Skocz do zawartości

[amortyzator] Pomoc w wyborze Radion, Recon, Epixon


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Wielka prośba o pomoc ponieważ, ostatnie 3 lata spędziłem jeżdżąc szosami, gravelami itp. więc trochę jestem do tyłu w temacie amortyzacji. Aktualnie kompletuje żonie graty do roweru mtb i zastanawiam się co wsadzić za amortyzator, na ten moment na olx wpadły mi w oko następujące modele:

- epixon (którego zawsze lubiłem, w linku nowa wersja stąd moje pytanie czy czegoś w ostatnim czasie nie spiekścili w tym modelu?) https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-29-suntour-epixon-xc-rl-r-gwarancja-CID767-IDCYcVj.html#f04c5ad1dd

- raidon (na olx jest kilka widelców w wersji X1 taki jak ten https://www.olx.pl/oferta/nowy-amortyzator-raidon-x1-29-CID767-IDvMxY7.html#2e641dc192 za ok 400-450zł)

- RS Recon RL (również sprawdzony model i stosunkowo prosty w budowie)

Zauważyłem też, ze pojawiły się ostatnio modele XCR34 AIR jak choćby takie coś https://www.olx.pl/oferta/sr-suntour-xcr-34-air-boost-120mm-29-15x110-CID767-IDAMAAW.html#a22d719739 - może mi ktoś wytłumaczyć co to za cudo ? 34 to średnica goleni ? Niska cena jest w stanie jakoś zrekompensować wagę, minus wersja OEM (czyli cholera wie co tam jest włożone).

PS. wprawne oko zauważy, że podaje różne modele z różnymi osiami - na ten moment jest dla to sprawa wtórna bo koła będę dopiero składał/kupował więc dostosuję się do amortyzatora (nie ma też parcia na sztywną ośkę z uwagi na wagę jeźdźca - 55kg).

PS2. skok 100mm (może być coś co jest ustawione na 120,130 pod warunkiem, że da można to zmienić)

Będę wdzięczny za pomoc

Napisano

Też chętnie dowiem się więcej o:

-epixon

- raidon

 

Głównie jak z trwałością goleni ( przetarcia ) i bebechy ile wytrzymują ( mowa o normalnej, zwykłej jeździe nawet nie jak na zawodach MTB ). Bo jeśli jest tak jak internety mówią, to jedynie pozostaje coś ze stajni RS.

Napisano

A co podają ? Bo z mojego doświadczenia jak serwisowało się regularnie Suntoury to nie było problemu (chyba, że coś się zmieniło od czasu wprowadzenie czarny anod na lagach?)

Napisano

Nie chcę mieszać, bo czytałem ze 2 lata temu o tym i odpuściłem zakup SR. Było dużo info o łapaniu luzów już po dziesiątkach km nawet, a po tysiącach to laty jak ... Wina ślizgów podajże( nie pamiętam ).

W tym czarnym widziałem fotki po sezonie używania - lagi były pozdzierane mimo regularnego serwisowania jak należy.

 

Chętnie posłucham od userów Epixona ( ten mnie bardziej interesuje ze względu na kolor lag czarny ) i Raidona bo szykuje mi się zakup pod 26" i 9QR.

Napisano
9 godzin temu, MaxCava napisał:

Nie chcę mieszać, bo czytałem ze 2 lata temu o tym i odpuściłem zakup SR. Było dużo info o łapaniu luzów już po dziesiątkach km nawet, a po tysiącach to laty jak ... Wina ślizgów podajże( nie pamiętam ).

W tym czarnym widziałem fotki po sezonie używania - lagi były pozdzierane mimo regularnego serwisowania jak należy.

 

Chętnie posłucham od userów Epixona ( ten mnie bardziej interesuje ze względu na kolor lag czarny ) i Raidona bo szykuje mi się zakup pod 26" i 9QR.

Jeżdżę na 26". Amorek Raidona od 2018 roku, jest to model 2017 bodajże. 9 QR. Bez szaleństw, skoków czy innych stuntowych sztuczek. Powietrze trzyma, anoda u mnie nie jest wytarta. Posiada blokadę skoku z manetki. W tamtym okresie za te pieniądze myślę, że było warto. Luzów brak. U siebie mam sterówkę 1 1/8 cala, więc i możliwości wyboru były ograniczone. 

Pozdrawiam, gdybyś miał jakieś pytania to śmiało :)

Napisano

Ja mam Epixona w taki malowaniu jak wyżej, ale ze złotymi goleniami. Zjechał 11000km, zero luzów i śladów na goleniach. Oczywiście zawsze po jeździe - obojętne czy tylko zakurzone czy zabłocone - czyszczę golenie.

