Krzysiek121 Napisano 6 Listopada 2015 Napisano 6 Listopada 2015 Witam. Od dłuższego czasu rozglądam się za nowym rowerem. Obecnie jeżdże na ponad dziesięcioletnim MTB 26'. Teraz przydałoby się coś na większych kółkach. Mam 190cm wzrostu i wagę +100kg. Obecnie robie trasy 50-100km w 80% po asfalcie reszta to szutry i polne drogi. Mieszkam w dość ciekawej okolicy (Góry Sowie, Ślęża) więc myślę, że z czasem asfaltu będzie mniej a bezdroży więcej. Dlatego waham się między MTB 29' a crossem 28'. Czy lepiej z crossa zrobić mtb, czy z mtb crossa? W założonym budżecie lepszy osprzęt będzie miał cross czy mtb? Pierwszym wyborem był cross lecz z czasem nachodzą mnie różne wątpliwości. Modele które wstępnie wybrałem to Kross Evado 7, Romet Orkan 6, Unibike Xenon. Który z nich jest najlepszy? Czy warto dopłacać ponad tysiaka za np. Radon Scart Light 10.0? Taki amator jak ja (3000 km w sezonie) poczuje różnicę?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 7 Listopada 2015 Mod Team Napisano 7 Listopada 2015 Czy lepiej z crossa zrobić mtb, czy z mtb crossa? W założonym budżecie lepszy osprzęt będzie miał cross czy mtb? Modele które wstępnie wybrałem to Kross Evado 7, Romet Orkan 6, Unibike Xenon. Który z nich jest najlepszy? Czy warto dopłacać ponad tysiaka za np. Radon Scart Light 10.0? Zdecydowanie łatwiej zrobić Crossa z MTB,bo do MTB możesz założyć np. węższe opony i dzięki temu na asfalcie rower będzie miał mniejsze opory toczenia. W drugą stronę już będzie trudno,bo Cross ma jednak inną geometrię niż MTB i w cięższym terenie już tak nie pośmigasz. Osprzętowo rowery za 4 k będą porównywalne,czy to Cross,czy MTB. Kross Evado 7 niestety ma dość sporą masę i u mnie z tego względu by odpadł. Jest jeszcze Scart Light 9,tańszy o ponad 1200 zł : http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-9.0-465097 Uważam,że nie warto tyle dopłacać do 10 - tki. Jest jeszcze Merida Crossway XT Edition,która na ebay'u jest także w dużych rozmiarach 55 i 58,a kosztuje > 200 zł mniej od Scarta 9. Ma co prawda słabszy amorek,hamulce i piasty,ale za to myślę,że ma bardziej zaawansowaną technologicznie ramę i gładzone spawy. http://www.rowerymerida.pl/produkt892/crossway-xt-edition-rower-merida.html http://www.ebay.pl/itm/Merida-Crossway-XT-Edition-Fahrrad-Crossrad-Cross-Trekking-schwarz-grau-RH-58-/311460817557 Przy twojej masie jednak,gdybyś się zdecydował na MTB,to powinieneś szukać roweru z ośką 15 mm z przodu,zwłaszcza w przypadku kół 29 ". Ciekawą propozycją pod tym względem są modele Kross'a 2016 : R7 i R8 ( koło 27,5 " ),a także B7 i B8 ( 29 " ),które mają obie sztywne ośki.
modrzew Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Jeśli rzeczywiście tego terenu będzie przybywać i masz zamiar przerzucić się całkowicie na taką jazdę traktując asfalt tylko jako dojazd to zdecydowanie MTB. Za 4000zł poza sezonem można mieć już dość fajny sprzęt i szkoda żeby się marnował. W innym wypadku zastanowiłby się nawet nad wygodną szosówką/fitnesem czy też rowerem typu „gravel” (choć tu nie wiem czy to ten budżet, no i zapewne kwestia dostępności w Polsce) skoro ma to być głównie asfalt i czasem szutry. Jeśli powyższe nie odpowiada, a sposób jazdy się jednak nie zmieni to cross będzie aż nadto.
