Skocz do zawartości

[Mostek+ Kierownica] Wybór(+ pedały)


james5

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Kupiłem w zeszłym pod koniec zeszłego sezonu Giant Trance 3 L ( i chciałbym w nim trochę rzeczy zmienić przed rozpoczęciem tego. Pierwszą rzeczą, którą bym chciał zmienić jest mostek - szukam jakiegoś krótkiego (bardzo). Na razie bym zmienił sam mostek i jeśli nadal będę szukał poprawy, to najwyżej jeszcze wymienię kierownicę, ale na razie pozostałbym z tym, co jest. To znaczy, że mostek musiałby być podpasowany pod GIANT Connect Trail, 31,8x730mm. Myślałem nad którymś z tych, ale jestem bardzo otwarty na propozycje:
https://rowerowy.com/sklep/czesci/mostki/am-fr/prod/funn-funnduro-stem
https://rowerowy.com/sklep/czesci/mostki/am-fr/prod/nukeproof-zero-15
https://rowerowy.com/sklep/czesci/mostki/am-fr/prod/renthal-apex

Jeśli chodzi o kierownicę, to się jeszcze nie szukałem jakoś aktywnie, a jedynie zobaczyłem, jakie ma renthal (dlatego, że tylko tę markę kojarzę z kierownicami) i widziałem z ich kolekcji Fatbar i Fatbar Lite. Tutaj również poprosiłbym o jakieś ciekawe propozycje (mogą być nieciekawe, byle by były dobre :)). Z tym, że akurat kierownicę to chyba powinno się przymierzyć do ręki, jak pasuje. Jeśli chodzi o specyfikacje, to tylko taka, żeby pasowała pod mostek 31,8mm, szerokość >= 740mm, wznios 20-30+ mm, waga jak najmniejsza :P.

No i ostatnia kwestia, już trzecia rzecz, którą będę chciał zmienić, to pedały. Akurat (nie wiem czemu) standardowe pedały mi nie przeszkadzają i się (jeszcze) na nich nie zawiodłem, ale mimo wszystko szukam czegoś wytrzymałego i szerokiego. Lubię jeździć w normalnych butach, dlatego nie szukam żadnych zapinanych SPDków. Waga bez znaczenia, aby były całkiem szerokie (rozsądna powierzchnia styku z butem) z preferencją do kolców antypoślizgowych.

To tyle. Dzięki za każdą pomoc :),
James

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mostku 35mm poszedłbym w szersze wiosło, okolice 780 nawet skoro jeździsz w rozmiarze L.  Zaraz pewnie ktoś zacznie krzyczeć że bez sensu, ale jak nie spróbujesz to nie będziesz wiedział :) a w terenie te parę centymetrów robi robotę.  Na allegro często pojawiają się komplety mostek+kiera pochodzące przeważnie z nowych rowerów, bo ktoś postanowił wsadzić graty z wyższej półki.  Ważnym parametrem przy wyborze kierownicy jest też backsweep, czyli odgięcie do tyłu. Nie wiem co lubisz, bo jedni wolą bardziej inni mniej, ale warto żebyś wziął ten parametr pod uwagę przy wyborze kiery. Ja osobiście nie zszedłbym poniżej 9 stopni. 

Co do pedałów - tylko i wyłącznie takie z wymiennymi pinami. Nie pisałeś nic o budżecie, ale na Twoim miejscu spróbowałbym zaoszczędzić na kierownicy i mostku i dołożyć do lepszych pedałów. Poniżej 200zł można kupić bardzo fajne platformy a im więcej dołożysz tym fajniejsze :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kierownic za rozsądne pieniądze polecam PRO FRS i PRO KORYAK, obecnie używam XLC All Mtn ale za krótko ją mam żeby chwalić. Wersji od groma różnych więc na pewno coś dla siebie znajdziesz. Giant Trance to nie maszyna do DH żeby się w jakieś Renthale zaopatrywać... no chyba, że to sprzęt do lansu, to wtedy kupuj tylko ładne i drogie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Brombosz napisał:

Z kierownic za rozsądne pieniądze polecam PRO FRS i PRO KORYAK, obecnie używam XLC All Mtn ale za krótko ją mam żeby chwalić. Wersji od groma różnych więc na pewno coś dla siebie znajdziesz. Giant Trance to nie maszyna do DH żeby się w jakieś Renthale zaopatrywać... no chyba, że to sprzęt do lansu, to wtedy kupuj tylko ładne i drogie :) 

Wiesz co, ja renthale po prostu kojarzę jeszcze z MX i dlatego o nich wspomniałem, bo tam były całkiem solidne - nawet po nie takiej lekkiej glebie w zakręcie się tak nie gięła moja. Wracając do rzeczy, ten PRO KORYAK 40mm nawet może być (szukałem 35mm i krótszych, ale 5mm chyba nie powinien zrobić aż takiej różnicy?). Kierownice tak, jak mówiłem, na razie przetestuje jak się jeździ po zmianie mostka.

