Skocz do zawartości
FigoiFago

[Rower] Sam składam

Rekomendowane odpowiedzi

FigoiFago

Cześć,

od jakiegoś czasu chodził mi po głowie pomysł na złożenie roweru wg własnego uznania. Po pół roku zastanawiania się, nastała wiekopomna chwila i kupiłem ramę:

 

 

Cube cross.jpg

 

Myślałem, że najgorsze mam za sobą :) No, ale jak zacząłem czytać o standardach, kompatybilności itp. to już zacząłem żałować pomysłu na samodzielne złożenie roweru. No i jak to bywa na początku, zaliczyłem wtopę. Kupiłem stery FSA I-T Orbit Cube Edition, które okazały się dobre, ale tylko w połowie. Pasuje dolne łożysko, natomiast aby założyć górne musiałem kupić stery pół zintegrowane. No cóż, człowiek uczy się całe życie. W kolejnych wpisach będę informował o postępach prac i kosztach tej imprezy. 

Edytowane przez FigoiFago

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Teraz będzie już z górki. BTW: jeśli składasz na nowych częściach i za ramę zapłaciłeś tyle co pisałeś to wyjdzie drożej niż na tej samej klasy komponentach gotowiec z B-D.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FigoiFago

Części nowe poza amortyzatorem bo mam wysokiej klasy powietrzny od SR Suntour i dobre koła które składał Dawid z Daveo. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

No to składasz chyba dla satysfakcji :)

I nie bardzo rozumiem - stery są od doły zintegrowane a od góry półzintegrowane?

Jak już podliczasz całość to wspomnij też o kosztach narzędzi jakich użyłeś, aż jestem ciekaw jaki jest najmniejszy koszt narzędzi do złożenia roweru. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seczuan
55 minut temu, Dokumosa napisał:

jeśli składasz na nowych częściach i za ramę zapłaciłeś tyle co pisałeś to wyjdzie drożej niż na tej samej klasy komponentach gotowiec

składaki są droższe, ale unikalne :) i jeszcze satysfakcja że zrobiłeś to sam 
gdybyś był zainteresowany to mam korbę SLX FC-m672 3 blaty 40/30/20 ramiona używane pół roku stan bardzo dobry, tarcze nówki. 

 

Teraz, MikeSkywalker napisał:

Jak już podliczasz całość to wspomnij też o kosztach narzędzi jakich użyłeś, aż jestem ciekaw jaki jest najmniejszy koszt narzędzi do złożenia roweru. 

komplet imbusów (15zł takimi też się skręci rower) i torx do tarcz hamulcowych jest potrzebny jeden
bacik i klucz do kasety 50zł (bez bata zakręcisz ale w drugą stronę będzie problem)
klucz do suportu 25zł i do shimanowkiej korby 5 zł 
więcej chyba nie trzeba 

Edytowane przez seczuan

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Sam klucz do kasety wystarczy, bacik to dopiero przy serwisie.

Dochodzi jeszcze obcinaczka do pancerzy i linek (choć można się męczyć kombinerkami czy z jakimiś innymi patentami), skuwacz do łańcucha, prasa do sterów półzintegrowanych (no chyba że wbijane młotkiem), klucz do przykręcenia pedałów, narzędzia do przycięcia sterówki/wbicia gwiazdki (chyba że tu również brzeszczot/szlifierka i śruba plus młotek). Ceny znam, ale ciekaw jestem jak to wygląda z perspektywy osoby która samodzielnie składa rower po raz pierwszy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seczuan
Teraz, MikeSkywalker napisał:

ciekaw jestem jak to wygląda z perspektywy osoby która samodzielnie składa rower po raz pierwszy

uczysz się na błędach :) 
a i bez młota to nie robota :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Nasuwa się pytanie : dlaczego nie karbon :icon_question:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DivadeQ
1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

Teraz będzie już z górki. BTW: jeśli składasz na nowych częściach i za ramę zapłaciłeś tyle co pisałeś to wyjdzie drożej niż na tej samej klasy komponentach gotowiec z B-D.

Dlaczego odrazu drożej przyjmując że kupuje się cześci i na promocjach i używane wyjdzie taniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FigoiFago

Zdecydowałem się na składanie ponieważ chcę mieć coś unikalnego. Narzędzi nie liczę bo w domu mam kilogramy kluczy, imbusów, torxów itp. Do tego mam też klucz do kaset, tarcz, skuwacz do łańcucha itd. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że samodzielne złożenie jest droższe niż kupowanie gotowca, ale z drugiej strony nie muszę kupować wszystkich części w jednym momencie. @KrissDeValnor Nie zastanawiałem się nad karbonem, może przy następnym rowerze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
safian

Znaczy po pół roku szukania kupiłeś ramę i dopiero potem poczytałeś o różnych standardach? Co to w ogóle za rama?

