cool_kuba Napisano 24 Listopada 2019 Napisano 24 Listopada 2019 Witam, Kupiłem używane koła dt-swiss po założeniu do roweru okazało się że wolnobieg zupełnie się blokuje. / Myślałem że coś jest nie tak z sprzęgłem (Ratchet) więc kupiłem specjalny smar wyczyściłem i nasmarowałem ale niestety nic nie pomogło. Doszedłem do tego że słabe kręcenie nie jest związane z sprzęgłem tylko z dociśnięciem "end-cap" (po prawej na zdjęciach) Doszedłem do tego składając wolnobieg bez sprzęgła i jeśli docisnę kasetę do końca to kręci się ona swobodnie jednak endcap ma troszkę luzu i można go docisnąć co powoduje że kaseta przestaje się kręcić swobodnie. Czy to normalne że end cap ma trochę luzu po założeniu kasety? Macie może jakieś pomysły?
cool_kuba Napisano 24 Listopada 2019 Autor Napisano 24 Listopada 2019 Nie wiem jak edytować więc dodam opis zdjęć tu: Pierwsze zdjęcie end cap dociśnięty kaseta kręci się bardzo cięzko Drugie zdjęcia end cap nie dociśnięty kaseta kręci się dobrze W obu przypadkach sprzęgiełko jest wyciągnięte, kaseta jest również dociśnięta do końca jedyna różnica to wciśniecie end cap-a do oporu.
eloo Napisano 24 Listopada 2019 Napisano 24 Listopada 2019 może padło jedno z łożysk bębenka pewnie to zewnętrzne, zobacz jak się toczy pod palcem, czy czuć opór itp tak end capy w tej piaście są luźno
cool_kuba Napisano 24 Listopada 2019 Autor Napisano 24 Listopada 2019 Dzięki eloo! No właśnie łożyska kręcą się luźno dopiero jak docisnę end cap to zaczyna się kręcić ciężko. Czy pod end cap-em powinna być jakaś dodatkowa podkładka? (bo u mnie nie ma)
eloo Napisano 24 Listopada 2019 Napisano 24 Listopada 2019 https://www.dtswiss.com/de/technologie/laufrad-technologie/ratchet-system-technologie/
cool_kuba Napisano 24 Listopada 2019 Autor Napisano 24 Listopada 2019 No to widziałem w czasie moich poszukiwań, bardzo by mi się przydał taki schemat ale samego bębenka bo zapewne coś tam jest źle złożone ale nie mogę znaleźć. Łożyska z bębenka też wymieniłem już, i nadal jak docisnę to się blokuje...
Dokumosa Napisano 24 Listopada 2019 Napisano 24 Listopada 2019 A end-cap na pewno od tej piasty? Po wciśnięciu na oś nie powinin mieć luzu. Pradowodobnie styka sie on z zewnętrzną.bieżnią łożyska lub korpusem bębenka.
cool_kuba Napisano 24 Listopada 2019 Autor Napisano 24 Listopada 2019 nie jestem pewien ale nie widzę innych rodzajów z quick release dla 240 mój wygląda tak jak ten tu: https://www.modernbike.com/dt-swiss-axle-cap-drive-side-r-240s-440-130-135mm-s-8-10
Carraluch Napisano 24 Listopada 2019 Napisano 24 Listopada 2019 Maintenance of the Rear Wheel Hub [Ratchet System] 1 end cap left 2 ball bearing 3 axle 4 hub shell 5 sticker 6 shim ring 7 ring nut 8 seal hub shell / rotor 9 spacer 10 spring 11 star ratchet 12 rotor 13 end cap right Sprawdź czy u Ciebie czegoś nie brakuje. Może nr 9?
Dokumosa Napisano 24 Listopada 2019 Napisano 24 Listopada 2019 No to jeśli to end-cap fabryczny to dokładnie tak jak @slavi wspomniał tulejka nr 9 straciła swoją nominalną długość (w wyniku zbyt mocnego zaciskania koła w hakach).
cervandes Napisano 24 Listopada 2019 Napisano 24 Listopada 2019 Jestem tego samego zdania. Tulejka ta jest regulatorem odległości między łożyskami, tym w piaście a tym w bębenku. Aby znajdowały się one w odpowiedniej odległości od siebie właśnie tę tulejkę tam się umieszcza. Jej spłaszczenie się zdarza, już ze dwa razy o tym czytałem, chociaż osobiście bym powiedział, że jest to niemożliwe. Ja dziś do roweru się nie wybieram, jutro raczej też nie będę miał czasu żeby grzebać - ale może ktoś inny ma taką możliwość albo po prostu wie - jaką tulejka ma mieć szerokość?
cool_kuba Napisano 24 Listopada 2019 Autor Napisano 24 Listopada 2019 Dzięki za odpowiedzi, myślicie ze tulejka mogła stracić długość, wyglądaj z jednej strony jakby farba się starła ale możne tyle wystarczy (zobaczcie zdjęcie) Testowałem też bez 9, 10, 11 i nadal ciężko się kręci jak docisnę końcówkę
Quell Napisano 24 Listopada 2019 Napisano 24 Listopada 2019 Na oko nikt tego nie stwierdzi,trzeba to pomierzyć suwmiarką,i to dosyć dokładnie. Deklarowany wymiar z specyfikacji (ciężko powiedzieć czy gdzieś podają),albo ktoś t taką samą piastą sprawdzi.
Dokumosa Napisano 24 Listopada 2019 Napisano 24 Listopada 2019 Ta tulejka powoduje że korpus bębenka ma odpowiednią odległość od korpusu piasty - taką żeby uszczelniacze na korpusie bębenka jedynie delikatnie strzał się z korpusem piasty. Bez tej tulejki albo z upośledzoną cała siła z jaką ścIskasz koło w hakach staje się siłą docisku korpusu bębenka do piasty. A upośledzenie bierze się z odkształcenia a nie starcia. Tego nie będzie widać. Na próbę poskładaj wszystko jak powinno być tylko pod tulejkę 9 daj jakąś cienką podkładkę. Jak pomoże to będziesz wiedział co zmienić.
cool_kuba Napisano 25 Listopada 2019 Autor Napisano 25 Listopada 2019 Będę musiał znaleźć pasującą podkładkę ale wymiar tulejki jest dokładnie 15.4mm więc chyba tyle co producent przewiduje jeśli dobrze znalazłem numer: HCDXXX00S1077S np: https://www.bike-components.de/en/DT-Swiss/Spacer-Bushing-for-Hubs-p37364/
Dokumosa Napisano 25 Listopada 2019 Napisano 25 Listopada 2019 Względnie analogiczna tulejka pomiędzy łożyskami w bębenku (sprawdź jak się kręcą łożyska w bębenku po uprzednim wstawieniu do środka śruby/szpilki i nakręcenie nakrętki tak żeby ścisnąć wewnętrzne bieżnie łożysk do siebie).
eloo Napisano 25 Listopada 2019 Napisano 25 Listopada 2019 podjedź do jakiegoś serwisu w sekundę wyczują w którym miejscu metal trze o metal
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.