Skocz do zawartości

[amortyzator] Manitou R7 Super Clickit


Rekomendowane odpowiedzi

Kilka słów z mojej strony - zakupiłem R7 Super bez manetki, wcześniej miałem Skareba Comp. Pierwsze wrażenie - o wiele lepsza sztywność, Skareb jednak giął się mocno, choć moje 69kg to niezbyt wiele. Rower lepiej skręca, ogólnie prowadzi się pewniej, mniej rozgina go przednia v-ka.

 

Okazało się też, że wymaga niższego ciśnienia, co powinno przedłużyć życie uszczelek.

 

Bardzo dobrze działa regulacja tłumienia, można go łatwo ustawić pod siebie.

 

Faktycznie jest dość wysoki jak na 80mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Do ciśnienia są tabele (winny na necie gdzieś być), ale ostatecznie i tak dobieramy je "pod swoje widzimisię" - ja np. GranFondo3 pompowałem nieco mniej, bo wolałem naprawdę korzystać z tego 105 skoku.

A mnie OT - ja na R7 byłem chory od momentu jego ukazania się (podobnie jak z X-7), ale prawdę mówiąc, w przeciwieństwie do rzeczonej przerzutki, nie miałem za bardzo nadziei na zfinalizowanie owych chęci, a tymczasem...

Znajomy sprzedawca, uprzedzony o mych zainteresowaniach, wynalazł (od swojego znajomego) idealnie utrzymanego R7, ze śmiesznym przebiegiem i po serwisie kontrolnym (powinien właśnie z niego wracać) za baaardzo interesującą cenę ;) , tylko... na pudełku z tego co pamiętam stało R7 SUPER SPV (na goleni też jest ta nalepka) a w katalogach stoi, że SPV miały tylko PLATINUM (Super jest z TPC). No i cena też by się zgadzała, bo Platinumy właśnie chodziły oficjalnie po prawie 1700 zeta, którą to kwotę dało się jeszcze z innej naklejki odczytać... Jutro się upewnię (mam nadzieję) a jeśli nie, to co to właściwie za wersja jest? :)

PS. 80mm, pivoty, czarna anoda, bez żadnych lockoutów, jest wejście na wentyl do komory pozytywnej i drugie do SPV z ową różowiastą nakrętką :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe... w sumie grunt, że ma SPV i czarne, a nie te zieloniaste (BRRR <_< ) golenie dolne. Choć to nie jest żadna sztuka zdjęta z gotowego roweru, tylko przyslana oficjalnie w pudełku oblepionym naklejkami z "dalekowschodnimi krzaczkami" :D , więc w jakimśtam katalogu chyba być musiała?

Niemniej czekam, aż wróci z serwisu, a potem tylko... do lutego i rower gotowy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UOU!!! To będzie szpannnnnnn :banana: :banana: :banana:

Tylko na razie zalega w serwisie - mam nadzieję, że przed 2008 powróci :D Jak dojdzie zmierzę, zważę, a jak założę do bika (zostaje tylko zebrać kaskę na koła i korbę... tak z 800PLN? Mikołaju, DziadzieMrozie czy Ten,KtóregoImienia... pomóżcie! :D ) i dam znać jak chodzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem - nie. Słyszałem opinie, że R7 jest dla bikerów, którzy są właśnie za ciężcy na SIDa, a np. REBY z różnych powodów mieć nie chcą. Zresztą dosiadał go mój znajomy, który waży jeszcze więcej, dopompował mocniej i dawało radę (i on, i amorek) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Posiadam R7 Super Clickit (2006) 100mm od 100km. Jak na razie zadowolony w pełni po przejściu z RS Judy 1 na ww. Manetka chodzi ok, blokada chodzi ok, sam amor działa dobrze. Ważę 65kg, napompowany na około 65-70 PSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Manetkę odkręcasz, zdejmujesz z kierownicy.

Wersja szybka: wyciągasz pancerz a linkę która została scinasz i zostawiasz jak jest.

Wersja dłuższa: zdejmujesz pancerz odkręcasz kluczem płaskim tą śrubę przy goleni tam gdzie wchodzi linka z blokadą i po odkręceniu tego powinieneś coś tam dalej znaleźć jak to dalej zrobić. Ja jeszcze tego nie odkręcałem bo nie było potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podstawowa R7 80mm travel da radę przy dajmy na to 100kg żywej masy? W instrukcji jest mowa o pompowaniu 7.5-10.5% masy ciała a max ciśnienie to 12 bar[175psi] Dotychcczas śmigam na lagach 28.6mm i w sumie jakiś rażących braków w sztywności nie stwierdziłem, a tu jednak golenie są rubsze. więc teoretycznie winien dać, a jak to wygląda praktycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Waże 20 kg mniej i przy zablokowanym amortyzatorze i podjeździe z tyłkiem uniesionym nad siodełkiem, kiedy ręcę dość mocno napierają na kierownicę, zauważam lekkie odjeżdżanie amortyzatora w przód. Także przy 100 kg to już byłby efekt raczej dość znaczny. Dla ciebie to chyba raczej reba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja także jestem posiadaczem R7 Clickit lockout Super. Mam takie pytanko :) czy wie ktoś może jak wymienić linke od blokady?? bo jakimś dziwnym trafem sie rozwarstwiła :D. Mam jeszcze taki jeden problem dotyczący odblokowywania amora po dłuższej jeździe na blokadzie-czasem blokada nie ustępuje, ale na razie spróbuje zamontować manetke po prawej stronie może to coś da. Jeśli chodzi o samą pracę i czułość amorka to nie moge narzekać choć wiadomo że przy skoku 80 mm nie można liczyć na wygode mercedesa :( Ps prosze o odpowiedź!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze czasami blokada przycina to normalka, ja w takim wypadku podnosilem kiere w gore, a potem przyciskalem mocniej amora i puszczala :)

 

co do linki to wyglada to tak:

 

zeby w ogole cokolwiek zdzialac musisz zaczac od rozebrania manetki i wyciagniecia z niej linki, potem odkrecasz ta nakretke na golenie ( klucz bodajze 24 ) jak juz ja odkrecisz lekko ugnij amora i calosc wyjdzie troche do gory, wtedy lekko krecisz ta blokada w kolo zeby olej sciekl i nie wytrysnal, ew. mozesz dac pod nakretke jakas szmatke i wtedy powoli i z wyczuciem wyciagasz blokade, moze isc troche opornie, ale sie tym nie przejmuj. gdy calosc masz juz wyciagnieta np. kombinerkami lapiesz ten okragly "pierscien" ktory jest na dole a kluczem 10 odkrecasz ta rurke na ktorej jest ta zolta naklejka :D jak juz to rozbierzesz odchaczas linke i wyjmujesz ;] mam nadzieje ze w miare jasno wytlumaczylem ? :D

 

tu od strony 15 masz na zdjeciach pokazane mniej wiecej co i jak robic :( zycze powodzenia.

 

http://www.manitoumtb.com/guides/Forks/200...12%3A56%3A27+AM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za radę. Już z niej skorzystałem i wymieniłem linke. Nie ma to jak bycie zdolnym :) Skoro już Cię tak za język ciągnę to jeśli wiesz to powiedz mi jaki olej należy wlewać przy ewentualnej wymianie?? :) co prawda nie wiem kiedy będzie to potrzebne ale lepiej wiedzieć na przyszłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...