Seba3002 Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 Czesc, mam do załatwienia korbę SLX (chyba M660), jest to korba 3-blatowa do napędu 3x9 z 2010 roku bodajrze stan prawie idealny. Mój obecny rower ma korbę (Deore M612) 3-blatowa, napęd 3x10 I tu pojawia sie pytanie czy mógłbym zdjąć blaty z korby Deore i włożyć je do tego leciwego SLXa? Będzie to pasować i dobrze działać?, ktoś ma jakieś doświadczenia z taką przeróbką?
rambolbambol Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 O ile tylko rozstaw otworów się zgadza, to nie ma żadnych przeciwwskazań do takiej operacji.
malutki Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 otwory kół zębaty będą raczej takie same ale najprościej ściągnij blaty i przymierz.
Dokumosa Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 A co chcesz zyskać przez taką operację? Ładniejsze ramiona korby?
Kowal1986 Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 Teoretycznie ramiona SLX, XT, XTR są sztywniejsze - technologia pustych ramion. Pewnie o to chodzi autorowi.
Dokumosa Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 Dużo jeździłem na różnych gratach i o ile faktycznie czuję się sztywność osi zintegrowanej tak ramion HT niespecjalnie (wręcz wcale). Może są kilka gram lżejsze i może dla kogoś ładniejsze (mi stare SLXy się nie podobały).
Kowal1986 Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 Sam remontując ostatnio napęd się zastanawiałem nad przejściem na ramiona SLX, ale doszedłem do wniosku, że szkoda ładować kasy do starego roweru. Naprawdę nie ma różnicy? Ja mam korbę FC -M522 i ręką można ramię korby ugiąć bez większego wysiłku. W SLX też takie masło? - nie chce mi się wierzyć. Puste ramiona powinny być znacznie sztywniejsze - teoretycznie.
Rulez Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 Rozstaw otworów pasuje, jednak mogą być pewne minimalne różnice w dopasowaniu wewnętrznej średnicy dużej i średniej tarczy do wycięć w ramionach pająka.
pand0ra Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 @Seba3002 Nie będzie to działać, bo M612 z blatami 40/30/22 ma inny rozstaw śrub, niż SLX z blatami 44/32/22.
Dokumosa Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 Przy mocnym deptaniu deorki czy nawet alivio na zintegrowanej osi nie gną się na tyle, żeby łańcuch o dobrze wyregulowaną przerzutkę obcierał. No i pand0ra ma rację... BCD 96 vs. 104.
Seba3002 Napisano 15 Maja 2018 Autor Napisano 15 Maja 2018 czyli trzeba by jeździć na starych blatach jak łańcuch by nie przeskakiwał... tylko ze korba jest sugerowana na 9 rzędowy łańcuch... Dlaczego chcę zmienić - bo mi się ta korba podoba i pasuje mi do wyglądu, wygląda mi mniej topornie, ot taka moja estetyczna fanaberia. Sprawa jest tez taka ze ramiona mi się w deorce wycierają chyba od butów....np. napisu deore już nie ma widocznego po raptem 500km, a lada chwila czarnego lakieru tez pewnie nie będzie. tamten SLX nie ma czarnego malowania w newralgicznych miejscach. Bloków w SPD nie chce za bardzo przesuwać bo mi się dobrze jeździ w tym położeniu jakie jest. I tak z czystej ciekawości zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem problem mniej sztywnych ramion, które w momencie depnięcia obcieram butem nieświadomie
pand0ra Napisano 16 Maja 2018 Napisano 16 Maja 2018 Łańcuch 10-rzędowy będzie chodził, jednak tam są blaty 44/32/22 i będzie problem z przednią przerzutką 10s. Druga sprawa, jak masz koło 29" to imo korba z blatem 44z to nieporozumienie. Ewentualnie mógłbyś zrobić podmiankę na blaty z 10s 42/32/24, tylko czy chcesz/warto przechodzić na inaczej zestopniowaną korbę niż obecnie? Moim zdaniem 40/30/22 to jest optymalnie do 29", chyba że masz inny rozmiar koła. Farba na korbach deore jest po prostu kiepska i jak masz tendencję do tarcia butem to szybko ją wypolerujesz. Nie ma to nic wspólnego ze sztywnością i wątpię żeby była jakaś wyczuwalna różnica pomiędzy ramionami korb deore a slx. W SLX/XT jest lepiej z powłoką, ale jak mocno i często trzesz to ślady też porobisz. Zawsze możesz dać jakieś naklejki jak tutaj https://www.forumrowerowe.org/topic/222763-naklejka-fc-m590-175mm/ no ale teraz już trochę za późno.
Chleje24na7 Napisano 16 Maja 2018 Napisano 16 Maja 2018 Deore M61* jest obrzydliwe i zdziera sie od samego patrzenia. ja zmienilbym
cervandes Napisano 17 Maja 2018 Napisano 17 Maja 2018 W dniu 15.05.2018 o 23:02, Kowal1986 napisał: Ja mam korbę FC -M522 i ręką można ramię korby ugiąć bez większego wysiłku. W SLX też takie masło? - nie chce mi się wierzyć. Puste ramiona powinny być znacznie sztywniejsze - teoretycznie. Ta, w rękach i bez większego wysiłku. A łyżki wyginasz siłą woli, c'nie?
Mod Team michuuu Napisano 17 Maja 2018 Mod Team Napisano 17 Maja 2018 Jak to Kowal, podkowy gnie to taka korba - bułka z masłem.
pand0ra Napisano 17 Maja 2018 Napisano 17 Maja 2018 W dniu 15.05.2018 o 23:02, Kowal1986 napisał: Ja mam korbę FC -M522 i ręką można ramię korby ugiąć bez większego wysiłku. W SLX też takie masło? - nie chce mi się wierzyć. Puste ramiona powinny być znacznie sztywniejsze - teoretycznie. FC M522 też ma puste ramiona. Jak już coś się gnie to octalink albo rama.
Seba3002 Napisano 17 Maja 2018 Autor Napisano 17 Maja 2018 Pewnie skonczy sie na tym ze kupie korbe slxa na nowy sezon, mam nadzieje że beda jeszcze 3-blatowe pod 10 rzedowe lancuchy
Kowal1986 Napisano 17 Maja 2018 Napisano 17 Maja 2018 12 godzin temu, pand0ra napisał: FC M522 też ma puste ramiona. Jak już coś się gnie to octalink albo rama. Nie prawda. FC M522 nie ma pustych ramion. Tylko oś jest pusta. Odnośnie moich zdolności parapsychicznych i zaginania łyżek: Ustawcie ramię w górnej pozycji i mocno naciśnijcie na pedał. Zobaczycie jak ramię korby się wygina. Ja mam ręce jak szczypiorek, więc dużo siły nie trzeba :-). To widać gołym okiem. Najlepiej byłoby zrobić test laboratoryjny i zmierzyć ugięcie przy przyłożeniu tej samej siły. Offtopic zakończony :-) bez odbioru
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.