góral", bo jeżeli proporcje się w przyszłości odwrócą to bez sprzedawania roweru i szukania innego dużo łatwiej będzie zrobić z MTB crossa niż odwrotnie, szczególnie jeżeli będzie to MTB z napędem 2xx lub 3xx.

Poza tym nie widziałem, żeby ktoś proponował MTB jeżeli autor szuka roweru tylko na miasto  😉.

 

28 minut temu, krzysiekgrwn napisał:

Czy 1x10 jest trwalsze niż np 2x9 lub 3x7 ?

A dopytam: w poprzednim rowerze jaki miałeś napęd i z jakich biegów korzystałeś? Czegoś Ci brakowało?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio miałem Trenga tdh 3, 24biegi, wąskie opony 28". To typowo na asfalt było. Pojechałem tym w las i odrazu sprzedałem. Tam było Shimano deore 3x8 Osobiście uważam że za dużo biegów, wydaje mi się że nie potrzebuje tyle. Tak się składa że akurat dużo jeździłem w przeszłości na spinningu, dużo siłowni, dużo biegania, duzo interwałów, dużo wszystkiego, więc nogi mam silne, nie zaczynam z kanapy, poprostu zmieniam aktywność, nie chce nic na asfalt bo wiem że będę częściej jeździł po lesie. Nie chcę zrobić błędu i kupić znów czegoś bardziej na asfalt a się okaże że jednak potrzebuje czegoś bardziej do zabawy po lesie. Z tymi przeróbkami też średnio, nie będę jeździł wypraw 100 km, to na pewno. Przecież MTB też można jechać 20 km/h z żoną raz w tygodniu na przejażdżkę. Nie wiem, takie mam przemyślenia, trochę rozdarty jestem, ale raczej MTB.. tylko coś w stylu 1x10 lub max 2x9

Edytowane przez krzysiekgrwn
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...