Skocz do zawartości

[+-7000] uniwersalny miasto/las


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

szukam roweru do przejażdżek po mieście, jakieś wypady do lasu/w teren, bez jakichś jazd wyczynowych typu skoki, zjazdy ze stromych gór, raczej rekreacja. Robiłem już jakiś research, spodobał mi się RADON SCART LIGHT 10.0 2021, ale jako, że jestem zielony w temacie rowerów a nie znalazłem jakiegoś testu tego modelu to prosiłbym Was Panowie i Panie o radę :) Mój wzrost to 182cm, waga 94kg,

Napisano

A widziałeś tego Radona w realu , siedziałeś na nim ? Dopasowanie  roweru , właściwy rozmiar ramy jest ważniejszy niż przerzutka klasę w górę czy w dół . Każdy rower za 7 tyś będzie dobry ale nie każdy będzie odpowiedni . Co do rodzaju roweru jestem za , crossówki to bardzo uniwersalne maszyny . Szukaj w realu rowerów znanych i uznanych firm - ( kolejność przypadkowa ) Trek , Scott , Giant , Specialized , Merida , Cube  . W tym przedziale cenowym standardem powinien być powietrzny amor , hydrauliczne tarczówki i zintegrowana korba . Z napędem bym nie szalał 3x10 , 2x10 na poziomie deore w zupełności wystarczy . Zostaw sobie trochę kasy na ew wymianę siodła ( bo to bardzo indywidualna sprawa ) czy mostek o innej długości . 

Moim zdaniem oczywiście .

Napisano

To taki rower w którym niczego nie musisz zmieniać po zakupie. Po prostu wsiadasz, jeździsz i cieszysz się. Jedyną rzeczą do której można się przyczepić to korba. Raczej nie wykorzystasz zębatki 48T. Osobiście wolałbym zamiast tej XT Deore FC-MT500 22/30/40 z kasetą 11-28. No ale taki upgrade możesz sobie kiedyś zrobić bez problemu jak dojdziesz do takiego samego wniosku jak ja.

Napisano

Rower na papierze przynajmniej bardzo dobry i jak na klasycznego crossa, to pełny wypas. Niestety to firma wysyłkowa z Niemiec, nie tak popularna jak Canyon, więc małe szanse, że znajdziesz u nas jakieś recenzje. Prędzej w niemieckim internecie. 

Osobiście mając taki budżet na crossa byłbym jednak lokalnym patriotą i rozejrzał się za https://unibike.pl/xenon.html, ale wszystko rozbija się o dostępność. 

 

Napisano

Dziękuję za pierwsze rady:)

jutro wybieram się do salonów Treka, Giant i Scott/Kross u mnie w mieście(Cz-wa), zobaczę w ogóle na czym będę mógł usiąść i się przymierzyć. Czy z tych marek któryś z modeli byście polecili, tak żebym nie był zielony jak wejdę do salonu? Jako, że wiedze o podzespołach mam znikomą, to wolałbym właście kupić model jak najbardziej optymalny do użytkowania przez laika, tak, żeby nie musieć bawić się w jakieś zmiany osprzętu… 

i z tego co widzę, tego Radona mógłbym zamówić, jest dostępny, a wiem, że teraz z tym problem…

Napisano

Ja bym w 10.0 nie szedł. Wziąłbym 9.0 a za różnicę przejechał bym się do Niemiec. objeździł kilka rowerów a za resztę spędził tam przedłużony weekend z bliską osobą.

Radon ma świetne proporcje cena/osprzęt ale zawsze się trzeba przymierzyć. Albo znaleźć coś koło domu o podobnej geometrii - jeżeli już kupować zdalnie.

Rada - jak juz Ci w salonie wcisną jakiś badziew typu Trek - niech chociaż ma powietrzny amortyzator. Poznaje się to po tym, że jak każesz sobie napompować to sprzedawca pompką zwiększy ciśnienie i zobaczysz, że ciężej taki amor ugiąć.

Napisano

@wkgniestety na wypad do Niemiec nie będę miał czasu przynajmniej przez miesiąc:/ 9.0 nie podoba mi się kolorystycznie, dlatego odpada, heh oczami też sie jeździ 😅 da się jakoś w miarę łatwo ogarnąć w którym modelu jest podobna geometria? 
 

edit: z tego co się obczytałem to chyba Trek w tej kasie to będzie lipa właśnie, za markę +2000…

@some1ten unibike ciekawy, sprawdzę czy gdzieś na Śląsku mogę go obejrzeć.

