Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] Aeris 320 PRO vs Epicon X1 RL-R


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie, który lepiej wybrać.

Główna różnica to oś 15mm w Aeris'ie, czy jest to aż tak duży plus, żeby wybrać go zamiast Epicona?

Poza tym Aeris jest kilkadziesiąt zł tańszy i ma tłumik, który pozwala ustawić jak mocno może pracować amorek w trybie zablokowanym.

Epicon jest trochę lżejszy i ma blokadę z manetki.

Obydwa amorki mają rozbieralny tłumik i dostępne części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok 100mm i w obecnym sprężynowym RS XC30 mam blokadę w manetce i używam dość często na asfaltach, ale myślę, że bym przeżył z blokadą na goleni.  Najbardziej interesuje mnie ogólna sztywność i ewentualne luzy przód-tył w tych amorkach. No i charakterystyka pracy, ale z tego co szukałem to o Aerisie nie ma za dużo, ciekawy jestem czy będzie porównywalny do Epicona właśnie. Moja jazda nie jest mocno wymagająca, taka szybka jazda typu maraton czy lekkie XC bez jakichś większych skoków czy jazdy po rock gardenach.

@Dokumosa

W tych wersjach o których piszę tłumiki są  rozbieralne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale bluepill nie wierz.

Mnie też zapewniali że mają wszystko do aerisa 320 (pod 26"), włącznie z wykwalifikowaną kadrą, a gdy przyszło co do czego, a mój widelec w dziwnych okolicznościach umarł, to nie dość że nie raczyli do niego nawet zajrzeć (nie proszę nie wysyłać, nic się nie da zrobić), to nawet nie szło kupić samych części, by bez ich pomocy ogarnąć temat.


Chociaż dopóki aeris działał, to było pięknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za taką informację. Wcześniej trochę czytałem po forum i widziałem raczej pozytywne opinie, ludzie pisali, że się do nich dzwoni, płaci i odbiera towar, bez większych przeszkód.

Mógłbyś napisać coś o samej pracy Aerisa i jaką wersję miałeś, opinii jest bardzo mało, a może się przydać komuś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja 320RL, blokada na goleni, teflonowe golenie, waga poniżej 1500gr.

pracował lepiej niż RockShox, ale słabiej niż Fox.

wybierał to co miał, w końcówce skoku gwałtownie się utwardzał (na ostatnich 2cm).

używany głównie na pomorzu, parę razy w górach, dawał radę, chociaż miał upierdliwie duży zakres regulacji tłumienia.

gdyby w dziwny sposób nie umarł, pewnie jeździłby ze mną dalej.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Epixona X1 jak w temacie to chodziło o ten:

Najważniejszy skład tego amortyzatora: 

Dolne golenie:  http://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/lagi/dolne_dolne-lagi-amortyzatorlw-suntour-epicon-x1/7

Górne golenie: http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/lagi/gorne_gorne-lagi-amortyzatorow-suntour-epiconepixon-118-cala/288 - Zmieniona sterówka na stalową

Kartridż/tłumik: http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/kartridze-i-podzespoly/kartridze_kartridz-blokady-skoku-suntour-epiconepixon-rl-r/1121

Amortyzator nowy po serwisie zerowym z wymienionymi częściami na lepsze tj uszczelki tłoczka na lepsze nowej generacji co powoduje bardzo płynną prace amorka oraz  złączki sprężyn negatywnych które są zamiast zwykłego tworzywa zostały zamienione  na złączki z czystego teflonu

Waga z manetką 1874 gram. Gdyby była aluminiowa rura to był by na pewno lżejszy lecz cena ta nie była by 600zł lecz sporo większa

 

f193.jpg?0.6346515002606772

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bugmenot1 Suntour produkuje budżetowe amorki jak także wyższej półki. Jeśli uważasz że to uginacze z marketu to mam rozumieć że  wszystkie rowery z różnych markowych firm  też są zwykłe z marketu, gdyż sporo rowerów firmowych ma właśnie Suntoura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że nic poniżej AION-a ze stajni Suntour-a do sensownej jazdy się nie nadaje

Mówiąc o sensownej jeździe mam na myśli coś więcej niż MTB po płaskim polu, lub po leśnych drogach bez zjeżdżania na bezdroża.

Oczywiście to jest moje zdanie i nie oczekuję że ktoś się z tym zgodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin_321 to zależy kto jak jeździ bo znam osoby co nawet z XCM-a są bardzo zadowoleni.

Co do amortyzatorów powietrznych tych budżetowych, to znam temat dobrze przez co staram się je całkowicie rozpracować i zrobić z tego dużo lepszy sprzęt

Na razie opracowałem dużo lepsze uszczelki tłoczka wraz ze specjalnym rzadkim olejem ( nie przekładniowy i nie do amortyzatorów) co daje dużo lepszą pracę przy niskich temperaturach

Także już opracowałem złączki spreżyn negatywnych wymieniając je z plastikowych na teflonowe co będzie zapobiegało ździeraniu się aluminium z popychacza tłoka

W najbliższym terminie przyleci do mnie smar z USA który ponoć jest rewelacyjny do amorków. Wytrzymuje nawet temperaturę  - 60 stopni co w zimie zapobiega mulenie amorka

W Planie mam opracowanie

      1. Otwarta kąpiel olejowa w Raidonach i Epixonach - mam na myśli w rurze goleniowej

      2. Przerobienie amorków na Dual Air szczególnie Raidony i Epixony

      3  Zabawa w zmianie koloru anody  w amorkach Suntour

     4.  Dużo lepsze tuleje ślizgowe  

     5. Dobra współpraca z firmą SKF przez co jestem na etapie załatwiania uszczelek kurzowych z firmy SKF do amorków Suntour

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem, że z kupnem Aerisa nie będę ryzykował, opinie są różne i nie do końca wiadomo jak z dostępnością części.

Teraz wybór jest pomiędzy Manitou Marvel Comp, a fabrycznym Epiconem X1 RL-R (nie z tego tematu). Cena podobna, oba pod oś 15mm, Epicon trochę lżejszy. W grę wchodzi jeszcze Recon Gold TK, ale tłumik TurnKey mam w obecnym i nie jest to nic specjalnego.

Ewentualnie jeszcze widziałem Manitou R7, tu minusem golenie 30mm i zwykła ośka QR, za to waga chyba najmniejsza ze wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...