Witam szanowne forum!
Od pewnego czasu interesuje się tematyką rowerów elektrycznych i co jakiś czas wraca do mnie pomysł konwersji mojego Cube'a Analoga na wersję wspomaganą elektrycznie. Gdyby rower docelowo służył tylko do dojazdów do pracy (trasa 5 km) to raczej nie miałbym zagwostki. Niestety służyłby mi dodatkowo jako dojazd do Ochotniczej Straży Pożarnej w momencie wyjazdu do działań (dużo krótsza droga dojazdu niż w przypadku użycia samochodu). W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć od użytkowników forum, czy w przypadku osoby o przyzwoitej sprawności fizycznej technicznie możliwe jest osiągnięcie i utrzymanie prędkości przelotowej ~40 km/h przy wspomaganiu silnika ciągłym pedałowaniem? Oczywiście zdaję sobie sprawę o legalności poruszania się rowerem wspomaganym elektrycznie do prędkości 25 km/h. Nadmienię, że moja waga to ~80kg (raczej nie planuję jej zwiększyć). Poza tym w takiej sytuacji, w której nie boję się używać pedałów, lepiej sprawdzi się silnik HUB czy MID? Z góry dziękuję, za wszelkie porady.
Serdecznie pozdrawiam.