Skocz do zawartości
malutki

[ ... g] Force Bellona 27,5" dla MLP

Rekomendowane odpowiedzi

malutki

Jako że moja luba stwierdziła ze chce zamienić damkę na MTB padła propozycja złożenia roweru. Jako że w sklepach jej się nic nie podobało stwierdziłem że coś złożymy. Na początku był problem z ramą, miała być "ładna" ;-) Po długich poszukiwaniach i rozważaniach różnych opcji: peak 29 lady, cube wls, scott contessa, liv itd. Wybór padł na Force Bellona 27,5 w rozmiarze 18 i kolorze white gold. Mam nadzieję że będzie pasować.

Rower budowany pod typowe XC, ale bez wyścigów, maratonów itd. Chciałbym w tym temacie pokazać postępy w budowie i pytać w razie ewentualnych niejasności. Na ten moment posiadam kilka części z dwóch poprzednich projektów. Zdjęcia postaram się sukcesywnie wrzucać. Na ten moment czekam na ramę. Cały rower chciałbym by ważył max 13 kg.

Wrzucam poglądową fotkę ramy i przykładowego rowerku złożonych na tej ramie:

 

pi271-146550-16-ram-force-bellona-mtb-27

http://www.sport8.sk/imgcache/4/e/pi271-146550-16-ram-force-bellona-mtb-27-5-damsky-bily-s-16-img-146550-16-det2-fd-11_-1_-1_70920.jpg )

ittn3un95qndz3skqnodv129d3i51i90biybt2ab

http://www.bike-forum.cz/foto/detail/46390-force-27-5-ram-mtb-force-bellona-damsky-bily-2017 )

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy)
Bottle Cage: (Koszyk na bidon)
Brake (Front): (Hamulec przedni)
Shimano M615
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano M615

Brake discs (Tarcze hamulcowe): Shimano SM-RT56 160mm

Cables: (Pancerze i linki)
Cassette: (Kaseta) 
Chain: (łańuch)
Crankset: (Korby)
Shimano M552 3x
Derlr (Front): (Przerzutka przednia)
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)
Fork: (Widelec)
Frame: (Rama)
Force Bellona 27,5 18"
Grips: (Gripy) Chiński silikon
Handlebar: (Kierownica) Syntace Vector 640 mm 250 g
Stem: (Mostek) Syntace F149 100 mm 145 g
Headset: (Stery)
Pedals: (Pedały)
Seat: (Siodło)
Seatpost: (Sztyca)
Easton EA50 31,6x400 mm
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)
Shifters: (Manetki)
Shimano SLX SL-M670 3x/10x
Skewers: (Zaciski koł)
Spacers: (Podkładki pod mostek)
Starnut: (Gwiazdka)
Tire (Front): (Opona przednia)
Tire (Rear): (Opona tylna)
Top Cap: (Top cap)
Tubes: (Dętki)
Wheel Front: (Koło przednie)
koło Giant P-XC2
-Hub: (Piasta)
-Rim: (Obręcz)
-Spokes: (Szprychy)
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska)
Wheel Rear: (Koło tylne) 
koło Giant P-XC2
-Hub: (Piasta)
-Rim: (Obręcz)
-Spokes: (Szprychy)
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska)
Misc : (Inne)

 

Razem : xxxx g

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Jaki ten wątek ma związek z głównym założeniem Działu o Lekkich Rowerach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
malutki
Jaki ten wątek ma związek z głównym założeniem Działu o Lekkich Rowerach?

a to nie jest podforum o projektach MTB HT? Chyba że źle zrozumiałem i mogę tutaj jedynie złożony rower pokazać?

Edytowane przez malutki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lesieque

To jest wątek w którym pokazujesz rower z założeniem light-bike, czyli rower który odchudzasz, wymieniasz części, bądź składasz finalny rower o niskiej, zazwyczaj ponadprzeciętnej wadze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • WojciechFix
      Przez WojciechFix
      Witam wszystkich, pytanie kierowane tylko osób które miały do czynienia z zagadnieniem.
      Nie potrzebuje gdybania.
      Mianowicie chcę złożyć ht z napędem 1x10 na sunrace ms3 [11 - 42] 10s mam do tego sram x9 type 2.1 na średnim wózku, przód to 30z nw. 
      Tutaj mam całkowitą pewność co do poprawnego działania. Natomiast co z kasetą mx3 [11 - 46] ? 
      Miał ktoś taką konfigurację? Czy przerzutka daje sobie radę?  Jak z kulturą pracy?  
      Wszystkie tematy jakie udało mi się znaleźć to jedno wielkie "być może"
      Dziękuję za konkrety.
       
