Skocz do zawartości
radomir

[przekładka amor na sztywny] montaż HS11

Rekomendowane odpowiedzi

radomir

Cześć, zabieram się do przekładki amora na widelec sztywny. Chcę zredukować wagę roweru. Nie miałbym większych problemów, gdyby nie hamulce Magura HS11. Nie chcę z nich rezygnować. Obecnie montowane są do piwotów amora w ten sposób, że:

W piwot amortyzatora wkręcona jest tulejka (redukcja?), która posiada wewnętrzny gwint. W ten gwint dopiero wkręcana jest "prowadnica" dla hamulca. Jaki wybrać sztywny widelec, abym był w stanie zamontować ten hamulec - wkręcić tą prowadnicę - propozycje z najwyższej półki odpadają - kasa. Czy któryś z linków poniżej mieliście w ręku, da się na nim bez "rzeźby" zamontować HS11?

https://allegro.pl/oferta/widelec-force-treking-28-ahead-alu-1-1-8-7225623042?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMWkMb12Mu4ZijCKLjPW4J0IJ-6kqEueJUQTw0tho7RVIdWQwicndlBoCSz4QAvD_BwE,

https://www.centrumrowerowe.pl/widelec-unibike-treking-pd14554/?v_Id=4338&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMQ7o3Jqu8aSHhh1apT0BF2KqOiqfcsRIcODvdG_wP5KzJVeXmBf3ZxoCTZkQAvD_BwE

https://www.rowertour.com/p/162984/widelec-28-trekking-piwot-stalowy-220x130-czarny?gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMaRvRgpm6Rd07q81Zo0RofJ2FoX962y3Udd38KoyyeG2ks3Ub3NEBhoCcAgQAvD_BwE (ten jest gwitowany...)

https://www.ctbike.pl/accent-widelec-treking-700c-do-rowerow-trekkingowych.html 

https://www.rowerystylowe.pl/p-1525/widelec-miejsko-trekkingowy-point-hi-ten-28

Dzięki za podpowiedzi, propozycje widelców też mile widziane. Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Force będzie ok. Reszta to takie sztywniaki z lat 90.

Jeśli średnica koła, rodzaj mocowania i średnica rury sterowej się zgadza to będzie pasował.

Sprawdź jeszcze widelce Mosso.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

Musisz zmierzyć AC- odległość od osi do bieżni sterów obecnego amortyzatora i szukać najbardziej zbliżoną w sztywniaku. Nie będzie tanio- około 300zł. Ale jazda na sztywnym widelcu daje masę frajdy. Mamy lepszą precyzję sterowania i czucie roweru. Niższa waga- tę zauważysz dopiero przy alu lub carbonowym widelcu. Dobry stalowy widelec z rozsądnym AC to waga lekko powyżej kilograma (dla 29) 

Nikt ci nie zabroni założenia do roweru trekingowego najprostszego widelca, ale musisz się liczyć ze zmianą geometrii ramy jak i dość radykalnym obniżeniem suportu. Ale próbowałem takich rzeczy w rowerach trekingowych i da się z tym żyć. 

Zwykły sztywniak ma około 400mm, niski amortyzator około 450. Zmierz u siebie. Gorzej to wygląda z rowerami 29, te są przygotowane pod AC 490-510 mm i założenie tam widelca z roweru 28 to katastrofa.

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir

No właśnie dopiero po demontażu mogłem zważyć amora - około 2200g obecny (liczyłem, że waży z 3,5kg i sporo odchudzę na wymianie na sztywny), alu ważą po około 800g, stalowy 1100 - 1500 więc z pewnością odpada. Tanio nie będzie, w węgiel nie wchodzę, a co do jazdy na sztywniaku to mam jeszcze szosę, pięknie śmiga po ścieżkach leśnych i krawężnikach, poza tym młodego przesadziłem z sieciowego roweru 24", 18 biegów - 14,5 kg, na 27,5', 8biegów - 10,8kg i młody zachwycony, przez niższą wagę jeździ dużo szybciej, biegów mu nie brakuje. Dam znać co wybiorę, szukam czegoś, ale póki co Force jest zbliżony wymiarami, Mosso nie znalazłem z piwotami na 28 cali, mają na 26".

Poza tym, mojego amora nigdy nie serwisowałem, jeździłem z fotelikiem i smarkiem więc pod 100kg miał obciążenia, myślę, że od dawna nie spełniał swojej roli - rowerkowi 9 roczek leci.

 

Edytowane przez radomir

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir

Ha, po analizie rynku stwierdzam: widelec alu z piwotami jest niemal niedostępny - jedyny force, na ALI tyż bida. Za to do wyboru i koloru węgli. Niestety, też bez piwotów, i musiałbym zmienić hamulec przód, dla kosztów raczej drogowy na jedną śrubę montowany. 

Macie doświadczenie z chińskimi, tanimi carbonami? Wejść w to?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

No to bierz Forca Alu Trekking. Zejdziesz z masą, a komfort poprawisz na grubszej oponie z niższym ciśnieniem.

kod-14618-force-treking-28-wid_1699.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir

Jutro zrobię ostatnią przymiarkę - na widelec od szosy - pół karbon - pół alu - przymierzę koło od crossa. Jak wejdzie, a widelec ma mocowanie na błotniki, to przekładam go do crossa, a szosa dostanie tani karbon made in china, i w ten sposób dwa rowery odchudzę. Za różnicę w cenie Force a Carbon z Chin - około 100 - 150 zł kupię hamulec szosowy do crossa - kolejne kilkadziesiąt gram odejdzie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir

Po przymiarce. Koło od crossa wchodzi pięknie, mieści się idealnie w widłach szosy. Ale się nie kręci. Bo haczy/ opiera się o konstrukcję hamulca. Przekładki na szosowe widły nie będzie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir

 

Projekt ukończony. Widelec Force mat z pivotami. Znalazłem za 230 z grosze. Do tego stery, okazało się, że niepotrzebnie - wystarczyła mi szyszka i bieżnia, resztę wykorzystałem starą, nie podjąłem się wybijania misek i osadzania nowych, a na nowych elementach nie grało, musiałem wykorzystać wszystko stare łącznie z łożyskami. Szyszka nabita za 5zł, bieżnia samodzielnie. Jeszcze nie jechałem, ale nie sądzę by przód powędrował w dół. Przód zrobił się bardzo lekki, rower smuklejszy, a ja miałem zajęcie na święta. Dziękuję wszystkim za pomoc! 

