Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] Shimano MT200 czy BB5 MTB co warto kupić do Full-a pod bikepacking


szybszy

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory używałem starych Hayes Sole, które mi wystarczały. Jako, że już swoje lata mają, a zestaw nowych podstawowych z Siemano to ok 150 pln bez zdejmowania kapci to czemu by nie kupić.

Rower "na resorach" zatem użytkowanie tylko w terenie pagórkowatym, górzystym i poza sezonem zimowym, na wyjazdach wyłącznie kiedy jest sucho.. Szerokość kierownicy to max 68-70 cm bo szanuję innych na drodze oraz często przewożę rower auto/pociąg itp . Planuje zamontować typową bikepacking-ową sakwę na kierownicy. Z racji dość nie wielkiej ilości miejsca pomiędzy klamkami, chciałem zapytać czy są jakieś klamki, z cylinderkami i co za tym idzie linkami skierowanymi bardziej w przód jak np Magura lub po prostu krótszymi cylinderkami ? Coś z podstawowych linii dla nie pospinanych :)) typu Acera, Deore... Aktualnie chyba najpopularniejsza jest tendencja kierowania cylinderków niemal równolegle do kierownicy m.in Shimano, co ogranicza dowolność montażu dłuższych przedmiotów z przodu kierownicy. Załączam poglądowy rysunek. Chyba, że lepiej kupić mechaniczne Hayes MX5 wersja MTB ??? Ważę tylko 63 kg.

Czy jedne i drugie posiadają śrubę regulującą odstęp klocków od tarczy ?

Czy są wersje z mocowaniem IS ?? Bo niestety z tyłu posiadam ten starszy system (Specialized Stumpjumer Pro FSR M4 chyba coś ok 2004 roku )

Dobrze, że już powoli standardem robi się system IP.

fb klamki.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Janu_sz: byłoby za to idealnie gdybyś coś wniósł do dyskusji.  Na temat.

 

MT500 będą lepiej działać od wyślizganych So1e które, według mnie, były mega drewniane z nikłą modulacją. Magurę bym raczej omijał bo klamka lubiła mi się spocić (MT4 i MT2).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Są adaptery IS-PM, sam mam taki w swoim rowerze z tyłu

2. Tanie Siemano będzie dobre. Pod bikepacking z towją wagąto cokolwiek nie kupisz, będzie dobrzez hamowało.

3. Tanie hydrauliki nie mają regulacji odstepu klocka od tarczy, ale przy dobrym ustawieniu nie ma za bardzo problemów z ovieraniem. Dodatkowo mają taki mechanizm, że same przybliżają klocki do tarczy w miarę zużywania. Free troke adjustement jest dopiero w XT, a i czytałem że działa tak sobie.

4. Mechaniki w takim zastosowaniu będą ok, ale ja nigdy nie cofnąłbym się z hydraulicznych.

5. Full pod bikepacking? Ciekawa sprawa, nie myślałem o tym by poświęcać miejse pod górną rurą na coś względnie potrzebnegho w tego typu zastosowaniu. Mimo wszystko, nawet bym spróbował.

@Sobek82 może adapter był w komplecie, bo to hamulce pod trekking (trzy palce) i większość ram miała takie mocowanie z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1 adaptery bywają często w oemach, pudelkowe wersje raczej ich nie zawierają, ale żaden problem z dokupieniem to kosztuje grosze

Ad2 zgoda nawet mt200 to dobry hamulec (czysty i odpowietrzony działa jak trzeba)

Ad3 drogie też nie mają... A Free stroke jest do czego innego. Reguluje początkowy jałowy bieg klamki.

Ad4 mechaniki zawsze będą słabsze, nawet jedne z najlepszych bb7 są słabsze od taniutkich (zadbanych) mt200. (Tu lekka Edyta: oczywiście tania hydraulika zwłaszcza na oleju ma inne wady - fadding czy mizeria w ujemnych temperaturach.) Słabsza opinia o tanich Shimano wynika z ułomności ich "serwisanta" a nie z wad hamulca. To jest skrajnie tanie laduje wszedzie, jest tego milion czesto usmarowanych niemilosiernie, z pustymi przewodami, na tarczach "odtłuszczanych towotem" z zaciskiem pod kątem. Czyste, zalane, ustawione, na czystych tarczach, z suchymi klockami działają dobrze.

