kosmonauta80 Napisano 1 Sierpnia 2021 Napisano 1 Sierpnia 2021 Popatrzyłem sobie dzisiaj na moje opony Schwalbe Hurricane, które przejechały ponad 3.5k km i stwierdziłem, że pora myśleć o wymianie. Główne powody to: - kiepska przyczepność na szutrach (aczkolwiek podejrzewam, że szerokość opony robi swoje, bo na innym rowerze mam ten sam model w rozmiarze 26x1.9 i jest ok) - widać nacięcia na bieżniku, a właściwie tej centralnej gładkiej części (od kamieni) - za słaba odporność na przebicia Czyli szukam oponki w cenie do 100 zł, która w terenie lepiej się sprawdzi i będzie miała lepszą odporność na przebicie. Myślałem o Schwalbe Marathon Plus Tour. A może jakaś inna firma? 75% moich tras to asfalty, reszta symboliczny teren
zekker Napisano 2 Sierpnia 2021 Napisano 2 Sierpnia 2021 Marathon Mondial? Mam w wersji zwijanej, więc nie gwarantuję, że performance też tak dobrze trzyma. Jak dla mnie całkiem niezłe w lekki teren. Będą lżejsze niż kowadła Marathon Plus. Odnośnie trzymania, to pobaw się ciśnieniem, bo nabite na maksa pod asfalt, to żadna opona nie będzie dobrze trzymać na szutrach.
Dokumosa Napisano 2 Sierpnia 2021 Napisano 2 Sierpnia 2021 Wszystkie marathony są znacząco trwalsze od huricane'ów. To gumy robiące przebiegi po kilkadziesiąt kkm i trzymające sie nawet 5 lat bez pęknięć. Musisz sobie tylko dobrać profil bieżnika i opcje zabezpieczenia antyprzebiciowego. Jedyną ich wada jest masa (ale to domena wszystkich gum odpornych na przebicia).
kosmonauta80 Napisano 2 Sierpnia 2021 Autor Napisano 2 Sierpnia 2021 Po głębszej analizie myślę o Marathon Mondial/Marathon (wkładka antyprzebiciowa 3mm). Pytanie czy te opony można określić jako semislick, czy bardziej szosa?
MikeSkywalker Napisano 2 Sierpnia 2021 Napisano 2 Sierpnia 2021 A podlinkujesz? Bo pod tymi nazwami może się sporo kryć. https://allegro.pl/oferta/schwalbe-marathon-mondial-28x1-60-40c-opona-reflex-10496297561 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-pd5743/ o tych bieżnikach mowa? Ani to szosa, ani semislick, po prostu opony uniwersalne. Mondial będzie trzymał lepiej niż Hurricane. Ja bym jeszcze podrzucił jednego fajnego semislicka, Contact Travel, ale z drugiej strony środek ma tak samo gładki jak Hurricane, więc odczucia możesz mieć podobne. Na pewno z tego powodu jest szybsza na asfalcie od Marathonów bez ciągłego środka.
Dokumosa Napisano 2 Sierpnia 2021 Napisano 2 Sierpnia 2021 Semislick. Bardziej slick to np. marathon supreme. Mondiale na żywo wyglądają trochę inaczej niż na zdjęciu. One nie mają klocków bocznych tylko cały bieżnik wygląda jakby był wycięty z pełnego slicka. Do tego w rzeczywistości rowki są płytkie. Na renderach wydają się być 3x głębsze.
kosmonauta80 Napisano 2 Sierpnia 2021 Autor Napisano 2 Sierpnia 2021 O tych konkretnie modelach myślę: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-mondial-performance-pd5749/?v_Id=34892 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-pd5743/ Mondial Performance z tego co widzę, w wersji szerszej niż 1.6 nie występuje. Za to ten drugi jest w wersji 1.75. Im szersza, tym lepsza w moim przypadku.
some1 Napisano 2 Sierpnia 2021 Napisano 2 Sierpnia 2021 26 minut temu, Dokumosa napisał: Jedyną ich wada jest masa (ale to domena wszystkich gum odpornych na przebicia). Opory toczenia pancernych opon też są przeważnie wyższe.
