Skocz do zawartości

[Amortyzatory] początki rdzewienia amortyzatorów


Michal2209

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Michal2209 napisał:

Zdjęcia amortyzatorów

Czemu używasz liczby mnogiej? Zdaje się że to jeden i ten sam wideł.

Do tego podaj konkretnie co to za model, bo wygląda na zwykły tani uginacz i zamiast załamywać ręce i coś rzeźbić, to kupisz podobny na podmianę za kilkadziesiąt złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, m0d napisał:

Zdaje się że to jeden i ten sam wideł.

Do tego podaj konkretnie co to za model, bo wygląda na zwykły tani uginacz i zamiast załamywać ręce i coś rzeźbić, to kupisz podobny na podmianę za kilkadziesiąt złotych.

to są zdjęcia lewego i prawego, to jest model SR Suntour M3030 (travel 75mm), cały rower sie nazywa kross hexagon r4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa i prawa to może być goleń, a całość tworzy widelec/amortyzator :)

Ale to nie w tym przypadku, bo ten wideł to taka atrapa do budżetowych rowerków a la MTB. IMHO tak jak pisałem - poszukaj nowego lub używanego w lepszym stanie niż Twój, koszt będzie relatywnie niski a się nie namęczysz z jakimś rozbieraniem, czyszczeniem i polerowaniem, to i tak nie będzie działać jak 'prawdziwy amortyzator'. Żeby nie ten specyficzny skok, to miałbyś większy wybór wśród takich tanich uginaczy, ale pewnie nawet 100mm nic tu nie zepsuje jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym nic nie zrobisz, żeby to zrobić dobrze, a nie wydać więcej niż widelec nowy jest warty.

Masz kilka opcji
- wymienić to na coś sensownego, koszt za nowy 500-1000zł
(tu masz przykład coś wartego widelca: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-drl-air-czarny-mat-piwoty-2018/1381)
- kupić sztywny aluminiowy - to jest i tak lepsze rozwiązane niż jeździć na tanim uginaczu, który nie ma nic wspólnego z wybieraniem
- jeździć dalej, póki się to do końca nie rozleci
- szukać jakiejś sensownej używki, ale wyższego modelu niż masz obecnie.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja po kupnie amora dopiero teraz serwis robie. Golenie na szczęscie w calości. Czyszcze co trzeba smaruje i składam. Ale ogolnie te tanie uginacze to jedna wielka kupa że tak powiem. Ale coż zrobić. Na razie tak wygląda przeczyszczone co sie dało. Zamówie klucz dostane sie do górnej cześci to też przeserwisuje i powinien dzialac jak na niego przystało w cudzysłowiu. Ktos kojarzy co to za element wystaje z górnych goleni od lewej strony taki jasniejszy?

IMG_20190107_143945.jpg

Edytowane przez Thomass13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do użytkownika Activia, prowadzi dystrybucję i serwis Suntoura, może coś Ci znajdzie w swoich gratach ;)

A gdzie indziej kupić? A poszukać po Alledrogo czy innych o-el-iksach, na dole forum też jest dział typu "giełda" - przejrzeć ogłoszenia.

U mnie gdzieś się wala XCM, tylko o skoku 100mm. Jak go kiedyś chciałem sprzedać to nawet za 30zł nikt nie chciał...

Tylko żebyś kupił coś co będzie pasować (rura sterowa zakładam, że 1 1/8 - sprawdź, haki pewnie "zwykłe" pod QR, hamulce nie wiem jakie masz...). I pewnie trzeba będzie jeszcze przełożyć bieżnię sterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to wypolerować, ale koszt tej zabawy będzie większy niż wartość tego pseudoamortyzatora nawet jak jest nowy. Ten amortyzator ma uszczelki jak z plastiku, plastikowe ślizgi i one też pewnie nadają się już do wymiany. Obecnie każdy amortyzator z goleniami ze stali ma tylko przyciągać wzrok kupującego i udawać, że jest. Jeśli widelec ma być dobry to golenie wewnętrzne muszą być aluminiowe i czymś pokryte.

4 godziny temu, Michal2209 napisał:

gdzie można kupić podobny poniżej100 zł?

Jak kiedyś jeszcze się uczyłem i nie miałem kasy na nowy porządny widelec to jeździłem sześć lat na bardzo podobnym widelcu do Twojego. Co prawda pod koniec pracował może na 3 cm skoku i golenie miał totalnie zdarte, ale się nie rozleciał. W tedy nawet nie uważałem, że potrzebuję super widelec, a kasa szła na napęd.

Edytowane przez Ilia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja w zimówce mam starego xcm'a i jak sie pojawiła rdza to samemu zdarłem drobniutkim papierem ściernym ściągając przy tym dolne lagi, czyszcząc całość i nawaliłem smaru na górne golenie i uszczelki. powtarzam tą operacje co jakiś czas i nie widze dużych oznak rdzy. Zimą nie ma z tym problemu bo nie ma kurzu a smar w miare dobrze izoluje zżarte przez rdze elementy przed wilgocią. Jedynie jak juz się robi cieplej to jest dużo syfu. Ale działa... znaczy ugina się już od 2015 roku  :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...