Amadej Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Jakiś miesiąc temu zmieniłem łańcuch na Deore XT CN-HG95 (stary się rozciągnął). Kaseta (10s) przeskakiwała już wcześniej, po zmianie łańcucha coraz bardziej, na 3 najmniejszych zębatkach. Jakiś tydzień temu zmieniłem kasetę na Deore CS-HG62 11-34z 10 rz. Przez tydzień było dobrze, dziś zaczęła przeskakiwać najmniejsza zębatka. Robię dziennie 20 kilometrów, jeżdżę dosyć siłowo. Co robię źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Jeździsz siłowo choć ok 150km to mało ze zabić łańcuch i kasetę. Długość łańcucha masz dobrą? Opasanie korby też ? kiedy skacze? po prostym, czy może na nierównościach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadej Napisano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 skacze regularnie po prostym (jak mocno naciskam). Długość łańcucha zgodnie z zasadami..Kąt opasania kasety sprawdzę, bo to temat dla mnie nowy. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Oszczędź napęd i kolana. Opanuj jazdę z wyższą kadencją. Samochodem też byś jeździł na 5 biegu przy 30km/h? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadej Napisano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Hm popróbuję, dzięki za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ezios Napisano 25 Maja 2016 Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Ja tak kiedyś miałem przy źle wyregulowanej przerzutce tylnej. Okazało się że próbowała wskakiwać na wyższy ząb. Dobrze poobserwuj. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 25 Maja 2016 Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Sprawdź odległość górnego kółka przerzutki od kasety. Bodajże śrubka B. Nawet przy baardzo siłowej jeździe nie powinno przeskakiwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 25 Maja 2016 Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Masz spinke? i jaka jesli masz? Bo Connexa sa kierunkowe i przy odwrotnym założeniu może skakać właśnie na najniższych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadej Napisano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Dzięki za wszystkie rady. Wstępnie obejrzałem odległość małej zębatki od kółeczek wózka, wydaje się że jest większa niż przepisowe 10-11 mm(http://si.shimano.com/php/download.php?file=pdf/dm/DM-RD0001-05-ENG.pdf). Jednak co innego rzuciło mi się w oczy: mam coś co się nazywa lever switch, co powoduje usztywnienie wózka i co do jazdy powinno być chyba na ON, a do regulacji na OFF ? Mam wrażenie, że u mnie z fabryki wyjechało to jako OFF i dotąd tak jeździłem. Czy to ma związek? po powrocie z pracy: lever switch musi być na ON. I wszystko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 25 Maja 2016 Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Załączenie lub odłączenie sprzęgła nie ma żadnego wpływu na prawidłową pracę napędu. Są od tego drobne wyjątki ale dotyczą niektórych fulli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadej Napisano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Tak radykalne stwierdzenie nakłoniło mnie do szybkiej przejażdżki po piwo , na załączonym i wyłączonym sprzęgle i.. muszę przyznać ci rację. Nie wiem co się zmieniło od rana, może to kwestia moich kombinacji przy przerzutce (i jakiś piach przy okazji wyleciał co blokował ) a może pogody w Warszawie - po południu był deszcz i może doszło do samosmarowania, w każdym razie nie przeskakuje ani na ON ani na OFF. A jeszcze rano przeskakiwało przy całkiem normalnej jeździe, bez zbytniego nacisku. Bardzo dziwna sprawa. Muszę jeszcze sprawdzić na dłuższym dystansie. Rozumiem z tego, że można jeździć zarówno na sprzęgle wyłączonym, jak i załączonym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 25 Maja 2016 Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Rozumiem z tego, że można jeździć zarówno na sprzęgle wyłączonym, jak i załączonym? Oczywiście. Sprzęgła używa się głównie na dużych nierównościach (np. w górach), ale możesz też jeździć po płaskim jak chcesz. Chodzi o to, że łańcuch jest bardziej napięty i nie obija się o ramę, ale manetka chodzi ciężej, co przy częstym zmienianiu przełożeń może skutkować bólem kciuka Możesz jeździć na ON i na OFF, wg. uznania, ale przy ciągłym jeżdżeniu na ON podobno sprzęgło się zużywa (tak czytałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.