Skocz do zawartości
sebrion

[jaki Rower ?] Kross, Trek czy może Merida

Rekomendowane odpowiedzi

sebrion

Witam, sezon 2019 już niebawem więc czas wymienić swojego leciwego krossa na coś nowego i tu moje pytanie do was, co według was wybrać

Treka:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/23156/?colorCode=grey

Krossa:

https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-7-0

Merida:

https://www.rowerymerida.pl/produkt1655/bignine-500-lite-rower-merida.html

Rower ma służyć do wycieczek w terenie, wypadu w góry i startach w maratonach a może i do XC

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Dlaczego akurat kross ? 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Chociażby za najlepszy amortyzator i najmniejszą wagę.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Kross lub Merida (ona plus za obie sztywne osie ). Zmiany w amorkach i wydaje mi się ze Kross moze się bardziej wykazać przy jezdzie siłowej (większy blat z przodu przy takiej samej kasecie) lub rozpędzona grupa na prostej przy maratonie. Manetka blokady na podjazdach też moze się przydac przy sciganiu. Trek ubożuchny amortyzator nie przystający do konkurentów, spory skok w korbie między zębatkami. Osobiście widzę go w typowej rekreacji górskiej, lekkiej, jakiś wyprawach krajoznawczych. 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Mała aktualizacja, zwiększyłem sobie budżet do 5 tyś i w grę wchodzi teraz xcaliber wersji 9, w sobotę wybieram się do większego sklepu poprzymierzać się do danych rowerów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Trek jak najbardziej ale moze w tym budzecie zerknij na coś z lepszym amorkiem np? https://www.dadelo.pl/rower-kellys-stage-30-2017-pd8479/?v_Id=106465&gclid=CjwKCAjwpeXeBRA6EiwAyoJPKnx2TdvasF2ol96oMOKrb-q8mCA6ApUHQdWisxZGAXBpmZEeEshAFxoCGuEQAvD_BwE podejrzewam ze można jeszcze zejsc z ceny. 

odpowiednikiem Treka mógłby być też https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-fathom-29-1-ltd-2017 pełny SLX i inne hamulce.

lub wersja na karbonie https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-xtc-advanced-29-3-2017 z rocznika 2017.

Z Treków możesz też popatrzec na model- sport w wersji komfort iso speeda- https://salon-rowerowy.pl/gorskie-cross-country/38957-rower-trek-procaliber-6-roarange-2018.html następca nijako kultowego Superfly. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34
Napisano (edytowane)

Jest jeszcze bardzo dobra opcja zdecydowanie poniżej budżetu https://trekking24.pl/pl/romet-2018/2365-rower-romet-mustang-29-3-2018.html?utm_source=ceneo&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=rower-romet-mustang-29-3-2018&Ceneo 

Warto rozważyć, widzę że x caliber chodzi poniżej 5tys a ceny podanych w granicach 5 z haczykiem negocjacyjnym (jeden z giantow pewnie równe 5tysi)więc lepiej się romet łapie w widełki. (stosunek cena produkt bardzo dobra) 

Edytowane przez lederfox34
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Szczerze  to rama jest dla mnie najważniejsza, wraz z wzrostem umiejętności i kondycji bo będzie dawało lepsze miejsca będę stopniowo go  ulepszał. Głownie przez gwarancje strasznie ciekawi mnie marka trek chociaż ten Giant wydaje się ciekawy zwłaszcza że w sobotę jadę właśnie do sprintu i będę mógł go obejrzeć z bliska 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34
Napisano (edytowane)

Co do osprzętu (amortyzator czy napęd) to kellys wypada dobrze, mustang jak najbardziej.

