Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Guslarz

[Triban] Nowe Tribany z Decathlonu. rc 500 czy rc 520

Rekomendowane odpowiedzi

Guslarz

Cześć wszystkim. Przymierzam się do zakupu szosy z Decathlonu. Będzie to moja pierwsza szosa. Przeznaczenie wyłącznie do jazdy amatorskiej, wycieczki do 100 km i lekkie teningi do zbijania masy. Mieszkam w okolicach Krakowa wiec teren raczej płaski ale zdarzają się też pagórki ok 100m przewyższenia. Moja waga obecnie to 90 kg.

W grę wchodzą tylko dwa modele:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8502354.html

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html

Moje pytanie brzmi czy warto dołożyć 800zł do tego droższego modelu? Te rowery są niemal identyczne, oprócz tego, że droższy ma grupę Shimano 105 (za wyjątkiem korby) a nie Sora , oraz hamulce "hybrydowe" TRP (hydrauliki uruchamiane linką) a nie mechaniczne Promaxy. Różnica w cenie to prawie 1/3 ceny tego tańszego, tylko czy mi konieczne będą te lepsze hamulce i precyzyjne stopniowanie biegów? Słyszałem opinię w jednym sklepie, że te hamulce hybrydowe mają w odróżnieniu od pełnych hydraulików małą objętość płynu i w związku z tym mogą przegrzewać się łatwo na zjazdach i  tracić siłę hamowania. Nie wiem czy to prawda, ale jeśli tak to wybór byłby oczywisty. Co sądzicie o tych rowerach. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sobek82

To jest jedynie dopłata do grupy 105, jak na pierwszą szosę może lepiej tańszą, ludzie też chwalą i się dodatkowo doposażyć w peryferia, ja ostatnio kupiłem używkę a na kask, buty i pedały wydałem 7 stów. 

Pozdrower

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Niby 105, ale ani korba ani kaseta nie jest z tej grupy.

Ciężko powiedzieć, z jednej strony kusi "semi" hydraulika, z drugiej strony hamulce mechaniczne w przypadku szosy i wewnętrznego prowadzenia są nieco bardziej przyjazne gdy przyjdzie do serwisu. Z drugiej strony 105 to bardzo fajna grupa, już same klamkomanetki są dość drogie.

No i umówmy się, to nie do końca jest szosa ;)

Ja na Twoim miejscu doliczyłbym jeszcze buty + pedały zatrzaskowe. O ile w jeszcze bardzo rekreacyjnym MTB/ Turystyce mogę zrozumieć płaskie pedały, o tyle na szosie/ gravelu/ przełaju jest to nieporozumienie. Oczywiście zaraz pojawią się głosy, że nie masz zamiaru jechać na Tour De France, więc taki zestaw nie jest potrzebny. Tyle że buty wpinane wręcz nieprawdopodobnie podnoszą efektywność i bezpieczeństwo jazdy.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Guslarz
Teraz, skom25 napisał:

No i umówmy się, to nie do końca jest szosa

Dlaczego nie?

Teraz, skom25 napisał:

Ja na Twoim miejscu doliczyłbym jeszcze buty + pedały zatrzaskowe

Już mam. :) Polecam chociaż nie jeżdżę w TDF, ale TDP dla amatorów w zeszłym roku przejechałem na rowerze crossowym :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Chodzi głównie o geometrię. Patrząc na rozmiar dla mnie, a mam 174 cm, wychodzi że jest strasznie krótki. 530 mm górnej rury + mostek 80 mm a do tego jakaś taka niska główka ramy. Gravelami i Przełajami się nie interesuję zbyt mocno, ale te cyferki jasno wskazują że nie jest to geometria typowego roweru szosowego.

Wskazuje na to także ilość miejsca pod oponę, maksymalnie 36c. W typowym rowerze szosowym dość często wchodzi maksymalnie opona 28c.

