billkozbi Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 Witam serdecznie, po zimie postanowiłem wymienić w swoim rowerze cały napęd. Wykręciłem korbę m361 i suport BB-UN26 z mufy po czym wkręciłem suport BB-52 na dwóch podkładkach 2.5mm od strony zębatek (prawa) i na jednej podkładce 2.5mm od drugiej strony (lewa). Zrobiłem to zgodnie z zaleceniami producenta dla mufy o długości 68mm. Następnie założyłem korbę m590 i okazało się, że przednia przerzutka nie jest w stanie wrzucić łańcucha na największą zębatkę: Niestety, nie dało nic regulowanie położeniem przerzutki śrubą oznaczoną H. Myślałem też o tym, żeby jedną podkładkę przełożyć na lewą stronę, ale niestety po lewej stronie jest krótszy gwint i boję się, że może tego nie wytrzymać. Czy wiecie jak poradzić sobie z zaistniałą sytuacją? Czy muszę kupić odpowiednio dopasowany suport dla hollowtecha dla muf 68mm? Czy najzwyczajniej w świecie moja rama się do takiej przekładki nie nadaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
byh81 Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 A po wykręceniu śruby regulacyjnej sprawdzałeś czy ręcznie da się wypchnąć przerzutkę jeszcze trochę żeby ogarnęła duży blat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 proszę, podobny problem, nie chcę mi się wróżyć jakie miałeś stopniowanie, a jakie założyłeś, ale ślepo strzelając obstawiłbym identyczną sytuacjęhttps://www.forumrowerowe.org/topic/216806-przerzutkakorba-problem-z-przerzutkami-po-wymianie-korby/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
billkozbi Napisano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 A po wykręceniu śruby regulacyjnej sprawdzałeś czy ręcznie da się wypchnąć przerzutkę jeszcze trochę żeby ogarnęła duży blat? Po wykręceniu śruby nie ma problemu żeby objęła dużą zębatkę. Rozumiem, że sprowadza się to do tego żeby podciągnąć trochę linkę na przerzutce? Jeśli tak to widzę kolejny problem - linia przedłużająca najmniejszy blat pokrywa się z zębatką nr 5 na tylnej przerzutce. Czy to nie będzie powodowało, że na przełożeniu 1x1 będzie większe niż zwykle tarcie i łańcuch będzie się szybciej zużywał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
byh81 Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 Tak trzeba podciągnąć linkę, ale jednocześnie sprawdź czy z najmniejszym blatem nie będzie problemów. Poczytaj temat co podrzucił Looser a może coś się rozjaśni. Jeżeli chodzi o linię łańcucha to musisz sprawdzić jaka była na starej korbie a jaka jest na tej, ale to raczej się robi przed zakupami żeby nie było takich problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
billkozbi Napisano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 Tak trzeba podciągnąć linkę, ale jednocześnie sprawdź czy z najmniejszym blatem nie będzie problemów. Poczytaj temat co podrzucił Looser a może coś się rozjaśni. Jeżeli chodzi o linię łańcucha to musisz sprawdzić jaka była na starej korbie a jaka jest na tej, ale to raczej się robi przed zakupami żeby nie było takich problemów. Podkręcę linkę na przedniej przerzutce, zapnę łańcuch i zobaczymy. Nie zdawałem sobie sprawy, że przy zmianie napędy muszę brać tyle rzeczy pod uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Trzeba było najpierw pytać, potem kupować ;-) A czy dobrze rozumiem, że nie splanowałeś muf suportowych? Istnieje ryzyko, że za długo się nie pocieszysz nowym suportem. Twoja przerzutka działa z korbami 42-32-22 a kupiłeś 44-32-22 czyli różnica między średnią a patelnią to 12T zamiast 10T. Spróbuj podnieść wodzik na 5mm nad zębatkę zamiast książkowych 1-3mm. U mnie zadziałało ale na dedykowanej chodzi lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Maja 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Jeżeli to fd590 a tak wygląda to dziwne dość, coś musi przeszkadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