Na karbonowym Giancie jeździ kolega forumowy, wrzuca fotki w temacie codziennie jedno zdjęcie. Ramy gianta są bardzo estetyczne, warto się przyjrzeć (obu modelom chociaż na karbonie wygląda na bardziej nowoczesniejsza ramę). Mimus dla Treka to osobiście qr z tyłu(jak i Giant fathom, Trek ma inne podejście do standardu boost, jeśli ktoś myśli o szeroookich oponach kiedyś to wg mnie ma to sens, jak chce pozostać przy np 29x2, 25 to spokojnie sztywną osią usztywni trójkąt tylni, dodatkowo przy kompozycie dochodzi sztywność samej ramy jeszcze) może się jeszcze załapać do zestawienia level 10. Sztywne osie i karbonowa rama z RS ale tu negocjacje lub jakąś last minute promocja :)

 

Edytowane przez lederfox34
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubakorona

http://nrowery.pl/rowery/mtb-29/1-cayon-xt

Caly na xt

Od ceny katalogowej odejmij 15% bo obecnie jest promocja

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Cena taka sobie jak ktoś patrzy na ramę i rozwój (głównie błyszczy XT przy braku sztywnych osi przy tej cenie), zresztą nie trzeba nic odejmować bo ofert sporo

https://allegro.pl/rower-29-northtec-cayon-pelne-xt-amor-air-mtb-i7606436614.html

nawet przy rabacie nadal wg mnie wygrywa Mustang 3 w kategorii rozwój/ sprzęt. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubakorona

Jedynie brakuje sztywnej osi

Co do ramy mysle , ze z nia wszystko w porządku

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Niech mnie ktoś naprowadzi na dobry trop bo już się pogubiłem x-caliber 9 posiada sztywną oś czy nie ? W jednym sklepie mówili że ma w drugim że nie ma, wiem że level posiada sztywną oś 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34
Napisano (edytowane)

Masz temat ujętu tutaj dotyczy x calibra 8:

przednia piasta x 9 tki jest szersza względem standardu (9mm) qr- 110mm. 

Dobrym i to bardzo rowerem byłby https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-3-bike-now-2660366 po przeliczeniu wychodzi ok. 5167zł, nie wiem jak transport do Pl ale jest na forum przedstawiciel Rose i warto do niego uderzyć. Może się okazja trafi na miejscu:) 

Edytowane przez lederfox34
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Jezeli serce tak decyduje to bierz :)

(do porównania z level 9 postawię znów Mustanga 3 na jego korzyść- lepsze hamulce lżejszy amortyzator' - lub +'  slx a nie xt grupa)

ale to kupującemu ma serce zabić na widok roweru. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Teraz, lederfox34 napisał:

ale to kupującemu ma serce zabić na widok roweru. 

Mi zabiło z trwogi.....bosz jaki brzydki ten level 9 na obrazku ;-))

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

B)

aspiruje wizualnie do 10 tki.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebrion

Tak szczerze to nie jest piękny pomyślałem o nim bo fajna promocja, cały czas po głowie chodzi mi ten x-caliber, zwłaszcza że jak robiłem przymiarkę w sklepie i miałem okazję się przejechać i wywarł na mnie naprawdę dobre wrażanie i chyba pomimo waszych propozycji które jak by nie patrzeć są lepszym wyborem zdecyduje się jednak na seledynowego treka. Czy to będzie dobry wybór? się okażę, za kilka miesięcy dam znać :D a wam wszystkim naprawdę dziękuje za pomoc 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Teraz, sebrion napisał:

zdecyduje się jednak na seledynowego treka

Farciarz! Już po sprawie! Specialnie napisałem że brzydki ten kross bo: a. Jest serio Brzydki b. Sam stoje przed podobnym dylematem, nie chciałem męczyć się sam ;-)) no nic, idę rwać włosy w samotni ;-p

