Skocz do zawartości
Charliez88

[zakup roweru] 3 sztuki do wyboru, do 4000zł

Rekomendowane odpowiedzi

Charliez88
Napisano (edytowane)

Witam wszystkich rowerowców, po latach przerwy spowodowanych kradzieżą komunijnego górala wracam na 2 kółka - na dobre.

 

Jako że żyję w dużym mieście początkowo rozważałem zakup rowerera crossowego - GT Transeo 1.0 lub 2.0 2016 - rewelacyjne rowery, fajne amortyzatory, leciutkie, szybkie. Pojechałem jednak na jazdy testowe i... Owszem Transeo było super, ale wsiadłem jeszcze na tradycyjne górale... GT Avalanche, GT Karkorum , Ghost Tacana 4 i jeszcze kilka innych modeli.

 

Okazało się, ze najbardziej komfortowo czułem się na 29 calowym góralu, któremu nie straszne były krawęzniki, kostki brukowe, płytowne chodniki, a i na pewno bedzie dawał sobie radę w laskach, na wałach wzdłuz odry itp - postanowiłem więc, że lekkość , szybkość i pozycja crossa - super, ale chyba bliżej mi do sportowego zadziora górala , szczególnie, że czasami w błotku, lasku fajnie poszaleć... a tam na MTB jednak dużo pewniej. 

 

Nie wiem, na ile to kwestia opon na ile pozycji, ale GT Karkorum mnie urzekło najbardziej, jeździłem tym: 

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-gorskie-sztywne/xc-sport/karakoram-29-elite

 

I teraz kwestia jest taka : osprzęt jest z tego co widze niezły - głownie Deore, a jak na moje potrzeby to i tak dużo. Martwi mnie jednak widelec przedni, który... dupy nie urywa - w podobnej cenie miałbym 

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-cross-city/transeo-10 już z amorem powietrzbym (tyle, że krótszy skok) i... cross.  Kolejnym krokiem po powrocie do domu było więc przeszukanie rynku pod kątem interesujących 29'erów.

 

Co znalazłem:

1) http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-gorskie-sztywne/xc-sport/karakoram-29-expert - wyższa wersja niż to na czym jechałem, ale z tego co widzę jeszcze nie powietrzny amor. + 800zł w stosunku do wersji Elite, a różnica tylko i aż taka, że widelec jest Rock Shoxa + tylna przerzutka XT na czym mi jakos specjalnie nie zależy. 

 

2) http://www.rowerymerida.pl/produkt1014/bignine-500-rower-merida.html - też jest na Rock Shoxie - pytanie, czy to widelec z poziomu GT Karakoram Expert , czy coś niższego? niemniej, chyba nie jest to amor powietrzny (cięzko szuka się w necie po oznaczeniach)

 

3) potem coś takiego (znalazłem link tylko sklepowy) http://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-merida-big-nine-500-2015.html?ceneo - wersja ubiegłoroczna, też na Rock Shoxie (jak on ma się do amorów w GT i Meridzie 2016?) + REWELACYJNA cena - niższa od Karakoram Elite a z tego co się orientuje amor lepsiejszy... Pytanie jak z ramą ? Ta w GT jest niemal jak pode mnei uszyta... eee zespawana, do tego ma dla mnie lepszą zębatkę z przodu (będę jezdzil sporo w terenie wiec wole szybsze 42-32-24 niż 40-30-22) 

 

4) http://www.cube.eu/en/products/mtb-hardtail/attention/cube-attention-whitenblack-2016/ - ładnie wymalowany, osprzet też całiem OK, ale słyszałem, że specyficzna rama...

 

Co na moim miejscu byście brali ? Który ma najlepszy stosunek ceny do jakości ? Mam nieodparte wrażenie , że Merida 2015 niszczy konkurencję, ale może ten osprzęt jest po prostu starszy/gorszy, czy gorsza rama ?

 

Na GT jechałem i jeździ mi się super - właściwie niezależnie od modelu, nie przekonały mnie ramy Krossa, Rometa, Ghosta, Unibike'a , na Meridzie, ani Cube nie miałem okazji pojeździć.

