Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Rofran

Witam wszystkich,

jako, że w tylnym kole zaczęła pękać mi felga, a w przednim kole coś szwankuje z prądnicą (przejechałem na tych kołach ok 18k km po bardzo zróżnicowanym terenie zarówno w lecie jak i w zimie), chciałbym wymienić jedno i drugie na coś solidniejszego. Najpierw myślałem żeby wymienić same obręcze, szprychy i prądnicę (podejrzewam, że przednią felgę czeka to samo, zwłaszcza ze w tym roku dostanie dodatkowy bagażnik na przód, a felgi Krossa mają renomę jaką mają), ale czy to się będzie cenowo opłacało? Później trafiłem na coś takiego:

https://www.rowertour.com/p/56964/kolo-tylne-28-cross-trekking-v-brake-shimano-deore-mavic-a-319-czarne

https://www.rowertour.com/p/56958/kolo-przednie-28-z-pradnica-6v3w-v-brake-shimano-dh-3n72-mavic-a-319-czarne

Opony na których jeżdżę i chce jeździć to Shwalbe Marathon Plus (je również będę wymieniał na nowe, dlatego nie podaję dokładnych wymiarów - wszystko zależy od obręczy, którą wybiorę), sam ważę ok 80kg, na tył pójdą 2 sakwy ok 20kg razem, na przód mniej więcej 2x 5kg. Szukam czegoś solidnego co jest w stanie przetrwać kilkutygodniowe tripy z sakwami. Cena - do 1000 pln za 2 koła. 

Wiem, że mam hamulce hydrauliczne a felgi są pod v-brakei ale w tę stronę z tego co wiem to nie robi różnicy, gorzej by było odwrotnie ;)

Podrzucam jeszcze link do mojego modelu roweru:

https://www.kross.pl/en/2018/trekking/trans-11-0

Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59
6 godzin temu, Rofran napisał:

mam hamulce hydrauliczne a felgi są pod v-brakei ale w tę stronę z tego co wiem to nie robi różnicy

? ? ? ? ? ? ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant

Jak byś nie zrozumiał postu Pablo - do tych piast nie dokręcisz tarcz hamulcowych . Nie da się ! Czyli te koła nie są do twojego roweru .

A tak generalnie , piasty shimano nie są złe ale osobiście mam alergię na regulacje konusów . Szukał bym piasty na łożyskach maszynowych i oczywiście z mocowaniem tarczy .

Aha , a jakie mocowanie masz ? Tarcze mogą być na 6 śrub albo centerlock . Musisz kupić piastę z takim mocowaniem jakie masz albo zmienić też tarczę .

Nie wiem czy łapiesz o czym piszę ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rofran
Napisano (edytowane)

Hej, dzięki za odpowiedzi,

Cytat

mam hamulce hydrauliczne a felgi są pod v-brakei ale w tę stronę z tego co wiem to nie robi różnicy

co do tego, szukałem wcześniej samych obręczy i szprych i wyczytałem w internecie, że na obręczy pod v-brake, można jeździć z hamulcami hydraulicznymi a odwrotnie nie da rady. Wydaje się logiczne, że felga musi być specjalnie wyprofilowana pod v-brakei, a jeżeli nie jest to nie będzie to grało. Na piasty po prostu nie zwróciłem uwagi, dzięki za sprostowanie.

Jak widać jestem laikiem i proszę o pomoc, postów w internecie jest mnóstwo, a jak wiadomo co roku pojawia się mnóstwo nowego sprzętu na rynku.

Cytat

Aha , a jakie mocowanie masz ? Tarcze mogą być na 6 śrub albo centerlock . Musisz kupić piastę z takim mocowaniem jakie masz albo zmienić też tarczę .

Niestety do roweru o którym mowa nie mam dostępu (jestem za granicą, wracam w lipcu o ile zniosą przymusową kwarantannę), dlatego też korzystając z chwili czasu chciałbym zrobić porządny research przed oddaniem roweru do serwisu i kupić coś porządnego. Opcja wymiany tarczy też wchodzi w grę, przednia tarcza była już raz prostowana...

Edit, dzwoniłem do ojca, tarcze są na 6 śrub.

Chciałbym Was prosić o jakieś propozycje.

Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Rofran
Dodatkowa informacja

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • kysior
      Przez kysior
      Hej.
       
