Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
porywacz_zwlok

[lemondka] co wybrać do gravela?

Rekomendowane odpowiedzi

porywacz_zwlok

Witam. Chciałbym na asfalcie troszkę ulżyć aerodynamice jak i moim dłoniom i myślę nad zakupem lemondki, ale gdzie nie zerknę to tam tabun znawców. Na tym forum się nie zawiodłem, więc może ktoś poleci coś rozsądnego do Seriou Grafix 2018? Czy po prostu za dwie stówy decathlon po prostu kupić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Remigiusz1978

Cześć

Napiszę o swoich doświadczeniach. Kupiłem model widoczny na zdjęciach ze względu na to, że uchwyty nie są połączone ze sobą (tak jak w niektórych lemondkach) i można każdy z nich osobno regulować (przód-tył, obrót). Dodatkowo również "leżanki" można regulować (widać to na jednym zdjęciu, można regulować kąt, jaki tworzą ramiona podczas spoczywania na "leżankach"). To wszystko ułatwia ustawienie lemondki pod siebie (możesz nie być symetryczny a i tak ustawisz ją tak, aby było Ci wygodnie). Lemondka sprawdza mi się znakomicie, ale jak widać nie obyło się bez modyfikacji. Krótko mówiąc kierownica jest dla mnie za wysoko, gdy jadę w "normalnej" pozycji (usunąłem już wszystkie podkładki spod mostka, zostało mi jeszcze odwrócenie mostka, ale to po próbach) a lemondka za nisko - stąd sterta tulejek pod "leżankami" na ramiona. Lemondka służy mi właściwie wyłącznie do zmiany pozycji i odpoczynku - nie ścigam się i jeżdżę sobie swoim tempem. Jedyne co bym zmienił w tej chwili (mądry Polak po szkodzie), to kupiłbym lemondkę w wersji, w której uchwyty (czyli rurki) są umieszczone nad kierownicą (są takie), a nie pod, jak w mojej wersji. Dlaczego? Ano dlatego, że przy prostej kierownicy, miałem problem z przewodami. Musiałem się troszkę nakombinować, jak je poprowadzić. Ty zapewne masz baranka i takich problemów nie będziesz miał, ale może komuś innemu przyda się taka informacja. Pozdrawiam.

