Skocz do zawartości

[korba + suntour] Demontaż/wymiana tarcz w korbie Suntour


gkc

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

 

Szukam dokładnych informacji o możliwości i sposobie demontaży tarcz w korbach Suntour XCT i XCR6.

 

Oglądałem zdjęcia i tam nie widzę klasycznych kominów i śrub tylko takie cos:

 

Suntour XCR6 44-32-22

s-xcr6-44t.JPG

post-162769-0-96276000-1461304538_thumb.jpg

 

A dla Suntour XCT 42-32-22

s-xct-42t.JPG

post-162769-0-43532300-1461304539_thumb.jpg

 

 

 

a klasycznie jest przecież tak:

klas.jpg

Czyli normalny komin z rowkami na klucz i śruba imbusowa z strony zewnętrznej.

 

Wiecie jak to jest zamontowane u Suntoura? To jakieś inne rozwiązanie?

Można tam każdą tarczę normalnie zdemontować i wymienić tylko jedną sztukę?

 

Ktoś coś z tym wojował?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.


Zapomniałem dodać  że chodzi mi głownie o wymianę samej tarczy środkowej.

post-162769-0-24263100-1461304896_thumb.jpg

Napisano

Wygląda to tak jakby w korbie XCR wymienny był tylko młynek, a w XCT wszystkie tarcze na nity. Ciekawe czy tych nitów nie można po prostu ściąć i zastąpić śrubami z kominami. Najwyżej trzeba by troszkę się pobawić z wiertarką lub gwintownikiem w przypadku młynka w XCT.

 

Oczywiście musi się BCD zgadzać, ale w przypadku 4 śrub nie jest trudno to zmierzyć.

Napisano

 

 

ile dobrze wiem , to tarcze są znitowane i niewymienne

 

W sklepach internetowych i w serwisie na A piszą właśnie że wymienne/demontowalne. Tylko nie wiem jak i czy to w ogóle prawda. 

Napisano

najprawdopodobniej największą masz na zwykłe śrubki krzyżakowe, środkową na śruby odkręcane od strony zewnętrznej a młynek normalnie od wewnątrz...

Napisano

 

 

największą masz na zwykłe śrubki krzyżakowe
 

Te widoczne śrubki krzyżakowe to od osłony. Młynek fakt chyba normalnie ale co z środkową? Myślisz że jest na niej gwint i zwyczajnie przykręcana od zewnątrz?

 

Nigdy nie miałem korby Suntoura. Fajnie jakby ktoś kto ma/miał i zna ten temat z reala się wypowiedział :)

Napisano

W XCT największa i średnia są przynitowane do pająka korby na wspólnych nitach, a młynek jest przynitowany do średniej, więc dużo się z wymiana nie wyrzeźbi...

W XCR tak jak napisałem wcześniej - można zastąpić nity śrubami. Na pewno zębatki żadnych gwintów nie mają.

Napisano

 

 

to tak wygląda jakby największy i środkowy blat był na tych samych śrubach...

 

Od zewnątrz wygląda jak klasyczne śruby i kominy. Sprzedawcy też piszą że są demontowalne ale nikt nie chce się pochwalić jak to łopatologicznie zrobić. 

Napisano

 

 

gwint jest teoretycznie w blacie

 

Czy jakiś forumowicz, która ma taką korbę w "realu" może potwierdzić? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...