Skocz do zawartości
sebrion

[jaki Rower ?] Kross, Trek czy może Merida

Rekomendowane odpowiedzi

sebrion

Witam, sezon 2019 już niebawem więc czas wymienić swojego leciwego krossa na coś nowego i tu moje pytanie do was, co według was wybrać

Treka:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/23156/?colorCode=grey

Krossa:

https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-7-0

Merida:

https://www.rowerymerida.pl/produkt1655/bignine-500-lite-rower-merida.html

Rower ma służyć do wycieczek w terenie, wypadu w góry i startach w maratonach a może i do XC

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Dlaczego akurat kross ? 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Chociażby za najlepszy amortyzator i najmniejszą wagę.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Kross lub Merida (ona plus za obie sztywne osie ). Zmiany w amorkach i wydaje mi się ze Kross moze się bardziej wykazać przy jezdzie siłowej (większy blat z przodu przy takiej samej kasecie) lub rozpędzona grupa na prostej przy maratonie. Manetka blokady na podjazdach też moze się przydac przy sciganiu. Trek ubożuchny amortyzator nie przystający do konkurentów, spory skok w korbie między zębatkami. Osobiście widzę go w typowej rekreacji górskiej, lekkiej, jakiś wyprawach krajoznawczych. 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Mała aktualizacja, zwiększyłem sobie budżet do 5 tyś i w grę wchodzi teraz xcaliber wersji 9, w sobotę wybieram się do większego sklepu poprzymierzać się do danych rowerów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Trek jak najbardziej ale moze w tym budzecie zerknij na coś z lepszym amorkiem np? https://www.dadelo.pl/rower-kellys-stage-30-2017-pd8479/?v_Id=106465&gclid=CjwKCAjwpeXeBRA6EiwAyoJPKnx2TdvasF2ol96oMOKrb-q8mCA6ApUHQdWisxZGAXBpmZEeEshAFxoCGuEQAvD_BwE podejrzewam ze można jeszcze zejsc z ceny. 

odpowiednikiem Treka mógłby być też https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-fathom-29-1-ltd-2017 pełny SLX i inne hamulce.

lub wersja na karbonie https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-xtc-advanced-29-3-2017 z rocznika 2017.

Z Treków możesz też popatrzec na model- sport w wersji komfort iso speeda- https://salon-rowerowy.pl/gorskie-cross-country/38957-rower-trek-procaliber-6-roarange-2018.html następca nijako kultowego Superfly. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Jest jeszcze bardzo dobra opcja zdecydowanie poniżej budżetu https://trekking24.pl/pl/romet-2018/2365-rower-romet-mustang-29-3-2018.html?utm_source=ceneo&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=rower-romet-mustang-29-3-2018&Ceneo 

Warto rozważyć, widzę że x caliber chodzi poniżej 5tys a ceny podanych w granicach 5 z haczykiem negocjacyjnym (jeden z giantow pewnie równe 5tysi)więc lepiej się romet łapie w widełki. (stosunek cena produkt bardzo dobra) 

Edytowane przez lederfox34
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Szczerze  to rama jest dla mnie najważniejsza, wraz z wzrostem umiejętności i kondycji bo będzie dawało lepsze miejsca będę stopniowo go  ulepszał. Głownie przez gwarancje strasznie ciekawi mnie marka trek chociaż ten Giant wydaje się ciekawy zwłaszcza że w sobotę jadę właśnie do sprintu i będę mógł go obejrzeć z bliska 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Co do osprzętu (amortyzator czy napęd) to kellys wypada dobrze, mustang jak najbardziej.