 

A może macie jeszcze podobny rower do zasugerowania ? Fajnie byłoby zmiescic się w okolicach 3500, niemniej, gdyby trafiło się coś duuuzo lepszego - mógłbym kilka stówek dorzucić. Miałem taki moment, że zafiksowałem się na http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-gorskie-sztywne/xc-race/zaskar-275-sport   , ale jak poczytałem o nim, okazało się, że to zbyt wyczynowy model dla mnie + miejsze koła, tylko 2 przerzutki z przodu (typowo terenowe) i szybko sobie wybiłem go z głowy. Merida Big Nine 500 fajnie wygląda i 2015 i 2016, a cena 2015 jest w ogole rewelacyjna!

 

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie - szczególnie odnośnie amora - jest się tutaj czym przejmowac, czy brać GT Karakorum Elite za 3200zł skoro mi  ewidentnie leży i nie mędzić ? 

 

Edytowane przez Charliez88

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Najlepsza opcja z tych które wymieniłeś to GT Karakoram Expert.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charliez88

Powiesz coś więcej ? Co by nie mowic jest zdecydowanie najdroższy z w/w . 

Czy przy 4000 nie powinienem już szukać amora powietrznego? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Powinieneś szukać z powietrznym ale z tych co wymieniłeś tylko Zaskar takiego ma... ale jeśli ci jego geo nie pasi to nic się nie poradzi... Meridy tez maja sprężyny a do tego golenie 30 mm , a w tym Karakoram Expert są chociaz golenie 32 mm co oznacza większą sztywność. Polecam jeszcze zerknąć na Treka X-caliber 9. Tam jest Recon powietrzny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Jak przymierzałeś Ghosta to może Tacana 5 http://www.ghost-bikes.com/bikes-2016/bike-detail/5340/ ma napęd na Deore M615 , powietrznego Raidona i taperowaną główkę ramy , katalogowo stoi 3999 a wiec z ceny też coś do urwania. Dobrą opcją jest również rodzimy produkt Unibike Expert 29  http://www.expertbike.pl/unibike-expert-29-2015-p-559.html również z powietrznym Raidonem , napędem XT/SLX i świetnymi hamulcami SLX M675.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charliez88

Żeby była jasnośc - nie upieram się na tą górną granicę - raczej wolałbym zmieścić się w 3500zł (użytek bedzie mieszany , wiec bojdą jakies błotniki , swiatałka, licznik, kilka stówek dojdzie) Trek mimo wszystko juz duzo powyżej budżetu. Mimo wszystko będę jeździł wiecej w lekkim terenie + asfalt niż typowa jazda terenowa.  

 

A może ten model ? 

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2015-gorskie/xc-sport/karakoram-29/karakoram-expert

jest teoretycznie M'ka a na 90% właśnie Mkę będę brał. 

 

A jak ma się Merida 500 2015 do Karokoram Elite ? 


Jak przymierzałeś Ghosta to może Tacana 5 http://www.ghost-bikes.com/bikes-2016/bike-detail/5340/ ma napęd na Deore M615 , powietrznego Raidona i taperowaną główkę ramy , katalogowo stoi 3999 a wiec z ceny też coś do urwania. Dobrą opcją jest również rodzimy produkt Unibike Expert 29  http://www.expertbike.pl/unibike-expert-29-2015-p-559.html również z powietrznym Raidonem , napędem XT/SLX i świetnymi hamulcami SLX M675.

Ghost mi nie leży ze względu na ramę - lepszy amor i przerzutki raczej więc tego nie poprawią.  Na Unibike'a sobie zerknę , tylke, ze na 2015 moze być cięzko sie przejechac 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Merida 500 wypada lepiej w porównaniu z Elite , ma powietrznego RS XC30 , korbę Hollowtech na octalink , a GT Elite podstawowego sprężynowego XCR (bez regulacji tłumienia) ,korba na kwadrat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charliez88

to jeszcze jedno pytanie - czy w kwocie ~3500 opłaca się składać od 0 ? toretycznie można wtedy położyc nacisk na niezłą ramę , dobry widelec... a potem stopniowo to poprawiać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

