Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
sebrion

[jaki Rower ?] Kross, Trek czy może Merida

Rekomendowane odpowiedzi

sebrion

Witam, sezon 2019 już niebawem więc czas wymienić swojego leciwego krossa na coś nowego i tu moje pytanie do was, co według was wybrać

Treka:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/23156/?colorCode=grey

Krossa:

https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-7-0

Merida:

https://www.rowerymerida.pl/produkt1655/bignine-500-lite-rower-merida.html

Rower ma służyć do wycieczek w terenie, wypadu w góry i startach w maratonach a może i do XC

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Dlaczego akurat kross ? 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Chociażby za najlepszy amortyzator i najmniejszą wagę.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Kross lub Merida (ona plus za obie sztywne osie ). Zmiany w amorkach i wydaje mi się ze Kross moze się bardziej wykazać przy jezdzie siłowej (większy blat z przodu przy takiej samej kasecie) lub rozpędzona grupa na prostej przy maratonie. Manetka blokady na podjazdach też moze się przydac przy sciganiu. Trek ubożuchny amortyzator nie przystający do konkurentów, spory skok w korbie między zębatkami. Osobiście widzę go w typowej rekreacji górskiej, lekkiej, jakiś wyprawach krajoznawczych. 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Mała aktualizacja, zwiększyłem sobie budżet do 5 tyś i w grę wchodzi teraz xcaliber wersji 9, w sobotę wybieram się do większego sklepu poprzymierzać się do danych rowerów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Trek jak najbardziej ale moze w tym budzecie zerknij na coś z lepszym amorkiem np? https://www.dadelo.pl/rower-kellys-stage-30-2017-pd8479/?v_Id=106465&gclid=CjwKCAjwpeXeBRA6EiwAyoJPKnx2TdvasF2ol96oMOKrb-q8mCA6ApUHQdWisxZGAXBpmZEeEshAFxoCGuEQAvD_BwE podejrzewam ze można jeszcze zejsc z ceny. 

odpowiednikiem Treka mógłby być też https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-fathom-29-1-ltd-2017 pełny SLX i inne hamulce.

lub wersja na karbonie https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-xtc-advanced-29-3-2017 z rocznika 2017.

Z Treków możesz też popatrzec na model- sport w wersji komfort iso speeda- https://salon-rowerowy.pl/gorskie-cross-country/38957-rower-trek-procaliber-6-roarange-2018.html następca nijako kultowego Superfly. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Jest jeszcze bardzo dobra opcja zdecydowanie poniżej budżetu https://trekking24.pl/pl/romet-2018/2365-rower-romet-mustang-29-3-2018.html?utm_source=ceneo&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=rower-romet-mustang-29-3-2018&Ceneo 

Warto rozważyć, widzę że x caliber chodzi poniżej 5tys a ceny podanych w granicach 5 z haczykiem negocjacyjnym (jeden z giantow pewnie równe 5tysi)więc lepiej się romet łapie w widełki. (stosunek cena produkt bardzo dobra) 

Edytowane przez lederfox34
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Szczerze  to rama jest dla mnie najważniejsza, wraz z wzrostem umiejętności i kondycji bo będzie dawało lepsze miejsca będę stopniowo go  ulepszał. Głownie przez gwarancje strasznie ciekawi mnie marka trek chociaż ten Giant wydaje się ciekawy zwłaszcza że w sobotę jadę właśnie do sprintu i będę mógł go obejrzeć z bliska 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Co do osprzętu (amortyzator czy napęd) to kellys wypada dobrze, mustang jak najbardziej.