PS. Wrzucę foto hak tylko uda mi się je popsuć do odpowiedniego rozmiaru. 

 

 

IMG_20191228_151804_compress36.jpg

IMG_20191228_125358_compress11.jpg

Edytowane przez radomir
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir

Jestem po przejażdce krótkiej. Rower lepiej przyspiesza, prowadzi się precyzyjniej. Jest znacznie fajniej niż z amorem, ale do sztywności szosy to jeszcze daleko  Poraża mnie moda na pakowanie pseu-doamorów do wszystkiego co się da. 

Edytowane przez radomir

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mp3playerfan

Też byłem w szoku gdy założyłem do trekinga szytwny widelec. Nawet taki sam.

Niestety po jakimś casie zaczął stukac :(

Oddałem na gwarancji i dostałem zwrot kasy. 

Na asfalt spoko ale do lasu odpada bo jest delikatny i rura sterowa łapie luzy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir

Ja tylko asfalt, po lesie to po ścieżkach ganiam. Co ci pukało w widelcu? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mp3playerfan
W dniu 30.12.2019 o 08:31, radomir napisał:

Ja tylko asfalt, po lesie to po ścieżkach ganiam. Co ci pukało w widelcu? 

Połączenie rura sterowa korona. W tym miejscu wyczaiłem był problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • vicher
      Przez vicher
      Cześć,
      Szukam opony na przód do roweru crossowego, mam sztywny widelec, wiec chciałbym coś szerszego, dla "amortyzacji". Do widelca force wchodzi max 2 cale, ale wówczas nie zmieszczę błotnika, jakoś przeboleje brak błotnika. Obecnie jeżdżę na oponie KENDA 700 X 35C K161 KROSS CYCLO, i trochę brakuje mi bocznej przyczepności. Jeżdżone będzie cały rok, drogi leśne, polne, szuter, często kamienie, snieg i asfalt na dojazd, oraz rekreacja z fotelikiem. To taki rower do wszystkiego.
      W sumie to wybór ograniczam dla takich opon.
      CST CONVOY 700x38c lub 29x2.0
      CST PIKA 700x38c
      Continental AT RIDE 28 x1.6
      SCHWALBE SMART SAM 28 x 1,75 (29x1.75 jakieś różnice względem 28?) 28x1.60
      Cena zbliżona 50-70zł. CST, są najżejsze ~450g.
      Coś doradzicie? Używaliście któryś z nich?
    • Leoncjo
      Przez Leoncjo
      Cześć, czy istnieje możliwość, że widelec sztywny (tu XLC BF A02) ma juz zintegrowaną dolną bieżnię sterów ?
      zdjęcie 1 widelec solo
      zdjęcie 2 widelec z zamontowaną dolną bieżnią sterów z poprzedniego widelca (SUNTOUR NRX AIR)
      w konfiguracji ze zdjęcia 2 między widelcem a główką ramy jest szpara ok 3mm
      przy złożeniu wszystkiego bez dodatkowej dolnej bieżni sterów widelec i główka ramy przylegają do siebie.
      całość jest o tyle istotna, że nie wiem jak wysoko ciąć rurę, bez rozwiązania powyższej zagadki.
      Ktoś z Was spotkał się z takim rebusem ?

    • Byderobo
      Przez Byderobo
      Witam,
      Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.
      Rozwiązania widzę 3.
      1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:
      a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?
      b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?
       
      2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.
       
      3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:
      - z klamkami na jeden palec
      -zalewane olejem
      -siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785
      -modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785
      -cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł
      -dostawa do Austrii
      Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania
      Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców
      Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?
       
      Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny
    • Chromanic
      Przez Chromanic
      Witam serdecznie, 
      Przełożyłem hamulce obręczowe hydrauliczne ze starego roweru na nowy, uprzednio wymieniając w nich klocki. Od kiedy trochę się wytarły strasznie głośno skrzypią.
      Próbowałem następujących rzeczy:
      - Odtłuszczyłem obręcz oraz hamulce benzyną extrakcyjną,
      - Odpowietrzyłem hamulce,
      - Przetarłem klocki hamulcowe papierem ściernym aż nie było na nich śladu aluminium z obręczy, 
      - próbowałem też zmienić ustawienie klocków względem obręczy (bliżej lub dalej od opony),
      -  w geście rozpaczy zamontowałem też gumowe podkładki pod ramką hamulca celem wytłumienia drgań,
      Żadna z powyższych prób nie poprawiła sytuacji. Myślę że problem może stwarzać obręcz jednak nie jestem pewny gdyż na wcześniej zamontowanych hamulcach V-Brake tego problemu nie było. Na anglojęzycznych forach znalazłem informację że pomogło szlifowanie obręczy jednak nie znalazłem wiele szczegółowych informacji jak należy to zrobić.
      Będę wdzięczny za podane jakiegoś sposobu którego jeszcze nie próbowałem. bądź wytłumaczenie jak należy przeszlifować obręcz koła aby uzyskać pożądany efekt i niczego nie uszkodzić. 
      z góry dzięki. 
×