Skocz do zawartości
porywacz_zwlok

[czyszczenie] jak poprawnie czyścić i konserwować rower?

Rekomendowane odpowiedzi

porywacz_zwlok

Witajcie. Możecie sprzedać mi sprawdzone metody na czyszczenie roweru, tak by nie zrobić mu krzywdy? Czy to dobry pomysł by myjką ciśnieniową umyć całą maszynę a potem osuszyć i nasmarować (oraz oczyścić z nadmiaru) amortyzator oraz napęd?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Dobry, pod warunkiem że potem rozbierzesz i nasmarujesz cały rower :)

A jeśli nie chcesz wypłukać smaru to polecam wiaderko z wodą i płynem/szamponem do mycia oraz miękką szczotkę do mycia samochodów. Do płukania albo wiaderko albo jakiś opryskiwacz. Owszem, można to zrobić także myjką ale trzeba trzymać lancę na tyle daleko żeby jedynie spłukać rower. 

Łańcuch najlepiej rozpiąć i wymyć w butelce z benzyną. 

Edytowane przez MikeSkywalker
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
porywacz_zwlok

Czyli sama myjka ciśnieniowa nie jest zła, gdy ustawię bardzo delikatny strumień.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mateusz30

Zła. Nie ma powodu jej używać.

Wiadro z wodą, konewka, gąbka, szczotka, szmata, płyn do naczyć, środek odtłuszczający, szczotka do napędu.

Jeśli masz środek do czyszczenia ramy to spryskujesz całość i chwilę czekasz. Szmatę nasączasz odtłuszczaczem do napędu (cokolwiek) przecierasz łańcuch. Czyścisz szczotą napęd. Potem konewką spłukujesz rower z preparatu, omijasz łożyska. Następnie szczotka, woda z płynem do naczyń i czyścisz, co nie zeszło. Znowu konewka. Następnie gąbka z płynem do naczyć. Następnie konewka. Możesz wysuszyć suchą szmatą. Jak łąńcuch wyschnie nasmarować po kropelce i wytrzeć do sucha.

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Myjka jest ok, trzeba myć rozproszonym strumieniem ze szczególną uwagą w okolicach suportu i piast. Myjemy tak w warunkach serwisowych przed pracami. Nigdy się nie zdarzyło, żeby woda została tam gdzie jest niepożądana.

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Jest taki fajny film dokumentalny o przygotowaniach teamu CSC do Tour de France:

https://www.imdb.com/title/tt0465556/plotsummary?ref_=tt_ov_pl

Tam można sobie dobrze obejrzeć jak myją rowery - właśnie myjką ciśnieniową, z dużej odległości. Trudno ich posądzać o to, aby nie dbali o swój sprzęt.

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • TheJW
      Przez TheJW
      Nie jest to jakiś sabotaż, czy konkurencja. Chciałem Was po prostu ostrzec przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

      Miałem dzisiaj okazję przetestować środek do mycia roweru, który razem z pozostałymi produktami tej marki dostałem w prezencie.
      Wniosek jest jeden - to chłam jakich mało i, moim zdaniem, po prostu oszukaństwo! Trochę wody i jakiś "środek myjący", który nie myje, nie pieni się, a jest go tyle, że na początku sądziłem, iż pomyliłem opakowania. Wygląda to tak, jakby ktoś do wody dolał czegoś, co się w niej nie rozpuszcza - i to coś po spryskaniu po prostu spływa sobie z roweru.

