Skocz do zawartości
sqrll

[Rower] Rower GT avalanche

Rekomendowane odpowiedzi

sqrll
Napisano (edytowane)

Witam,

Chciałem się zapytać co sądzicie o rowerze GT Avalanche Comp 2020 29"? Rower generalnie służyłby do "lekkiego downhillu" - zjazdu z górki, dropy do 1,5 m w dół. Jeśli nie to co innego w kwocie do ok. 3000zł?

Edytowane przez sqrll

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Dropy 1,5m na rowerze do xc? Do tago uginacz zamiast amora... A ząbki ubezpieczone masz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sqrll
W dniu 27.06.2020 o 23:26, Alsew napisał:

Dropy 1,5m na rowerze do xc? Do tago uginacz zamiast amora... A ząbki ubezpieczone masz?

Jakbyś zobaczył mój aktualny rower to i taki byłby w porządku. Wiem, że te rowery się nie nadają do tego i mogą się zepsuć itd itd ale szukam czegoś taniego na czym można jakoś poskakać przez 1-2 lata nie wydając fortuny. Poza tym nie wydaje mi się, że drop 1,5m ( nie na płasko ) jest czymś super wymagającym. Masz może jakieś zacznie lepsze propozycje do około 4000 bo w każdym rowerze za taką cenę nie widzę nic szczególnie lepszego za co warto by dopłacać, ale się na tym dobrze nie znam dlatego się pytam tutaj.

 

W dniu 27.06.2020 o 23:26, Alsew napisał:

Do tago uginacz zamiast amora

Co masz na myśli? Przedni amortyzator kompletnie się nie daje czy chodzi ci o to co z tyłu jest?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Do takich zastosowań potrzebujesz roweru typu Dartmoor Hornet z widelcem na golenicha grubszych niż 32mm (np. Suntour Aion). 

Przy Twoim budżecie w grę wchodzą głównie rowery używane.

 

Amortyzator w tym GT to atrapa za ok. 300 zł, która przy ostrej jeździe szybko się posypie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Prezes14
      Przez Prezes14
      Dzień dobry, 
      Witam na forum. Chciałbym spytać o radę dotyczącą kupna roweru - kompletnie się na tym nie znam. 
      Cena myślę, że do 2300 jeśli chodzi o rower zwykły, lub 4500-5000 jeśli chodzi o elektryka. 
      Byłem w sklepie rowerowym u znajomego. Polecił mi rower merida big nine 300 za 3800, lub ewentualnie kellys spider 30 za 2300. Nie bez znaczenia jest moja waga ok. 130 kg, stąd rower powinien mieć wzmocnione koła.
      Czy mogę prosić o jakąś radę dotyczącą kupna jakiegoś modelu, zasugerowanie czegoś, czy jest możliwe kupno elektryka do 5 tys zł z którego będę w miarę zadowolony? Do tej pory sugerowałem się głównie rozmiarem kół tj. 29 cali i właśnie wzmocnionymi kołami. Ponoć nie bez znaczenia są też pneumatyczne amortyzatory - niestety niedostępne w tej cenie. 
      Jeśli chodzi o ilość jazdy zwykle są to jednorazowe wypady, myślę, że nie zrobię rowerem więcej niż 500 km na sezon. Chyba, że mi się bardzo spodoba. Jeśli chodzi o specyfikę tras - głównie jeżdżę po drogach, ewentualnie jakieś trasy w lesie czy po polach. Wzrost 188cm.
    • Prezes14
      Przez Prezes14
      Dzień dobry, 
      Witam na forum. Chciałbym spytać o radę dotyczącą kupna roweru - kompletnie się na tym nie znam. 
      Cena myślę, że do 2300 jeśli chodzi o rower zwykły, lub 4500-5000 jeśli chodzi o elektryka. 
      Byłem w sklepie rowerowym u znajomego. Polecił mi rower merida big nine 300 za 3800, lub ewentualnie kellys spider 30 za 2300. Nie bez znaczenia jest moja waga ok. 130 kg, stąd rower powinien mieć wzmocnione koła.
      Czy mogę prosić o jakąś radę dotyczącą kupna jakiegoś modelu, zasugerowanie czegoś, czy jest możliwe kupno elektryka do 5 tys zł z którego będę w miarę zadowolony? Do tej pory sugerowałem się głównie rozmiarem kół tj. 29 cali i właśnie wzmocnionymi kołami. Ponoć nie bez znaczenia są też pneumatyczne amortyzatory - niestety niedostępne w tej cenie. 
      Jeśli chodzi o ilość jazdy zwykle są to jednorazowe wypady, myślę, że nie zrobię rowerem więcej niż 500 km na sezon. Chyba, że mi się bardzo spodoba. Jeśli chodzi o specyfikę tras - głównie jeżdżę po drogach, ewentualnie jakieś trasy w lesie czy po polach. 
    • Karusia
      Przez Karusia
      Witam!