Na karbonowym Giancie jeździ kolega forumowy, wrzuca fotki w temacie codziennie jedno zdjęcie. Ramy gianta są bardzo estetyczne, warto się przyjrzeć (obu modelom chociaż na karbonie wygląda na bardziej nowoczesniejsza ramę). Mimus dla Treka to osobiście qr z tyłu(jak i Giant fathom, Trek ma inne podejście do standardu boost, jeśli ktoś myśli o szeroookich oponach kiedyś to wg mnie ma to sens, jak chce pozostać przy np 29x2, 25 to spokojnie sztywną osią usztywni trójkąt tylni, dodatkowo przy kompozycie dochodzi sztywność samej ramy jeszcze) może się jeszcze załapać do zestawienia level 10. Sztywne osie i karbonowa rama z RS ale tu negocjacje lub jakąś last minute promocja :)

 

Edytowane przez lederfox34
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubakorona

http://nrowery.pl/rowery/mtb-29/1-cayon-xt

Caly na xt

Od ceny katalogowej odejmij 15% bo obecnie jest promocja

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Cena taka sobie jak ktoś patrzy na ramę i rozwój (głównie błyszczy XT przy braku sztywnych osi przy tej cenie), zresztą nie trzeba nic odejmować bo ofert sporo

https://allegro.pl/rower-29-northtec-cayon-pelne-xt-amor-air-mtb-i7606436614.html

nawet przy rabacie nadal wg mnie wygrywa Mustang 3 w kategorii rozwój/ sprzęt. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubakorona

Jedynie brakuje sztywnej osi

Co do ramy mysle , ze z nia wszystko w porządku

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Niech mnie ktoś naprowadzi na dobry trop bo już się pogubiłem x-caliber 9 posiada sztywną oś czy nie ? W jednym sklepie mówili że ma w drugim że nie ma, wiem że level posiada sztywną oś 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Masz temat ujętu tutaj dotyczy x calibra 8:

przednia piasta x 9 tki jest szersza względem standardu (9mm) qr- 110mm. 

Dobrym i to bardzo rowerem byłby https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-3-bike-now-2660366 po przeliczeniu wychodzi ok. 5167zł, nie wiem jak transport do Pl ale jest na forum przedstawiciel Rose i warto do niego uderzyć. Może się okazja trafi na miejscu:) 

Edytowane przez lederfox34
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Jezeli serce tak decyduje to bierz :)

(do porównania z level 9 postawię znów Mustanga 3 na jego korzyść- lepsze hamulce lżejszy amortyzator' - lub +'  slx a nie xt grupa)

ale to kupującemu ma serce zabić na widok roweru. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Teraz, lederfox34 napisał:

ale to kupującemu ma serce zabić na widok roweru. 

Mi zabiło z trwogi.....bosz jaki brzydki ten level 9 na obrazku ;-))

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

B)

aspiruje wizualnie do 10 tki.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Tak szczerze to nie jest piękny pomyślałem o nim bo fajna promocja, cały czas po głowie chodzi mi ten x-caliber, zwłaszcza że jak robiłem przymiarkę w sklepie i miałem okazję się przejechać i wywarł na mnie naprawdę dobre wrażanie i chyba pomimo waszych propozycji które jak by nie patrzeć są lepszym wyborem zdecyduje się jednak na seledynowego treka. Czy to będzie dobry wybór? się okażę, za kilka miesięcy dam znać :D a wam wszystkim naprawdę dziękuje za pomoc 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Teraz, sebrion napisał:

zdecyduje się jednak na seledynowego treka

Farciarz! Już po sprawie! Specialnie napisałem że brzydki ten kross bo: a. Jest serio Brzydki b. Sam stoje przed podobnym dylematem, nie chciałem męczyć się sam ;-)) no nic, idę rwać włosy w samotni ;-p

A co do treka, miałem ich trzy rowery, ze wszystkich byłem zadowolony :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Matbg
      Przez Matbg
      Cześć,
      planuję zakup drugiej szosy i mam na oku dwa modele w tej samej cenie. Rowerek chce aluminiowy bo w tej cenie dobrego karbonu raczej nie kupie.
      Rose Pro SL
      https://www.rosebikes.pl/rose-pro-sl-105-2672333?product_shape=matt-black%2Fwhite&article_size=55cm-28
      Kross Vento 5.0 2019
      https://www.kross.pl/pl/2019/road/vento-5-0
       
