Skocz do zawartości
MikeSkywalker

[Przełajki - dyskusja] Inspiruj, pytaj, dziel się wrażeniami

Rekomendowane odpowiedzi

MikeSkywalker

Ponieważ w wątku Ojca-Założyciela @kazafaza ciągle oprócz Galerii pojawiają się niepożądane dyskusje - na temat, ale niezwiązane ze zdjęciami myślę że możemy mieć miejsce na pogadanki w przełajowym gronie :)

Zacytuję zasady: 

W dniu 23.01.2017 o 13:09, kazafaza napisał:

Nie będziemy się sztywno trzymać definicji UCI iż gumeczki do 33c, strój lakraerodynamiczny a szykany poniżej 4dm ale wszelkie znaczne odstępstwa od normy radzę kierować do Nietypowych.

W Galerii ustalono limit na 45c ;)

I na mocy udzielonego mi błogosławieństwa 

W dniu 8.06.2018 o 16:19, kazafaza napisał:

Jak najbardziej, zakladaj dyskusje przelajankowa - sadze ze chwyci I bedzie sie mozna powymieniac uwagami... 

Zapraszam do dyskusji. 

Swoimi baranami po przebudowie pochwalę się na wiosnę w odpowiednim wątku a tymczasem mam pytanie: czy korba Apex 1 42T (SRAM S350-1) ma jakąś konkurencję do taniego napędu 1x11? 

 

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Idea słuszna, ale dyskryminuje gravelowców. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mistrzusek

Fajny temat, popieram. 

2 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

czy korba Apex 1 42T (SRAM S350-1) ma jakąś konkurencję do taniego napędu 1x11

Gdzieś czytałem, że korby Apex są miękkie. Za stówę więcej stoi korba Sram Rival, która może być twardsza.

Edytowane przez mistrzusek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Nie ukrywam że 500zł to już sporo, tyle nie planowałem wydać. 

Myślałem też nad jakąś korbą 5x110BCD i zebatką NW 42T, tylko ciekawe czy taka powiedzmy Sora będzie sztywniejsza. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dankams2
Teraz, MikeSkywalker napisał:

Nie ukrywam że 500zł to już sporo, tyle nie planowałem wydać. 

Myślałem też nad jakąś korbą 5x110BCD i zebatką NW 42T, tylko ciekawe czy taka powiedzmy Sora będzie sztywniejsza. 

Została mi taki apex w gpx z blatem 42 i alternatywnym 34 po zamianie na force cx1.  Przebieg ok 2000 km. 

Powodem zmiany była raczej oszczędność wagi i swedzacy portfel do zmiany niż jakieś odczuwalne niedostatkki w twardości. 

Jeżeli zainteresowany jesteś to PW. 

Edytowane przez dankams2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kazafaza

Brawo za temat! :thumbsup:  Udzielam błotosławiejstwa ;)

Ja używam na ten przykład korb z grub eMTeBecznych.  Nadal można podwójnie, pojedynczo z pająkiem lub bez...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dankams2

Co do podwójnych to kojarzycie czy do pajka z korby force 1 da się zamontować 2blat? 

Oryginalny Sram bądź jakiś absolutne black. Albo idealnie 2blat direct Mount jak to ma np cannondale czy easton

Edytowane przez dankams2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mistrzusek

Pomożecie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Wycena tej konkretnej ramy to trochę zgadywanka :) Ktoś ją pomalował. Pytanie dlaczego? Podobał mu się inny kolor, czy może była to pierwsza wersja i zaczęła wyłazić ruda pod lakierem? Jeżeli mowa o tym drugim wariancie to nikt nie wie, jak dobrze była przygotowana do ponownego lakierowania i co siedzi teraz pod tym lakierem. Co gorsza nikt nie wie co może spod tego lakieru zacząć wychodzić w najbliższej przyszłości :) Pesymistyczny wariant jest taki, że trzeba sobie zostawić zapas minimum 300-400zł na ewentualne usunięcie lakieru, usunięcie ognisk rudej i ponowne lakierowanie. Do tego nie sprzedajesz frameset'u tylko samą ramę bez oryginalnego widelca, czyli na starcie trzeba dołożyć dobre kilka stówek na wideł. Nowe frameset'y (z wymiany) widywałem w okolicach 1500zł. Tu masz używany, bez widelca i z perspektywą ewentualnego lakierowania jeżeli zacznie wychodzić ruda. Ciężko tutaj o konkretną wycenę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr

