macbla95 Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 Witam,Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie wymiana korby. Obecnie posiadam korbę Shimano Acera FC-M371 44/32/22T. Czy w budżecie 300zł warto myśleć o zmianie, czy lepiej dać sobie spokój.
gtb Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 W tym budżecie pod stopniowanie 44/32/22 (tak aby pasowało do obecnej przedniej przerzutki) masz Deore FC-M590 ze zintegrowaną osią http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-shimano-deore-fc-m590-175mm-i6640344992.html lub jak gdzieś znajdziesz FC-M521 na octalink.
Imar Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 Powiedz dlaczego chcesz wymienić korbę? Co chcesz przez to zyskać, może lepiej te pieniądze inaczej zainwestować?
fundil Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 Ja nic nie zaproponuję bo kolega dobrze radzi. Ta 590 to bardzo dobra korb, polecam.
macbla95 Napisano 27 Stycznia 2017 Autor Napisano 27 Stycznia 2017 Powiedz dlaczego chcesz wymienić korbę? Co chcesz przez to zyskać, może lepiej te pieniądze inaczej zainwestować? Głównie to też chciałem poznać opinię czy coś mogę zyskać na zmianie bo bardzo czesto słyszę hasło typu "panie zmień tą korbe" a z racji tego że udało mi się coś odłożyć to pierwsza rzecz jaka mi przyszła do głowy to właśnie korba
Imar Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 Jak pokazałbyś maszynę to zawszę można pomyśleć w co zainwestować pieniądze.
macbla95 Napisano 27 Stycznia 2017 Autor Napisano 27 Stycznia 2017 Posiadam krossa level b4 http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b4
gtb Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 Głównie to też chciałem poznać opinię czy coś mogę zyskać na zmianie Sztywność , zmniejszenie wagi i możliwość wymiany poszczególnych zębatek .
Ychu Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 Ja bym zostawił póki co tą korbę , jak napęd w dobrym stanie to jeździć i tyle. Na pierwszym miejscu wymienił bym amor.
malutki Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 za 3 stówki można kupić nowego XCR-a, na pewno lepiej będzie działał niż ten XCM. za ok 5 dostaniesz powietrznego Raidona
macbla95 Napisano 27 Stycznia 2017 Autor Napisano 27 Stycznia 2017 Nad amorkiem też myślałem, ale to już raczej grubszy wydatek bo za 300 to raczej nic konkretnego nie kupię - w tej cenie to chyba tylko jakiś sztywny widelec za 3 stówki można kupić nowego XCR-a, na pewno lepiej będzie działał niż ten XCM. za ok 5 dostaniesz powietrznego Raidona Od tego XCM-a to chyba wszystko będzie lepsze
Imar Napisano 27 Stycznia 2017 Napisano 27 Stycznia 2017 1 serwis - zadbać o hamulce(raz na sezon przelać), sprawdzić w jakim stanie jest napęd(spr. czy łańcuch nie podlega wymianie), suport, stery, linki i pancerze(nie wiem ile lat ma rower i w jakich warunkach śmiga), opony, 2 amor, 3 piasty(z doświadczenia wiem że z tymi joytechami są problemy) 4 hamulce Jak napęd się kończy(razem z zębatkami korby) to proponuje zbierać na 2x10. Wiele osób ma problem wydać na serwis 120-200 złotych, później płacz i zgrzytanie zębów.
macbla95 Napisano 27 Stycznia 2017 Autor Napisano 27 Stycznia 2017 Dzięki za wszystkie rady. Łańcuch na wiosnę będzie wymieniany, a ja zaczynam zbierać na jakiś lepszy amorek, bo z tego co czytam to na razie nie ma się co śpieszyć z korbą
Chleje24na7 Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 Powiedz dlaczego chcesz wymienić korbę? Co chcesz przez to zyskać, może lepiej te pieniądze inaczej zainwestować? O patrz kolejny ekspert negujący wybór części do ulepszenia. Wymieniaj korbę na m590, zobaczysz co to znaczy sztywność. Ale osobiście polecałbym Ci inną korbę z innymi zębatkami, bo jest w super cenie, do 29 blat 44 nie uważam żeby był potrzebny http://www.bikestacja.pl/pl/korba-shimano-slx-fc-m675-38x24-175mm-bez-suportu-wyprzedaz-41787.html
Imar Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 Ekspert. Negować? W mojej wypowiedzi tego nie ma... Tak, wymiana korby jest bardzo ale to bardzo zauważalna, bez korby ze sztywna osią nie da się jeździć, bez boosta nie da się jeździć, bez sztywnych osi nie da się jeździć.
Arni220 Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 Dzięki za wszystkie rady. Łańcuch na wiosnę będzie wymieniany, a ja zaczynam zbierać na jakiś lepszy amorek, bo z tego co czytam to na razie nie ma się co śpieszyć z korbąTak jest, odkładaj też na koła, bo te seryjne pewnie u kowala wykuto, a na kołach zyskuje się najwięcej.
Welniak Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 Ekspert. Negować? W mojej wypowiedzi tego nie ma... Tak, wymiana korby jest bardzo ale to bardzo zauważalna, bez korby ze sztywna osią nie da się jeździć, bez boosta nie da się jeździć, bez sztywnych osi nie da się jeździć. Kto tu mówi o boostach? Akurat ta korba, którą autor ma w rowerze jest chyba z plasteliny i wymianę na korbę ze sztywną osią, z pewnością byłaby mocno odczuwalna. Szczególnie, gdy trzeba będzie mocno depnąć.
Arni220 Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 W ten sposób można powiedzieć niemal o każdej części tego roweru, iż jest niedoskonała, bo coś jest za miękkie, coś za ciężkie, inne się psuje itd. Osobiście napęd zostawił bym w spokoju dopóki działa, bo jak widać pytający jako argument nie przedstawił jej miękkości, a różnicę na lżejszych obręczach i gumach odczuje z pewnością już na każdym przyśpieszeniu. Nie od dziś wiadomo, że najwięcej producenci zaoszczędzają właśnie na kołach, rower za 5tyś. zł, a koła 10% tej ceny.
macbla95 Napisano 28 Stycznia 2017 Autor Napisano 28 Stycznia 2017 Dopiero zaczynam raczkować w temacie części rowerowych i staram się uzupełniać wiedzę na ten temat dlatego uważam, że każda rada jest dobra nawet najbardziej kuriozalna pod warunkiem, że jest oparta na szczerej opini. Teraz przynajmniej wiem od czego mniej więcej zacząć i za czym się rozglądać :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.