Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cruiser

Witam , kupiłem ostatnio fulla i robię w nim pełen serwis , zająłem się łożyskami na wahaczach i żeby zdjąć główny muszę odkręcić korbę ale przykręcona jest z drugiej strony , zdjęcia z załączniku.Prosiłbym o pomoc jak się do tego zabrać bo w swoim starym rowerze miałem zupełnie inne rozwiązanie.

IMG_0812.jpg

IMG_0813.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

W lewym ramieniu korby są dwie śruby. Zewnętrzną zostawiasz jak jest. Do wewnętrznej potrzebujesz imbusa 8. Wykręcając ją ściągniesz lewe ramię. Później wyciągasz prawe wraz z osią. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Cruiser

Ok mam takiego imbusa , a w którą stronę mam kręcić jak mam rower do góry nogami ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Cruiser

Ok poszło,dzięki za pomoc :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • kamusial
      Przez kamusial
      Cześć,
      zamierzam zmienić suport/korbę z kwadratu na HTII (suport wydaje niepokojące dźwięki i chciałbym mieć większą sztywność zestawu). Obecnie używam kompaktu FSA Tempo 50/34 175mm na 8 rzędowym zestawie, ale chciałbym jeździć bardziej 'miękko'. Ideałem byłoby coś w stylu 46-30 i 172.5mm, ale nic takiego nie znalazłem.
      W przystępnej cenie są kompakty, np. Claris ~200 pln, ale ramiona korby są albo 170, albo 175mm. Dopiero 172.5mm ma Tiagra za ~280pln (zakładam, że korba 10s będzie pasować do 8s łańcucha i kasety).
      Jest CX50 za 330pln, zewnętrzna zębatka 46, jednak wewnętrzna trochę za duża - 36, a ramiona korby tylko w opcjach 175 i 170. Ale że jeżdżę 70% szosa, 30% teren wydaje się pasować do takich warunków.
      Do clarisa i tiagry nie znalazłem niestety mniejszych zębatek które można by podmienić. 
       
      Pytanie: jakie alternatywy warto jeszcze rozważyć? Czy się poddać i brać Clarisa?
       
      Z góry dziękuję za pomoc
       
       
    • Kacper1305
      Przez Kacper1305
      Witam
      Kupię :
      -mechanizm korbowy 52/36 , długość ramienia 175 mm, najlepiej pod HT II - budżet 250 zł .
      -przerzutkę tylną Shimano 105 , 10 rzędów , wózek GS - budżet 100 zł
       
    • victor89
      Przez victor89
      Cześć!
      Jestem właścicielem wspaniałego roweru peugeot. Mam go już 10 lat i nawinąłem sporo kilometrów i fantastycznie mi się na nim jeździ. Przez ten czas napęd kompletnie się zużył zatem poszukuję możliwości upgradeu napędu na coś nowszego.
      Obecnie mam:
      Suport z gwintem francuskim - dwie miski, łożyska kulkowe oraz oś na klin. Miski mają bardzo duże wżery mniej więcej od momentu zakupu - powiększają się. Oś jest krzywa (145mm - za długa). Szerokość mufy suportu 68mm, gwint o skoku 1mm. Korba - 10 lat temu kupiona jakaś francuska używana z allegro na klin 2 rzędowa ze zdemontowanym małym blatem - 52 zęby - przez to oś suportu jest za długa i mam tylko 3 najmniejsze biegi. Łańcuch - standardowy z decathlonu 5-7 rzędowy. Wolnobieg - Sunrace 5rz 14T - 27T Tylna przerzutka - stary simplex - sterowana bezstopniową manetką przy kierownicy. Aktualne problemy w kolejności od najbardziej uporczywych:
      Możliwość korzystania tylko z 3 ostatnich przełożeń - pod górkę trzeba mieć stalowe mięśnie by wyjechać. Napęd jest strasznie głośny przy kadencji już powyżej 50 obr/min, mimo bardzo dobrego nasmarowania. Suport wiecznie łapie luzy, chodzi źle przez wżery Kliny muszę często dobijać bo łapią luzy - z tego rozwiązania chciałbym zrezygnować Co chciałbym zmienić oraz co udało mi się znaleźć:
      Suport - najlepiej na zintegrowany. Bardzo ciężko w mojej ocenie znaleźć coś nowocześniejszego do francuskiego gwintu. To co znalazłem to suport firmy Velo Orange: KLIK Korba 1rzędowa pod suport - ilość zębów pomiędzy 48-52 (większe się nie zmieści) Tylny wolnobieg - coś mocniejszego od sunrace bo sam się przekonałem że nie jest to najlepsza część napędu Jeżeli trzeba to przerzutkę, choć ze swojej jestem zadowolony. Ewentualnie wymienić w niej kółka bo są wytarte i w sumie niemal nie mają zębów. Do tego jakiś łańcuch który zgra się z napędem i będzie cichutki. Pytania:
      Czy suport który wybrałem będzie dobry, oraz czy istnieją jakieś alternatywy? Jak dobrać pozostałe elementy napędu by ten był cichy i bezawaryjny. Co należałoby jeszcze wymienić by rower jeździł naprawdę bezawaryjnie i cichutko.  
      Proszę o pomoc i porady!
      Pozdrawiam Serdecznie.


