Skocz do zawartości

[Rower elektryczny] czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne forum!

Od pewnego czasu interesuje się tematyką rowerów elektrycznych i co jakiś czas wraca do mnie pomysł konwersji mojego Cube'a Analoga na wersję wspomaganą elektrycznie. Gdyby rower docelowo służył tylko do dojazdów do pracy (trasa 5 km) to raczej nie miałbym zagwostki. Niestety służyłby mi dodatkowo jako dojazd do Ochotniczej Straży Pożarnej w momencie wyjazdu do działań (dużo krótsza droga dojazdu niż w przypadku użycia samochodu). W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć od użytkowników forum, czy w przypadku osoby o przyzwoitej sprawności fizycznej technicznie możliwe jest osiągnięcie i utrzymanie prędkości przelotowej ~40 km/h przy wspomaganiu silnika ciągłym pedałowaniem? Oczywiście zdaję sobie sprawę o legalności poruszania się rowerem wspomaganym elektrycznie do prędkości 25 km/h. Nadmienię, że moja waga to ~80kg (raczej nie planuję jej zwiększyć). Poza tym w takiej sytuacji, w której nie boję się używać pedałów, lepiej sprawdzi się silnik HUB czy MID? Z góry dziękuję, za wszelkie porady.
Serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za błyskotliwą odpowiedź, niemniej zupełnie nie odniosłeś się do postawionego przeze mnie pytania :) Rower miałby służyć w celach normalnej rekreacji, dojazdu do pracy. Jednocześnie w sytuacjach nadzwyczajnych jako transport do jednostki. Wydaje mi się, że ironiczne komentarze mające na celu nabijanie postów są zbędne :D

Odpowiadając na Twoje pytanie, nie kwestia rejestracji i ubezpieczenia nie jest wyznacznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, dominik38 napisał:

W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć od użytkowników forum, czy w przypadku osoby o przyzwoitej sprawności fizycznej technicznie możliwe jest osiągnięcie i utrzymanie prędkości przelotowej ~40 km/h przy wspomaganiu silnika ciągłym pedałowaniem?

Te zestawy do konwersji chyba nie mają w ogóle rozwiązania wspomagającego sensownie (czyli proporcjonalnego do prędkości z odcięciem na 25km/h) - chyba po prostu silnik "wlepia" obroty w koło tyle ile manetką przekręcisz - jak chcesz to bez opamiętania na zasadzie przekręcisz manetkę w opór i jedziesz ile tam fabryka temu ustrojstwu dała. Więc pojedziesz sobie szybciej niż te 40km/h - ale to temat wyraźnie nie na to forum - bo to już nie jest rower...

Moje wyobrażenia o takiej przeróbce są takie - możliwości używania tego czegoś jako normalnego roweru znacznie spadają - wrzucasz x kg do i tak niezbyt lekkiego roweru, przejażdżka czymś co waży 25kg... w kółko będziesz miał presję na wspomaganie.

PS. Nie narzekaj na odpowiedzi wskazujące że źle trafiłeś - bo źle trafiłeś.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w tylnej piaście, mid jest do podjazdów. W pozycji aero, mocno pochylony na szosie trzeba ~ 350-400W na 40km/h, 150-200 W pedałowania powinno być poniżej twojego ftp, więc osiągnięcie tego z silnikiem 250w jest możliwe, jeśli zależałoby tobie na legalności to można pod przyciskiem ukryć ogranicznik.

Co do oc, to większość rowerzystów też go nie ma, można mieć coś w stylu OC zawarte w ubezpieczeniu o mieszkanie.

Abstrachując od tego, to te śmieszne zestawy do konwersji z silnikiem spalinowym są chyba zdaniem Sądu Najwyższego rowerem, tak brzmiał wyrok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od $ jaki masz na ten cel.
Z tymi konwersjami to bym był ostrożny, pomyśl czy rama była liczona na wagę 15 kg większą? 
Na pewno warto kupić rower z silnikiem nie w kołach. Czyli middrive, środek ciężkości etc.
Patrząc realnie jeśli jeździsz nie w wysokich górach to hardtail.
Na pewno taki rower pozwala się szybciej przemieszczać w terenie.
Silniki Shimano są nienaprawialne, bateria jest na 1000 ładowań.
Ekonomii to pewno w tym żadnej nie ma, ale przyjemność z jazdy dobrze wyważonym rowerem emtb bezcenna.
Najtańszy emtb to Romet coś około 10k


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2020 o 09:37, dominik38 napisał:

Niestety służyłby mi dodatkowo jako dojazd do Ochotniczej Straży Pożarnej w momencie wyjazdu do działań (dużo krótsza droga dojazdu niż w przypadku użycia samochodu). W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć od użytkowników forum, czy w przypadku osoby o przyzwoitej sprawności fizycznej technicznie możliwe jest osiągnięcie i utrzymanie prędkości przelotowej ~40 km/h przy wspomaganiu silnika ciągłym pedałowaniem?

Jeżeli teren nierówny, to musi być rower przystosowany do takich prędkości w takim terenie + silnik MID.

I tak, 40 km/h jest jak najbardziej do utrzymania - przy silniku w piaście i baterii 48 V to żaden problem. Z MIDem nie mam doświadczeń. Tylko że jak masz jechać 20 km do pożaru, to będzie to przy tej prędkości raczej wycieczka w jedną stronę - chyba że będziesz miał naprawdę dużą baterię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja przerobiłem swój rowerek z zamiarem wydłużenia wycieczek po leśnych ścieżkach. Przeróbka sprawdza się znakomicie. Jeśli komponenty będą kupowane osobno i samodzielnie składane do kupy to można się zmieścić do 3k zł. Więcej informacji na poniższych źródłach:

Forum Pojazdy elektryczne

Kanały na YT:

Tas Tasowski

Taba na rowerze

W powyższych miejscach jest dużo informacji jak dobrać zestaw/części. Jakie są typy przeróbek, od najprostszych do najbardziej ekstremalnych (monsterów). Każdy podejmuje własne decyzje wg swoich potrzeb i możliwości (finansowych, lokalowych, narzędziowych itp).

Pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...