Skocz do zawartości

[szosa] Pomoc w wyborze taniej szosy


kaziuu

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli jesteś amatorem i nie masz szczególnych wymagań, to może przyda się kilka moich sugestii. Jeśli masz już doświadczenie, to pomiń moje rady, bo jestem amatorem, który stał przed podobnym dylematem rok temu.

1. 178 cm wzrostu, wybierz mniejszy rozmiar. Większość wskazanych to rozmiar 56L. To duży raczej rower. Ta  druga Merida, to jakiś "staruch".  Mam dokładnie 178 cm, kupiłem Meridę rozmiar M/L 54 cm, i dzisiaj kupiłbym albo taką samą albo nawet mniejszą.

2. Osobiście jako treningówkę kupiłem nową Meridę Race 80 za 1899 zł. (kupowana we wrześniu ubiegłego roku i była podobna cena w kilku sklepach). Więc nie wiem, czy wydanie 1600 zł za podobną używkę to dobra cena (np. Merida 880). Kupując we wrześniu-październiku spokojnie kupisz przyzwoitą szosę dla amatora w cenie do 2 tys. Pytanie na ile się Tobie spieszy z zakupem.

3. Jeśli będziesz miał wybór, wybierz rower z korbą kompaktową 50/34. Mam korbę 52/39 i dzisiaj wybrałbym tę kompaktową.Jeśli nie masz mocnej nogi, z taką korbą będzie po prostu często ciężko pod górę, a na prostych też będziesz jeździł na mniejszej zębatce z przodu. Może nawet przez długi czas nie będzie okazji wrzucić większej. Mi ta szosowa nie pasuje, chociaż trochę jeżdżę i ścigam się w maratonach dla funu. Fakt, że mocny nie jestem.

Z wymienionych rowerów zastanawiałbym się nad ostatnim. http://allegro.pl/rower-szosowy-kolarka-felt-f85-i6958543635.html#thumb/2

Z pozdrowieniami

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach