Skocz do zawartości

[do 3500 zł] Rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Hej :)

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2067/crossway-100

https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-2-disc

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-2/p/32889/?colorCode=blue

To moje propozycje, najbardziej jestem za meridą ze względu na amortyzowaną sztycę i opony - dobre na asfalt, wystarczające na utwardzone ścieżki. Ewentualnie coś z unibike :) ale najważniejsze jest, abyś przeszedł się po sklepach i przymierzył, komfort jest najważniejszy.

Napisano

Sam się przesiadłem z crossa na sztywnego fitnessa, tylko ja jeżdżę 100% asfalt. Przy zastosowaniu 30% las jednak warto mieć jakąś amortyzację i nieco szersze opony. 

Napisano

Wczoraj kupiłem Unibike Crossfire za 2799 i jestem bardzo zadowolony. Nie moge sie doczekać kolejnej jazdy. Za 3500 jest jeszcze model wyżej- Unibike Viper, na pełnym osprzęcie Deore.

Napisano
3 godziny temu, JAKUB3N napisał:

Sam się przesiadłem z crossa na sztywnego fitnessa, tylko ja jeżdżę 100% asfalt. Przy zastosowaniu 30% las jednak warto mieć jakąś amortyzację i nieco szersze opony. 

O ile jest to prawdziwa amortyzacja, a nie sprężyna. Sprężyny są dobre w długopisach. 

  • Mod Team
Napisano

To że w tanich amortyzatorach są montowane sprężyny (które de facto nie służą do amortyzacji co wynikałoby z Twojego wpisu) to jedna sprawa. Ale amortyzatory sprężynowe potrafią bić na głowę powietrzne kulturą pracy i czułością to inna kwestia. Użycie takiej amortyzacji w cięższych odmianach kolarstwa nie bierze się znikąd ;)

Niemniej nie ma co się pakować w amortyzator w tanim rowerze tylko po to, żeby był. Szersze opony i niższe ciśnienie potrafi też zdziałać cuda.

Napisano

Merida w swoim crossway montuje sprężynę nawet w najwyższym modelu, jak się właśnie przekonałem chcąc go już kupić :(

Co do unibike - co myślicie o ich ramach? Spotkałem się z opinią, że nie mają najnowszej geometrii i raczej ciężkie - tylko co to oznacza? I jaka jest różnica w wadze ram np Crossway/Roam/Viper?

Napisano

Nie wiem czy znajdziesz info ile ważą ramy w tanich rowerach tym bardziej, że wagi całych rowerów podawane przez producentów mocno się nieraz rozjeżdżają...

Myślę, że jakby 99% amatorom na wszystkich wymienionych przez Ciebie crossach ustalić podobną pozycję na rowerze i zawiązać oczy 😀 to nie poczuje różnicy na czym jedzie.

Napisano
56 minut temu, R_A napisał:

Merida w swoim crossway montuje sprężynę nawet w najwyższym modelu, jak się właśnie przekonałem chcąc go już kupić

Nie wiem skąd masz taką informację, bo w najwyższym modelu, czyli Crossway XT-Edition, montowany jest amortyzator powietrzny.

Co do samych ram to w Giant i Meridzie są cieniowane, a w Unibike nie. To siłą rzeczy wpływa na ich wagę.

Napisano

Tak, przepraszam mój błąd. Za najwyższy model uznałem 500 która ma "Suntour NCX D-RL    sprężyna stalowa"

@Pitof dzięki za wyjaśnienie kwestii różnicy w wadze, a ile to jest realnej różnicy w gramach wiesz? Możesz też coś możesz powiedzieć o geometrii?

Napisano
 

To że w tanich amortyzatorach są montowane sprężyny (które de facto nie służą do amortyzacji co wynikałoby z Twojego wpisu) to jedna sprawa. Ale amortyzatory sprężynowe potrafią bić na głowę powietrzne kulturą pracy i czułością to inna kwestia. Użycie takiej amortyzacji w cięższych odmianach kolarstwa nie bierze się znikąd ;)

Niemniej nie ma co się pakować w amortyzator w tanim rowerze tylko po to, żeby był. Szersze opony i niższe ciśnienie potrafi też zdziałać cuda.

100% racji. Moja wypowiedź odnosi się stricte do tematu - w rowerze za 3500 zł nie będzie sensownych sprężyn. 

Napisano

Może i racja, że te amortyzatory nie są jakieś cudownej jakości i na pewno powietrzne będą lepsze i lżejsze. Ale nie przesadzajmy już, ja przy amatorskiej jeździe czuję dużą różnicę w komforcie po przesiadce ze zwykłego crossa meridy, jeżdżonego bezawaryjnie przez jakieś 10 lat. Więc te amortyzatory - choć są jakie są, to jednak coś dają. Nie róbmy tu stereotypowej dyskusji, że roweru za 3k z amortyzatorem to już strach dotykać i patrzeć w niego stronę i lepiej wziąć na sztywnym widelcu - do rekreacyjnej jazdy w zupełności wystarczy i myślę, że nabywca będzie zadowolony.

