Skocz do zawartości
Biskupator

[Mycie] Czyszczenie myjką podzespołów i ramy

Rekomendowane odpowiedzi

Biskupator

Witam. Czy myjką ciśnieniową mogę sobie swobodnie umyć rozkręcone przerzutki i hamulce? Przy myciu ramy wiem, żeby uważać na piasty, stery i suport. Czy zaciski hamulców tarczowych i przerzutki też lepiej umyć wilgotną szmatką? Rozkręciłem sobie rower do samej ramy i chcę go przy okazji dokładnie umyć, do ostatniej śrubki.

Jeszcze jedno pytanie. Zebrałem wszystkie śruby i podkładki, wrzuciłem do słoiczka, zalałem benzyną ekstrakcyjną i wyszejkowałem. Wystarczy czy mogę użyć czegoś lepszego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Lepiej będzie wyszorować starą szczoteczką do zębów plus woda z płynem do naczyń, potem spłukać pod bieżącą wodą. Tak jeśli chodzi o zwykły brud (kurz, błoto), stary, brudny smar to szczoteczka plus benzyna ekstrakcyjna. Potem Szmatką wycierasz do sucha i starczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Jak masz wszystko rozkręcone to po co myjka ciśnieniowa?

Jak co roku rozkręcam wszystko do ostatniej śrubki i myję. Tu gdzie jest smar/ olej itp najpierw benzyną a potem płyn do mycia naczyń/ APC i bieżąca woda. Reszta samym detergentem.

Przerzutce nie zaszkodzi jak ją rozłożysz, wyczyścisz i złożysz. Tak naprawdę jest to 30 min roboty przy bardzo dokładnym myciu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • TheJW
      Przez TheJW
      Nie jest to jakiś sabotaż, czy konkurencja. Chciałem Was po prostu ostrzec przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

      Miałem dzisiaj okazję przetestować środek do mycia roweru, który razem z pozostałymi produktami tej marki dostałem w prezencie.
      Wniosek jest jeden - to chłam jakich mało i, moim zdaniem, po prostu oszukaństwo! Trochę wody i jakiś "środek myjący", który nie myje, nie pieni się, a jest go tyle, że na początku sądziłem, iż pomyliłem opakowania. Wygląda to tak, jakby ktoś do wody dolał czegoś, co się w niej nie rozpuszcza - i to coś po spryskaniu po prostu spływa sobie z roweru.

      Efekt mycia tym środkiem był taki, że brud tylko bardziej się rozmazał. Z pomocą przyszedł mi na szczęście stary dobry płyn do naczyń.
      Firma ma w swojej ofercie jeszcze zmywacz (nie próbowałem, ale chyba tutaj nie ma czego zepsuć - jeśli im się udało, to szacun!) i olej do łańcucha (nie mam zamiaru go nawet próbować, wygląda, jakby ktoś przelał Kujawski do mniejszych butelek), jakiś smar do łańcucha w sprayu (chyba nikt normalny tego nie używa) oraz "polimer do ram rowerowych", który ma w założeniu działać na zasadzie wosku do karoserii samochodu. Temu ostatniemu dam szansę, bo pierwszy test wypadł dość dobrze (woda spływała, a błoto nie przyschło za bardzo do ramy).
      Na koniec jeszcze raz -
      OSTRZEGAM przed tym dziadostwem.
      Szkoda Waszego czasu i pieniędzy. Kupcie za nie kilka butelek Ludwika (Fairy też jest super, ale te Biedronkowe Tymki i inne są kiepskie), albo kilogram łagodnej aktywnej piany do aut osobowych (wcześniej sprawdźcie, jaki roztwór trzeba zrobić, bo za mocny może Wam odbarwić anodę - załatwiłem sobie tak czarne elementy w poprzednim rowerze).
    • porywacz_zwlok
      Przez porywacz_zwlok
      Witajcie. Możecie sprzedać mi sprawdzone metody na czyszczenie roweru, tak by nie zrobić mu krzywdy? Czy to dobry pomysł by myjką ciśnieniową umyć całą maszynę a potem osuszyć i nasmarować (oraz oczyścić z nadmiaru) amortyzator oraz napęd?
    • jul80c
      Przez jul80c
      Witam
      musiałem rozkręcić rower, bo wysłałem ramę na naprawę, a przy okazji zrobię całą konserwację. Ramę oczywiście jak wróci.
      Póki co zacznę od umycia łańcucha itd. Ale mam prośbę, czy skompletowałby mi ktoś cały zestaw smarów. Nie mam obecnie nic oprócz finisha do łańcucha, a chciałbym kupić wszystko jedną przesyłką w sklepie internetowym. Jeżdżę po terenie mieszanym,leśnym, unikam deszczowych dni.
      Po ostatnim serwisie znajduje ślady jakiegoś niebieskiego smaru w miejscach: po odkręceniu korby w suporcie, i po odkręceniu amora na sterach, czy po odkręceniu koła, itd.
      Też niebieski smar ale innej konsystencji na niektórych śrubkach-domyślam się że to jakiś utrudniający odkręcanie się śrub. No ale są jeszcze inne miejsca wymagające nasmarowania, więc co polecacie na jakie części. Ile tych smarów trzeba mieć do takiego rowewru jak CUBE Reaction C62 Race
       
    • RoweryPraktycznePorady
      Przez RoweryPraktycznePorady
×