Da się w tej kwocie coś złożyć tylko rodzi się pytanie na jakich częściach. Raczej słabych tym bardziej, że w kwocie poniżej 4K da się kupić naprawdę fajne rowery. Ale nie takie jak GT czy Merida, które są śmiesznie drogie. Padła propozycja Unibike'a Experta czy 2015 czy z tego roku. Albo Northtec Cayon XT. Ten ostatni jest rewelacyjnie i z głową poskładany co nie często się zdarza http://allegro.pl/polski-rower-northtec-cayon-xt-29-2016-i6144459349.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Trek dużo powyżej budżetu? Katalogowo 4200 , bez wielkiej negocjacji kupisz za 3800... Ale jak uważasz... Ta Merida Big Nine 500 z 2015 faktycznie ma powietrzny amor, nie doczytałem ze jest napisane SA ( Solo Air)... Ten Northrec nie do pobicia chyba w tej cenie ale z tego co widzę to dla autora tematu duże znaczenie ma napis na ramie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charliez88
Napisano (edytowane)

Napis na ramie nie ma dla mnie większego znaczenia... dlatego m.in pytam o opcje składania. Na markach się nie znam - słyszałem tylko o Unibike'u i Romecie, że to nei koniecznie marki premium, o GT uszłyszałem po raz pierwszy 2 tygodnie temu, po poszedłem do sklepu rowerowego niedalego komu- testowałem i generalnie odpowiadają mi bardziej niż Ghosty, Gianty, Kross, no i czytałem, że mają bardzo dobre ramy (ktróe mi się podobają). 

 

Temat powstał właśnie, żeby usłyszeć o takich propozycjach jak Northtec, którego na pewno wezmę pod uwagę 

 

Zależy mi na rowerze z jak najlepszą ramą i widelcem, nie musze miec osprzętu XT bo raczej nie bedzie mi potrzebny - bo tego jeśli złapię bakcyla to z czasem mogę upgradeować, wolałbym wydać po prostu mniej. Trek kosztuje 4200zł, 400zł zejdę, dołożę 300 na niezbędne akcesoria. Karakoram Elite zejde 350zł więc w ok 3000zł zmieszczę się z całością, Expert pewnie w okolicach 3700-3800 bym się zamknął, Merida 500 2015 3300zł z amorem powietrznym jak się okazuje wydaje się być fajną ofertą... bo ramy mają chyba niezłe, amor niezłej klasy, osprzet na Deore + XT - czy moze się mylę ? 

 

Z reguły w zyciu nie ma nic za darmo, wiec domyslam sie ze jak Northtec daje cały osprzęt w XT i powietrznego amora to zapewne dali sporo gorszą ramę, bo gdzieś przyciąć musieli....

Edytowane przez Charliez88

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomas30

Ten northtec wydaje się rewelacyjna propozycja. Sam rozglądam się za rowerem za 6500 ale zaczynam się zastanawiać czy właśnie taki northtec by mi nie wystarczył.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Z reguły w zyciu nie ma nic za darmo, wiec domyslam sie ze jak Northtec daje cały osprzęt w XT i powietrznego amora to zapewne dali sporo gorszą ramę, bo gdzieś przyciąć musieli....

A co oznacza dla Ciebie ze rama jest lepsza bądź gorsza???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

Z reguły w zyciu nie ma nic za darmo, wiec domyslam sie ze jak Northtec daje cały osprzęt w XT i powietrznego amora to zapewne dali sporo gorszą ramę, bo gdzieś przyciąć musieli....

 

Możesz sobie poczytać bardzo rzeczowe testy tego roweru. Choćby na; team 29er. Sądzisz, że ile kosztuje rama GT w produkcji by temu co klepie dla Northeca opłacało się oszczędzać?? Jest mniej aluminium w aluminium czy rurki są milimetrowej długości?? Największy problem z ramami wynika nie tyle z procesu cieniowania co ujowego spawania. Rowery GT to legenda ale sorki nie w tym przedziale cenowym. Wyróżnia się tylko ciekawym i niebanalnym projektem. Na rowerze masz się dobrze czuć i ma się podobać więc jak to ma GT to kupuj. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charliez88

nie wiem - mniej trwała , cięższa , z gorszą geometrią ? 

są chyba powody dla których jedne ramy kosztują 500zł a inne 5000zł ?

