Skocz do zawartości

james5

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    James
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

325 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika james5

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. @Mihau_ https://www.bikestacja.pl/zebatka-garbaruk-36t-owalna-104-bcd-czarna-p-19995.html <- Taka? Warta swojej ceny? Ogólnie Garbaruki zna tylko z kaset 11-51 12s i były trochę drogie, ale miały nie wiem czemu dobre opinie. Widzę, że owalna - no cóż, przetestuję. I jeszcze pytania - jak się zużywa? Pytam, bo nie mam problemu dopłacić, jeśli żywotność rzeczywiście się wydłuży (nie lubię zdejmować korby). @NerfMe Nada się do trailówki wg. Ciebie? Cena rzeczywiście niska, ale jak zużycie?
  2. Cześć, chcę kupić zębatkę Narrow Wide 36t 104mm. Chyba większość jest z alu. Nie wiem też co z owalnością, bo nigdy nie korzystałem, chociaż mam wątpliwości czy wykorzystam potencjał. Może ktoś polecić jakąś dobrą zębatkę / firmę w normalnych pieniądzach (powiedzmy do 150zł, ale jeśli jakaś zębatka naprawdę jest tego warta, to nie mam problemu trochę dopłacić)? Dzięki
  3. Co do kompatybilności Shimano, to tutaj masz ich oficjalną rozpiskę: https://productinfo.shimano.com/#/com?acid=C-432&cid=C-432
  4. Przeczytałem jeszcze raz co @Molekplnapisał i żebym dobrze zrozumiał: - Przerzutka Tył 11rz RD-M5120 SGS - CSM7000 11-46 (lub 11-42 jeszcze nie zdecydowałem) kaseta 11rz - CN HG701 łańcuch 11rz 116 - Manetka Deore SL-M5100 11rz. będą kompatybilne zarówno z 1x11 jak i 2x11, tak? Przy 1x11 rozumiem, że wymagana jest zębatka typu narrow-wide. Jednak czy przy 2x11 również zalecana jest zębatka narrow-wide albo inaczej - czy będzie przeszkadzała? I jeszcze jedno pytanie - skąd mam wiedzieć ile ogniw ma mieć łańcuch? Kupić 118 i skracać czy to jest jakaś oczywistość?
  5. Kaseta Shimano CS-M5100 (11-51) też ma takie przejście.
  6. Czyli albo M5100 z kasetą CS-M5100 11-51 albo M5120 z kasetą CS-M7000 11-46? To się jeszcze dopytam - czy oprócz wartości estetycznej dają coś duże kółka w tylnej przerzutce? Pytam, bo być może lepiej jest zrobić 2x11 z małymi kółkami w przerzutce i zwykłym blatem z przodu (nie narrow-wide). Zostawiając 2x11 (11-46) w zamyśle jedynie o prostocie (mając 11 biegów to już chyba w ogóle nie będę używał mniejszej zębatki z przodu).
  7. Ciekawe tylko czy ta linia łańcucha jest podana dla któregoś z biegów czy średnia z obu. Ale skoro razem z @Dokumosapiszecie, że powinno być ok, to raczej Oprócz dojazdów i wycieczek jeżdżę głównie po lesie. 2x chciałem głównie dlatego, że druga zębatka z przodu jest praktycznie przeze mnie nieużywana. Jest mi wygodniej przemęczyć się na największym biegu z tyłu na podjeździe niż męczyć ze zmianą tych z przodu i dostosowaniem tych z tyłu. 11 biegów z tyłu to miała być kwestia wygody użytkowania. Wtedy też niepotrzebny byłby mi bieg z przodu, stąd 1x. Jak zacząłem podliczać, to wychodziło mi, że między 1x12 a 1x11 to różnica 200zł i jeśli miałbym wykładać już z 1000, to jest to mała różnica, a dostaję więcej w zamian. Co do zamawiania z Ali to nie wiem, bo chciałbym to zrobić jak najszybciej - póki jest pogoda. EDIT: Zestaw 1x11: - Manetka Deore SL-M5100 11rz. obejma - Przerzutka tył Deore RD-M5100 1x11rz SGS - Kaseta Sram PG-1130 11-42 11 speed - Łańcuch KMC X11 EL Black Tech x118 Sumuje się do ~750zł bez przedniej zębatki Zestaw 1x11: - Przerzutka Tył SLX RD-M7100 1x12rz SGS - Manetka SLX SL-M7100 Prawa 12rz obejma - Kaseta SRAM NX Eagle PG-1230 - łańcuch KMC X12 Black Tech 12rz. czarny Sumuje się do ~950zł bez przedniej zębatki Wiem, że pewnie da się to zrobić taniej (oba zestawy), ale bez czekania na przesyłki udało mi się znaleźć tylko te zestawy.