Ad5 nie jestem wyprawowy To się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MT500 podobno niższe Deore, skośnoocy pod wpływem marketingu namieszali jak zwykle. Kiedyś był
wyraźny podział. 
Magura znacznie mniej popularna, a i ceny min 2x wyższe. 
Skoro i z tyłu problem rozwiązuje adapter to poradzę sobie... przerabiałem z przedmim amortyzatorem.
Klamka czym krótsza tym leiej: przy wywrotce mniejsze uszkodzenia ; mniej haczenia o przeszkody
podczas przemiszczania i transportu (pamietam starsze motory... masakra i zawsze ulegały
skrzywieniu przy wywrotkach itp) ; przy awaryjnym hamowaniu 3 palce zaciągną mocniej niż 2...
zatem większe prawdopodobieństwo uślizgu koła.
Tektro bardzo dobrze wspominam z V-brake.. gdyby nie koniecznośc regularnego korygowania
nastawów,  długości linek i ich smarowania, szybkiego zuzywania się okładzin/obręczy w zimę i dałej
bym używał. Choć na pewno na zjadach trzeba było użyć więcej siły. 
Alfine nie jest do MTB.. poza tym długaśne dźwignie.
Ostatnie kilka lat i wyjazdów... hamulce to jedynie ewnt wymiana klocków bez upierdliwych regualcji i
tyle. Dlatego finalnie jednak zdecyduję się na hydrauliki.
Mając na uwadze poziom wielu serwisów nie tylko rowerowych a ogólnie techniczy w PL, nie ma się
co dziwić, że opinie mogą być negatywne. Bo ile razy czytalem zamontowałem nowy hamulec, a o nie
hamuje :) Ile pozrywanych gwintów w pokrywkach zbiorniczków, wspornikach kierownic,
samych łańcuchów. Pękniętych ram w okolicy zacisku sztycy siodła. 
Polak bohater sam naprawi, przerobi fabrykę, poradzi sobie z DPF-em (motoryzacja) - smutne prawdziwe.
Niektórzy narzekają, że zaciski sikają/leją itp Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić, żeby podstawowe
grupy miały inne uszczelki niż te wyższe. Zacisk hamulca to naprawdę nie skomplikwany mechanizm.
I jeszce jedno ile osób z tych które muszą mieć najwyższe grupy (potoczny trend dużo sprzetu - zero talentu ) , zastosowały by takowy gdyby nie dało sie po wyglądzie ropoznać, że to np XTR czy Dura ace i tym samym chociaż sprzętem zabłysnąć przed innymi ??
Od 25 lat obserwuję rewolucję, a ostatnio chyba modę rowerową... czym bliżej popularnych skupisk ludności / popularnych miejsc, tym większe napisy na ramach i obowiązkowo głośne bębenki. Wygląda na to, że wypada i jeździ się na pokaz a nie dla zajawki, zdrowia czy zwykłej potrzeby.
Daleko nie trzeba szukać. Jakiś czas temu kolega powiedział weź mi jakąś szosę ogarnij.. odpowiedziałem, że masz przecież fajnego dobrego trekkinga (przejechał na nim może z 300 km przez kilka lat). Odpowidział nie no typową szosę bo chcę zrzucić kg. Odpisałem jedź i przymierz się w Decathlon do prostego śmiesznie taniego Tribana 100 , ewnt pożycz bo umożliwiają coś takiego. Zobaczył i odpisał, nie no, ale weź coś żeby wyglądało bardziej profi ! Ręce mi opadły....

Zamówię zwykłe MT200 i zobaczę co jest grane. Opis na witrynie Shimano żenada. Brak choćby wagi i jakiś konkretów... co mnie obchodzi estetyczny kształt/forma przecież o gustach się nie dyskutuje. Chyba marketingowcy nie mieli co napisać :)Dzięki za pomoc i sugestię - dałem łapki bo może komuś zależy, przydałaby się w profilu licznik/ikonka "pomógł mi " bo reputacja jest pewnie powiązana z ilością dodanych postów jak wiadomo nie zawsze wnoszącym cokolwiek do sprawy. Aha Janu_sz nie napinaj się tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...