 

bo mam wrażenie, że zakładamy tutaj, że Merida, GT są droższe tylko dlatego , że są Meridą i GT. Z drugej strony chyba jest jakis konkretny powód dla którego GT z gorszym osprzętem od Northteca kosztuje 200zł wiecej... ? Bo jeśli nie to mniemam, ze nikt by ich nie kupił, prawda? 

 

czy Northteca można gdzieś dosiąść we Wrocławiu ? 


Możesz sobie poczytać bardzo rzeczowe testy tego roweru. Choćby na; team 29er. Sądzisz, że ile kosztuje rama GT w produkcji by temu co klepie dla Northeca opłacało się oszczędzać?? Jest mniej aluminium w aluminium czy rurki są milimetrowej długości?? Największy problem z ramami wynika nie tyle z procesu cieniowania co ujowego spawania. Rowery GT to legenda ale sorki nie w tym przedziale cenowym. Wyróżnia się tylko ciekawym i niebanalnym projektem. Na rowerze masz się dobrze czuć i ma się podobać więc jak to ma GT to kupuj. 

Okej, to jest dobra i konkretna odpowiedź dla mnie. 

 

Na GT dobrze się czuję, ale swiadomosc, ze w podobnych pieniądzach moglbym mieć np. lepszy amor nie pozwoli mi się z niego w 100% cieszyć.

 

Na tą chwilę na pewno mocno rozważę Meridę 500 2015 - o ile będzie gdzie jej dosiąść - 3100 za 29 z powietrznym amorem wydaje się być naprawdę dobrą ofertą... Muszę się jutro zorientować, czy będzie gdzies we Wro 2016 - przypuszczam, ze wrażenia z jazdy będą zbliżone. 

 

Northtec będzie miał duże szanse, jesli będę miał się gdzie przejechać - ok 800zł róznicy w stosunku do Meridy, ale opinie ma niezłe, więc... czemu nie. Martwi mnie tylko 2 biegi z przodu - niby korba lepsza, ale do mojej jazdy jak pisałem bardziej użyteczna byłaby ta większa - potrójna zębatka, a w zamianki średnio chce mi się bawić. 

 

GT dyktuje mi najbardziej serducho - podoba mi się rama, ale zazwyczaj te najbardziej 'moje' modele mają kiepskie , na osprzęt wyłozylbym juz ..uja, ale nie na amor, a tutaj ewidentnie można trafić coś lepszego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

Żadna rama z ulu nie kosztuje takiej kasy a gdyby nawet to nie w tym przedziale cenowym. Innymi słowy podstawowa rama Treka to nie to samo co top model z tego samego materiału. 

 

Natomiast nie ma co zakładać bo to są fakty. W przypadku wielu uznanych marek niestety płaci się za nalepkę lub "ukryte koszta" czyli super warunki gwarancji. Odkładając na bok omawianą firmę czy taką jak Unibike, Merida od wielu już lat ma absurdalne ceny tego co oferuje. GT ma też mało innowacyjną ramę bo nie ma główki ramy w standardzie tapered. Tu też jest coś za coś. 

 

Przeczytaj tak dla czystej ciekawości http://team29er.pl/testy/rowery/1491-test-roweru-northtec-cayon-29

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charliez88
Napisano (edytowane)

Czytałem już - dobre opinie biorą się również z samego faktu 29 cali roweru, ja po jazdach próbnych również zajarałem się tą rozmiarówką - mimo, że mam 'tylko' 180 więc będe się łapał prawdopodobnie na najmniejsze ramy.

 

Udało mi się znaleźć sklep we Wro, który rzekomo ma Northteca - spróbuję jutro przedzwonić... bo www nie śmiga, a nie ma to jednak jak test organoleptyczny.

Odnośnie tych cen za 'marki' Merida 2015, którą podlinkowałem w jakis istotny sposób odstaje od innych rowerów w cenie ~3100zł ?