      O Rose słyszałem same dobre opinie tylko obawiam się braku serwisu na miejscu. Lekka, dobrej jakości rama przemawia na plus dla tego modelu. Znowu u Krossa waga vento 5.0 z tego co wyczytałem w teście to 9,3kg. Jest to o 1kg więcej niż Rose (katalogowo). Na plus w Vento przemawia wygląd, ale to chyba przez te stożki 30mm. Myślę, że jak by przy Rose wymienił koła na wyższy stożek to też prezentował by się jeszcze lepiej. 
      Boję się tego matowego malowania w Rose. Czy ono nie będzie sprawiało problemów ? 
       Większość rzeczy serwisowych (regulacje, centrowanie, wymiana części) robię sam bo mam złe doświadczenie po kilku serwisach gdzie rower odbierałem z rdzą na śrubach. 
      Jeśli macie jakieś doświadczenie z podanymi modelami, napiszcie proszę co o nich myślicie i pomóżcie w wyborze. 
       
    • ruferzyk
      Przez ruferzyk
      Witam. Mam do sprzedania rower Kross Level A6 - rama z 2008r poza tym nic w nim nie pozostało seryjnego.
      Kilka słów o rowerze. Jest to rower używany, sprawny, nosi liczne ślady użytkowania, masa rysek na ramie, rama bez pęknięć. Amortyzator w pełni sprawny-wybiera liście, jedna ryska na goleni w okolicy korony-bez wpływu na prace, kilka rysek na dolnych goleniach. Taśma izolacyjna na ramie, widoczna na foto, jest po to żeby trzymać pełne pancerze, tak wolałem zawsze.
       
      Dodatkowo do roweru dorzucam: Amortyzator RST na sprężynie jakiś taki whj stary ale sprawny, dwa koła jakieś no name 26cali pod V brake z oponami i dętkami, zestaw V-brake Alivio chyba, piasty Deore pod V-brake- będzie trzeba w nich wianki zmienić i nasmarować, sztyca BBB Skyscraper 31,8, Kierownica Ritchey, i jeszcze  trochę różnych gratów których chce się pozbyć.
       
      Rama: Kross Level a6 2008r
      Amortyzator: Rock Shox Reba SL
      Korba: Deore
      Obręcze: Alexrims DM 24
      Piasty: Przód Dartmoor X-rolls, Tył Dartmoor Free-Force
      Szprychy: CN Spoke
      Hamulce: Avid elixir 3
      Tarcze: Deore
      Przerzutka przód: Deore, Tył: Deore XT - odwrotna sprężyna
      Kaseta: Deore XT
      Łańcuch: CN HG 93... czyli deore XT
      Manetki: Deore XT, pomimo tego że monitorki są od LX-kiedyś złamałem te od xt to kupiłem na alledrogo to co było- niestety manetki są największym mankamentem- czasami przepuszczają.
      Sztyca BBB Skyscraper
      Kierownica: FSA jakaśtam-chciałem giętą
      Mostek: no-name, dorzucam Boplighta mostek 110mm
      CENA: 1500 zł za wszystko
      Kontakt: bartekgaw@gmail.com
      Proszę pisać pytania, odpowiem w miarę możliwości. Na razie przez tydz. sprzedaje na forum, potem na Allegro, przesyłka raczej dość droga będzie, do 100 zł płaci kupujący ponad to ja.
       