      Poleci ktoś jakieś budżetowe koła do starszego górala? 26", V-brake, kaseta 7-mio rzędowa. Waga rowerzysty - ok. 80kg
       
      Rocznie do 2 tys km, raczej lekkie lasy pół na pół z asfaltem.
       
      W starym Authorze już pękają ze starości szprychy, obawiam się, że nie bardzo opłaca się je chyba reanimować, może lepiej zakupić nowe na przód i tył - tak sobie pomyślałem:) Bo boję się, że wymienię parę szprych, wycentruję i strzelą kolejne. Rower ma już 23 lata
    • Hrot
      Przez Hrot
      Hej,
      potrzebuje wymienić obręcze 26", 559-17c, 32 szprychy, pod v-brake. Obecnie opony są 1.25".
      Znajomy ma 110kg więc chciałbym coś wytrzymałego, w cenie około 80zł.
      Myślałem o Dartmoor Fortress, ale one są dużo szersze co zmusza też do wymiany opon.
      Czy jest cokolwiek sensownego z tymi wymaganiami do kupienia?
      Alexrims DH19 by pasowały, ale nie mam doświadczenia żadnego z nimi.
    • Gość Michał
      Przez Gość Michał
      Naprawdę szukałem, ale nie znalazłem:
      Mam kupiony trochę z przypadku Windor Mallorca 28 cali. 
      W sumie rower ok, ale chciałem wymienić opony na nieco bardziej trackowe (od razu powiem, że swoje ważę). 
      I teraz do sedna:
      - stare opony to 42-622 
      - ale mam zagwozdkę z oznaczeniem na felgach 622-19 [08].
      I właśnie wyjaśnienia do tego [08] nie mogę znaleźć. 
      Gdyby ktoś byłby w stanie podpowiedzieć co to oznacza i ewentualnie jakie opony i dętki na szutr/piach dobrać (uwzględniając 115 kg żywej wagi) - byłbym wdzięczny 
    • Machic69
      Przez Machic69
      Cześć,
      Właśnie składam rower jak w temacie (grave/adventure). Chciałbym sobie nim pośmigać po mieście, ale też po szutrze, a kiedy najdzie mnie ochota zapakować na pełno i śmignąć na dwa tygodnie w nieznane Bieszczady. Zakupiłem do niego już grupę Sram Apex 1x11 i w ogóle to oprócz kół mam już wszystko, a te sprawiają mi najwięcej problemu. Muszę dopasować koła pod rozstaw z tyłu 130mm i hamulec cantilever (tektro 720r).
      Myślałem o 28-32 szprychach, aby zbalansować wytrzymałość i wagę. Chciałbym założyć gumy 35mm, dla odpowiedniego komfortu jazdy i amortyzacji. Chciałbym żeby łożyska były w miarę niezawodne i wytrzymywały obciążenie w sumie około 110 kg po szutrze przez 2 tygodnie. 
       
      No i teraz właśnie szukam mniej więcej takich kół. Są dwie opcje:
      (a) albo kupię używane taniej (najlepiej w takim wypadku do 500pln), które nie spełnią w pełni moich oczekiwań, ale przynajmniej już będę mógł jeździć, a zakup lepszych kół delikatnie odłożę.
      (b) znajdę/złożę takie koła w cenie do 800pln, zapatrywałem się na wykorzystanie obręczy DT SWISS R460, tylko nie wiem jakie piasty do tego dobrać, żeby po dodaniu kosztu szprych, nipli i ew. robocizny zmieścić się w okolicach zakładanego budżetu.
       
      A więc czy są tu głowy w stanie mi pomóc?

      pozdrawiam ciepło,
       
    • Lukasz_gol
      Przez Lukasz_gol
      Witam!
      Potrzebuję pomocy z doborem kół do tego roweru: https://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/szosowe/trek/42037/7_2_fx_disc
      Szukałem używanych z tego modelu, jednak bez skutku, próbowałem też znaleźć jakieś zamienniki, ale boję się, że coś mogę źle dobrać. Dodam tylko, że roweru używam tylko w celach rekreacyjnych, więc potrzebuję czegoś w dobrym stosunku ceny do jakości, nie szukam profesjonalnych części. Z góry dziękuję za pomoc.
      Pozdrawiam
      Łukasz 
           
×