Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
Rav9319

[Amortyzator/Damper] Serwis, jakie uszczelki oraz olej

Rekomendowane odpowiedzi

Rav9319

Witam.

 

Poszukuje informacji na temat swojego amortyzatora oraz dampera, ktore posiadam i chcialbym je wkrotce serwisowac, ale nie mam pojecia jakie uszczelki kupic, jaki olej i rzecz jasna, ile tego oleju do danego amortyzatora. W wiekszosci serwisow odmawiaja ze wzgledu na brak instrukcji obslugi :D

 

-Amortyzator Fox 34 Talas 130-160 FIT CTD Factory Kashima  (2014)

 

-Damper Fox Float CTD DPS BV 200x57 Factory Kashima

 

To wszystko co mam na temat amortyzatorow. Na wiecej nie liczcie, bo to informacje z aukcji na ktorych je kupilem.

Licze na Wasza pomoc forumowicze !!!

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
barbapapa11

To może lepiej odeślij je do autoryzowanego serwisu np. cult-bikes. To topowa półka, więc jeżeli nie masz żadnego doświadczenia w serwisowaniu innych amorków to możesz mieć problemy, szczególnie z pełnym serwisem dampera.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rav9319

Serwis dampera nie jest trudny z tego co widzialem, ale serwis amortyzatora owszem, lecz chcialbym sie czegos nauczyc i w szczegolnosci nie isc caly czas na latwizne, dlatego zaczynam od zgromadzenia danych na temat jakie uszczelki i jaki olej do amortyzatora i dampera. Co prawda nie mam zamiaru robic tego samemu a pod okiem kogos kto ma o tym pojecie. Prosze o wyrozumialosc i pomoc w znalezieniu takowych informacji. Dziekuje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rkopec16

chcesz zrobić podstawowy przegląd czy pełny ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rav9319

Raczej pelny bo nie wiem kiedy byl robiony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maczet190399

Pełny serwis dampera to życzę powodzenia bez doświadczenia. Sporo małych uszczelek, podkładek itp, odwrotnie założysz i będzie już problem. Lepiej oddaj do serwisu. Wichu, Spider (mniej polecany) oraz Expert Rowerowy. Po mimo informacji o zamknięciu na stronie próbuj telefon. Naprawdę warto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Do pełnego serwisu tłumika potrzeby jest azot, pompka wysokiego ciśnienia, uchwyt do trzpieni, zestaw uszczelek do komory olejowej, olej plus wiedza o głębokości osadzenia tłoka IFP ( tak z grubsza rzecz biorąc).

Serwis amorka to także komplet uszczelek łącznie z uszczelkami kurzowymi, dwa rodzaje oleju,narzędzia

https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=218

 

IMO przy tej klasie sprzętu ogranicz się do małego serwisu, a pełny serwis zleć fachowcom ( do nich nie zaliczamy Cult-Bikes)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rav9319

Kogo moge zaliczyc do fachowcow? Potrzebuje namiar na naprawde rzetelnych fachowcow.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularny

  • Podobna zawartość

    • Blu3kkk
      Przez Blu3kkk
      Posiadam rower B'TWIN rockrider 540, mam tam amortyzator Sr Suntour XCR EVO. mam problem z regulacja go. Regulacja dzialala do czasu gdy ta dzwignia od regulacji nie odpadla, wlozylem to ale regulacja nie dziala. Czy moge cos z tym zrobic i jak rozkrecic ten caly amortyzator? Z  gory dziekuje za pomoc 
    • Karbex
      Przez Karbex
      Witam,
      Zakupiłem rower Merida model MTB EN 14766. Jako iż jest to mój pierwszy tak 'profesjonalny' rower oczywiście na samym początku wszystko musiałem sprawdzić . W pewnej chwili dorwałem się do tajemniczej funkcji na amortyzatorze pt. 'preload'. Pokręciłem w prawo, lewo aby obczaić od czego to pokrętło, po czym...... zauważyłem dziwną zmianę. Niebieskie pokrętło po prawej (służące jak mniemam do blokowania i odblokowania amorka) przestało płynnie chodzić, a podczas kręcenia 'tykało' zgodnie z ilością mojego kręcenia (podobnie pokrętło strona lewa, choć te ma prosty schemat tyka, tyka, kawałek płynnie chodzi, tyka tyka). Podczas jazdy amortyzator bez względu na ustawienie pokręteł, amortyzator był sztywny jak skała. I teraz pytanie do Was. Jako iż jestem nowy w tematyce tak skomplikowanej mechaniki rowerowej potrzebuję prostego na chłopski rozum wytłumaczenia. 1. Od czego służy to pokrętło, 2. Co mogłem zepsuć, 3. Czy według mojej bardzo prosto wyjaśnionej sprawy, coś zepsułem, 4. Czy powinienem udać się do serwisu, czy uda mi się naprawić to na własną rękę.
      Dziękuje za wszelaką uwagę, Pzdr.
      (P.S.: Przepraszam za wytłumaczenie niczym z epoki kamienia łupanego, lecz nie wiem jak można to opisać )
    • Marcel.L
      Przez Marcel.L
      Czy można wymienić amortyzator w crossie (scott sub corss 30) z amortyzatorem o skoku 63mm  na 100mm lub większyn ?
       
    • Bleidd
      Przez Bleidd
      Witam, 
      W tej chwili posiadam damper fox triad 100mm. Ostatnio mi się popsuł, wiec stwierdziłem że kupię nowy. 
      Mój budżet to 500 zł.
      Jakby się dało, chciałbym kupić damper z trochę większym skokiem. 
    • lapaczynskiwiktor
×