Na karbonowym Giancie jeździ kolega forumowy, wrzuca fotki w temacie codziennie jedno zdjęcie. Ramy gianta są bardzo estetyczne, warto się przyjrzeć (obu modelom chociaż na karbonie wygląda na bardziej nowoczesniejsza ramę). Mimus dla Treka to osobiście qr z tyłu(jak i Giant fathom, Trek ma inne podejście do standardu boost, jeśli ktoś myśli o szeroookich oponach kiedyś to wg mnie ma to sens, jak chce pozostać przy np 29x2, 25 to spokojnie sztywną osią usztywni trójkąt tylni, dodatkowo przy kompozycie dochodzi sztywność samej ramy jeszcze) może się jeszcze załapać do zestawienia level 10. Sztywne osie i karbonowa rama z RS ale tu negocjacje lub jakąś last minute promocja :)

 

Edytowane przez lederfox34
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubakorona

http://nrowery.pl/rowery/mtb-29/1-cayon-xt

Caly na xt

Od ceny katalogowej odejmij 15% bo obecnie jest promocja

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Cena taka sobie jak ktoś patrzy na ramę i rozwój (głównie błyszczy XT przy braku sztywnych osi przy tej cenie), zresztą nie trzeba nic odejmować bo ofert sporo

https://allegro.pl/rower-29-northtec-cayon-pelne-xt-amor-air-mtb-i7606436614.html

nawet przy rabacie nadal wg mnie wygrywa Mustang 3 w kategorii rozwój/ sprzęt. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubakorona

Jedynie brakuje sztywnej osi

Co do ramy mysle , ze z nia wszystko w porządku

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Niech mnie ktoś naprowadzi na dobry trop bo już się pogubiłem x-caliber 9 posiada sztywną oś czy nie ? W jednym sklepie mówili że ma w drugim że nie ma, wiem że level posiada sztywną oś 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Masz temat ujętu tutaj dotyczy x calibra 8:

przednia piasta x 9 tki jest szersza względem standardu (9mm) qr- 110mm. 

Dobrym i to bardzo rowerem byłby https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-3-bike-now-2660366 po przeliczeniu wychodzi ok. 5167zł, nie wiem jak transport do Pl ale jest na forum przedstawiciel Rose i warto do niego uderzyć. Może się okazja trafi na miejscu:) 

Edytowane przez lederfox34
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Jezeli serce tak decyduje to bierz :)

(do porównania z level 9 postawię znów Mustanga 3 na jego korzyść- lepsze hamulce lżejszy amortyzator' - lub +'  slx a nie xt grupa)

ale to kupującemu ma serce zabić na widok roweru. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Teraz, lederfox34 napisał:

ale to kupującemu ma serce zabić na widok roweru. 

Mi zabiło z trwogi.....bosz jaki brzydki ten level 9 na obrazku ;-))

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

B)

aspiruje wizualnie do 10 tki.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Tak szczerze to nie jest piękny pomyślałem o nim bo fajna promocja, cały czas po głowie chodzi mi ten x-caliber, zwłaszcza że jak robiłem przymiarkę w sklepie i miałem okazję się przejechać i wywarł na mnie naprawdę dobre wrażanie i chyba pomimo waszych propozycji które jak by nie patrzeć są lepszym wyborem zdecyduje się jednak na seledynowego treka. Czy to będzie dobry wybór? się okażę, za kilka miesięcy dam znać :D a wam wszystkim naprawdę dziękuje za pomoc 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Teraz, sebrion napisał:

zdecyduje się jednak na seledynowego treka

Farciarz! Już po sprawie! Specialnie napisałem że brzydki ten kross bo: a. Jest serio Brzydki b. Sam stoje przed podobnym dylematem, nie chciałem męczyć się sam ;-)) no nic, idę rwać włosy w samotni ;-p

A co do treka, miałem ich trzy rowery, ze wszystkich byłem zadowolony :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Maxiej737
      Przez Maxiej737
      Witam, 
      Mam problem z dobraniem rozmiaru Merida big seven 100, myślę pomiędzy rozmiarem M 17" (reach 409mm, stack 591mm), a L 19" (reach 425mm, stack 605mm). Rower chcę do jazdy na co dzień, raczej więcej asfaltu i szutru niż jakichś ścieżek. 
      Wolę bardziej wyciągniętą pozycję na rowerze, ale boje się że L będzie za duży. 
      Mój wzrost to 176 cm, wew. długość nogi 81,5 cm. Z góry dziękuję za rady.
    • Cichy300
      Przez Cichy300
      Czesc wszystkim.
      Stoje przed wyborem pierwszej szosy. Na oku dwa konkretne modele. Fuji Roubaix 1.3 z 2017 i Kross Vento 5.0 2019
      Fuji
      Rama - aluminium A6-SL nowa 5lat gwarancji
      Widel - FC-440 carbon
      Przerzutki p/t, klamki, kaseta i hamulce - 105 5800
      Korba - Oval Concepts 300, 52/36
      Kola - Oval Concepts 327, 700c
      Kierownica, mostek, siodlo i sztyca - Oval
      Nalatane 2-3tys km
       
