Skocz do zawartości

[Hamulce] Wybór


To_JaT

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, interesują mnie dwa hamulce, magura i shimano. Jeśli macie jakieś doświadczenia to podzielcie się jak to hamuje, jak z awaryjnością i na co zwracać uwagę. Budżet 350zł, jeśli macie alteratywy to podsyłajcie.

Deore m6100

https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-shimano-deore-m6100-pd22281/?v_Id=140924&gclid=CjwKCAjwhMmEBhBwEiwAXwFoEaTfDAWs5Vx0fp42MKXO-qQiaZWyuvtICuR0M4awd5rEe9poKZ5nEBoCGHAQAvD_BwE

Magura MT4

https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-magura-mt4-pd13146/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem M6000 i były bardzo ok, ale teraz brał bym chyba SLX ze względu na ceramiczne tłoczki o większej średnicy.

Magura ma podobno dobre hamulce, ale doświadczenia nie mam.

Za Shimano przemawia też bardzo prosta i tania obsługa oraz duża ilość różnych klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważ SLXy. jeśli poszukasz może znajdziesz w swoim budżecie, lub jak w aukcji poniżej niewiele dopłacisz.

https://allegro.pl/oferta/hamulec-przod-shimano-slx-br-m7100-okl-zyw-b-rad-8361123329?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria_sport_bicycles&ev_adgr=Rowery&gclid=Cj0KCQjwp86EBhD7ARIsAFkgakgJXazapY82ByosXCrplJJNHRDcdj54OA8ViKgmvYKPHlFmCxT80LMaAuK0EALw_wcB

Ja kupiłem SLX M7000 z klockami z radiatorami. od 2018 roku bez problemu, bez wycieków itp.

Głównym argumentem za nimi była dla mnie regulacja klamki bez konieczności używania klucza. 

Z twoich 2 propozycji chyba wybrałbym MT4, chociaż za Shimano przemawia lepsza dostępność np. klocków w dowolnym sklepie rowerowym. 

Ogólnie znam osoby używające obydwu i nikt nie narzeka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 350zl nie kupisz zestawu deore. Poza tym wszystkie Shimano x100 są kompatybilne jedynie z manetkami również x100 więc jeśli masz stare manetki to wymiana albo szukanie hamulców poprzedniej generacji.

Magurę mt4 sobie najzwyczajniej odpuść. Mt trail ew. Mt5 ale to juz okolice 800-1000zł.

Co do deore vs. slx to wielkiej różnicy w działaniu nie ma. Tłoczki ceramiczne potrafią być z kolei zmorą (aczkolwiek należy mieć nadzieję że coś poprawili względem poprzednich gen ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 6100 od zeszłego sezonu i działają bardzo dobrze - też zastanawiałem się nad dopłatą do SLX ale stwierdziłem, że nie warto (wtedy różnica w cenie była zauważalna). Po zmianie klocków na Jagwire Semi Metalic jest bajka.

Mi pasował wygląd klamki w Shimano, która nie jest szczególnie masywna, ale jeżeli Tobie nie robi to różnicy i chcesz trochę większej 'egzotyki' to śmiało możesz wybrać Magure. Ich zaletą jest również śruba mocująca klocki zamiast zawleczki w Deore - niby pierdoła ale wygoda większa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie kupię slxa na tył do 350zł, przedni tyle kosztuje, a ten już mam taki jaki chce. Do tylnego musiałbym dorzucić co najmniej stówkę.

Miałem kontakt z m6000 i były całkiem spoko, tylko nie wiem jak mają się do nich nowe m6100.

Za magurą przemawia 5 letnia gwarancja ale i tak nie będę miał tych hamulców tyle czasu. Minusem jest dla mnie to że gwarant jest w niemczech, czekanie miesiąc na jakąś naprawę gwarancyjną itp. nie bardzo mi się uśmiecha. Z kolei shimano ma 2 letnią rękojmie z tego co wiem nie robią problemu gdy wystąpią jakieś wady i dealerzy shimano są na każdym kroku.

@Dokumosa czemu mam odpuścić sobie mt4? Coś z nią nie tak?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz na technologię a nie design. Ogólnie hamulców od Shimano jest pińcet, a różnią się mało czym. Przeskok jest przy Deore, bo wpada przewód BH-90 i ServoWave. Potem w SLX są ceramiczne tłoczki.

O regulacji klamki bez narzędzi i Free Stroke nie wspominam. To pierwsze jest trochę dziwne, bo przecież tym się nie kręci co chwilę. Za to to drugie podobno nie działa i w sumie z założenia jest dość głupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było pominąć mt trail;) mt5 można było kupic w podobnej cenie, a nawet taniej. Mt4 jest całkiem dobrym hamulcem, mam, używam i jestem zadowolony. Gdyby tylko śrubki w klamkach Magury były tak odporne jak w Shimano, byłoby super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec już u mnie.

Prezentuje się naprawdę dobrze, w rzeczywistości jest bardziej czarny niż grafitowe jak na zdjęciach podglądowych.

Na plus wykonanie i sztywność klamki. Jeśli chodzi o hamowanie to jest przyzwocie, nie zdąrzyłem jeszcze dotrzeć klocków ale całkiem fajnie blokują koło. Na minus to, że przyszedł zestaw montażowy: klamka oddzielnie do połączenia z przewodem a nie całość ale to osobista preferencja.

Pierwsze wrażenie 9/10, jutro większe testy.

183323665_542055520511835_4720362307899337931_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może nie wada, ale trochę więcej roboty. Nie skracałem bo i tak hamulec docelowo wyląduje w dirtówce, na razie tymczasowo w dużym rowerze.

Co do manetki.. Nieszczęsny Sram X4, badziewie, które się co pół sezonu psuje ale tylko taka pasuje do mojego napędu. Jestem pewien że nie będzie problemu z jej umiejscowieniem bo i tak zawsze mam ją po lewej stronie obejmy hamulca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poupalałem dziś dość mocno na szybkich technicznych zjazdach i jestem pozytywnie zaskoczony że zacisk 2 tłoczkowy może tak działać. Po dotarciu bardzo dobrze hamują. Łatwo zablokować koło, nawet za łatwo. Obawiałem się, czy ich nie zagotuje ale stety mi się nie udało :D. Oby służyły długo bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...