w przypadku ładnie pomalowanej ramy ważne ile ktoś za nią zapłaci, a nie ile jest warta. Brak gwarancji, nieznana jakość powłoki, historia ramy, spawanie czy lutowanie naprawcze, możliwy wypadek. Podobanie koloru, optymizm kupującego, jego wiara w stal i okazję na drugiej szali. ... Nie piszę nic więcej bo trzymam kciuki za sukces sprzedaży. Ile waży ta rama zapytam dodatkowo ? w porównaniu do Wagi katalogowej w fabrycznej tonacji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Myślę że w okolicach 600-1000zl. Im bliżej 600 tym szybciej sprzedasz. Na olx był używany esker za 800 z widelcem. Powyżej 1000 to już kupujący chętniej dołoży do nowego framsetu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Sama rama to może z 500-600 zł, a i za tyle może być ciężko. Poniżej tysiąca można mieć już używany frameset w Polsce czy nowy w UK. A że widelec (zwłaszcza taki fajny Roninowy) to nie są tanie rzeczy to do pełnego stalowego kompletu jeszcze kilku stówek brakuje. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

@dankams2 ... Jak sie nie da do pająka to stawiam że można ten pająk podmienić. W zależności od tego, w którą stronę chcesz iść ... Na miekko to pajak z dwublatowych  grup MTB na twardo to sięgasz po szosę.

Pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mistrzusek
2 godziny temu, itr napisał:

Ile waży ta rama zapytam dodatkowo ?

Waży 2200 gram.

Na moje oko jest to dobrze pomalowana. Widać że była używana, bo jest trochę ubrudzona od spodu i parę śladów od łańcucha jest na "dółrurce", ale nie ma żadnych odprysków do żywego. Wgnieceń i śladów po wypadku nie zaobserwowałem. 

A będę ją sprzedawał z widelcem od Ronina 2018, tylko go jeszcze nie zdjąłem.

:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker
23 godziny temu, kazafaza napisał:

Ja używam na ten przykład korb z grub eMTeBecznych.  Nadal można podwójnie, pojedynczo z pająkiem lub bez...

Twój XTek służy mi dzielnie z zębatką 38T ale większe na rozstaw emtebeczny są już egzotyką :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Powiedziałbym nawet że konieczny. W jednym widelcu jest mocowanie PM, w drugim IS, bez odpowiedniego adaptera nic nie zrobisz. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mistrzusek

Taki Shimano co podlinkowałem będzie ok? Czy szukać czegoś innego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Będzie okej. W teorii nada się każdy IS/PM 160mm na przód. W praktyce różne tarcze i różne zaciski wymagają różnych adapterów albo podłożenia podkładek pomiędzy adapter i zacisk, jeśli ten będzie za nisko osadzony. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
panpromek

Te zaciski są chyba bardzo podobne do TRP Spyre-C. Jeśli tak, to adaptery Shimano (takie mam i sprawdzałem) nie pasują. Różnice niewielkie ale istotne. Musiałem zakupić oryginalne TRP.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mistrzusek

Wczoraj już zamówiłem Shimano, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Zamontowałem pod TRP "przypadkowy" adapter IS>>PM160 ...  wszystko bangla jak należy.

IS i PM to standardy, które ujednolicają produkcje w zakresie wielu marek i po coś je wymyślono ... nie widzę powodu aby adapter marki x nie pasował do marki y.
Owszem może się trafić tak ze dany zacisk "nie pasuje" ale to w dokumentacji zacisku powinno się szukać co tam dla niego wymyślił producent ( np półokrągłe podkładki pod zaciskami Avid`a)

Pozdro 

Edytowane przez rzezniol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
panpromek

Nie pamiętam dokładnie w czym był problem ale adapter shimano nie bardzo dogadał się z zaciskiem TRP. Wiem co to są standardy i do czego służą. Być może znaczenie ma też sam rotor.  Jak nie dopadnie mnie leń, to sprawdzę wieczorem w czym rzecz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Rzecz jest zazwyczaj w wysokości - i w tym że zacisk jest osadzony za nisko/za wysoko i nie łapie tarczy całą powierzchnią klocków czy nawet uniemożliwia jej obrót. Wystarczy pod śruby mocujące zacisk do adaptera dać podkładki i problem znika. Przerabiałem to nie raz :)

Gorzej jak zacisk jest za wysoko i trzeba go obniżyć - wtedy trzeba zmienić adapter. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
panpromek

O to to! Dokładnie tak zrobiłem z tylnym zaciskiem. Dałem podkładki żeby tarcza nie szorowała o korpus zacisku. Ale z przodu nie pamiętam o co chodziło. Idę sprawdzić :)

Edit:

Coś namieszałem z tym przednim adapterem... Chodziło o tylny, o te podkładki. Ledwo skończyłem lat 40 a już demencja mnie dopadła... ;)

Edytowane przez panpromek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×