 

Generalnie mam powoli dość tego 'zakupu' gdzie się nie odwróce, czego nie zacznę czytać - wszędzie co innego. :/ Niemniej, jeśli macie jeszcze jakies linki z testami , ktre mogą mi pomóc w podjęciu decyzji - będę wdzięczny. 

 

edit:

 

może po prostu coś takiego ? 

http://allegro.pl/nowy-gt-zaskar-elite-29-xt-recon-crossride-rsrecon-i6186470987.html  

?

Edytowane przez Charliez88

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
danielevsky

Podłącze się do tematu bo też mam problem z wyborem roweru do 4k. 

 

Mój wzrost 185 cm, waga 85 kg. Niedaleko miejscowości w której mieszkam zrobiony został świetny bikepark (pętla 25km), dużo podjazdów, ciekawych terenów głównie po lesie. Do tej pory miałem rower crossowy gianta no ale tym rowerem nie poszaleje w bike parku. Nowy ma służyć do amatorskiej jazdy po w/w, a być może spróbuje swoich sił w amatorskich maratonach.

 

Ok. Do rzeczy wink.png Mam na oku kilka modeli i proszę o pomoc i ewentualne uwagi: 

 

1. Kross Level B7 http://salon-rowerowy.pl/mtb-xc-mtb-29/5730-rower-kross-level-b7-2016-cash-back.html

2. Cube Attention SL 2016 https://strefasportu.pl/pl/p/Rower-CUBE-ATTENTION-SL-grey-flshred-2016/7513

 

Pierwszym wyborem był jednak Kellys Thorx 10  http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2016/gorskie/hardtail-27-5/thorx-10# z tym że ma on koła 27.5 no i naczytałem się o nim strasznych dotyczących jego geometrii. 

 

Kross wydaje mi się że ma geometrię bardziej sportową niż Cube. Czy to znaczy że jak będę chciał wybrać się na spokojną przejażdżkę po lesie z synem i żoną to ta sportowa geometria da mi się we znaki ?  Do Krossa mogę otrzymać 10% rabatu w sprzęcie (np. SPD czy kask) a Cube'a mogę mieć za 3 600 zł bez dodatków. Poradźcie proszę który z tych rowerów jest godny uwagi. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LukeWar

Cześć, 

nie wiem jakie ramy potrzebujecie, ale mam do sprzedania swojego Treka Elite Carbon 9.6 cały na osprzęcie XT. 

Rama 18,5 '. 

 

Rower kupiłem w zeszłym roku w listopadzie, a teraz powziąłem decyzję przejściu na rower szosowy. 

 

Link do bikekatalogu:

 

 

http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,rowery,6813

 

 

Jak byście byli zainteresowani to kontakt :-) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charliez88

Niestety nie udało mi się znaleźć Northteca we Wrocku, okazuje się, że nie mają w moim miescie ani jednego sprzedawcy.

 

Na plus jednak, że Panowie są bardzo otwarci na wszelkie modyfikacje - wysłałem zapytanie na wymianę w Cayonie DR amora na jakiś fajny RockShox powietrzny - myślę, że to może być naprawdę fajny rower w ciekawej cenie... Mozna się dogadać również w kwestii innych elementów - dla mnie to ogromny plus, bo jest to zdecydowanie bardziej opłacalne niż kupno kompletu i potem wymiana na własną rękę... i próba sprzedaży nowego elementu na rynku wtórnym.

 

Czekam na razie na wycenę, zobaczymy jak to wyjdzie finansowo...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charliez88

Skończyło się na http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/gorskie/hardtail-29/gate-30 ,  którego udało mi się kupić za 4000.