A co do treka, miałem ich trzy rowery, ze wszystkich byłem zadowolony :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • mars28
      Przez mars28
      Witam wszystkich.
      Podejrzewam, że nowy użytkownik + pytanie = irytacja użytkowników z dłuższym stażem, no ale gdzieś zapytać muszę, wybaczcie.
      Szukam roweru dla siebie - 176cm, 90kg, długość nogi wewnątrz ok. 76cm. Rower do jazdy rekreacyjnej, ścieżka rowerowa, asfalt, szuter, sporadycznie las. Przed zarejestrowaniem przeglądałem trochę dział "zakup z przedziału cenowego", ale im więcej czytam, tym mniej wiem.
      Ale do rzeczy: czy rower Kross Black Edition 4 za ok. 1900 zł to opłacalny zakup?
      https://www.sklepmartes.pl/sporty/28999-meski-rower-martes-bk-edit-4-m-27-m-msbez427x18m140003-kross.html#/pe-men/kolor-msbez427x18m140003
      Cena "katalogowa" (o ile można to tak nazwać, bo to chyba nie jest standardowy produkt, tylko na zamówienie sklepu, podobno na bazie Level 4) to chyba 2800 zł.
      Czy lepiej poszukać czegoś innego w cenie do 2k?
    • Kulas32
      Przez Kulas32
      Cześć
      Ponieważ głowa mi już pęka, a ja dalej nie podjąłem decyzji to postanowiłem się zwrócić po pomoc na forum ;d
      Mam zamiar kupić swój pierwszy górski rower trailowy, na sztywnej ramie, chciałbym wydać do 5000zł.
      Jedną z opcji (która w sumie najmniej mnie jara) jest Kross Dust 2.0 2018r rozm. L (link do str producenta: https://www.kross.pl/pl/2018/trail/dust-2-0 ) mogę go dorwać za 4700zł.
      Druga opcja (dla mnie ciekawsza) to rower złożony na ramie Dartmoor Primal 27,5 2018r rozm. L. Po wstępnych ustaleniach ze sklepem do kompletu wpada amorek DVO Beryl, koła dartmoor Raider boost, hamulce Sram Level z tarczami 180mm, napęd SLX M7000 1x11, reszta gratów jakieś budżetowe produkcji Dartmoora/Authora i oponki podstawowe drutowane Continentala. Cena 5300zł.
      Trzecia opcja - Dartmoor Primal Pro 27,5 2018, rozm. L. (link: https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-275/dartmoor/primal-pro-275). Cena katalogowa 5499zł, może udałoby się trochę zejść z ceny po rozmowie ze sprzedawcą.
      W teorii rower ma mi po prostu dawać frajdę z jazdy ogólnie rzecz ujmując offroadowej chętnie pośmigałbym i szlifował umiejętności w miejscach jak Lasek Wolski, Enduro Trails w Bielsku, czy Bike Park w Kasinie Wielkiej. Na początek nastawiam się raczej na niewielkie hopki i traski typu flow, a co będzie dalej zależy od mojego progresu. Do tego fajnie byłoby pośmigać czasem bez celu po mieście skacząc z każdego krawężnika i (prawie każdych ;d) schodów.
      Oczywiście opcja 2 i 3 są ponad mój założony budżet (już Kross Dust spowodował, że postanowiłem go nieco powiększyć). Rozum podpowiada, że Dust to już może być overkill jak na początki z enduro (trail? nie jestem pewien jakie są różnice, ale to nie o tym), a serce ciągnie do Primala. Problem jest taki, że jeśli Primal, to który?
      Custom Primal wypada drożej o 600zł od Krossa przy czym ma znacznie lepszy amorek, ale gorsze obręcze i opony, poza tym osprzętowo wypada podobnie.
      Natomiast Primal Pro jest jeszcze droższy o te 200zł (może finalnie mniej) od Customa, a ma szersze obręcze, niezłe zwijane oponki i regulowaną sztycę, ale amorek na poziomie tego w Krossie.