Krzysiek121 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Napisano 7 Listopada 2015 Terenu będzie przybywać, ale nie będzie to jakieś ekstremalne jeżdżenie w terenie. Jeśli wyposażenie jest podobne w tym samym budżecie to chyba lepiej będzie wziąć MTB. Jednak na pewno nie będzie to jazda tylko po terenie, ale od czasu do czasu jakaś wycieczka dłuższa asfaltem też się trafi. Jakie najszersze opony można wsadzić do crossa? Czy lepszy jest Radon 9.0 czy Unibike Xenon?
beskid Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Mieszkasz pod górami więc po jakie licho Ci sprzęt typu cross?? Co z tego, że wstawisz szersze opony jak trzeba je mieć na co nałożyć by nie było "efektu żarówki". Geometria też nie ta co do poważniejszego terenu. Wideł też jest lipny i taki sam jest jego skok. Kupuj 29er i po temacie. Kross wypuścił bardzo ciekawy model do 4K http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7
HarveyDent Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Mam crossa i odkąd kupiłem MTB cross stoi praktycznie nie używany. Ale mnie w teren ciągnęło baaardzo. Szerzej jak 1,75 do crossa raczej nie wsadzisz
Krzysiek121 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Napisano 7 Listopada 2015 Jak rozumiem ten Kross to tylko 2016? A jakąś alternatywę dla tego B7/B8? Czy 2 blaty z przodu są wystarczające? Da się zamontować trzy blaty, i czy w ogóle warto? Te hamulce Avid DB1 dadzą radę na zjeździe z moją wagą?
beskid Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Alternatywa zawsze jest tylko nie będzie tak dobra. Krossowi "na papierze" wyszedł ten model. Dobry amor i obie osie sztywne co istotne jak się nie jest lekkim. Trzeba popytać czy już jest i pooglądać. Do 29er głupotą jest zakładanie więcej niż 2 blatów na korbie. Co do hamulców to się nie wypowiem bo nie mam pojęcia jak te nowe Avidy się spisują aczkolwiek "podobno" jest dużo lepiej niż było.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 7 Listopada 2015 Mod Team Napisano 7 Listopada 2015 Czy lepszy jest Radon 9.0 czy Unibike Xenon? Xenon ma lepsze hamulce,a Radon całą resztę : amor,piasty,przednią przerzutkę ... ,jest przy tym lżejszy i ma węższe opony ( nie mówiąc o tym,że wygląda dużo lepiej,ale to rzecz gustu ).
Krzysiek121 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Napisano 7 Listopada 2015 Kurde chyba jednak się do tego Mtb przekonam. Zawsze to mogę założyć jakieś slicki i pociskać po asfalcie. Będę kupował zimą/ wczesną wiosną, więc może ktoś już kupi ten model i podzieli się opinią . A jak z pękającymi ramami w Krosach? Poradzili już sobie z tym problemem?
Diablo_94 Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Ja śmigam MTB z kołami 2,0 zarówno po mieście, ścieżkach z kostki, szutrach (ciśne na tzw. skróty), traktuje rower mtb jako rower do wszystkiego, nie boje się, że coś mi się w nim popsuje bo jest bardzo mocny dlatego w twoim przypadku rowniez polecam rower mtb. Ja od zawsze jezdze mtbkami i jakos jazda po miescie i asfaltem mi problemu nie robila przez tzw. ciezszy opor toczenia. Masz mocną nogę to dobrze pojedziesz
Krzysiek121 Napisano 8 Listopada 2015 Autor Napisano 8 Listopada 2015 Dobra no to klamka już zapadła. Będzie Mtb 29'. Jak rozpoznać czy dany model Krossa jest z 2016 roku? Ma gdzieś rocznik wybity na ramie? B8 od B7 różnią się tylko przerzutkami? Te Sramy są dużo lepsze od Shimano? A może warto zwiększyć budżet do 5000 zł?
