kamusial Napisano 14 Lipca 2018 Napisano 14 Lipca 2018 Witajcie, przeszkadza mi twarde stopniowanie napędu producenta (Marin Nicasio) przy wyższych prędkościach. Zestaw to claris 2x8, korba przód 50/34 (FSA Tempo contact 175mm), kaseta sunrace 11-32T. Przy jeździe na 50t przejście z 18 na 15 daje spory spadek kadencji. Dodatkowo 11 i 13 nigdy nie zobaczyły łańcucha - jeżdżę w 90% po płaskim. Zastanawiam się jakie mam opcje żeby zwiększyć użyteczny zakres biegów, na tę chwilę widzę takie warianty: 1. zmiana 50t na coś mniejszego np 44t. Tylko szukam i szukam i nie znajduję blatu 110mm BCD na 8 rzędowy zestaw... :/ <- ktoklowiek widział? 2. Zmiana całego zestawu: korba + suport (sztywny) + zębatka -> sporo kasy, ale może coś wezmę za obecną korbę i będzie sztywno 3. zmiana kasety -> widzę że kasety są albo 11-28, albo 13-26. Chyba 13-26 będzie optymalnym wyborem choć czasem korzystam z 28 czy 32 w trudniejszym terenie. Optymalna byłaby 13-32, czy nawet 15-32 ale takich nie widziałem. 4. kaseta 13-26 + przód 44t? Na szybko patrząc chyba najłatwiej zacząć od wymiany kasety na 13-26? Czy istnieją 8 rzędowe 13-32? pozdrowienia i dziękuję za pomoc
dorota57 Napisano 15 Lipca 2018 Napisano 15 Lipca 2018 Popatrz może to ci podpasuje? https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-shimano-claris-cs-hg50-pd16043/?v_Id=26748 https://www.centrumrowerowe.pl/tarcza-mechanizmu-korbowego-shimano-fc-cx50-pd3990/?v_Id=80459 https://www.centrumrowerowe.pl/tarcza-mechanizmu-korbowego-shimano-fc-cx70-pd3991/?v_Id=80455 Ja miałem FSA OMEGA 50/34 i kasetę 11-34T 10s i też nie mogłem dobrać kadencji. Dopiero po wymianie przedniej tarczy na 46 zębów i kasety 12-28 10s, teraz ten zestaw mi odpowiada. Pozdrawiam!
kamusial Napisano 15 Lipca 2018 Autor Napisano 15 Lipca 2018 Dzięki za podpowiedź. Z tego co widzę to tarcze są pod 10 rzędów - czy będą kompatybilne z 8 rzędowym łańcuchem? Niestety widzę, że jeżeli chodzi o kasety to w dziale 8 rzędów jest 13-26, albo 12-25, a ciężko o np. 13-28 czy 13-32. Ale pewnie dobór przełożeń vs kadencje to proces iteracyjny także trzeba cierpliwości i zbierania doświadczeń
zekker Napisano 15 Lipca 2018 Napisano 15 Lipca 2018 Zobacz jeszcze kasety 11-30. Jak też nie przypasuje, to zostaje szukanie pojedynczych zębatek (nie wiem czy na 8rz coś się jeszcze znajdzie) lub składanie z dwóch kaset. Do zabawy w szukaniu optimum http://www.gear-calculator.com
kamusial Napisano 15 Lipca 2018 Autor Napisano 15 Lipca 2018 O, dziękuję za kalkulator - świetnie wizualizuje problem. Podoba mi się pomysł z mieszaniem pojedynczych zębatek - opcją byłoby dokupienie 13-26, a gdyby brakowało mi 'młynka' to najwyżej wyrzuciłbym 14t i przełożę z obecnej kasety '11-32' zębatkę 28 lub 32 na górę kasety. Tak by to wyglądało wg kalkulatora. Rozumiem, że da się to zrobić bez zbytniego druciarstwa i sunrace 11-32 można swobodnie mieszać z shimano 13-26? Zastanawiam się też czy przeskok między 32 i 26 nie będzie zbyt duży i przerzutce uda się przeskoczyć.
zekker Napisano 16 Lipca 2018 Napisano 16 Lipca 2018 Nie miałem sunrace w rękach, więc ciężko mi powiedzieć jak jest zbudowana i czy łatwo ją rozebrać. Jak największe zębatki są na pająku, to będzie ciężko np. Przy "zwykłej" pewnie będzie trzeba zeszlifować nity: lub rozwiercić (? nie wiem jak wygląda połączenie od drugiej strony) Mieszając kasety różnych producentów trzeba mieć na uwadze, że otwory na pręty/nity łączące zębatki mogą być w innych miejscach, więc zostaje skrócenie ich lub skręcenie kasety bez nich. Przy mocnym skręceniu kasety powinno być ok ale zawsze to ciut mniej sztywne połączenie i ryzyko punktowego przeniesienia siły na bębenek co może prowadzić do jego uszkodzenia. Prościej jest zmienić małe zębatki, bo zwykle 2-3 są luzem, dlatego bardziej myślałem o tej kasecie 11-30 i ewentualnie podmianie 2 najmniejszych na 13-14. Tylko tu też nie można dowolnie sobie żonglować i tak jak chcesz wywalić 14. Zwróć uwagę, że przedostatnia zębatka (ta na dole) ma inny kształt, jest przygotowana na przyjęcie ostatniej zębatki. Odnośnie przeskoku 26-32, to zależy jaką masz przerzutkę. Były kasety gdzie był przeskok 26-34 i przerzutki dawały radę.
zadra1965 Napisano 16 Lipca 2018 Napisano 16 Lipca 2018 Nie kombinuj , kup korbe fsa o tarczach 44 i 32 i będzie ok. Miałem taki sam dylemat z rowerze Author Ronin . Kup kasetę 11-34 - przerzutka tylna powinna ogarnąć. Odczujesz dużą zmianę na podjazdach.
kamusial Napisano 16 Lipca 2018 Autor Napisano 16 Lipca 2018 @zekker dzięki za wyjaśnienie, tutaj jest fajne kompyndium i gościu opisuje żeby lepić właśnie np. pajączek plus dawca: http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Kaseta_po_swojemu.html @zadra1965 no to też jest opcja - plus korbę bym wsadził na octalinku i wreszcie będzie sztywno Wg kalkulatora przełożeń między 50x18, a 50x15 jest jeszcze 34x11, zobaczę czy może to będzie rozwiązanie. Plus kupię SPD i może doda to trochę mocy.
Mateusz30 Napisano 26 Lipca 2018 Napisano 26 Lipca 2018 kwadrat, czy octalink nie będzie różnicy. na torze nadal jeździ się na kwadracie. chyba nie sądzisz, że Ci kolesie narzekają na brak sztywności? Twoja korba jest z plasteliny. Suport nie ma nic do rzeczy. Na Twój problem nie ma dobrego rozwiązania. Obstawiam, że po prostu jedziesz ze zbyt małą kadencją i dlatego masz problemy. z kadencją. Wymiana blatu na nie wiele daje. W praktyce skok z 11-13 jest o wiele bardziej odczuwalny, niż 15-18. A i tak nie będziesz jeździć na dolnych przełożeniach, nawet jak dasz blat 46. Przecież to jest pod 50km/h
kamusial Napisano 28 Lipca 2018 Autor Napisano 28 Lipca 2018 W dniu 26.07.2018 o 12:48, Mateusz30 napisał: Twoja korba jest z plasteliny. Suport nie ma nic do rzeczy. A jaką polecisz sztywniejszą korbę na kwadrat?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.