jaruone Napisano 5 Czerwca 2020 Napisano 5 Czerwca 2020 Witam, Chciałem zasięgnąć rady bardziej doświadczonych użytkowników. Muszę zmienić opony w trekkingu, w którym "od nowości" były opony Schwalbe Land Cruiser 28x1,6. Całkiem fajnie mi się na nich jeździło, więc w pierwszym odruchu miałem zamiar kupić takie same opony i nic nie kombinować ( tym bardziej, że dla budżetu ta opcja byłaby najlepsza, bo może nawet kupiłbym tylko jedną oponę na tył, przód jeszcze powinien trochę wytrzymać ). Ale pomyślałem, że może są jakieś ciekawe alternatywy (w kwocie do 100 PLN za szt.), które warto by było rozważyć. A gdzie jak nie na forum, można znaleźć pomocnych i kompetentnych ludzi ? Stąd mój post 60% mojej jazdy to jezdnie, ścieżki rowerowe, utwardzane drogi , zaś 40% dukty leśne, polne drogi - ogólnie wybieram lekki teren gdzie trekking daje radę, nie porywam się "z motyką na słońce". Z rzeczy, do których przy starych oponach mógłbym mieć zastrzeżenia, to, że nie były najszybsze na asfalcie (choć to może być subiektywne odczucie, sam rower Unibike Voyager do najlżejszych nie należy ) - więc chyba tutaj widzę największe pole do poprawy parametrów. W terenie dawały radę, oczywiście dopóki nie trafiło się na luźniejsze podłoże (np. polna ścieżka, zryta ciężkim sprzętem rolniczym, czy łachę piachu). Poczytałem trochę o Continentalach Double Fighter 3, ale tam rozmiar opony na koło 28" to 28 x1.4 - czy to trochę nie za wąska opona, aby w miarę pewnie przemieszczać się w lekkim terenie ? Bo z moich obserwacji (fakt, że są to obserwacje mało obiektywne bo czynione jako porównanie z rowerem "miejskim" znajomego) wynikało, że szerokość opony 1.6 to rozsądne wyśrodkowanie dla podłoży o których wspominałem - jeżdżąc po ścieżkach rowerowych biegnących przez lasy koledze koło o szerokości 1.4 uskakiwało, i trzeba było bardziej uważać (fakt , w rowerze miejskim kolegi jest inny bieżnik , więc różnice w komforcie prowadzenia, mogą wynikać nie z szerokości opon, a typu bieżnika). Za to na twardszej nawierzchni potrafił mi nieźle odskoczyć Zdaję sobie sprawę, że "złoty środek" pewnie nie istniej, i że nie można mieć niskich oporów toczenia na asfalcie, i super przyczepności w terenie - każdy wybór będzie jakimś kompromisem. Dlatego mój post proszę traktować jako chęć uzyskania opinii o innych oponach, niż Land Cruiser, którego znam i znalezienia czegoś lepszego od wspomnianych opon (w wymienionym już wcześniej budżecie - 100 PLN/szt). Ten model ma już swoje lata, więc pewnie w międzyczasie powstało coś wartego polecenia. PS. Wytrzymałość opony nie może być słabsza niż w Land Cruiser - czytałem recenzję jakiejś opony, gdzie parametry jezdne były b. dobre, ale wytrzymałość tragiczna . Opisujący je "tester" zaliczył chyba z 6 przebić dętki, na przestrzeni miesiąca - dwóch, gdzie wcześniej jeżdżąc po tej samej okolicy zaliczył 1 przebicie w ciągu 2 lat. Oczywiście mówimy o normalnej jeździe i awaryjności, a nie, że 6 razy pechowo wjechał na deskę z gwoździem czy potłuczone szkło.
chrismel Napisano 5 Czerwca 2020 Napisano 5 Czerwca 2020 Polecam Schwalbe Marathon Mondial. Zjeździłem 1 komplet Land Cruiserów. Mondiale w porównaniu z nimi mają podobne własności terenowe ale mniejsze opory toczenia oraz większą odporność na przebicie. Przez wiele osób są uważane za najlepsze opony wyprawowe na świecie. W tej cenie bez problemu kupisz wersję drutową. Wersja zwijana różni się tak naprawdę tylko wzmocnioną ścianką boczną. Waga obydwu wersji jest ta sama.
jaruone Napisano 6 Czerwca 2020 Autor Napisano 6 Czerwca 2020 @chrismel dzięki za opinię - po wrzuceniu posta pogrzebałem jeszcze chwilę w sieci, i czytałem o Mondialach. Wydają się bardzo ciekawą opcją, i chyba na nie się skuszę - a Twoja opinia utwierdza mnie w przekonaniu, że to dobry ruch. Z ciekawości - jakiej szerokości używasz : 1.4 czy 1.6 ? Bo widzę, że na koło 28" są 2 opcje do wyboru.
chrismel Napisano 6 Czerwca 2020 Napisano 6 Czerwca 2020 37 minut temu, jaruone napisał: Z ciekawości - jakiej szerokości używasz : 1.4 czy 1.6 ? Bo widzę, że na koło 28" są 2 opcje do wyboru. 1,75 i mam tylko na przodzie. Z tyłu natomiast mam założoną Schwalbe Almotion 2,0. Miałem przez kilka tysięcy na obydwu kołach 1,75 Mondial ale chciałem poprawić komfort jazdy. Stąd pomysł z wymianą tyłu na inną. Różnica w komforcie jest znaczna. Natomiast jest też znaczna różnica w przyczepności (na niekorzyść). Nie założyłbym Almotion na przód. Liczyłem że przy okazji zmniejszę ciut opory toczenia. Bo wg. testów ze strony: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Almotion ma je na bardzo niskim poziomie. Jednak w realnym użytkowaniu jeżeli są mniejsze to na tyle mało że nieodczuwalnie. Może wynika to z ciut większej szerokości. Ale różnica pomiędzy Mondial 1,75 a Almotion 2,0 to około 2 mm.
Artur1981 Napisano 7 Czerwca 2020 Napisano 7 Czerwca 2020 Hej Również rozpatruje te opony jako zmiane za land cruiser plus. Wg tej strony https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/compare/schwalbe-energizer-plus-2015-vs-schwalbe-marathon-2015-vs-schwalbe-marathon-mondial-2016 najlepszą opcja wydaje się marathon greenguard. Ma najmniejsze opory toczenia...
jaruone Napisano 8 Czerwca 2020 Autor Napisano 8 Czerwca 2020 Ja już zamówiłem Mondiale. Wg. katalogu producenta przyczepność na drodze i opory toczenia takie same jak w Greenguard, ale Mondiale to lepsza przyczepność w terenie. Greenguard niby wytrzymalszy.
Artur1981 Napisano 8 Czerwca 2020 Napisano 8 Czerwca 2020 A ja zamowilem marathon greenguard na testy. Wg tej strony, mondiale maja wieksze opory toczenia. Marathony greenguard sa na 1 miejscu. Wszystko się okaże podczas testów. No i czy zauwaze rocznicę miedzy land cruiser plus...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.