       
      Kross 
      Rama - Aluminium Superlite
      Widel - Carbon (carbon, tapered, 1-1/8" - 1,5")
      Osprzet - kompletna grupa 105 R7000
      Kola - FSA Vision Team 30
      Sztyca, kiera i mostek - Race Face
      Siodlo - Velo
      Nalatane 2tys km
       
      Kross ma wyjsciowa cene wyzsza o 500zl. I jest to model potestowy. 
      Edytowane 2 godziny temu przez cichy300
    • Krotexun
      Przez Krotexun
      Cześć. Mój pierwszy post. Jeśli złamię regulamin to proszę mnie porządnie ostrzec 
       
      W ciągu maksymalnie miesiąca chcę zakupić rower, wiadomo. Fakty:
      1. Rower w tygodniu będzie do jazdy do pracy i z pracy. Na razie blisko ale za 2-3 miesiące to będzie 7km poza miasto.
      2. Po pracy czasem przejażdżka po parku (drogi asfaltowe jak i polne z wybojami, dziurami itp.)
      3. Weekendowo wypady i po mieście i poza miasto. Czasami dłuższe (40-50km) trasy albo nawet i dalej. 
      5. Mam 188cm wzrostu, waga to 80-82kg (dążę do 75-77kg). Poza moją wagą dojdzie czasem plecak z maks 5kg masą. No i osprzęt (światła, jakiś bidon itp.)
       
      Chciałem na początku kupić górski (ze względu na możliwość jazdy w terenie trudnym), ale myślałem też o rowerze typu cross. Odwiedziłem wczoraj Decathlon oraz GoSport. Szczerze mówiąc B'Twin z Decathlon średnio mi się podoba. W GoSport zauważyłem dwa modele, które cieszą moje oko a i pasują mi wielkością, wygodą i zwrotnością. Są to:
      1. Kross MOVE 1.0 rozmiar 19" lub 21" koła 27,5"
      2. Scrapper CR7.9 rozmiar L
      Podobają mi się obydwa. Kross trochę bardziej wizualnie i ma od razu odrobinę szersze opony, ale w tym drugim można takie też założyć bez problemu. Planuję jeszcze zerknąć na Kross MOVE 2.0 ze względu na lepszy osprzęt od wersji 1.0, choćby hamulce, oraz manetki hamulców (1.0 ma plastiki).
       
      Co sądzicie o tych propozycjach? Czy według was są warte uwagi? Który bardziej? Który mniej? Szczerze mówiąc któryś z tych dwóch czy trzech chciałbym wybrać ponieważ każdy z nich mogę przetestować na sobie w sklepie. Nie chcę kupić przez internet, bo nie chcę się bawić w ewentualne zwroty. Dlatego powiedzcie mi czy któryś z tych rowerów jest wart uwagi bardziej niż reszta zestawienia?
    • Mike123
      Przez Mike123
      Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy i planuję kupić rower MTB, chciałem wcześniej zasięgnąć informacji od osób bardziej doświadczonych. Czy możecie się wypowiedzieć co myślicie o tym modelu? Mam zamiar jeździć przeważnie po szlakach turystycznych, ale także po ścieżkach w lasach, polanach, szosie itp.  
       
