Skocz do zawartości

[pedały] nowe SPD z pomiarem mocy Garmin Rally XC200


Gradory

Rekomendowane odpowiedzi

Dynamika jazdy - cóż to jest ?

"Pedały z dwoma czujnikami zapewniają informacje o dynamice jazdy, a pedały z pojedynczym czujnikiem zapewniają jedynie informacje o mocy."

Co to znaczy ? W tym bez dynamiki, z jednym czujnikiem pomiar jest jednostronny a w tych droższych dwustronny ? Czy chodzi o coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ... niepokoii mnie: 

"Pedały z dwoma czujnikami potrafią zmierzyć połączoną moc wyjściową, a także rozdzielić pomiary dla lewej i prawej nogi oraz poinformować, czy jedna noga produkuje więcej mocy niż druga. Innymi słowy, pokazują, czy pedałujesz symetrycznie.

Badania dowodzą, że duża różnica pomiędzy siłą wytwarzaną przez nogi może spowodować szybsze zmęczenie, a nawet zwiększyć ryzyko wystąpienia kontuzji. Dlatego tak ważne jest posiadanie informacji o tym, czy asymetria jest znacząca. Wtedy można popracować nad jej zmniejszeniem. Symetria oznacza, że obie nogi pracują z taką samą siłą, co wiąże się z lepszą wydajnością."

Czy to jednak oznacza, że ten tańszy jest jednostronny ? Przecież pomiar L/P potrafiły chyba też te stare ...

Podsumowując: One mają dwa czujniki w jednym pedale ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Jest wersja jednostronna, gdzie w jednym pedale masz elektronikę, a drugi jest zwykły. Działa jak standardowy pomiar jednostronny.

Wersja dwustronna ma balans L/P, stare też miały tą funkcję w wersji dwustronnej. Pod tym względem nic się nie zmieniło.

Z resztą pedały Rally z punktu widzenia konstrukcyjnego niewiele się różnią od ostatniej wersji Vector (oczywiście pomijając różne body). Software też jest ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tensometry to proste i diablo dokładne mierniki. Jeśli tylko mają dobrze zaprojektowane i wykonane mostki, oraz dobre oprogramowanie do kalibracji, wygładzania wyników, kompensacji temperatury itd, to nie ma problemu, żeby pomiar siły, jaką naciskasz na pedały, był podawany z tą dokładnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak. Ale nie wiem jak wygląda taki tensometr w pedałach. W Inpeaku to rozumiem. Ale były tu grube dyskusje na temat zgodności Inpeaka z Kickrem czy Direto i bardzo różnie to wychodzi. Niby powinno być liniowo ale daję sobie palec uciąć, ze poniżej 100W mój znacznie zaniża :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kwestia powtarzalności między różnymi pomiarami, zwłaszcza umieszczonymi gdzie indziej w łańcuchu napędowym, to na mój pseudo-inżynierski rozum, śliska sprawa. 

Tu masz chyba najlepsze porównanie do innych mierników:

https://www.dcrainmaker.com/2021/03/garmin-rally-power-meter-review-spd-spd-sl-look-keo.html#power-meter-accuracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehh ... wiem, czytam go regularnie. Ale to wiesz - też kwestia egzemplarza. I sposobu kalibracji. Przed treningiem, po 15 min i po treningu daje kilkanaście W różnicy w Kickrze.

Na moją pseudo-inżynierską intuicję jednak te z tensorem (czyli jak rozumiem też Garmina) powinny byc mniej wrażliwe na temperaturę - czyli na moment kalibracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uderzę w inna kwestię...

W świecie XC, zastosowanie pomiaru w pedałach, które nie raz uderzają o glebę, kamień, korzeń, skałę, pień drzewa jest dla mnie totalnie chybionym pomysłem. Do tego ilość błota i wody, które potrafią takie pedały zebrać na wyścigu, czy treningu.

w profesjonalnym zastosowaniu, kiedy mamy sponsoring OK. W świecie amatora ciężka sprawa...

Od lat, jak słyszę o pomiarze w pedałach pod XC, to łapię się za głowę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...