Napisano

Da się, da się - patrzysz na TTH i wysokość główki. To tak w wielkim przybliżeniu - rowery mają mostki różnej długości. różnie gięte kierownice, różny offset sztycy.

Jak chcesz tak działać to weź do sklepu centymetr, zmierz odległość między jarzemkiem siodełka a kierownicą, spójrz, czy kierownica nie jest bardzo wygięta i zmierz odległosć od podłoża do szczytu głowki. To mniej więcej da Ci pogląd. 

Ale nie kupuj tego co Ci wcisną bo bywają bardzo przekonywający. Są szkoleni :(

10 to taki full wypas. Drogi rower jak na crossa :(  

Napisano

@wkgja nie z tych co sobie dają coś łatwo wcisnąć, też pracuję w handlu i te techniki na mnie nie działają 😉

napiszę jutro co oglądałem i ogólne wrażenia, może do końca przyszłego tygodnia coś wybiorę😅

Napisano

Crossy to generalnie rowery o wygodnej i mało wymagającej geometrii. O ile nie przestrzelisz o dwa rozmiary ramy, powinno być ok. Ten Radon też wygląda na raczej standard bez udziwnień, po prostu zapamiętaj do czego i w jakim rozmiarze się przymierzasz. Potem w domu porównasz tabelki i wybierzesz coś zbliżonego. 

 

Napisano

Szukaj tego Unibike, ma świetny osprzęt jak na cenę. To są bardzo uczciwe rowery. Może nie są tak "markowe" jak Trek czy Spec, może nie mają takiego ładnego malowania i tak nowoczesnych z wyglądu ram, ale pytanie co jest ważniejsze...

Szwagier i szwagierka kupili sobie w tym roku po nowym crossie od Unibike (Flash za 2k zł) i przyznam, że porządnie zrobione rowery, bez głupich cięć ceny...

A droższy o 300zl Trek miał wolnobieg...

Napisano
9 godzin temu, wkg napisał:

Przestrzelenie sie o rozmiar ramy prowadzi prosto do ortopedy. Ortopedzi zwykle nie mają pojęcia co jest grane więc -> rehabilitacja.

Znowu wypisujesz swoje teorie na tematy o których masz mgliste pojęcie.

Cross to nie agresywna szosa ani nawet XC. Pozycja jest bardziej wyprostowana i bardziej tolerancyjna na małe niedopasowania. Te rowery w różnych rozmiarach są prawie tej samej długości, przykładowo Radon w rozmiarze 56 różni się od 60'ki o 1cm TTH, a 60 od rozmiaru 64 różni się o 5 mm. Unibike podobnie. Cała różnica w wysokości ramy i tu trzeba zwrócić uwagę, czy siodełka nie trzeba wysuwać poza zakres, a z drugiej strony czy nie szoruje się kroczem po ramie. 

Nie twierdzę, żeby celowo kupować rower w złym rozmiarze, ale autor przy takim wzroście jest pośrodku rozmiaru 56 w Radonie, 21" w Unibike a u innych producentów będzie przeważnie "L" i nie ma się tutaj na ten temat co specjalnie rozwodzić. Przymierzyć się do podobnego w sklepie, żeby upewnić się, że to jest ten typ roweru, którego się szuka i tyle. Parę kółek pod sklepem to i tak za mało, żeby ocenić, czy po kilku godzinach jazdy też będzie wygodnie. 

Napisano

Myślę drogi kolego, że w temacie niedopsowanych ram bardzo dokładnie wiem o czym piszę ; )

Doradzając niedopasowane ramy - tu pisanie o ramie 64 w kontekście parametrów kolegi to juz kuriozum - czynisz znacznie więcej szkód niż doradzając niedopasowane napędy :(((

Może wsiąź na rower zamiast teoretyzować.

Ważne żebyś zapamiętał jedno - niedopasowany rower to niedopasowany rower. Źródło udręki i pieniądze wyrzucone w błoto. A kilka centymetrów w wysokości głowki to bardzo dużo.

 

Napisano

Nigdzie nie doradzam ramy 64. Nigdzie nie doradzam niedopasowanej ramy. Zacznij wreszcie czytać posty innych ludzi ze zrozumieniem. 

Zrobiłem tysiące kilometrów na Unibiku 21" mimo, że przy moim wzroście bardziej odpowiadałby 23" . Nie wiem dokładnie ile, bo mam go 13 lat i przestałem liczyć. Tym samym rowerem trasy po kilkadziesiąt kilometrów robią inni domownicy którym z kolei bardziej by pasowała rama 19". Ale to cross o rekreacyjnej geometrii więc nikt nie wylądował u ortopedy ani na rehabilitacji. 