 

11 godzin temu, akkwlsk napisał:

Przy mostku 35mm poszedłbym w szersze wiosło, okolice 780 nawet skoro jeździsz w rozmiarze L.  Zaraz pewnie ktoś zacznie krzyczeć że bez sensu, ale jak nie spróbujesz to nie będziesz wiedział :) a w terenie te parę centymetrów robi robotę.  Na allegro często pojawiają się komplety mostek+kiera pochodzące przeważnie z nowych rowerów, bo ktoś postanowił wsadzić graty z wyższej półki.  Ważnym parametrem przy wyborze kierownicy jest też backsweep, czyli odgięcie do tyłu. Nie wiem co lubisz, bo jedni wolą bardziej inni mniej, ale warto żebyś wziął ten parametr pod uwagę przy wyborze kiery. Ja osobiście nie zszedłbym poniżej 9 stopni. 

Co do pedałów - tylko i wyłącznie takie z wymiennymi pinami. Nie pisałeś nic o budżecie, ale na Twoim miejscu spróbowałbym zaoszczędzić na kierownicy i mostku i dołożyć do lepszych pedałów. Poniżej 200zł można kupić bardzo fajne platformy a im więcej dołożysz tym fajniejsze :) 

Czyli mówisz, żeby od razu kupić komplet, a nie stopniowo mostek->kierownica?
Plus, mógłbyś jakieś pedały polecić (w różnych okolicach cenowych od 150-300).

No i dodatkowo, słyszeliście w ogóle o tych mostkach, które wcześniej wysłałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to wszystko znane i cenione firmy, nie ma lipy.

Ja bym od razu szedł w komplet, bo skrócenie mostka zmienia nie tylko pozycję na rowerze, szersza kierownica niweluje efekt skrócenia mostka i poprawia kontrolę nad rowerem. 

Jeśli koniecznie chcesz na maszynach, to np. Dartmoor stream pro (alu), czy Nukeproof Neutron lub jego liczne klony (plastik ale z pinami wymiennymi) z tych tańszych (~160zł).      Ale trzeba się liczyć z tym, że w takich pedałach są po jednym, czasem po dwa łozyska maszynowe i ślizgi, które podobno lubią łapać luzy. 

Jeżeli nie masz nic przeciwko zwykłym kulkom, to bardzo cenione są Shimano Saint (około 220zł nowe) albo z tańszych zwykła wersja Dartmoor stream(90zł) też daje radę. Nawet najtańsze wellgo czy VP z wymiennymi pinami nie są złe, tylko nie są zbyt piękne, oraz dosyć grube - przez co łatwiej zaryć pedałem o ziemię na zakrętach i nie tylko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, akkwlsk napisał:

Tak, to wszystko znane i cenione firmy, nie ma lipy.

Ja bym od razu szedł w komplet, bo skrócenie mostka zmienia nie tylko pozycję na rowerze, szersza kierownica niweluje efekt skrócenia mostka i poprawia kontrolę nad rowerem. 

Jeśli koniecznie chcesz na maszynach, to np. Dartmoor stream pro (alu), czy Nukeproof Neutron lub jego liczne klony (plastik ale z pinami wymiennymi) z tych tańszych (~160zł).      Ale trzeba się liczyć z tym, że w takich pedałach są po jednym, czasem po dwa łozyska maszynowe i ślizgi, które podobno lubią łapać luzy. 

Jeżeli nie masz nic przeciwko zwykłym kulkom, to bardzo cenione są Shimano Saint (około 220zł nowe) albo z tańszych zwykła wersja Dartmoor stream(90zł) też daje radę. Nawet najtańsze wellgo czy VP z wymiennymi pinami nie są złe, tylko nie są zbyt piękne, oraz dosyć grube - przez co łatwiej zaryć pedałem o ziemię na zakrętach i nie tylko. 

Dartmoory https://rowerowy.com/sklep/czesci/pedaly/platformowe/prod/dartmoor-stream-pro wydają się być spoko - cenowo też. Nukeproofy https://rowerowy.com/sklep/czesci/pedaly/platformowe/prod/nukeproof-electron-evo są nawet tańsze, ale materiał: kompozyt (nylon i włókno szklane)? Niby tylko niecałe 100g mniej od alu, więc może nie jest tak źle z wytrzymałością. Testowałeś to albo ktoś z Twoich znajomych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem parę razy na Dartmoorach, bo mój teściu ma takie w swoim rowerze - trzymają but całkiem dobrze.

Nukeproof to jakaś chińska pozycja z katalogu, bo te same pedały są sprzedawane pod kilkoma nazwami, np. Superstar (z popularniejszych) - nie jeździłem na nich, ale zbierają dobre opinie. 

Ja osobiście z tych dwóch pozycji to wybrałbym Shimano Saint MX80 ;)  Na tych też nie jeździłem, ale znam dobrze shimanowske łożyska kulkowe i generalnie są nie do zdarcia. Dużo pinów, ładne, trwałe - czego chcieć więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...