      Dodatkowa, poboczna kwestia tego, czy Primala jednak nie brać w rozmiarze M. Wg producenta łapię się na oba rozmiary - wzrost 180 cm. Przy tym mam nogę 85 cm i długie ramiona, ale tego producent już w swoich tabelkach nie uwzględnia.
      Jestem rozdarty, emocję już wzięły górę i nie potrafię trzeźwo spojrzeć na sprawę. Dlatego będę wdzięczny za każdą radę dziękuję z góry!
      PS. Jeśli ktoś może się wypowiedzieć o amorku DVO Beryl to też będzie super, bo chyba jest to mniej popularna w Polsce marka i niewiele jest o nich opinii.
    • marcelk
      Przez marcelk
      Hej
      Mam pytanie, odnośnie ustawienia siodła i podłoża. Otóż, zmierzyłem sobie wewnętrzną długość nogi według poradników na necie.
      Problem jest taki że nie potrafię wsiąść na rower z ziemi na siodło(chyba że obniżę to co wymierzyłem o kilka centymetrów), tylko muszę najpierw stanąć okrakiem nad ramą, ruszyć pedałem i dopiero mogę usiąść na siodełko. Mierzyłem się do rowerów premium, których ramy są dopasowane do niższych osób(trek, specialized, wszystkie w rozmiarach S)
      Sprawa się tyczy 27,5 i 29. Pytanie czy to jest normalne? Czy na waszych ustawieniach wysokości sztycy, siedząc na siodle potraficie dotknąć podłoża palcami stóp i utrzymać rower w linii prostej? Może to kwestia mojego niskiego wzrostu 172cm, lub zawsze źle mierzyłem rowery próbując wsiadać w zły sposób. Jeden sprzedawca ostatnio mi powiedział, że 29 są coraz wyższe i jeżeli potrafiłbym dotknąć ziemi stopami to oznaczałoby że siodło jest za nisko. Zawsze biorę rozmiar najniższy - S i mam troche luzu nad ramą.
      Za rady dziękuje bardzo.
    • Snowb
      Przez Snowb
      Witam, przymierzam się do zmiany roweru i po wstępnej analizie stanęło na wybór pomiędzy modelami Trek 520 2019 i Fuji Touring Disc. 
      Za Trekiem dla mnie przemawiają absolutnie klamkomanetki, nigdy nie jeździłem na bar-endach, na tylnim bagażniku będę miał zamontowane siodło z dzieckiem i zależy mi na bezpiecznym i wygodnym podróżowaniu/obsłudze roweru. Raczej nie będziemy jeździć na jakieś totalne bezdroża z dala od cywilizacji więc niezawodność nie jest dla mnie aż tak kluczowa. Dodatkowo do Treka mogę też zamontować grubsze opony, a nie przepadam za jeżdżeniem na zbyt ciękiej oponie + nie jestem specjalnie lekki (95kg). Minusem tutaj jest oczywiście cena. 
      Fuji wydaje się mieć jedynie dwa mankamenty w stosunku do Treka, tj. bar-endy no i znacznie mniejsze możliwości włożenia grubszej opony. Z opinii użytkowników wynika, że max to 700x38c i jest wtedy już dosyć ciasno, choć spokojnie można jeździć. Z drugiej strony jak patrze, to np. osprzęt w Fuji jest zdecydowanie wyższej klasy niż w Treku, a cena jest znacznie niższa, to jakieś 1400 zł różnicy. 
      No i Treka nie da się nigdzie, ale to nigdzie kupić, potrzebuję rozmiar na wzrost 190cm i muszę czekać do końca stycznia 2019 ;(  A Fuji nowy model mogę mieć już w październiku.. 
      Czy waszym zdaniem opłaca się doinwestować do Treka?
    • maxwel
      Przez maxwel
      W ramach ciekawostki wrzucam info, że na sezon 2019 Kross został kolejną firmą z gravelami w ofercie. 3 modele, 2 aluminiowe i jeden, uwaga, stalowy. Linia się nazywa Esker, oznaczenia Esker 2.0/4.0/6.0. Ceny wyjściowo 3 500zł, 4 500zł (stal), 6 000zł.
      Szczegóły znalazłem tutaj http://naszosie.pl/2018/09/06/nowosci-krossa-na-2019-szosy-przelajowki-gravele/ pewnie w necie można się doszukać czegoś jeszcze jeśli ktoś jest zainteresowany.
       
       
×