Skocz do zawartości
  • 0

Dopasowanie widelca


Gość Mateusz

Pytanie

Gość Mateusz

Witam,

 

Posiadam rower Author Zenith z amortyzatorem Vita RL http://velo.pl/czesci/widelce/rst/vita-rl i chciałbym zamienić widelec na bez amortyzatory, aby zrobić z niego bardziej szosowy rower.

Coś takiego  http://allegro.pl/w-aluminium-ahead-28-trekking-szosa-3-kol-i5994895195.html tylko nie mam pojęcia czy to się razem zgra. Tzn. stery itd?

 

Dziękuję za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Zmierz swój obecny widelec od osi koła do podstawy łożyska. Sztywny widelec, który podałeś w aukcji technicznie będzie pasował, ale jego wysokość od osi do korony to tylko 41,5 cm, więc może być lekko za niski - przód roweru opadnie co upośledzi geometrię, a co za tym idzie prowadzenie się roweru.

 

Tutaj masz widelec, który idealnie wpasuję się w ramę, ale cena już adekwatna:

http://allegro.pl/widelec-trekking-force-28-alu-v-brake-disc-w-wa-i5660737033.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz

Dzięki za odpowiedź. Jak widać na załączonym obrazku do dolnej miski ok. 470 mm co prawda ten amortyzator ma skok w wielkości 60 mm, więc ostateczna wartość była by 410 mm. (chyba, że to tak nie działa a jest to jedynie moje złudne myślenie?)

Chciałbym zrobić z tej maszyny bardziej szosowe zacięcie bo zależy mi nie tylko na wadze ale przede wszystkim na oporze powietrza co zmieni się poprzez zmianę  pozycji ciała.  Pytanie czy używając widelce, który przestawiłem da się po prostu zapanować na rowerem czy faktycznie będzie podsterowny ?

Dzięki za fachową pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak nie działa chyba, że jeździsz na zapadniętym do zera amortyzatorze :yucky: Twój amortyzator ma ugięcie wstępne na poziomie 1 góra 2 cm..

 

Jak przód roweru opadnie to kąty ramy się zmienią i rower stanie się "szalony". 6 cm to jest bardzo dużo - suport opadnie o jakieś 3 cm i będzie strach pedałując w zakręt ostrzej wejść, bo wywiniesz cyrkla (uderzysz pedałem o ziemię).

 

Chcesz pochylonej sylwetki to opuść kierownicę ile się da, ale w żadnym razie razem z główką ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...