  8. @KSikorskiTylna piasta to GIANT Tracker Boost 12x148. @DokumosaCzy taki offset robi się jakimiś specjalistycznymi podkładkami? Mógłbyś napisać (ew. podesłać link) które miałeś na myśli? Tak podejrzewałem, że może być nieciekawie z przodu. Co do tego, że będzie bez koronki 10t - teraz na najcięższym biegu (36t z przodu i 11t z tyłu) jest ok. Nie jeżdżę na zjazdy z kategorii 60 kmph. Jak się napędzę na tych moich, to jest w miarę ok. Z tego co widziałem sporo osób jeździ z 1x12 w konfiguracji 32t z przodu i 10-51 z tyłu, więc najcięższy bieg i tak mają "lżejszy" (32/10 vs 36/11). A te 50t/51t (w najlżejszym biegu z tyłu) akurat wypełni pustkę na podjazdach. Co do 1x11 vs 1x12 - jest to różnica 1000zł vs 1200zł, więc cenowo już nie ma dużego przeskoku. No chyba że mówiłeś o sensowności rozwiązania.
  9. Część, W skrócie teraz skończył mi się napęd 2x10. Według pana z serwisu łańcuch rozciągnięty poza skalę (mierzył), część biegów na kasecie tez się już nie nadaje, a przednia zębatka (jedna z dwóch - 36t) w stanie mocno średnim. Obecnie mam: - Kaseta: SHIMANO HG50, 11-36T, 10rz. - Przerzutka tylna: SHIMANO Deore M610 - Mechanizm korbowy: SHIMANO FC-M627, 36/22T - Przerzutka przednia: SHIMANO Deore M618 Z przednich biegów bardzo rzadko korzystam. Praktycznie ciągle jeżdżę na zębatce 36t. Uznałem, że jeśli mam już coś wymieniać, to może warto również zrobić lekki upgrade. I teraz szukam jakiejś podpowiedzi co zrobić, bo jest parę kwestii, z którymi nie wiem co zrobić: 1) Z tyłu wsadzić 11 czy 12 rzędową kasetę? Szukałem czegoś na klasyczny bębenek hg, ale nie znalazłem za dużo produktów dla 12rz. Na początku głównie znalazłem same garbaruki za ponad 1k, ale w końcu znalazłem coś normalniejszego - sram pg1230. Boję się jednak, że za 3 lata przy wymianie napędu zostaną same garbaruki po 1k i nie będzie w czym przebierać. 2) Z przodu zostawić 2 biegi czy je usunąć i wsadzić zębatkę narrow-wide. Nie wiem jednak co z kompatybilnością mojej korby w przypadku wsadzenia narrow-wide i wyrzucenia biegów z napędem 1x12. Z jednej strony, jak już mam te biegi, to mogą zostać. Z drugiej jednak strony właściwie już bardzo rzadko z nich korzystałem, a i tak trzeba wyjąć korbę, żeby wymienić zębatkę z przodu. Jeśli bym zostawił, to chyba musiałbym zdecydować się na 2x11 (nie ma 2x12)? Zestaw, o którym myślałem: 1) 1x12: - Manetka SLX SL-M7100 12rz - Przerzutka Tył SLX RD-M7100 1x12rz SGS - Kaseta Sram NX Eagle HG PG1230 12-rzędowa 11X50 - Katana Razorblade Oval Narrow Wide tarcza korby zębatka 104mm 36T lub Katana Chainsaw Narrow Wide tarcza korby zębatka 104mm 36T - Łańcuch KMC X12 Black Tech 12rz. czarny (nie wiem ile oczek) Post może przydługawy, bo chciałem zebrać myśli co zrobić. Może jednak ktoś coś podpowie/doradzi albo powie, że tak się nie opłaca i lepiej inaczej. Dzięki
  10. Witam, chcę wymienić hamulec (na SLX br-m7120) i tarczę ze 180mm na 203mm. Potrzebuję wybrać adapter do przedniego widelca (ROCK SHOX Sektor Silver TK Solo Air). Wiem, że musi to być adapter post na postmount. W tym momencie jest zainstalowana tarcza 180mm, ale jest już jakiś adapter, najprawdopodobniej SMMA90-F 180 P/P. Czy muszę w takim razie szukać adaptera ze 160 na 203mm, czy mam kupić adapter (160->180) do adaptera (180->203), czy jak to wygląda? Znalazłem dwa adaptery pod 203mm: SMMA-F 203 P/P i SMMA90-F 203 P/P.
  11. Dzięki! Przód rzeczywiście prawie plug&play. A co zrobić z tyłem? Jakoś przyczepić stary przewód do nowego i "wyciągnąć", czy są jakieś bardziej cywilizowane sposoby? Co do kompatybilności klamki z dźwignią biegów, to zdaję sobie sprawę, że będzie to szło razem z wymianą napędu, a przynajmniej jego części
  12. Witam, obecnie mam seryjne hamulce SHIMANO M365 (rower z 2017) i chcę wymienić na czterotłoczkowy (shimano slx BR-M7120). Kiedyś można było spotkać aukcje z "gotowymi" zestawami - zalanym zestawem zacisk z dźwignia hamulca. Jak przeglądam obecne aukcje, to są głównie osobno zacisk i dźwignia. Jeśli chciałbym kupić osobno, to czy czeka mnie również wymiana przewodu czy może zostać ten seryjny? Na przewodzie napisane jest tylko SHIMANO.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...