Po 2 dniach muszę powiedzieć, ze jestem mocno zadowolony z wyboru. W koncu rower podoba mi się wizualnie, RockShox Recon z przodu, osprzet minimum Deore, niezłe hamulce avid

Wreszcie jest na czym pośmigać :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maciej762

Jeśli za 4k to ok. A nie szukałes Gate 30 z ubiegłego roku? Dało się go dorwać poniżej 4k. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charliez88

Szukałem... nie jakoś nader intensywnie, ale w 2-3 miejscach, w których pytalem już nie było. Był za 3500, a różnił się chyba tylko  malowaniem :) 

Znudziło mi się już trochę poszukiwanie, chiałem jeździć, mieć sklep/serwis pod ręką (a trafiłem mocno blisko domu) , cena wydała mi się bardzo OK (w większosci sklepów dawali 4-5% kwotowego, albo 10% na akcesoria) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Domar86
      Przez Domar86
      Witam, 
      Moglibyście pomoc mi w wyborze mojego pierwszego crossa. 
      Mój budżet wynosi do 2500zl. Najistotniejsza kwestia to wielkości roweru, bo mam 198cm.
      Mysle nad firma radon lub cube, mają dobre opinie. 
      W tematyce osprzętu jestem blady, stąd moja prośba o pomoc
       
    • Gość Damian
      Przez Gość Damian
      Siemanko! 
      Mógł by ktoś mądrzejszy niż ja wypowiedzieć się na temat tych rowerków?
      https://sklep.konaworld.pl/pl/p/KONA-Kahuna-2020/2206
      https://www.gtbicycles.pl/rowery/2020-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-elite
      Zastosowanie będzie maratonowo turystyczne i okazjonalne wypady w Sudety  (tam mój obecny rower Kross Level 2.0 nie nadaję się na górskie szlaki )
      Pozdrawiam!
       
    • syrobb
      Przez syrobb
      Cześć,
      Znacie konkretne modele hardtaili które mają nowoczesną geometrię? Główka 67-68, podsiodłowa 73-74, Reach 440-460 (rozmiar M/L)? Chodzi o rower który raczej klasyfikujemy do XC (100-110mm skoku) niż do trailu. 
      Szukałem trochę po necie i wielu opcji nie ma. Jest np. SC Chameleon czy Kona honzo cr  - ale ich ceny to kosmos.
      Super wygląda nowy Spec Epic Hardtail i gdyby była możliwość kupienia samej ramy (nie w wersji Sworks, którą można zamówić) to bym brał. Ale nie można. Niestety żadna oferta na gotowy rower mi nie pasuje (nie chce Srama). Druga kwestia, że są po prostu drogie. 
       
      Tak więc, może znacie inne modele, marki które szłyby w tym kierunku? Materiał ramy to sprawa drugorzędna.
    • Kaloryfer
      Przez Kaloryfer
      Witam,
      Mam zamiar zmienić napęd w moim rowerze Merida big.nine 300 z 2017.
      Aktualnie posiadam napęd shimano deore 3x10 40-30-22 / 11-36. Rowerem jeżdżę głównie po okolicznych trojmiejskich lasach. W wyścigach nie biorę udziału chociaż często jeżdże wyścigowe trasy i porównuję czasy aby się nie nudziło. W zasadzie ścigam się sam ze sobą. Rzadko kiedy używam najtwardzego przełożenia ale za to dosyć często najlżejsze. Spowodowane jest to brakiem siły zapewne.
      Chciałbym zmienić napęd aby tak często nie wachlować przednią przerzutką. Dwie przerzutki z przodu by w zupełności starczyły. Jednak ciekawość skłania mnie do napędu 1 rzędowego. Z tego co wyczytałem do mojego roweru mógłbym wstawić srama nx 1x12, bez wymiany piasty (TX505). Wolałbym shimano ale niestety na 11rz jestem za słaby a 12rz wymaga innej piasty.  
      Dlatego proszę o pomoc w doborze , ewentualnie potwierdzeniu czy wymieniony napęd będzie pasował do mojego roweru:
      Sram grupa NX Eagle DUB 1x12rz z korbą 175 (mam 180cm wzrostu) za 1305zł + sram suport DUB BSA 68-73mm za 127zł
       
       
    • radces77
      Przez radces77
      Hej,
      Może ktoś wie, gdzie można dostać takie przelotki jak na zdjęciu pasujące do ramy Cube Race One? Od kilku dni szukam na necie... :-( 
      Pozdrawiam
       


×