Skocz do zawartości
efv

[korba] wybór między m6000 a m617 2x

Rekomendowane odpowiedzi

efv

Witam,

Mam w swoim rowerze korbę FC-M610 - 42X32X24T na wkładzie SM-BB51.
Przerzutka SLX M670 Shadow i kaseta 11-36T

Zapragnąłem zmienić korbę na dwurzędową, wytypowałem dwie FC-M6000 (34X24) lub FC-M617 (36X22). Czy są między nimi jakieś istotne różnice? Czy brać tańszą ? Czy może M6000 bo nowsza?

Dzięki!

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256
Napisano (edytowane)

Różnica jak pewnie zauważyłeś polega w stopniowaniu, waga podobna. Na twoim miejscu brał bym tańszą i zmienił młynek na 24 bo skok o 14z jest dość irytujący (trzeba redukować o conajmniej 2 biegi z tyłu)

Pomyłka, nowe deore ma już Hollowtech II więc jest o jakieś 70g lżejsze, imo różnica niezauważalna, ale jest.

Edytowane przez piciu256

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
efv
Napisano (edytowane)

Różnica w cenie praktycznie żadna - 10pln...
Hmm, ale chyba masz rację - wezmę M617 i przełożę najmniejszą zębatkę i zrobię 36x24.

Kurcze, tylko z przodu mam FD-M610, a ona jest 3x10.
Manetki mogę przełączyć między 2 a 3 biegami, ale pewnie przerzutka przednia zmiany ilości blatów nie ogarnie :( Dobrze kombinuję ?

Edytowane przez efv

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • kamusial
      Przez kamusial
      Witajcie,
      przeszkadza mi twarde stopniowanie napędu producenta (Marin Nicasio) przy wyższych prędkościach. Zestaw to claris 2x8, korba przód 50/34 (FSA Tempo contact 175mm), kaseta sunrace 11-32T.
      Przy jeździe na 50t przejście z 18 na 15 daje spory spadek kadencji. Dodatkowo 11 i 13 nigdy nie zobaczyły łańcucha - jeżdżę w 90% po płaskim. Zastanawiam się jakie mam opcje żeby zwiększyć użyteczny zakres biegów, na tę chwilę widzę takie warianty:
      1. zmiana 50t na coś mniejszego np 44t. Tylko szukam i szukam i nie znajduję blatu 110mm BCD na 8 rzędowy zestaw... :/ <- ktoklowiek widział?
      2. Zmiana całego zestawu: korba + suport (sztywny) + zębatka -> sporo kasy, ale może coś wezmę za obecną korbę i będzie sztywno
      3. zmiana kasety -> widzę że kasety są albo 11-28, albo 13-26. Chyba 13-26 będzie optymalnym wyborem choć czasem korzystam z 28 czy 32 w trudniejszym terenie. Optymalna byłaby 13-32, czy nawet 15-32 ale takich nie widziałem.
      4. kaseta 13-26 + przód 44t?
       
      Na szybko patrząc chyba najłatwiej zacząć od wymiany kasety na 13-26?
      Czy istnieją 8 rzędowe 13-32?
       
      pozdrowienia i dziękuję za pomoc
    • Malinowy
      Przez Malinowy
      Na sprzedaż używana korba Tiagra 4700 z blatami 52x36 i długością ramion 172,5mm.
      Używana jeden sezon, zęby w świetnym stanie. Do kompletu dorzucam gratis suport  SM BB4600 
      cena: 250 PLN
      https://www.olx.pl/oferta/korba-tiagra-4700-52x36-172-5mm-suport-gratis-CID767-IDwFIdt.html

    • m16iki
      Przez m16iki
      Witam, zakładam hamulec na przód deore m6000 i zastanawiam się nad rozmiarem tarczy 180mm lub 160mm. Waże około 80 kg. Jeżdżę po mieście lasach i trochę po górkach. Proszę o pomoc :) 
      pozdrawiam !!! 
    • Wiktor123321
      Przez Wiktor123321
      Witam, mam problem z odrecajaca się śruba mocującą korbe co kilka dni. Słyszałem o locktite czy jakoś tak. Kolega mi nałożył ale nie powiedział, że trzeba czekać i chyba znowu zaczęło się luzować, przeczytalem, że można zastosować podkladke sprezynujacej i lakierze do paznokci na srubie , moje pytanie czy to dobry pomysł oraz czy lakier nic nie zaszkodzi. Korba swoje lata ma jak i śruba, ale z tego co widziałem gwinty są cale. na razie mam zamiar odtluscic.
    • kubha
      Przez kubha
      Cześć,
      mam Krossa Trans Alp z 2017 r. z przebiegiem około 1000 km. Od jakiegoś czasu słyszę dziwny niezidentyfikowany hałas. Ciężko mi też powiedzieć jak długo on występuje. W linku 2 filmiki, na których udało mi się uchwycić ten hałas.
      https://www.dropbox.com/sh/ta8tughpagwe4m1/AAAvSUWVLI_cW9uZmhgisbD7a?dl=0
      Cały czas myślałem, że to opony co któryś obrót koła ocierają o uchwyty błotników, bo na początku miało to miejsce. Dziś stwierdziłem jednak, że hałas występuje wyłącznie przy jeździe na najmniejszej zębatce z tyłu (przełożenie 8), przy średnim i dużym nacisku na pedały, nie ciągle (zaczyna po przejechaniu kilkuset metrów po jakimś postoju dłuższym), z częstotliwością, której nie mogę z niczym powiązać (obrotem koła czy pedałów). Po zmianie przełożenia na 7 natychmiast przestaje.
      Sprawdziłem, że mam minimalny luz na kasecie - nie wydaje mi się, żeby to był powód. Myślałem, że to może małe zębatki od przerzutki - wyczyściłem je i nasmarowałem - bez zmian.
      Pewnie i tak sam tego nie naprawię, bo nie mam obecnie czasu i warunków, ale chciałbym wiedzieć co powiedzieć w serwisie. Problem nie występuje ciągle, stąd może się zdarzyć, że mi nie pomogą.
       
×