    • w0jta5
      Przez w0jta5
      Witka!
      Poszukuję mechanizmu korbowego (powiedzmy, że mtb ) trzy blaty 42/32/22T lub o podobnej konfiguracji, o długości korby najlepiej 165, ewentualnie 170 mm. W dobrym stanie. Najlepiej z wkładem suportu, pod mufę 68 mm. Może być kwadrat, może być octalink. Oferty wraz ze zdjęciami proszę przesyłać na PW.
    • Dijx
      Przez Dijx
      Witam, 
      Posiadam korbę shimano FC-MT200 z osią zintegrowaną - taką zamontował Unibike do tegorocznego fusiona. Korba jest 9rz i taki też napęd posiada rower - przód to jakaś prawdopodobnie starsza deorka (nie wiem, która to dokładnie, ale ciągnięta z dołu), tył alivio M4000, łańcuch zdaje się KMC 9.
      Pytanie: miał ktoś do czynienia z tą korbą, albo na podstawie innych doświadczeń może potwierdzić lub podważyć moje podejrzenie - że ta korba to ponadprzeciętny badziew?
      Shimano nie dzieli się specjalnie specyfikacją - z ulotki dla dealerów wynika, że jest to korba pozagrupowa, w pl sklepach można spotkać info, że jest to a to altus, a to acera.
      https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/shimano/FC-MT200.html
       
      1. Korba ma jakieś 500km, a żaden ząb na środkowej i najmniejszej zębatce nie wygląda chyba tak samo (tych używam najczęściej). Jednego już prawie nie ma.
      2. Zmiana biegów to rosyjska ruletka, w każdą stronę.  Uda się albo nie. 
      3. Od czasu do czasu - wydaje mi się, że tym częściej, im dłużej jedzie się na małej lub średniej zębatce pod dość dużym obciążeniem pojawia się problem, iż łańcuch nie schodzi z zębatki - wygląda to tak:
      - jadę na 22mm na przodzie i cisnę pod górę
      - nachylenie spada, zmniejszam nacisk na pedały i wciągam przód na 30mm - już nawet nie zrzucam jednocześnie tyłu o jeden, bo strach. 
      - dalej lekko kręcąc pedałami czekam, aż się wciągnie, tymczasem łańcuch na dole zębatki zaczyna zawijać się i iść pod górę, gdzie nie powinno go być, w którymś momencie wyczepia się, wszystko skacze i najczęściej kończy się to zaplątaniem łańcucha w przerzutce.
      Ze 2x pilnikiem szlifowałem lekko 1-2 zęby, bo ewidentnie miały kształt haka. Raz podczas zmiany biegów pod ciut większym obciążeniem (tak wyszło) łańcuch jakoś w ogóle nie trafił na swoje miejsce i dosłownie rozszczepił czubek jednego zęba 0_o
      Nie podejrzewam unibike o taki brak profesjonalizmu, aby dali na przód deorkę do łańcucha 10rz (pewno i tak by sobie poradziła) samą przerzutkę próbowałem ustawić na różne sposoby - podciągałem ją mocniej, słabiej - bez zmian. Jak zmienia, to zmienia ok; przyczyną zdaje się być korba, która wyciera się w takim tempie, że to praktyczne pod biodegradacje podpada. 
      Ma ktoś jakieś doświadczenia? Bo ja póki co ze swojej strony serdecznie odradzam. Zareklamowałbym to, gdyby nie to, że jest lato i chcę jeździć, a nie czekać na rozpatrzenie reklamacji, która za pewne i tak będzie negatywna. Chyba po prostu poszukam korby z wymiennymi blatami, założę i zareklamuje samą korbę. 
      Żeby nie było - ważę 110kg (poniżej limitu producenta), nie jeżdżę jakoś ekstremalnie, ale przeważnie jak widzę górę, to muszę na nią wjechać, na 30km dystans przebyty w pionie bywa pod 3km.
      Póki co, nie polecam tej korby, choćby nie wiem jak tania miała być. Szukajcie lepiej używanej alivio i wymieniajcie po zębatce (pewnie i tak kupicie lepszą, niż to cudo po >500km)
       
×