Skocz do zawartości

[koła xc, 29er, 2.4"] Super koła MTB 29" pod laczek 2.3" - 2.4" ;)


johnnyno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam kół 29":

  • laczek 2.25" - 2.4"
  • UST
  • pod hamulce tarczowe
  • waga użytkownika ok 75 kg
  • oś przód - QR15
  • oś tył - QR15 + adapter 9mm
  • bębenek, który obsłuży 10s i 11s
  • waga zestawu w granicach 1500g (bez opon oczywiście) 
  • budżet 3 tyś

Lekkie, sztywne i mocne :D

Myślałem o czymś na piastach Soul-Kozak do tego jakieś lekkie i szerokie obręcze jednokomorowe, lekkie cieniowane szprychy + lutowanie.

 

Szukać gotowców czy lepiej złożyć dedykowane koła w jakimś dobrym serwisie?

Z góry dzięki za propozycje konfiguracji;)

 

 

Napisano

w budżecie do 3 tysięcy spokojnie składaj sobie kółka na carbonowych obręczach z Azji. Jakieś fajne hookless-y wyjdą wagowo dosyć dobrze, a możesz pomyśleć o oponach o wewnętrznej szerokości np 30mm gdzie nie dość, że super ułoży Ci się opona i nie będzie żarówy, to jeszcze lepiej opona się klei na niskim ciśnieniu.

Napisano

 

 

Jakieś fajne hookless-y wyjdą wagowo dosyć dobrze, a możesz pomyśleć o oponach o wewnętrznej szerokości np 30mm gdzie nie dość, że super ułoży Ci się opona i nie będzie żarówy, to jeszcze lepiej opona się klei na niskim ciśnieniu.

 

No właśnie o to mi chodzi, żeby wsadzić laczka 2.4" i do tego żeby opona ładnie leżała.

Ale karbonowych obręczy w sumie nie rozważałem:)

Chodzi Ci o coś w tym stylu:

http://www.ebay.com/itm/27mm-wide-29er-Carbon-MTB-Hookless-Asymmetric-Rims-for-XC-Tubeless-Compatible-/181915722898?hash=item2a5b05a492:g:DGIAAOSw-vlVisKl

 

Lepiej brać o symetrycznym czy asymetycznym profilu?

Na coś konkretnego zwracać uwage przy karbonowych obręczach?

 

 

Napisano

Carbon w porównaniu z aluminium daje Ci duuużo większą sztywność. Niestety przeliczając wychodzi około 700zł za sztukę i przez to jest to dość mało popularny produkt...

Hookless to obręcz jak sama nazwa wskazuje bez haczyków czy też rantów w które wskakuje opona. Dzięki temu jest mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia obręczy przy dobiciu, jest niższa waga. Dodatkowo opona układa się dzięki wulkanizacji do obręczy, a dzieki temu można stosować bezproblemowo dużo szersze obręcze przy sensownej wadze.

Myślę, że symetryczna w zupełności wystarczy. Nie wiem jak to jest z asymetryczną, ale niektóre modele aluminiowe asymetryczne są dość słabe wg uzytkowników np taki ryde mimo, że kosztują po prawie 400zł za sztukę. Nie wiem jak to wygląda u chińczyków, dlatego bardziej pewnym rozwiązaniem będą symetryczne.
 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...