Dokumosa Napisano 2 Sierpnia 2021 Napisano 2 Sierpnia 2021 Po asfalcie niekoniecznie. W terenie jak najbardziej. Dlatego też nie ma co przesadzać z grubością wkładki. Na leśne kolce każdą będzie dobra gorzej jak się jeździ np. po betonowych płytach ze sterczącymi drutami..
kosmonauta80 Napisano 2 Sierpnia 2021 Autor Napisano 2 Sierpnia 2021 Jeżeli nic się nie zmieni, to jutro zamawiam Marathon Mondial. 300 g różnicy w stosunku to Marathon. A różnica pomiędzy 1.6, a 1.75 cala nie powinna być taka duża. Wersja z drutem.
kosmonauta80 Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Napisano 16 Sierpnia 2021 Opony kupione i założone. Czuć, że część "jezdna" jest grubsza. Zrobiłem testowe kilka km i mam wrażenie, że te opony w stosunku do Hurracanów mają większe opory toczenia. A może to kwestia dotarcia?
zekker Napisano 18 Sierpnia 2021 Napisano 18 Sierpnia 2021 Mają mniej gładkie czoło, więc mogą stawiać większy opór.
kosmonauta80 Napisano 18 Sierpnia 2021 Autor Napisano 18 Sierpnia 2021 Jeżeli to jest jedyny koszt lepszej przyczepności, to ok.
kosmonauta80 Napisano 19 Sierpnia 2021 Autor Napisano 19 Sierpnia 2021 Zaliczyłem szybkie 30 km po asfalcie. Zdecydowanie te opony mają większe opory toczenia. Myślę jednak, że jak się dotrą (nadal widać szew wzdłuż bieżnika), to będzie lepiej. Zresztą, to nie semislicki.
MikeSkywalker Napisano 19 Sierpnia 2021 Napisano 19 Sierpnia 2021 Spróbuj nieco zwiększyć ciśnienie, powinno pomóc.
Gość Napisano 26 Sierpnia 2021 Napisano 26 Sierpnia 2021 Również zastanawiam się nad zmianą opon w Cross'ie w celu zmniejszenia oporów toczenia, głównie asfalt. Aktualnie mam założone Schwalbe Land Cruiser (28x2.00). I również zastanawiałem się nad Schwalbe Marathon Mondial 1.60 albo 1.75. Tylko pytanie czy faktycznie odczuje różnicę... nie chciałbym zapłacić i się rozczarować tym bardziej że tamte opony są praktycznie nowe. Alternatywnie jeszcze szybsze (na papierze) ponoć są Schwalbe Marathon Almotion ale tutaj 1.50 albo 2.00 i opona już raz droższa. Pytanie co bardziej wpływa na niższe opory toczenia - lepsza mieszanka gumy i odpowiedni bieżnik czy szerokość opony?
chrismel Napisano 26 Sierpnia 2021 Napisano 26 Sierpnia 2021 Schwalbe Marathon Mondial są odczuwalnie szybsze od Land Cruiser. Przy czym wcale nie mają gorszych własności terenowych. Natomiast z Almotion sprawa wygląda tak. Pierwsza wersja była bardzo szybka. Zachęcony wynikami testów na stronie: https://www.bicyclerollingresistance.com/ zakupiłem 1 sztukę wymieniając Mondial 1,75 na Almotion 2,0. Nie odczułem żadnej różnicy w oporach toczenia. Później ukazał się test na ww. stronie z którego wynika że aktualnie dostępny nowy model jest gorszy pod względem oporów toczenia od starego. Jedno trzeba im przyznać - są bardzo komfortowe. Ale przyczepność już w lekkim terenie mają zdecydowanie mniejszą niż Mondial. U mnie ta opona została na tylnym kole z uwagi na komfort ale na przód bym jej nie założył. Obydwie oferują wysoką odporność na przebicie co jest istotne w oponie turystycznej. Jeżeli priorytetem dla Ciebie jest szybkość a jeździsz głównie po asfalcie możesz zdecydować się na opony gravelowe. Na ww. stronie masz ranking i możesz wybierać śmiało sugerując się danymi z testów. Wyniki są realne. Niestety te najszybsze będą również najdroższe. Dobre ceny na opony (i nie tylko) ma sklep Biostern ale nie wszystkie modele i nie w każdej konfiguracji mają dostępne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.