Skocz do zawartości

[piasta] dt swiss 240 i brak wolnego biegu, blokuje się po zaciśnięciu


cool_kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Kupiłem używane koła dt-swiss po założeniu do roweru okazało się że wolnobieg zupełnie się blokuje. /

Myślałem że coś jest nie tak z sprzęgłem (Ratchet) więc kupiłem specjalny smar wyczyściłem i nasmarowałem ale niestety nic nie pomogło. Doszedłem do tego że słabe kręcenie nie jest związane z sprzęgłem tylko z dociśnięciem "end-cap" (po prawej na zdjęciach)

Doszedłem do tego składając wolnobieg bez sprzęgła i jeśli docisnę kasetę do końca to kręci się ona swobodnie jednak endcap ma troszkę luzu i można go docisnąć co powoduje że kaseta przestaje się kręcić swobodnie.

Czy to normalne że end cap ma trochę luzu po założeniu kasety?
Macie może jakieś pomysły?

 

Blokuje_Blisko.jpg

Działa_Dobrze_Blisko.jpg

Napisano

Nie wiem jak edytować więc dodam opis zdjęć tu:

Pierwsze zdjęcie end cap dociśnięty kaseta kręci się bardzo cięzko

Drugie zdjęcia end cap nie dociśnięty kaseta kręci się dobrze

W obu przypadkach sprzęgiełko jest wyciągnięte, kaseta jest również dociśnięta do końca jedyna różnica to wciśniecie end cap-a do oporu.

Napisano

może padło jedno z łożysk bębenka pewnie to zewnętrzne, zobacz jak się toczy pod palcem, czy czuć opór itp

tak end capy w tej piaście są luźno

Napisano

Dzięki eloo!

No właśnie łożyska kręcą się luźno dopiero jak docisnę end cap to zaczyna się kręcić ciężko.

Czy pod end cap-em powinna być jakaś dodatkowa podkładka? (bo u mnie nie ma)

Napisano

No to widziałem w czasie moich poszukiwań, bardzo by mi się przydał taki schemat ale samego bębenka bo zapewne coś tam jest źle złożone ale nie mogę znaleźć.

 

Łożyska z bębenka też wymieniłem już, i nadal jak docisnę to się blokuje...

Napisano

Maintenance of the Rear Wheel Hub [Ratchet System]

image.png.d777178d91abe39fbb38c3d13a23456f.png

1 end cap left  2 ball bearing 3 axle 4 hub shell 5 sticker 6 shim ring 7 ring nut 8 seal hub shell / rotor 9 spacer 10 spring 11 star ratchet 12 rotor 13 end cap right

Sprawdź czy u Ciebie czegoś nie brakuje. Może nr 9?

Napisano

Jestem tego samego zdania. Tulejka ta jest regulatorem odległości między łożyskami, tym w piaście a tym w bębenku. Aby znajdowały się one w odpowiedniej odległości od siebie właśnie tę tulejkę tam się umieszcza. Jej spłaszczenie się zdarza, już ze dwa razy o tym czytałem, chociaż osobiście bym powiedział, że jest to niemożliwe. Ja dziś do roweru się nie wybieram, jutro raczej też nie będę miał czasu żeby grzebać - ale może ktoś inny ma taką możliwość albo po prostu wie - jaką tulejka ma mieć szerokość?

Napisano

Dzięki za odpowiedzi, myślicie ze tulejka mogła stracić długość, wyglądaj z jednej strony jakby farba się starła ale możne tyle wystarczy (zobaczcie zdjęcie)

Testowałem też bez 9, 10, 11 i nadal ciężko się kręci jak docisnę końcówkę

dystant_starta_farba.jpg

Napisano

Na oko nikt tego nie stwierdzi,trzeba to pomierzyć suwmiarką,i to dosyć dokładnie.

Deklarowany wymiar z specyfikacji (ciężko powiedzieć czy gdzieś podają),albo ktoś t taką samą piastą sprawdzi.

Napisano

Ta tulejka powoduje że korpus bębenka ma odpowiednią odległość od korpusu piasty - taką żeby uszczelniacze na korpusie bębenka jedynie delikatnie strzał się z korpusem piasty. Bez tej tulejki albo z upośledzoną cała siła z jaką ścIskasz koło w hakach staje się siłą docisku korpusu bębenka do piasty. A upośledzenie bierze się z odkształcenia a nie starcia. Tego nie będzie widać. Na próbę poskładaj wszystko jak powinno być tylko pod tulejkę 9 daj jakąś cienką podkładkę. Jak pomoże to będziesz wiedział co zmienić.

Napisano

Względnie analogiczna tulejka pomiędzy łożyskami w bębenku (sprawdź jak się kręcą łożyska w bębenku po uprzednim wstawieniu do środka śruby/szpilki i nakręcenie nakrętki tak żeby ścisnąć wewnętrzne bieżnie łożysk do siebie).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...