Tyle że Ty piszesz o rekreacji i turystyce, także być może dla Ciebie będzie to plus.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy

to teraz ja napiszę coś od siebie bo interesuje się zakupem tego roweru jako drugiej szosy uniwersalnej z możliwością włożenia na zimę opon na szutry i lekki teren. Mi przy wzroście 176cm m-ka była za długa. Normalnie jeżdżę i startuje na Giancie tcr w rozm.M. Trochę rowerów już przerobiłem więc powiedzmy, że pomału czuje i wiem czego potrzebuje. Te tribany mają dość dziwną geo, ale rower w miarę się zbiera, na pewno lepiej niż ociężałe gravele z podobnej półki cenowej. Tak więc dla mnie bardziej widziałbym rozm.S i mostek 90 lub 100mm. Czy warto dopłacać do roweru na 105...chyba nie. Rower ogólnie na plus , ale dla mnie dużym i mocnym minusem tego roweru są hamulce. W wersji rc500 te promaxy to jakaś pomyłka. W sklepie nie byłem w stanie zablokować tylnego koła. Wersji rc520 nie testowałem- są jakieś hybrydy, ale już po samej ich budowie widać, że też różowo nie będzie. Co z tego, że niby hydraulika, jak cała robotę psuje długa linka, która sprawia, że ten rodzaj hampli i tak jest gumowaty. Reasumując rower bardzo, ale to bardzo ciekawy, ale uwzględnić już przy zakupie należy upgrade do jakiś lepszych hampli. Jeśli jednak nie chcesz jeździć po szutrach i  w deszczu, nie chcesz upgradować hampli i nie potrzebujesz tarczy to warto zastanowić się nad dołożeniem do czegoś innego ze stajni gianta, scotta, krossa, meridy itp. Nie wiem dlaczego u Ciebie w grę wchodzą tylko te dwa modele, ale jeśli nie dopuszczasz zakupu innych rowerów to wolałbym kupić rc500 i włożyć lepsze hamulce mechaniczne albo hybrydy gianta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

W rowerach z Decathlon ogólnie większość hamulców jest tandetna. Już nie pamiętam w którym modelu, ale chyba 520 lub 540 były zamontowane jakieś Tektro, obręczowe. W sklepie, na śliskiej podłodze nie byłem w stanie zablokować przedniego koła, nawet w dolnym chwycie. Dla porównania, Claris, czyli bardzo niski model Shimano, bez problemu pozwala na uniesienie tylnego koła gdy tyłkiem siedzi się na siodełku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
2 godziny temu, nossy napisał:

Wersji rc520 nie testowałem- są jakieś hybrydy, ale już po samej ich budowie widać, że też różowo nie będzie

Ciekawy sposób oceny- coś jak ocena książki po okładce.

RC520 ma założone TRP Hy/Rd, które wbrew powyższej ocenie działają bardzo przewidywalnie, bezproblemowo, ze sporą siłą i bardzo fajną modulacją. Nie wymagają w zasadzie serwisu. Wymagają jedynie przestrzegania pewnych zasad przy wymianie linki i bardzo dobrych pancerzy typu compressionless.

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy

dlatego właśnie napisałem, że nie testowałem...sam boje się tego rozwiązania, ze względu na fakt, że przez swoją budowę mogą się grzać (choć tu problem wystąpiłby gdzieś na zjazdach w górach lub przy ostrym katowaniu na krętych singlach) oraz/przede wszystkim długą linkę więc w tą fajną modulację jakoś trudno mi uwierzyć. Produkt jest dość świeży i zbiera bardzo różne opinie. Tak jak napisałem, nie testowałem bo praktycznie nie ma gdzie, a sam jestem żywo zainteresowany tymi rowerami. Czy masz te hamulce, korzystasz z nich?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Guslarz
14 godzin temu, nossy napisał:

warto zastanowić się nad dołożeniem do czegoś innego ze stajni gianta, scotta, krossa, meridy itp. Nie wiem dlaczego u Ciebie w grę wchodzą tylko te dwa modele

Oczywiście zastanawiałem się nad innymi, ale... nie chce przekraczać budżetu około 3500, bo rower bede trzymał w piwnicy w bloku.