 

Dwa razy robiłem mu serwis, rozebrałem, wyczyściłem. Uszczelek żadnych nie zmieniałem, tylko nasączam filce mocno olejem i zalewam po 15ml. Działa do dziś idealnie.

Napisano
1 godzinę temu, SerQ napisał:

Jeżdżę na 26". Amorek Raidona od 2018 roku, jest to model 2017 bodajże. 9 QR. Bez szaleństw, skoków czy innych stuntowych sztuczek. Powietrze trzyma, anoda u mnie nie jest wytarta. Posiada blokadę skoku z manetki. W tamtym okresie za te pieniądze myślę, że było warto. Luzów brak. U siebie mam sterówkę 1 1/8 cala, więc i możliwości wyboru były ograniczone. 

Pozdrawiam, gdybyś miał jakieś pytania to śmiało :)

Cenne info, Epixon bardziej kusi ze względu na czarną anodę.

Robisz Raidonowi serwis raz na rok, czy częściej ?

Napisano

Markhor to bardzo prosty amortyzator. Spręzyna powietrza konstrukcyjnie jak w suntourach (negatywna stalowa), prymitywny ale spełniający swoje zadanie tłumik. Zalety względem suntoura: wszystko pracuje w otwartej kąpieli olejowej (włącznie z tłumikiem, który jest serwisowalny i można zmieniać jego charakterystykę pracy poprzez zmianę lepkości oleju). Wady: cena i dostępność części, sztywność dla cięższych zastosowań/osób będzie niezadowalająca.

Napisano

Mam aktualnie M30 ( to jest Markhor podobno ) w jednej 26" jest bardzo ok, tylko cena 1100 zł, Epixon jednak tańszy. Miałem brać przed wzrostem kursu dolara prosto z Tajlandii, ale jakoś po paru recenzjach zacząłem się zastanawiać, czy to nie odrzuty z produkcji, a potem trafiłem na zdjęcie, gdzie koleś kupił na Aibabie i urwały mu się mocowania w lagach...

Teraz, Dokumosa napisał:

Wady: ...sztywność dla cięższych zastosowań/osób będzie niezadowalająca.

A Twoim zdaniem Raidon i Epixon są sztywne ?

Napisano

Markhor może się wydawać mniej sztywny z powodu goleni 30 mm, Raidon i Epixon mają 32mm. Wszystkie te trzy amortyzatory służą do normalnej jazdy XC i każdy przy takim zastosowaniu da sobie spokojnie  radę pod jeźdźcem o wadze do 85 kg. Na wyścigi XC też można na nich jeździć, zajmować dobre miejsca i walczyć o podium, czemu nie. Kąpiel olejowa w Markhorze fajna rzecz, goleni 30mm bym się nie obawiał wcale, zwłaszcza w wersji boost TA. Wady Markhora, @Dokumosa, faktycznie cena w porównaniu z Suntourem , kosztuje ponad 1000 i do tego manetka, jeśli ktoś chce, koło 200...

Napisano
3 godziny temu, MaxCava napisał:

Cenne info, Epixon bardziej kusi ze względu na czarną anodę.

Robisz Raidonowi serwis raz na rok, czy częściej ?

Wiesz co, raz do roku. Zlecam to serwisowi, bo się na tym za bardzo nie znam i odnoszę wrażenie, że szybko bym coś źle zmontował... Tak to tylko czyszczę golenie. 

  • 10 miesięcy temu...
Napisano

Odkopie troszke temat, nie znalazlem odpowiedzi ktora by mnie satysfakcjonowala :) Mam rowerek na kolach 26, karbonowego Fulla, w przyszlosci oczywiscie bede planowal zmiane na 29, dlatego nie chce inwestowac za wiele do nowego amortyzatora a mam do wyboru Raidona (najtanszy wariant za 550zl), Epixona za 950zl i RockShox Recon Silver TK za okolo 950 takze. Ktory z tych 3 byscie mi polecili ? Czy Raidon 120mm zda egzamin do amatorkiej jazdy po lasach i singlach ? Dzieki

  • Mod Team
Napisano

Najsensowniejszy wybór z podanych to chyba Epixon, potem Recon i na końcu Raidon. Pewnie, że z Raidonem da się żyć, ale jeśli masz wybór to postawiłbym na coś innego.

Napisano

Z uwagi na fakt ze zamierzam pojezdzic sezon, maks dwa i przejsc na rowerek 29, nie chcialem inwestowac duzej kwoty i ostatecznie wybralem Suntour Raidon XC LO-R 120mm. Mam nadzieje ze nie bede zawiedziony i amorek spelni swoja role w miejscowych lasach :)

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...