HarveyDent Napisano 8 Listopada 2015 Napisano 8 Listopada 2015 B7 2015 http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b7 B7 2016 http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7 Strzałke w lewo masz B8, a na obu przycisk porównaj
Krzysiek121 Napisano 8 Listopada 2015 Autor Napisano 8 Listopada 2015 Porównać to sobie umiem, tylko z tego porównania nie za bardzo potrafię wyciągnąć wnioski. O ile w Shimano to znam grupy osprzętu (teoretycznie) to Srama w ogóle nie znam. Tak samo z korbami, piastami, QR15 w widelcu itd. itp. Po prostu nie wiem co to jest i czym się różnią.
fotofx Napisano 8 Listopada 2015 Napisano 8 Listopada 2015 Krzysiek121 Romet Orkan 6.0 to rower z fantastycznym napędem Alfine11 można go już kupić za 3000 zł (model 2015 rok) na 2016 rok kosztuje już 4100 zł Orkana 6.0 kupiłem dla żony z przekładką na damską ramę Orkana 4.0 plus na początek kilka zmian amortyzowana sztyca Suntour NCX docelowo będą koła i przednia piasta DT SWISS na oponach 29'' , hamulce i suport , XT 8000 chwyty ESI FIT XC i inne drobiazgi jest drobny opis na stronie fejsie Bukbike.pl P.S. całość wyniesie około 5000
arek_wro Napisano 8 Listopada 2015 Napisano 8 Listopada 2015 Może taki Orkan sprawdza się w okolicach Szczecina. W okolicach Świdnicy, niekoniecznie.
Krzysiek121 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 Już postanowione, że będzie mtb. Więc za Orkana podziękuję. A jak przedstawia się w stosunku do Krossa B8- Grand Canyon SL 6.9 lub Radon ZR team 8.0?
MichalMMM Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Radon osprzętowo zdecydowanie na plus w porównaniu do pozostałych.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Listopada 2015 Mod Team Napisano 9 Listopada 2015 @ MichalMMM Radon osprzętowo zdecydowanie na plus w porównaniu do pozostałych. Tu nie do końca się zgodzę,bo porównując : https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-6-9.html vs. http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-team-29/zr-team-29-80/ ,to oprócz tego,że Radon ma zmieniarki i przednią przerzutkę o oczko wyżej ( także kasetę i piasty XT - tu nie wiem jakie piasty ma Canyon ),to przegrywa amorkiem i wyższą masą. Radon ma korbę dwublatową i 11 przełożeń z tyłu,a Canyon odpowiednio 3 i 10,więc tu można się zastanawiać ( co kto lubi ). Kross B8 wyróżnia się obiema sztywnymi ośkami ( z przodu 15 mm i z tyłu 12 mm ),co przy np. większej masie rowerzysty i ostrym jeżdżeniu jest niewątpliwym atutem.
MichalMMM Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Wybacz, nie wiem czemu ale patrzyłem na specyfikacje Radona z 2015 roku. Fakt, jeśli chodzi o przyszłoroczne modele to Canyon chyba będzie najlepszym wyborem. Co do sztywnej osi to Canyon prawdopodobnie ma ją tylko z przodu.
Krzysiek121 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 Z tego co się nacztałem to sztywna oś ma dość duże znaczenie. Zwłaszcza w przypadku większego zawodnika ☺. Dlatego chyba zostanę przy tym Krossie b8. Trochę boje się napędu Sram bo jest mi zupełnie nieznany ale kto nie ryzykuje... ☺ Z tego co się nacztałem to sztywna oś ma dość duże znaczenie. Zwłaszcza w przypadku większego zawodnika ☺. Dlatego chyba zostanę przy tym Krossie b8. Trochę boje się napędu Sram bo jest mi zupełnie nieznany ale kto nie ryzykuje... ☺
beskid Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Przecież jest właściwie ten sam model na Shimano i taniej czyli B7.
Krzysiek121 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 Tak ale ma też gorsze hamulce. A to, że nie znam napędu Sram nie znaczy, że jest gorszy. Może warto dopłacić te 500 zł do tego napędu i hamulców?
MichalMMM Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Za te 500zł różnicy to możesz zawsze do B7 kupić komplet SLX'ów. Decyzja należy do Ciebie.
beskid Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Tak ale ma też gorsze hamulce. A to, że nie znam napędu Sram nie znaczy, że jest gorszy. Może warto dopłacić te 500 zł do tego napędu i hamulców? Dalece dyskusyjne z tymi gorszymi hamulcami. A napęd Srama jednak pod względem wytrzymałości jest gorszy od Shimano. Nie wiem jak tam z gwarancją w tej firmie ale gdyby była opcja to zrobił bym tak jak pisze przedmówca. Obawiam się jednak, że nie można ingerować w fabryczny osprzęt bez utraty przywilejów gwarancyjnych. Zrobisz jak uważasz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.