20190610_211445_Fotor.jpg

20190610_211457_Fotor.jpg

20190610_211509_Fotor.jpg

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
porywacz_zwlok

Właśnie wczoraj jeszcze nie wiedząc, że odpowiedziałeś właśnie takie lemondki kupiłem używane, bo okazało się, że znajomy ze sklepu miał swoje stare na sprzedaż. Też się troszkę namęczyłem z przewodami, ale ostatecznie ładnie wszystko zamontowałem. Dziś zrobię test i poustawiam sobie całość. Dam znać ostatecznie jakie wrażenia z jazdy są.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • LeszekCzarny
      Przez LeszekCzarny
      Hej, w związku z kryzysem wieku średniego wymyśliłem sobie rower. Aktualnie jestem małą kuleczką w trakcie zrzucania wagi (110 kg przy wzroście 177 cm) na tanim hopriderze z Decathlon (krótkie dystanse do 25 km), ale rozglądam się za rowerem, którym docelowo będę mógł urządzać miłe wycieczki poza miasto, a nie tylko pokonywać drogę do/z pracy.
      Jestem rowerowym ignorantem, ale jednocześnie gadżeciarzem i kręcą mnie te wszystkie carbony, ultegry i inne ciekawe sformułowania
      Może coś takiego - Grail CF SLX 8.0 SL? 
      https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-cf-slx-8.0-sl/2203.html?dwvar_2203_pv_rahmengroesse=2XL&dwvar_2203_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK 
    • Opera
      Przez Opera
      Cena 5399 PLN
      (istnieje możliwość sprzedaży ratalnej 0% za pośrednictwem allegro)
      Do sprzedaży rower Kross Esker 6.0 rozmiar ramy M.
      Szczegółowe dane dotyczące tego roweru na stronie producenta:
      https://www.kross.pl/pl/2019/gravel/esker-6-0/
      W skrócie topowy gravel firmy Kross na najnowszej 105 Shimano z karbonowym widelcem i sztywnymi osiami. Rozmiar ramy bardzo poszukiwany, podobno na rynku polskim pojawiło się tylko kilka M.
      Rower jest fabrycznie nowy, odebrany 2 dni temu 07.06.2019, złożony i wyregulowany przez profesjonalny serwis rowerowy - sprzęt gotowy do jazdy. Jeszcze nie był jeżdżony, czeka na właściciela na stojaku.
      Oczywiście dostępna jest karta gwarancyjna, paragon, instrukcja obsługi, wszystkie papiery. Gwarancja od producenta na części wynosi 2 lata oraz 5 lat na ramę - licząc od 07.06.2019. Przegląd gwarancyjny za 30-60 dni oraz drugi za 12-13 miesięcy można dokonać w całej Polsce w każdym autoryzowanym przez Krossa serwisie.
      W zestawie z rowerem są plastiki do blokowania hamulców tarczowych przy ściąganiu kół, oraz silikonowe naklejki (prawdopodobnie do naklejenia na ramę aby linki nie obcierały ramy).
      Odbiór najlepiej osobisty w Rybniku dzielnica Kamień.
      Teoretycznie mogę go wysłać ale wydaje mi się że problematyczne może być jak go zabezpieczyć aby nie uszkodzić.

      Zainteresowanych zapraszam na PW.

    • hulk14
      Przez hulk14
      Mam cube nuroad exc, kupiony w październiku. W kwietniu musiałem centrować koła, i teraz muszę ponownie. To jakaś paranoja, nie jeżdżę nim po trudnym terenie, nie wjeżdżam na pełnej prędkości na krawężniki. W poprzednim budżetowym crossie musiałem koła centrować raz przez 5 lat, w staryyyyyyym góralu bez amorów, którym jako dzieciak szalałem po lasach i krawężnikach nie musiałem centrować ani razu. Czy to się nadaje na rękojmię?
      Jeżeli nie, to jakie obręcze polecacie? Mam do ok 1000 zł na wszystko (tj. koła, szprychy i robociznę - chyba wszystko?). Sytuację utrudnia fakt, że na przedzie mam piastę z prądnicą. Docelowa szerokość opon 30-40 mm
      Wytrzymałość obręczy ważniejsza jest dla mnie niż waga.
       
    • Tommi79
      Przez Tommi79
      Witajcie, jako kolarz w fazie rozwoju  chciałbym zasięgnąć porady fachowców. Od roku użytkuję decathlonowską szosę Triban 500, wiele się nauczyłem, trochę części już wymieniłem, ostatnio trochę pod kątem przerobienia w pseudo-gravela (opony 32c - dają radę w lesie). Ogólnie nie chcę sprzedawać tego roweru bo geometria nastawiona bardziej na komfort mi odpowiada.
      Teraz przymierzam się do największej operacji, czyli wymiany całego napędu, bo ten Microshift 3x8 jest bez szału. Celuję w Tiagrę, przy czym zastanawiam się nad dodaniem pozagrupowej korby o lżejszym przełożeniu, 48/34 np. FC-R460. Podobne rozwiązanie widziałem ostatnio np. w Giant Anyroad 2 (tyle że korba FSA - ale te są chyba b drogie?). Pytanie do Was: czy takie rozwiązanie ma sens czy lepiej zostać przy standardowej korbie z Tiagry (50/39)? Jeżdżę sporo po mieście (muszę ciągle wachlować przełożeniami), czasem po leśnych/polnych drogach, nie biorę udziału w żadnych wyścigach.
    • ekarolna84
×