      Poszukuję dla siebie roweru. Czytałam trochę na temat różnych rodzajów rowerów i wydaje mi się, że najbardziej odpowiedni byłby rower crossowy - ze względu na jego względną lekkość oraz fakt, iż sprawdzi się zarówno podczas jazdy po asfalcie w mieście, jak i w trakcie ewentualnych wycieczek drogami polnymi i leśnymi. Ewentualnymi, gdyż przede wszystkim rower miałby mi służyć do przemieszczania się do pracy i z powrotem (po mieście).

      Zdecydowanie wolałabym damską wersję roweru ze względu na pochyloną ramę - czuję się na takim rowerze bezpiecznej (łatwiej zejść, zatrzymać się przy użyciu nóg). 

      Co do budżetu - interesuje mnie rower do 1000zł (niezależnie czy jest nowy, czy stary). Zdaje sobie sprawę, iż nie jest to duży budżet, aczkolwiek widziałam, iż jest możliwość zakupienia roweru w takiej cenie (np. przez allegro). Jednak mam świadomość, iż na ogół rowery w takiej cenie są używane i nie były to rowery crossowe. Nie chciałabym otrzymać roweru, który ktoś inny eksploatował wiele lat. Najlepiej, aby "mój nowy" rower miał max. 2 lata. Jednyną marką nowego roweru crossowego, jaką udało mi się znaleźć, był KANDS STV 700. W odnalezionych modelach odpowiadały mi parametry (rozmiar ramy - 19 cali oraz rozmiar koła to 28) oraz wygląd. Co do przedstawionych parametrów - nie mam pewności czy takie będą dla mnie najlepsze, jednak do takich wniosków doszłam przeglądając różne strony traktujące o tym. Jeżeli jednak niekoniecznie są to dobre rozmary dla kobiety, mającej 171cm wzrostu i z powyższymi oczekiwaniami, będę wdzięczna za informację. W razie czego mogę podać inne istotne w tej materii dane. Oprócz podanych parametrów, wspomniałam o wyglądzie -  zdaję sobie sprawę, że wygląd jest kwestią drugo-, jak nie trzeciorzędną, ale pokazuje to, jak bardzo znam się na rowerach i ich osprzęcie, specyfikacji^^ Czytałam o napędach, kołach i komponentach - jednak nie wiele mi to mówi. Ciężko mi znaleźć sprzęt w takiej cenie, który miałby cały osprzęt albo nawet większość najlepszej jakości, albo chociaż takiej, która z powodzeniem nie utrudniałaby mi jazdy przed wiele lat i nie wymagała wymian, dokupowania czegoś itd. 

      Oprócz wspomnianego roweru crossowego KANDS, nim zaznajomiłam się z różnymi rodzajami rowerów, zastanawiałam się nad używanymi GAZELLAMI oraz TREKAMI - tylko takie marki rowerów były mi do tej pory znane i polecane.

      Mam nadzieję, że podałam wystarczające informacje i że znajdzie się ktoś, kto pomoże mi w wyborze odpowiedniego dla mnie roweru :)

      Pozdrawiam!
       
    • Wostok
      Przez Wostok
      Siema, ostatnio obejrzałem na YT kilka filmików o wymianie oleju w amortyzatorach i postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii ponieważ nie zrobił tego facet w serwisie a dość topornie chodził ten amor. Zdjąłem koło, odpiąłem hamulec, ściągnąłem widelec... Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. Niestety mój serwis dał tyle że amor prawdopodobnie wyląduje na śmietniku. Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza). Okazało się że potrzebny jest jakiś ząbkowany klucz. To co dało się odkręcić obcęgami było dość zapieczone i uległ zniszczeniu cały gwint  więc pójdzie prawdopodobnie  cały już na śmietnik. Jaki teraz amor kupić???? i jaki jest sposób postępowania z takimi amortyzatorami gdybym trafił na podobną technologie??? Rower to Kross Level B1, chciałbym na nim jeszcze trochę pojeździć. Olej wybrałem Motul 10W.
    • xddd
      Przez xddd
      Siema, od pewnego czasu zastanawiam się nad rowerem enduro. Patrzę z ciekawości bo na razie mnie na taki nie stać   . Zależy mi aby rower miał zawieszenie z przodu jak  i z tyłu. mój wzrost to 155 cm i waga 50kg. Rower służył by do zjazdów, podjazdów i do lekkiego urban freeride
       
      Dzięki
×