Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
jul80c

[konserwacja] zestaw wszystkich smarów Cube Reaction C62 Race

Rekomendowane odpowiedzi

jul80c

Witam

musiałem rozkręcić rower, bo wysłałem ramę na naprawę, a przy okazji zrobię całą konserwację. Ramę oczywiście jak wróci.

Póki co zacznę od umycia łańcucha itd. Ale mam prośbę, czy skompletowałby mi ktoś cały zestaw smarów. Nie mam obecnie nic oprócz finisha do łańcucha, a chciałbym kupić wszystko jedną przesyłką w sklepie internetowym. Jeżdżę po terenie mieszanym,leśnym, unikam deszczowych dni.

Po ostatnim serwisie znajduje ślady jakiegoś niebieskiego smaru w miejscach: po odkręceniu korby w suporcie, i po odkręceniu amora na sterach, czy po odkręceniu koła, itd.

Też niebieski smar ale innej konsystencji na niektórych śrubkach-domyślam się że to jakiś utrudniający odkręcanie się śrub. No ale są jeszcze inne miejsca wymagające nasmarowania, więc co polecacie na jakie części. Ile tych smarów trzeba mieć do takiego rowewru jak CUBE Reaction C62 Race

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

To się używa nie tylko do roweru ale i do innych prac naprawczych, konserwacyjnych.

1. smar do łożysk najtańszy litowy  łt-43, albo wapniowe nieco droższe  (motoreks bike grease 2000).

2.  smar silikonowy do linek i pancerzy ( plastilk/metal).

3. jak rozkręcasz amorek to jakiś smar do amorków.

4. jak chcesz kleić śruby (ale to niekoniecznie, to jakiś klej do gwintów, słaby, lub średni (np. loclite).

i tyle.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Na gwinty warto dać pastę przeciw zapiekaniu albo chociaż zwykły smar. Wtedy jest duża szansa, że następnym razem się odkręci. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • TheJW
      Przez TheJW
      Nie jest to jakiś sabotaż, czy konkurencja. Chciałem Was po prostu ostrzec przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

      Miałem dzisiaj okazję przetestować środek do mycia roweru, który razem z pozostałymi produktami tej marki dostałem w prezencie.
      Wniosek jest jeden - to chłam jakich mało i, moim zdaniem, po prostu oszukaństwo! Trochę wody i jakiś "środek myjący", który nie myje, nie pieni się, a jest go tyle, że na początku sądziłem, iż pomyliłem opakowania. Wygląda to tak, jakby ktoś do wody dolał czegoś, co się w niej nie rozpuszcza - i to coś po spryskaniu po prostu spływa sobie z roweru.

      Efekt mycia tym środkiem był taki, że brud tylko bardziej się rozmazał. Z pomocą przyszedł mi na szczęście stary dobry płyn do naczyń.
      Firma ma w swojej ofercie jeszcze zmywacz (nie próbowałem, ale chyba tutaj nie ma czego zepsuć - jeśli im się udało, to szacun!) i olej do łańcucha (nie mam zamiaru go nawet próbować, wygląda, jakby ktoś przelał Kujawski do mniejszych butelek), jakiś smar do łańcucha w sprayu (chyba nikt normalny tego nie używa) oraz "polimer do ram rowerowych", który ma w założeniu działać na zasadzie wosku do karoserii samochodu. Temu ostatniemu dam szansę, bo pierwszy test wypadł dość dobrze (woda spływała, a błoto nie przyschło za bardzo do ramy).
      Na koniec jeszcze raz -
      OSTRZEGAM przed tym dziadostwem.
      Szkoda Waszego czasu i pieniędzy. Kupcie za nie kilka butelek Ludwika (Fairy też jest super, ale te Biedronkowe Tymki i inne są kiepskie), albo kilogram łagodnej aktywnej piany do aut osobowych (wcześniej sprawdźcie, jaki roztwór trzeba zrobić, bo za mocny może Wam odbarwić anodę - załatwiłem sobie tak czarne elementy w poprzednim rowerze).
    • porywacz_zwlok
      Przez porywacz_zwlok
      Witajcie. Możecie sprzedać mi sprawdzone metody na czyszczenie roweru, tak by nie zrobić mu krzywdy? Czy to dobry pomysł by myjką ciśnieniową umyć całą maszynę a potem osuszyć i nasmarować (oraz oczyścić z nadmiaru) amortyzator oraz napęd?
    • Biskupator
      Przez Biskupator
      Witam. Czy myjką ciśnieniową mogę sobie swobodnie umyć rozkręcone przerzutki i hamulce? Przy myciu ramy wiem, żeby uważać na piasty, stery i suport. Czy zaciski hamulców tarczowych i przerzutki też lepiej umyć wilgotną szmatką? Rozkręciłem sobie rower do samej ramy i chcę go przy okazji dokładnie umyć, do ostatniej śrubki.
      Jeszcze jedno pytanie. Zebrałem wszystkie śruby i podkładki, wrzuciłem do słoiczka, zalałem benzyną ekstrakcyjną i wyszejkowałem. Wystarczy czy mogę użyć czegoś lepszego?
    • Davken
      Przez Davken
      Bry
       
      Zakupiłem siodło Selle Anatomica x1: https://selleanatomica.com/collections/x-series/products/x1
      Z racji tego iż jest to siodełko ze skóry trzeba je czymś zabezpieczać. Z porad producenta można między innymi wyczytać iż:
       
      "Do not use Proofide as it softens the leather.  Do not use any waterproofing product that contains silicone or solvents intended to "condition" the leather." 
       
      całość porad dla wytrwałych: https://selleanatomica.com/blogs/living-faq
       
      Proofide zmiękcza skórę przez co siodło zostaje "przełamane" i robi się wygodne. Siodło x1 nie akceptuje pasty proofide bo ta je jeszcze bardziej zmiękczy, a siodło już jest miękkie. 
       
      W Deca jest trochę specyfików do konserwacji skóry...
      - olej: https://www.decathlon.pl/olej-do-skor-150-ml-id_8220538.html
      - smar: https://www.decathlon.pl/smar-do-skor-150-ml-id_8039111.html
      - smar: https://www.decathlon.pl/smar-odywczy-do-skor-id_8186624.html
      - olej: https://www.decathlon.pl/olej-rolinny-do-skor-500-ml-id_8184972.html
      - pasta: https://www.decathlon.pl/pasta-do-butow-bezbarwna-id_8340636.html
         ta pasta była by idealna, ale nie nadaje się do dwoiny (skóra dzielona na warstwy). W x1 dół i góra jest inna.
       
      Miał któryś spec styczność z jakimiś podobnymi problemami? Jeśli tak, to proszę o poradę co wybrać, jaki smar/olej/pastę.
      Najlepiej było by kupić oryginalny "Saddle Sauce" ale oczywiście musiałem przycebulić bo maźnie się jaką pastą z ccc za 10zł... 
      Zalecenia co do konserwacji przeczytałem już po zakupie siodła. Nowe zamówienie na "Sauce" wyszło by mnie około 140zł..
    • Dafor
      Przez Dafor
      Mam taki problem z rowerem ze tylna zebatka "odczepila sie"/"oderwala sie" od kola i gdy sie pedaluje to kolo sie nie kreci. I pytanie jest takie czy w tym przypadku wystarczyloby kupic nowa zebatke i zalozyc czy cala felge trzeba wymienic. 
×