      Efekt mycia tym środkiem był taki, że brud tylko bardziej się rozmazał. Z pomocą przyszedł mi na szczęście stary dobry płyn do naczyń.
      Firma ma w swojej ofercie jeszcze zmywacz (nie próbowałem, ale chyba tutaj nie ma czego zepsuć - jeśli im się udało, to szacun!) i olej do łańcucha (nie mam zamiaru go nawet próbować, wygląda, jakby ktoś przelał Kujawski do mniejszych butelek), jakiś smar do łańcucha w sprayu (chyba nikt normalny tego nie używa) oraz "polimer do ram rowerowych", który ma w założeniu działać na zasadzie wosku do karoserii samochodu. Temu ostatniemu dam szansę, bo pierwszy test wypadł dość dobrze (woda spływała, a błoto nie przyschło za bardzo do ramy).
      Na koniec jeszcze raz -
      OSTRZEGAM przed tym dziadostwem.
      Szkoda Waszego czasu i pieniędzy. Kupcie za nie kilka butelek Ludwika (Fairy też jest super, ale te Biedronkowe Tymki i inne są kiepskie), albo kilogram łagodnej aktywnej piany do aut osobowych (wcześniej sprawdźcie, jaki roztwór trzeba zrobić, bo za mocny może Wam odbarwić anodę - załatwiłem sobie tak czarne elementy w poprzednim rowerze).
    • jul80c
      Przez jul80c
      Witam
      musiałem rozkręcić rower, bo wysłałem ramę na naprawę, a przy okazji zrobię całą konserwację. Ramę oczywiście jak wróci.
      Póki co zacznę od umycia łańcucha itd. Ale mam prośbę, czy skompletowałby mi ktoś cały zestaw smarów. Nie mam obecnie nic oprócz finisha do łańcucha, a chciałbym kupić wszystko jedną przesyłką w sklepie internetowym. Jeżdżę po terenie mieszanym,leśnym, unikam deszczowych dni.
      Po ostatnim serwisie znajduje ślady jakiegoś niebieskiego smaru w miejscach: po odkręceniu korby w suporcie, i po odkręceniu amora na sterach, czy po odkręceniu koła, itd.
      Też niebieski smar ale innej konsystencji na niektórych śrubkach-domyślam się że to jakiś utrudniający odkręcanie się śrub. No ale są jeszcze inne miejsca wymagające nasmarowania, więc co polecacie na jakie części. Ile tych smarów trzeba mieć do takiego rowewru jak CUBE Reaction C62 Race
       
    • Beatles
      Przez Beatles
      Drodzy,
      Jestem niedoświadczonym użytkownikiem nowej szosy Merida Reacto 300. Na obecną chwilę przejechałem ok. 150 km (w tym około 10 km w dość mocnym deszczu). Wcześniej walczyłem na veturilo
      Rower po nabyciu został złożony, wyregulowany oraz nasmarowany w autoryzowanym serwisie Meridy. W trakcie odbioru zauważyłem, że łańcuch niemal "ocieka od smaru" - precyzyjnie - lepi się do niego po prostu wszystko. Po dotknięciu jego zewnętrznej strony została mi czarna plama na palcach. Zwróciłem na to uwagę mechanikowi, ale bez efektu - krótka piłka - Panie jest idealnie, igła. Przed nabyciem starałem się wykopać podstawową wiedzę o szosach, sprzęcie, konserwacji. Rozumiem, że w celu uniknięcia zebrania wszystkich drobin na trasie, łańcuch powinien być nasmarowany wewnątrz, a nie z każdej możliwej strony. 
      Problem polega na tym, że w trakcie czyszczenia roweru po tych 10 km w deszczu usłyszałem niepokojący dźwięk z napędu. Trzask piasku lub innych drobin przy ruchu korbą. Postanowiłem go przeczyścić na sucho. Wytarłem go bawełnianą szmatką z zewnątrz zbierając nadmiar smaru i zebranych drobin. Przeczyściłem korbę oraz kasetę. Czy powinienem się tym przejmować i zastosować inne, bardziej inwazyjne metody? 
      Pozdrawiam 
       
    • Biskupator
      Przez Biskupator
      Witam. Czy myjką ciśnieniową mogę sobie swobodnie umyć rozkręcone przerzutki i hamulce? Przy myciu ramy wiem, żeby uważać na piasty, stery i suport. Czy zaciski hamulców tarczowych i przerzutki też lepiej umyć wilgotną szmatką? Rozkręciłem sobie rower do samej ramy i chcę go przy okazji dokładnie umyć, do ostatniej śrubki.
      Jeszcze jedno pytanie. Zebrałem wszystkie śruby i podkładki, wrzuciłem do słoiczka, zalałem benzyną ekstrakcyjną i wyszejkowałem. Wystarczy czy mogę użyć czegoś lepszego?
×