    • Xerotkacy
      Przez Xerotkacy
      Moja przerzutka jest wyjątkowo kapryśna. Podróź w dół (cięższe przełożenia) nie sprawia jej problemów, ale przy podróży w górę (lżejsze) często się waha. Prawie każda próba zmiany przełożenia na większą zębatkę (zwłaszcza w zakresie, mniej więcej, od 5 do 10) jest nieskuteczna. Przytrzymuję dźwignię (założono tu Sram Apex do Sram GX5 - to Marin Gestalt 3), odpuszczam i słyszę charakterystyczne chrobotanie. Już wiem, że znowu nie wskoczyła. Często pomaga taki patent: przytrzymuję dłużej, żeby wrzucić na większą zębatkę i albo powtarzam czynność, albo przytrzymuję krótko, by zrzucić na mniejszą (bo czesto akurat o jedną nie chce przeskoczyć, a o dwie już tak). O co chodzi? Regulowali mi tę przerzutkę już w dwóch różnych serwisach i dalej chodzi (a raczej nie chodzi) tak samo. Podobno problematyczne są te Sramy 1x10 (i 1x11), ale aż tak?!
    • Dijx
      Przez Dijx
      Witam,
      Na sprzedaż praktycznie nowe siodło Force Alex Hole, przejechane ~100km na dwa razy, zero otarć etc.
      Niestety, nie do końca się dogadujemy, a szkoda.
      http://www.force.cz/sedlo-force-alex-hole-sportovni-cerno-bile/d-83597/
      http://www.force-components.pl/index.php?p4846,kod-20165-force-alex-hole-siodelko-rowerowe-270-g-czarno-biale
      70zł do negocjacji, w Gdańsku możliwość przymierzenia się.
      270g
       




    • HanSolo
      Przez HanSolo
      Niedawno nabyłem Gianta Trance 4 model na rok 2017. Postanowiłem wprowadzić w nim trochę zmian aby przystosować go lepiej w góry. Między innymi zakładam napęd 1x11 Shimano XT M8000. Ponieważ aktualnie jest 2x9 do zmiany idzie wszystko oprócz mechanizmu korbowego. Mechanizm ów to FSA Comet Modular z pająkiem na 4 śruby o rozstawach 96 i 68 (na stronie FSA widnieje informacja "96.68", która sugeruje że jest to rozstaw śrub 96,68mm - warto pamiętać, nie ma takiego rozstawu w zębatkach).
      Mój FSA Comet:
      https://shop.fullspeedahead.com/en/type/cranksets/comet-modular-crankset
      posiada możliwość demontażu pająka i założenie zębatki spiderless co też chcę uczynić. Demontaż odbywa się za pomocą takiego oto klucza (nasadki):
      https://shop.fullspeedahead.com/en/type/tools/modular-tool
      Niestety w kilku serwisach krakowskich, w których pytałem o ten klucz nie posiadali go. Tak ten serwis mniej wiecej wygląda:
      www.youtube.com/watch?v=77aQNNMaMpY
      Jest to klucz który oprócz pająków od korb FSA demontuje również zintegrowane zębatki Cannondale Hollowgram.
      Tu pan demontuje zębatki z szosowego Cannondale kluczem sprzedawanym przez tę firmę: www.youtube.com/watch?v=JaYi4splh9Q
      Czy ktoś wie w Krakowie lub okolicach mogę wykonać demontaż pająka z FSA Comet Modular?
      W polskich sklepach niestety nie znalazłem tego narzędzia.
       
    • Malinowy
      Przez Malinowy
      Na sprzedaż rower customowy na ramie Trek 8500. Pełna specyfikacja roweru podana w ogłoszeniu na olx (link poniżej)
       
      Rama: Trek 8500 Alpha Red Aluminium 18,6 cala
      Amortyzator: Rock Shox Reba Race 100mm z manetką Poploc 
      Piasty: Hope Pro II
      Szprychy: cieniowane 2,0-1,8
      Obręcze: Mavic XC717
      Zaciski do kół z tytanową osią qr9
      Opony: Geax Saguaro 2,0 x26 zwijane
      Korba: SLX FC m660 22/32/44
      Manetki : Sram X9
      Kaseta: XT (11-32)
      Łańcuch: XT hg93
      Hamulce: Shimano deore br-m615 klocki żywiczne f01a z radiatorem
      Tarcze hamulcowe: Shimano RT66 160 i 180 mm
      Przerzutka przód: XT FD m760 top swing
      Przerzutka tył: Sram X9
      Mostek: Bontrager blend 90 mm
      Kierownica: FSA XC280 620mm riser
      Chwyty: Ritchey WCS
      Sztyca: Kore Light 380mm
      Siodełko: WTB Rocket Pro 142mm
       
      https://www.olx.pl/oferta/trek-8500-18-5-cala-custom-reba-100mm-26-sram-x9-xt-slx-m615-CID767-IDnJJZ6.html
      cena 2800 PLN
       
×