Skocz do zawartości

[Przerzutka] Jakie różnice między tylna przerzutką

szczepanma

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zacznę od tego że jestem zielony w sprawach rowerowych. Kompletnie nie mam pojęcia do obecnego sprzętu. W moim starym rowerze górskim uszkodziła się przerzutka z tyłu. Kupiłem jedna tanią za ok 25zł pojechałem raz w teren i ja skrzywiło na haku. Teraz chce kupić coś ze stajni Shiumano ; wpadły mi w oko przerzutki serii Tourney. Na allegro mają tego trochę dlatego zapytam czym się różnią poszczególne podtypu tej przerzutki. Do wyboru:

-  RD-TZ50 6/7 HAK

- RD-TY300B 

- RD-TY500 SGS 

Czy ma to w moim przypadku jakiekolwiek znaczenie? 

Aha, z przodu na trzy zębatki a z tyłu sześć;

Dzieki za poradę

• Mod Team
Napisano

Proponuję poszukać nieco starszej przerzutki w dobrym stanie. Tourney to plastelina i krzywi się nawet podczas zmiany przełożeń.

Za kilkadziesiąt PLN można znaleźć na portalach aukcyjnych takie przerzutki jak:

- Deore M530

- Deore LX M570

- Deore XT M750

Napisano

Mam tego Altusa z ogłoszenia powyżej i sprawdza się dużo lepiej niż Tourney RD-TY300. Chociaż w teren to wybrałbym coś lepszego (niestety droższego).

• Mod Team
Napisano

Musisz kupić hak, bo masz mocowanie na hak? Coś tu nie gra. Wrzuć zdjęcie dla jasności tematu.

Jeśli chcesz nową przerzutkę to coś poziomu Acera/Alivio jest osiągalne. Ja szedłbym w używaną przerzutkę w dobrym stanie, ale wyższej grupy - przynajmniej Deore. One już działają naprawdę przyzwoicie i są trwalsze.

Napisano

Jutro wrzucę fotkę mocowania przerzutki. Tak, mam na haka. Może by tak kupić jednak tourney ale ten 500 (czym się rożni od 300). W sumie to moje wyprawy w terenie to tylko po lesie ale aż tak nie szaleje. Tym bardziej że chcę kupić jakiś rower w lipcu wiec nie wiem czy jest sens pakować się w drogą przerzutkę.

Napisano

Naprawdę chcesz się doktoryzować nad przerzutką za 30 złotych? Każda będzie działała tak samo. Kup taką, która pasuje sposobem montażu i tyle