ktoto Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 Witam,niestety w moim rowerze zauważyłem pęknięcie ramy na prawej skośnej rurze tylnych widełek. Napisałem do sprzedawcy wraz ze zdjęciami, sprzedawca wysłał maila do producenta i dostałem decyzję odmowną, ze względu na mechaniczne uszkodzenie ramy. Stwierdzi to po niewielkich zarysowaniach ramy poniżej pęknięcia i kilku niewielkich odpryskach lakieru... Gdyby faktycznie byłoby to uszkodzenie mechaniczne to po szlifie rama wyglądałaby całkiem inaczej, a po mocnym uderzeniu z boku byłby raczej widoczny ślad od uderzenia i raczej rama pękłaby od strony koła, a nie od strony zewnętrznej, czy się mylę? W załączniku przesyłam zdjęcie z zaznaczonymi "dowodami" na uszkodzenie mechaniczne W jaki sposób najlepiej się odwoływać? Cytuj
TheJW Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 Musisz jakoś udowodnić, że to nie jest skutek uszkodzenia mechanicznego. Właściwie...jakie inne uszkodzenie miałoby to być? Raczej od stania na wystawie ramy nie pękają. Przede wszystkim - walcz ze sprzedawcą, nie z producentem. Chyba, że zakupiłeś bezpośrednio od tego drugiego. W ostateczności pozostaje Ci kontakt z UOKiK, Cytuj
ktoto Napisano 31 Lipca 2017 Autor Napisano 31 Lipca 2017 Myślę, że najłatwiej stwierdzić uszkodzenie mechaniczne i nie uwzględnić reklamacji. Oględzin dokonali na podstawie zdjęć... Będę walczył, na razie grzecznie... Myślisz, że opinia rzeczoznawcy sądowego z zakresu uprawnień wytrzymałości materiałów będzie wystarczającym dowodem? Czy opinia lokalnego sklepu może też pomóc?? Cytuj
TheJW Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 (edytowane) Myślisz, że opinia rzeczoznawcy sądowego z zakresu uprawnień wytrzymałości materiałów będzie wystarczającym dowodem? Nie jestem prawnikiem ani żadnym specjalistą, ale jeśli ktoś taki jest - to z pewnością jego opinia będzie niezbitym dowodem. Pytanie tylko, czy opłaca się w to bawić? Czy opinia lokalnego sklepu może też pomóc? Wydaje mi się, że może to nie być traktowane jako wiarygodny dowód. Mam wrażenie, że to mogłoby działać na zasadzie - miałem stłuczkę, ubezpieczyciel wypłacił mi 5tys. zł, ale Waldek kolega Mirka co warsztat za stodołą prowadzi powiedział, że powinni co najmniej 7,5tys. Ale podkreślam - wydaje mi się. No chyba, że sklep jest oficjalnym dystrybutorem/serwisem Focus'a. To takie jakby ASO. Edytowane 31 Lipca 2017 przez TheJW Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 31 Lipca 2017 Mod Team Napisano 31 Lipca 2017 Z ciekawości zapytam- widziałeś na własne oczy odmowę z Focusa? Wrzuć fotki tego uszkodzenia. Cytuj
ktoto Napisano 31 Lipca 2017 Autor Napisano 31 Lipca 2017 Tak widziałem odmowną odpowiedź z Niemiec Oto najistotniejsza jej część: "unfortunately we have to deny the warranty. The frame shows several impacts and scratches near the crack, so it's caused by an external damage."Zdjęcie ramy poniżej wraz z zaznaczonymi "dowodami" Cytuj
TheJW Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 (edytowane) Łohoho! Normalnie dziury, jakbyś z Kałacha strzelał! Użytkownicy oczekują, że rowery będą ładne, jak najmniej porysowane itd. Ale żeby i producentowi na tym zależało?! Szok! Wiadomo, wydaje się to przesadzone. Ale z drugiej strony trudno nie zrozumieć polityki firmy - kierują się zapewne gotowym schematem, na którego końcu jest "Tak" lub "Nie". Edytowane 31 Lipca 2017 przez TheJW Cytuj
ktoto Napisano 31 Lipca 2017 Autor Napisano 31 Lipca 2017 Zapewne masz rację, że traktują każdą reklamację 0 1. Ale kierując się logiką, na pęknięcie w wyniku szlifu nie wygląda, bo zarysowania za małe. Gdyby był strzał z boku to raczej rama pękłaby od strony wewnętrznej, a od strony uderzenia byłoby wgniecenie?Co do opłacalności rzeczoznawcy, to muszę się zorientować jaki jest tego koszt... A może w akcie ostatecznej desperacji narobić trochę szumu na stronie focusa na fb, jak traktują klientów? Cytuj
TheJW Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 A może w akcie ostatecznej desperacji narobić trochę szumu na stronie focusa na fb, jak traktują klientów? To zawsze jakiś pomysł. Ale to ostateczność. Najpierw postaraj się załatwić sprawę po ludzku. Przedstaw im te argumenty, które przedstawiasz nam. Jeśli sprzedawca będzie OK, nie powinien robić kłopotów. Pewnie nie będzie się jakoś specjalnie palił do pomocy, ale powinien chociaż wywiązać się ze swoich obowiązków. Gdyby był strzał z boku to raczej rama pękłaby od strony wewnętrznej, a od strony uderzenia byłoby wgniecenie? Zapewne tak by było. Ale oni widzą rysę, więc mają podstawę do odmowy - nawet wbrew logice. Tak to już jest w dzisiejszych czasach, że nie logiką się kierujemy, a chęcią zysku. Swoją drogą - ciekawe, jak w tej sytuacji zachowałby się Trek słynący z gwarancji i podejścia do klienta.... Cytuj
ktoto Napisano 1 Sierpnia 2017 Autor Napisano 1 Sierpnia 2017 Sprzedawca wydaje się w porządku. Jest niby dzisiaj w Niemczech w fabryce Focusa i będzie przedstawiał moje argumenty, ale zaznaczył, że serwis niechętnie zmienia zdanie, ponieważ się na tym zna i ma duże doświadczenie... (jeśli mają duże doświadczenie to raczej średnio świadczy o trwałości ich ram? ) Pozostaje nic innego jak czekać na odpowiedź.Co do Treka, kolega pracował kiedyś w sklepie i nigdy nie było problemu z ich wymianą, ale raczej nikt nie chciałby się o tym przekonać na własnej skórze Cytuj
tadeuszwlodarczyk Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 To jak przywaliłeś? Wygląda to na szlif bokiem.. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj
ktoto Napisano 1 Sierpnia 2017 Autor Napisano 1 Sierpnia 2017 Mi to nie wygląda na szlif. Gdybym przeszlifował to cała prawa strona byłaby przeszlifowana. To jest użytkowany rower MTB, który jest narażony na błoto, gałązki, szyszki, jakiś żwirek, który może spowodować niewielki odprysk lakieru... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.