      BIG.SEVEN 500
      Koła: 27,5“
      Przełożenia: 20
      Waga (kg): 11,7
      Kolor: Silk Titan (Silver/Black)
      Rama: Big.Seven TFS
      Widelec: Manitou Markhor Comp; Air; skok 100mm, H; Taperowany; Manetka blokady skoku
      Przerzutka przód: Shimano Deore
      Przerzutka tył: Shimano Deore Shadow+
      Manetka przód: Shimano Deore
      Manetka tył: Shimano Deore
      Mechanizm korbowy: Shimano Deore; 36-26H
      Wkład suportu: Shimano BB52 BSA
      Kaseta: Shimano HG500; 11-42 H
      Piasta przód: Shimano TX505; 100x9 H; Centerlock
      Piasta tył: Shimano TX505; 135x9 WHR; 32 H; Centerlock
      Obręcze: Merida Comp CC
      Opona przód: Maxxis Ikon; 27.5x2.2“; zwijana
      Opona tył: Maxxis Ikon; 27.5x2.2“; zwijana
      Dętki: Ultralite-27.5
      Hamulec przód: Shimano MT-200
      Hamulec tył: Shimano MT-200
      Kierownica: Merida Expert CC; szer. 720mm H
      Mostek: Merida Expert CC; 31.8 DSH; 6*
      Siodło: Merida Comp CC
      Sztyca: Merida Comp CC; średnica 30.9mm DSP; 0 SSB
       
      Technologie:
      C-Mount: pozwala szybko i łatwo zamontować bagażnik.
      F-Mount: błotniki
      K-Mount Drop-out: Mocowanie na dolnej rurze tylnego trójkąta, które pozwala przykręcić podpórkę dwiema śrubami.
      Trough Axle: Osie thru-axle – 12 bądź 15mm w przednim i/lub 12mm w tylnym kole – dają wiele możliwości. Poza wysoką sztywnością skrętną, zapewniają też niezmienne położenie tarczy hamulcowej względem zacisku i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi.
      Chainstay Post Mount Disc: Mocowanie hamulca wewnątrz tylnego trójkąta. To rozwiązanie dobrze chroni hamulec przed wpływami zewnętrznymi i poprawia rozkład sił hamowania. Dodatkową korzyścią jest wewnętrzne prowadzenie przewodów, które schludnie docierają do hamulca poprzez dolne rury tylnego trójkąta.
      Lockout: Blokada amortyzatora przedniego za pomocą dźwigni na jego obudowie. Pozwala na optymalny transfer energii w zależności od rodzaju nawierzchni i ukształtowanie terenu.
      Down Tube Exit: Duże wyjście linki zapewnia bezproblemowe ułożenie przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury i ułatwia ich obsługę.
      Internal Cable Routing: Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. To rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
      Smooth Welding: Wygładzenie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
      X-Taper Headtube: Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8“ na górze i 1 ½“ bądź 1 ¼“ na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
      Techno Forming System (TFS): Produkcja giętych rur metodą mechanicznego tłoczenia rur na gorąco. Poprawia ona wygląd i funkcjonalność ramy. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie
      Recalite 61 Aluminium: Niezwykle lekki i mocny stop używany w przemyśle lotniczym. Merida poddaje go dodatkowemu hartowaniu, tworząc podwójne cieniowane lekkie i sztywne rury.

    • fermat2
      Przez fermat2
      Po zakupie nowego Kross Level 8.0 (2018) niestety musiałem zmienić dętkę i oponę (duża dziura w dętce i oponie).
      Koło było zupełnie bez powietrza i nie udało mi się oddzielić opony od obręczy.
      Najpierw pomyślałem, że skoro to nowy rower, to może technologia poszła do przodu i teraz zdejmuje się oponę inaczej niż jestem przyzwyczajony.
      Więc zobaczyłem rożne filmy instruktażowe i tylko upewniłem się w przekonaniu ,że w tym zakresie robi się wszystko jak wcześniej .
      Idąc za różnymi poradami, zdesperowany stawałem na oponie, próbowałem oddzielić łyżką lub nawet w akcie desperacji śrubokrętem, ale jest jakby przyklejona.
      Szukając dalej zauważyłem wątek (już zamknięty)
      https://www.forumrowerowe.org/topic/196819-opona-schwalbe-rapid-rob-problem-ze-zdj%C4%99ciem-z-obr%C4%99czy/
       
      Na innym forum też zauważyłem, analogiczny problem i dotyczył on podobnej konfiguracji (producent roweru, producent opon).
      Mając do dyspozycji całą masę narzędzi w domu nie poradziłem sobie, gdybym musiał to zrobić w trasie byłbym bez szans.
       
      Czy ma, ktoś podobne doświadczenia, może pojawił się jakiś patent na to?
       
       
×