Masz jakąś rozpiskę komponentów, które chcesz tam wrzucić, albo jakiś plan? Bo coś czuję, że to może być ciekawe :p

O co chodzi z tymi sterami? Górna miska jest zintegrowana a dolna półzintegrowana, czy raczej kupiłeś stery 1 1/8 a okazały się tapered?

 

No i w sumie główne pytanie: czy unikalność będzie po prostu wynikała po prostu z losowo dobranych części? Pytam, bo raczej składanie roweru od podstaw kojarzy mi się bardziej z jakimś konkretnym celem - minimalną wagą, czy unikalnymi komponentami, których faktycznie nikt inny nie ma :p

 

Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi... xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Wiele cube'ów tak ma, że stery są mieszane (połzintegrowana góra i zintegrowany dół). W takich sytuacjach kupuje się stery półzintegrowane i wywala dolna miskę. Zapewne będziesz potrzebował jeszcze redukcyjnej bieżni widelca.

NRX-S tam będzie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ahaja

Kubkowa trekingowa rama - kupowałeś w Germanii czy u nas? Co skłoniło Cię do tego modelu a nie np Accent Nordkapp?

Pytam z ciekawości, bo kiedyś też szukałem ramy do pierwszego projektu i padło właśnie na Nordkappa z racji 'spolegliwości' przy wyborze asortymentu i dopasowaniu do normalnych standardów sterów/suportu.

Tak czy owak kibicuję. Pamiętaj o smarowaniu gwintów przy składaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Nordkap nie ma poszerzanej główki, kable puszczone na zewnątrz i sterczące pivoty do v-b. Do tego jakość lakieru woła o pomstę do nieba.

Jedyne co można się przyczepić do ramy cube cross to geo. Przy rozmiarze 50 ma długość jak praktycznie cała konkurencja przy rozmiarze 44-46. Stery są jak najbardziej standardowe. Kupuje sie maszynowe ZS44/56 i montuje bez dolnej miski.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sobek82

Też to kiedyś przerabiałem ;)

Pozdrower

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FigoiFago

@ahaja rama kupiona w Polsce. Wybrałem Cube, a nie Accent, głównie z powodów, o których wspomniał @Dokumosa@safian poza wtopą ze sterami nie przewiduję dalszych zawirowań :) Rower składam dla własnej satysfakcji, oczywiście zbicie wagi też jest ważne, ale nie jest to priorytet. Dzisiaj kupiłem hamulce XT M785 i korbę XT M780 24/32/42T. Korba o takim zestopniowaniu ponieważ przy typowo trekingowej czyli 26/36/48T korzystałem głównie ze środkowego blatu, a czasami na podjazdach najmniejszy blat okazywał się za duży i nie dało rady kręcić :) Za hamulce przód i tył oraz korbę zapłaciłem 730 zł. Części nie używane, w idealnym stanie. 

 

20191019_181612.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FigoiFago

Dzisiaj wpadły nowe manetki XT M780 z mocowaniem I-SPEC. Cena 210 zł za komplet. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FigoiFago

Kolejne zakupy: amortyzator Rock Shox Pragon Gold, Przerzutka tylna XT M786, pancerz linki Jagwire, linki przerzutek Jagwire, klucz do wkładu suportu HTII, łańcuch KMC10, przerzutka przednia XT F780, kaseta Deore HG50 11-34T. Wstępnie całość wyniesie mnie około 3200 zł. Od tego należy odjąć kwotę, którą odzyskam ze sprzedaży części ze starego roweru: manetki, hamulce, amortyzator, przerzutki, korba.

Edytowane przez KrissDeValnor
Słaba czytelność czcionki na ciemnym tle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Linki przerzutek zostaw oryginalne z manetek a jeśli nie ma to kup shimano optislick (to co daje fabryka w XT M8000). Pancerze też byś lepiej shimano sobie skombinował. Jagwire są przereklamowane i sprawiają więcej problemów (na gięciach z niewielkim promieniem powodują nieakceptowalny opór).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FigoiFago

Ok, temat do przemyślenia. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FigoiFago

Prace idą do przodu

kjub.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Poochaty

Ale Ty składasz trekkinga czy crossa czy to typowy MTB? Do czego jest dedykowana ta rama?Bo po amorze i po kołach wychodziłoby , że crossa?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Poochaty

To potrzebny Ci aż taki zakres przełożeń? 3x10 to masa dublujących się przełożeń. Nie lepiej było zrobić 2x10? I po co Ci taka tarcza z przodu? To chyba 180 mm jest?

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FigoiFago

Tak, tarcza jest 180 mm, taką miałem założoną, jest dobra, więc nie widzę sensu wymiany. Jeżeli się zużyje to rozważę zmianę na mniejszą. Zastanawiałem się nad zamontowaniem systemu 2x10, ale postanowiłem iść w kierunku 3x10. Z przodu są blaty o mniejszej pojemności niż producenci standardowo montują w przypadku takich rowerów. Pojeżdżę, sprawdzę i podejmę decyzję czy zostać przy 3x10 czy pójść w kierunku 2x10. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×