byh81 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Witboj w sobotę przy okazji wizyty w lokalnym sklepie rowerowym pytałem o planowanie muf suportu gdybym chciał założyć korbę ze zintegrowaną osią, pani szefowa z pracownikiem serwisu wywalili na mnie oczy że nie wiedzą o co chodzi, że nigdy czegoś takiego nie robili i że nie jest coś takiego potrzebne. Bo już w wielu rowerach zakładali zewnętrzne łożyska i nikt się nie skarży. Więc jest potrzebne czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Wystarczy, żebyś poczytał jak wiele osób narzeka na "niską żywotność" HT2. Ci co mają splanowane robią tysiące kilometrów i łożyska nadal oryginalne. Tak naprawdę to wszystko zależy jak masz wykończone mufy fabrycznie. Poznasz w praniu - jeżeli łożyska polecą szybko to przed zmianą suportu koniecznie splanuj. Jeżeli pojeździsz długo to znaczy, że fabrycznie rama pod HT2 była wykonana OK. Chodzi o to, że obecnie wiele ram jest fabrycznie przygotowywanych pod HT2. Ponieważ ta sama rama (pomijam malowanie) jest stosowana raz w tańszym, raz w droższym modelu to raz rower jest sprzedawany z HT2, a raz ze starszym rozwiązaniem - ale to nie znaczy, że HT2 od razu nie pasuje bez planowania w takiej sytuacji. P.S. Jakbym mojej żonie założył do roweru HT2 bez planowania też by się nie skarżyła. Przy przebiegu 100-200 km rocznie pewnie dłuuugo by pojeździła :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
billkozbi Napisano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Wystarczy, żebyś poczytał jak wiele osób narzeka na "niską żywotność" HT2. Ci co mają splanowane robią tysiące kilometrów i łożyska nadal oryginalne. Tak naprawdę to wszystko zależy jak masz wykończone mufy fabrycznie. Poznasz w praniu - jeżeli łożyska polecą szybko to przed zmianą suportu koniecznie splanuj. Jeżeli pojeździsz długo to znaczy, że fabrycznie rama pod HT2 była wykonana OK. Chodzi o to, że obecnie wiele ram jest fabrycznie przygotowywanych pod HT2. Ponieważ ta sama rama (pomijam malowanie) jest stosowana raz w tańszym, raz w droższym modelu to raz rower jest sprzedawany z HT2, a raz ze starszym rozwiązaniem - ale to nie znaczy, że HT2 od razu nie pasuje bez planowania w takiej sytuacji. P.S. Jakbym mojej żonie założył do roweru HT2 bez planowania też by się nie skarżyła. Przy przebiegu 100-200 km rocznie pewnie dłuuugo by pojeździła :-) Do tej ramy (AL.6061 Lazaro Integral V) raczej już nie będę dokładał Jak sprawdzić czy dany osprzęt się nadaję do danej ramy? Czy zestaw przód m590 + BB52, tył hg400 będzie pasował do tej ramy: http://www.on-one.co.uk/i/q/FROO29VD/on-one-inbred-29er-mountain-bike-frame-vertical-dropout ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
byh81 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Z tym że na początku pisałeś że twoja mufa ma 68mm a na stronie pisze jak dobrze czytam 73 więc sprawdź jeszcze raz i wtedy załóż suport poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
billkozbi Napisano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Z tym że na początku pisałeś że twoja mufa ma 68mm a na stronie pisze jak dobrze czytam 73 więc sprawdź jeszcze raz i wtedy załóż suport poprawnie. Suport jest założony poprawnie. BB-52 jest do muf 68mm oraz 73mm. W przypadku mufy o długości 73mm należy użyć jednej podkładki 2.5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
byh81 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 A pisałeś że dałeś dwie od strony zębatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
billkozbi Napisano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 A pisałeś że dałeś dwie od strony zębatek. Chyba się jakieś zamieszanie zrobiło Obecnie mam mufę 68mm (rama Lazaro) i montując BB-52 do niej użyłem 3 podkładek (2 po prawej i 1 po lewej). Na tej stronie, którą podlinkowałem (z ramą, która być może w przyszłości chciałbym kupić) jest mufa 73mm i przy montażu BB-52 do niej używa się 1 podkładki (1 po prawej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
byh81 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Ach no tak, faktycznie od razu wlazłem w linka nie patrząc na producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
billkozbi Napisano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 @@byh81, @, już zdążyłem zapomnieć jak to jest mieć porządnie ustawiony napęd Po testach "laboratoryjnych" wyszło, że przerzutki są dobrze ustawione: https://goo.gl/photos/GCPhJkUFEYNmyTR86 Po przejechaniu 15km odnoszę wrażenie, że wszystko lepiej chodzi niż poprzednie dwa napędy: łańcuch przechodzi płynnie po zębatkach z tyłu, brak drobnych drgań na krańcowych zębatkach. Czy planowanie mufy suportu jest konieczne dowiem się dopiero po paru miesiącach. Dzięki wszystkim za porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 co do planowania mufy... wsadzilem do taniej ramy ht2 bez planowania i 7,5k km przelecial, dalej nie wiem, sprzedalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Po testach "laboratoryjnych" wyszło, że przerzutki są dobrze ustawione: Dzięki wszystkim za porady. Brawo TY ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.