Napisano

To zwykle nie są żadne amortyzatory tylko atrapy je udające. Ot najprostsze ślizgi, kawałek sprężyny, kawałek "gumy" żeby nie dobijało i najtańsze materiały (stal) co powoduje że to nieraz waży więcej niż cała rama. Brak tłumienia odbicia i jakichkolwiek regulacji. Tak w ogóle rolą amortyzatora jest zapewnienie trakcji dla koła w trudniejszych warunkach a nie spowodowanie żeby rączki nie bolały. Sztywny widelec, opona 38-42c i trochę obycia wystarczą do komfortowej jazdy we wszelkich warunkach w jakich może być użytkowany tego typu rower. I przy okazji całość będzie lżejsza. No ale nie będzie, bo przeciętny Kowalski woli takie atrapy. I tak nie pozna czy to działa czy nie, a nawet taki prosty uginacz po dłuższym czasie bez czyszczenia i serwisu potrafi się kompletnie zatrzeć.

Napisano

No trudno, może coś ze mną jest nie tak, że czuję różnicę między atrapą amortyzatora a sztywnym widelcem hahah ja jestem zwykłym amatorem i mówię tylko o swoich odczuciach z jazdy. Ale każdy ma swój rozum i dysponuje swoimi pieniędzmi :) pozdro dla wszystkich rowerzystów z pseudo amortyzacją, miłego dnia

Napisano

@JAKUB3N Wszystko jest z Tobą w porządku. Oczywiście, że jest różnica pomiędzy sztywnym widelcem, a nawet takim badziewnym amortyzatorem jak NEX. I to niezależnie z jakiego materiału będzie ten sztywny widelec zrobiony. Po prostu jak masz porównanie z dobrej jakości amortyzatorem to wtedy od razu czujesz, że te najtańsze amortyzatory mają bardzo niską kulturę pracy. Działają tak ,,mocno z grubsza'', a ważą srogo ;)

 

 

@Pitof dzięki za wyjaśnienie kwestii różnicy w wadze, a ile to jest realnej różnicy w gramach wiesz? Możesz też coś możesz powiedzieć o geometrii?

Nie mam zielonego pojęcia jaka jest realna różnica w wadze, ponieważ te ramy rożni w zasadzie wszystko: rodzaj użytego stopu, profile, hydroformowanie lub jego brak czy wrzeszczcie wspomniane cieniowanie. W Unibike wcale, w Giant w wersji Aluxx jednokrotne, a w Meridzie dwukrotne. Jest zbyt dużo zmiennych. Oczywiście, że lepiej jest mieć lżejszą ramę niż cięższa, bo jej nie zmienisz. Niemniej jednak rower do rekreacji warto oceniać jako całość.

W kwestii geometrii pewna różnica jest w ramie Gianta, która ma trochę progresywną geometrię. Generalnie masz dłuższą górna rurę, ale w połączoną z krótszym mostkiem. Dzięki temu siedzisz troszkę bardziej w środku, w ,,centrum'' roweru. To jest zapożyczone z rowerów MTB.

Napisano

To trochę przejmę temat, by nie tworzyć nowego i dopytam o te sztywne widelce - możecie polecić konkretny rower? Bardzo ciężko znaleźć coś ze sztywnym widelcem, bo producenci próbują dodać sprężynę w jak najtańszych rowerach. Giant ma w ofercie jednego crosa i do tego droższego niż roam 1 z powietrznym amorem Suntour NCX-D LO 700C, u Meridy/Treka nie widzę niczego. Sam bym chętnie kupił coś na średnim osprzęcie z hydraulicznymi hamulcami i sztywnym widelcem - ale złożenie tego od 0 wyjdzie drożej niż zakup gotowca z powietrznym, wiec to sie troche mija z celem.

Czy najtańsza opcja by mieć lekki rower ze sztywnym widelcem to kupić coś ze sprężyną i ją zmienić w sztywniaka? ;) Czy amor Suntour NCX-D LO 700C air można już uznać za przyzwoity?

Co do geometri ramy - progresywna geometria - czyli bardziej sportowa, dająca mniejszy opór niż siedzenie pionowo?

Napisano

Marin ma mnóstwo rowerów na sztywnych widłach, sam śmigam na Presidio 1 - kosztował mnie 1899 zł. na dzień dzisiejszy nie zamieniłbym go na żaden inny rower w tej cenie. Już przejechane z 3k km. i póki co wymieniłem w nim tylko łańcuch (z konieczności, Z8 szybko się wyciągnął) i opony (bez konieczności, takie widzimisię 😜).

W sumie to nawet się wpisuje w twoje wymagania, gorzej z dostępnością no i troszkę podrożał.

Napisano
 

Czy amor Suntour NCX-D LO 700C air można już uznać za przyzwoity?

Jak najbardziej.

 

Co do geometri ramy - progresywna geometria - czyli bardziej sportowa, dająca mniejszy opór niż siedzenie pionowo?

Tak, ale przy zastosowaniu amatorskim w bardzo dużym stopniu tą pozycję można dopasować.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...