Napiszę jeszcze raz, żeby dotarło. Nie pisz o rzeczach o których masz mgliste pojęcie. Crossy to nie twoje XC. 

 

Napisano

Drogi teoretyku... typowy cross, żeby był niedopasowany, musi być konkretnie przestrzelony z rozmiarem. Co właśnie napisałem na początku i co raczej autorowi tematu nie grozi. 

I tyle dyskusji, reszta to zwykłe czepialstwo z twojej strony, jak zwykle. Kończą się argumenty, to zaczynają epitety. 

Napisano

byłem dzisiaj w 4 salonach. W Treku nie mogli mi nic zaproponować, co byłoby dla mnie optymalne, nawet na niczym nie jeździłem.

Później byłem w salonie Scott/Kross, jeździłem na: https://www.erowery.pl/rower-scott-aspect-910-model-2021 rozmiar XL

Odczucia najsłabsze z tych, które dzisiaj oglądałem.

Później Merida w modelu https://www.bikeatelier.pl/pl/crossowe/448-730-rower-merida-crossway-500.html#/4-wariant-l rozmiar L, bo niestety Crossway XT-edition mieli tylko na ramie S.

Jechało się dobrze, ale nie aż tak jak na Giantcie, chociaż generalnie nie mam tez zastrzeżeń, ale ciekawy jestem czy poczułbym różnice jakbym jechał na modelu XT, bo rama i tu i tu taka sama jest.

na końcu był Giant:https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-slr-29-1 rozmiar L

chyba najlepiej mi się na nim jechało, jako praca korby i przerzutek, bardzo lekki, jedyne co mnie nurtuje, ze była tam najszersza kierownica, czy będzie tak wygodna jak w Scottcie czy Meridzie na dłuższej trasie.

Musze teraz ogarnąć jak to się wszystko ma w stosunku do tego Radona, czy jest sens brać go w ciemno?

Napisano

Bardziej od kierownicy, którą zawsze można skrócić, powinna Cię nurtować sprawa napędu, bo do miasta, o ile Giant`owski 32 - 10x51 jeszcze pewnie obleci to Scott`owski 30 - 11x50 już lichutko. Chyba, że będziesz zmieniał tarczę.

Napisano

Tak Merida, Radon i Unibike to rowery crossowe z porządnym, pojemnym napędem. Napęd w tym Giancie to napęd na ciężkie góry, mocne "mtb" w trudnym terenie ale do crossa się nie nadaje. Będziesz kręcił jak myszka w kołowrotku. Chyba, że nie będziesz dokręcał na zjazdach i generalnie jeździł spokojnie. Tam oficjalnie można wsadzić największy blat z przodu 34 - może na ali coś sie większego znajdzie ale nie wiadomo czy się zmiesci w ramie. 

Ten amor to powietrze ? Raczej tak.

Kierownica - to że szeroka to zaleta, przycina sie w kilka minut. 

Ale co do Radona - ma zupełnie inną geometrię. Ten Giant ma raczej sportową - długa rama, niska główka. To zupełnie ale to zupełnie inne rowery. Na Radonie bęziesz znacznie bardziej wyprostowany. 

Napisano

Czyli właściwie zawężam już wybór do Radon -Merida XT. Czy ktoś bieglejszy ode mnie mógłby rzucić okiem na geometrie obu modeli? Merida to rozmiar L a Radon właśnie nie wiem 56 czy 60?

Napisano

Jeżeli jesteś typowej budowy ciała to 56 i ja bym nie miał żadnych oporów przed zamówieniem w ciemno. Nie kupujesz maszynki dla zawodowca. To nie but sportowy, że nie ma żadnej regulacji. Masz siodełko, mostek i kierownicę.

Zwróć uwagę na taki mały szczegół gdybyś np. chciał jeździć z fotelikiem, a mianowicie DMC. W Radonie jest dość niska, bo ok. 126 kg. W Meridzie nie wiem. Unibike ma dużą.

 

Napisano

A Giant chyba nie ma mocowania na fotelik.  W sumie to całkiem fajny, agresywny rower mtb - przygotowany do instalacji myk-myka na grubej oponie XC.

Natomiast jeszzce raz podkreślam - jeżeli dobrze się czułeś na takiej sportowej ramie to Radon będzie zupełnie inny - bardziej miejski, turystyczny.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...