W tej cenie mamy mnóstwo ofert, ale większość z nich jeśli mówimy o firmach typu merida, trek giant itp jeśli już mają rower z osprzętem Sora, a nie Claris to wsadzają korbę albo pozagrupową Shimano albo FSA i do tego piękny suporcik na kwadrat. Sorry ale ja rowery "na kwadrat" już mam i teraz chcę coś lepszego :)

Ponadto inserty na bagaznik i chlapacze też są istotne, oraz możliwość wsadzenia większej opony niż 28mm.  Dlatego tylko te dwa modele :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

No to z Twojego opisu wynika że Ty nie szukasz szosy akurat :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
Napisano (edytowane)

@skom25 już bez przesady z tą "szosową ortodoksją", że jak gumy szersze niż 28 i błotniki i bagażnik to już nie szosa ;)

Akurat do Tribanów zdaje się wchodzą NIECO szersze laczki i to może być niezły wybór jeśli reszta osprzętu pasuje. Owszem, można poszukać wśród tańszych graveli, jak Romet Aspre, Fuji Jari 2.5, Kellys Soot 30. Tylko tu na pewno będą dalej idące kompromisy w kwestii wyposażenia (np. wspomniane korby na kwadrat, które są normą na tym pułapie cenowym, a widać że pytający nie będzie chciał od razu wymieniać pół roweru).

Opcją "w połowie drogi" może być rower przełajowy, tylko tu będzie gorzej z mocowaniami do błotników, itp.

Edytowane przez m0d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Nie chodzi o ortodoksje, tylko fakt że jeszcze nie widziałem szosy z mocowaniem na bagażnik, a jest to wymaganie autora. To że coś ma baranka, nie znaczy że jest szosą :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
5 godzin temu, skom25 napisał:

Ty nie szukasz szosy akurat

To się nazywa turystyczno-szosowy rower.  Dawniej bardzo popularne do czasu ataku mtb...

http://www.encyklopediarowerowa.pl/mistral.html

 

W tej chwili nazywane różnie gravel/ wyprawówka,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

To, że coś ma mocowanie na bagażnik, nie znaczy że nie jest szosą ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy
4 godziny temu, skom25 napisał:

Nie chodzi o ortodoksje, tylko fakt że jeszcze nie widziałem szosy z mocowaniem na bagażnik, a jest to wymaganie autora. To że coś ma baranka, nie znaczy że jest szosą :)

to mało widziałeś....przykład pierwszy z brzegu...trek alpha, a obecnie zwany emondą w podstawowej wersji (koła wejdą maks 28 więc spełnia Twoją definicję szosy po części:D). Zaraz się pokłócimy o definicję roweru szosowego, ale chyba właśnie po to wymyślono podział na rowery szosowe wyścigowe i endurance (gdzie pewnie w tym mieszczą się rowery ze spokojniejszą geo i szosy turystyczne). Dla porządku przyjmijmy, że kolega szuka szosy turystycznej i tyle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mistrzusek

Jak komuś się przyda takie info, to dziś widziałem w Decathlonie na Okęciu RC520 z założoną oponą 700x38 i było jeszcze trochę miejsca w tylnych widełkach, ale nie za wiele.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Czas temu Scott speedster miał mocowanie na bagażnik i błotniki, a rower miał typowo szosowe opony bo nawet rozmiar 25 ledwo wchodził. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy
W dniu 12.05.2019 o 15:09, durnykot napisał:

Ciekawy sposób oceny- coś jak ocena książki po okładce.

RC520 ma założone TRP Hy/Rd, które wbrew powyższej ocenie działają bardzo przewidywalnie, bezproblemowo, ze sporą siłą i bardzo fajną modulacją. Nie wymagają w zasadzie serwisu. Wymagają jedynie przestrzegania pewnych zasad przy wymianie linki i bardzo dobrych pancerzy typu compressionless.

 

dzisiaj testowany, paterajda...nijak ma się do średniej hydrauliki. To hamulec mechaniczny z tłoczkiem hydro i tyle. Gdybym nie wiedział na czym jadę to myślałbym, że to zwykła mechanika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×