      Pozdrawiam

      Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro
    • Isabelka
      Przez Isabelka
      Witam serdecznie !
      Potrzebuję fachowej pomocy przy wyborze roweru do codziennej jazdy po mieście. Na podstawie opinii znajomych i informacji zaczytanych w internecie mam upatrzone 3 modele (linki poniżej), które mieszczą się w moim budżecie, ale przyznam szczerze, że nie znam się na poszczególnych parametrach technicznych, dlatego liczę na pomoc specjalistów Zależy mi aby rower był przede wszystkim niezawodny, w miarę wygodny przy jeździe przez miejską dżunglę (krzywe chodniki, ulice, wzniesienia itp.), w miarę lekki, a w razie jakiś awarii, łatwy do naprawy- również mam tu na myśli dostępność wymiennych części. Jeżdżę typowo amatorsko, więc dodatkowe bajery nie są mi potrzebne. Zawężyłam swój wybór do tych trzech modeli ale oczywiście wszelkie inne propozycje będą mile widziane Dziękuję za pomoc !
      https://www.goride.pl/damskie/kross-trans-3-2018-damski-czarno-fioletowo-srebrny -mat

      https://www.goride.pl/damskie/kross-trans-4-2018-damski-czarno-kremowo-srebrny-m at

      https://www.goride.pl/damskie/romet-gazela-2019
    • Isabelka
      Przez Isabelka
      Witam serdecznie !
      Potrzebuję fachowej pomocy przy wyborze roweru do codziennej jazdy po mieście. Na podstawie opinii znajomych i informacji zaczytanych w internecie mam upatrzone 3 modele (linki poniżej), które mieszczą się w moim budżecie, ale przyznam szczerze, że nie znam się na poszczególnych parametrach technicznych, dlatego liczę na pomoc specjalistów ;) Zależy mi aby rower był przede wszystkim niezawodny, w miarę wygodny przy jeździe przez miejską dżunglę (krzywe chodniki, ulice, wzniesienia itp.), w miarę lekki, a w razie jakiś awarii, łatwy do naprawy- również mam tu na myśli dostępność wymiennych części. Jeżdżę typowo amatorsko, więc dodatkowe bajery nie są mi potrzebne. Zawężyłam swój wybór do tych trzech modeli ale oczywiście wszelkie inne propozycje będą mile widziane ;) Dziękuję za pomoc ! :)
      https://www.goride.pl/damskie/kross-trans-3-2018-damski-czarno-fioletowo-srebrny -mat

      https://www.goride.pl/damskie/kross-trans-4-2018-damski-czarno-kremowo-srebrny-m at

      https://www.goride.pl/damskie/romet-gazela-2019
    • mikolajt
      Przez mikolajt
      Witam wszystkich bardzo serdecznie jest to mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość, ostatnio zerwałem gwint w swoim rowerze (Kross Level B2 29"). Ogólnie z tego roweru została sama rama, kierownica mostek i amortyzator. Reszta części jest wymieniona na nowe - lepsze. Pech chciał, zerwałem gwint w ramie. Spawanie czy coś za bardzo nie wchodzi w grę, rama ma już swoje lata, liczne obicia i ogólne ślady codziennego użytkowania. Postanowiłem kupić nową ramę  Dartmoor Primal -( https://www.flowerbike.pl/product-abk-115106-Rama-rowerowa-Dartmoor-Primal-29.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping&gclid=Cj0KCQiApbzhBRDKARIsAIvZue_q9N_XlAFbXTejtwOGrjw0_oMsEp2sy5-Dyq_1B6LaAM8NgP2B5S0aAk_gEALw_wcB ). Chce do tej nowej ramy przełożyć wszystkie podzespoły z mojego obecnego roweru. Sprawa komplikuje się w tym miejscu, nowa rama ma główkę  taper (is42/is52) [nie wiem o co z tym chodzi] i nie wiem czy mój amortyzator ze starego roweru będzie pasować do nowej ramy. Amortyzator jaki mam to RST BLAZE RL 100mm (w przyszłości będę go zmieniać). Jakie stery musiał bym kupić i czy w ogóle są takie stery na amortyzator z prostą rurą do główki taper/tapered.. Proszę każdego o jakąkolwiek pomoc. Z góry dziękuję, i przepraszam jeśli coś źle napisałem to mój pierszsy post proszę o wyrozumiałość.. 
       pozdrawiam!
×